خانهاخبار
اپل پتنتی را برای نمایش ضربان قلب بر روی آیفون به ثبت رساند

اپل پتنتی را برای نمایش ضربان قلب بر روی آیفون به ثبت رساند

این پتنت باعث خواهد شد که سنسورهای جدیدی به آیفون اضافه شوند.
۱۳۹۲/۱۰/۳

اپل تا کنون چند پتنت جدید را توسط USPTO به ثبت رسانده که یکی از آن‌ها استفاده حرکات بدون لمس برای کنترل گوشی است که پیش از این در گوشی مانند گلکسی اس 4 دیده بودیم.

 

به گزارش امروز اپل پتنتی دیگر را به بت رسانده که احتمال اضافه کردن یک سنسور دیگر را به گوشی آیفون ممکن می‌سازد. این پتنت مربوط به نمایش ضربان قلب است و برای برنامه‌های سلامتی و بدن سازی مفید است.

 

سیستم پتنت فرمان گوشی بدون لمس تشخیص می‌دهد که کاربر انگشت خود را به صفحه نمایش گوشی نزدیک کرده و همچنین جایگاه انگشت را تشخیص خواهد داد. این پتنت به کاربر کم می‌کند تا تشخیص دهد کاربر به صورت آگاهانه انگشت خود را به گوشی نزدیک کرده یا اینکه این نزدیک کردن انگشت اتفاقی بوده است. اپل پیش از این در آی‌پد خود تکنولوژی لمس ناخواسته را برای کناره‌های صفحه نمایش به کار برده بود اما این پتنت جدید کمک بسیاری به افزایش دقت صفحه نمایش‌های موبایلی خواهد کرد.

 

علاوه بر این توسط این پتنت گوشی وضعیت آب و هوایی اطراف را تشخیص خواهد داد و با توجه به شرایط حساسیت صفحه نمایش لمسی را افزایش و یا کاهش خواهد داد، گوشی تشخیص می‌دهد که شرایط مناسب است و در این حالت حساسیت صفحه نمایش را کاهش و اگر تشخیص دهد برای مثال هوا سرد است حساسیت صفحه نمایش را برای دقت بیشتر افزایش می‌دهد.

 

image

 

اما در مورد پتنت نمایش ضربان قلب توضیح داده که سنسوری در اطراف گوشی یا هر قسمتی از گوشی که ویژگی رسانایی دارد استفاده خواهد شد که می‌تواند دیتاهای EKG را بخواند، شاید این ویژگی در حلقه اطراف سنسور اثر انگشت جای بگیرد که بسیار محتمل است زیرا تقریبا کارآیی هر دو ویژگی یکسان است.

 

این پتنت اپل بر طبق توضیحات می‌تواند برای تشخیص هویت فرد مورد نظر و صاحب گوشی براساس اطلاعات بایومتریک خاص آن شخص نیز به کار گرفته شود، درست همانند کاری که سنسور اثر انگشت انجام می‌دهد. اما اگر این ویژگی در آیفون قرار داده شود بسیار بهتراز سنسور اثر انگشت خواهد بود و امنیت آن نیز بیشتر است.

 

مانند همیشه نباید انتظار این را داشته باشید که این پتنت‌های اپل را خیلی زود در گوشی موبایل آیفون مشاهده کنید، اما ثبت این پتنت‌ها به این معنی است که بخش تحقیقاتی اپل به دنبال خلق یک آیفون بسیار امن است و به طور حتم اینکار را انجام خواهد داد.

 

منبع: techcrunch

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (27 نظر)

احمد

۱۳۹۶/۳/۱۵
دقیقا
من مدتها بود که اندروید استفاده میکردم، سامسونگ جی 7 و تب اس 2 هم خریدم، که تبلت این اواخر به اندروید 7 هم ارتقا پیدا کرد
تا اینکه 6 اس گرفتم، واقعا امکانات اپل و روان بودنش کجا، و اندرویدی ها کجا
گذشته از کلاس و زیباییش واقعا حس خیلی خوبی داره و آدم می فهمه که یک گوشی همه کاره توی دستشه

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۲۰
اپل به گرده سامسونگ هم نمیرسه

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۷
اون وقت سامسونگ دلش به حرکت صفحه با دست ( air gesture حالا نمی دونم املاش درسته یا نه ) خوشه . آخه یکی بگه مگه ما چلاقیم؟؟یا انگشت نداریم که باید شصت تا ملق و عدا اوسول در بیاریم ، آقا از این عکس بره عکس بعدی

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۶
این دانشمندای بدبخت میرن یه گزینه امنیتی پیدا میکنن مثلا برای حفاظت از اطلاعات مردم مثل رمز ورود مقدار ekg اهر انسان است .نوقت این اپل میاد میزاره رو گوشی هاش که از مردم به دزده هرجا خواست استفاده کنه . اینا اختراع نیست سوء استفادست

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۵
یک کلام ختم کلام ایفون والسلام