خانهاخبار
پیروزی نوکیا بر اچ تی سی در آلمان

پیروزی نوکیا بر اچ تی سی در آلمان

۱۳۹۲/۱۰/۱

به خاط دارید که در مورد جنگ میان اچ تی سی و نوکیا صحبت کردیم و گفتیم که اچ تی سی به مشکلی بزرگ برخورده و احتمال اینکه نوکیا بتواند فروش گوشی‌های این کمپانی را در اروپا متوقف کند وجود دارد.

 

به گزارش بر طبق خبری که از آلمان رسیده است، نوکیا شکایتی را بر علیه اچ تی سی در مورد یکی از پتنت‌های خودش تنظیم کرده بود که این شکایت تمام گوشی‌های اندرویدی اچ تی سی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود نوکیا بتواند فروش گوشی‌های اچ تی سی را در آلمان متوقف کند.

 

 

این پتنت مربوط به USB و روشی می‌شود که توسط آن رایانه شما بهترین درایور را برای اتصال به گوشی شما انتخاب می‌کند، برای نجات از ممنوعیت فروش محصولات اچ تی سی دو راه دارد، یکی اینکه روشی را که به کار برده عوض کند تا از پتنت نوکیا استفاده نشود یا اینکه به شکلی با نوکیا با پرداخت مبلغی کنار بیاید.

 

این پتنت توسط تمام کمپانی‌هایی که از اندروید استفاده می‌کنند به کار برده شده بنابراین دور از انتظار نیست که نوکیا بعد از پیروزی بر اچ تی سی به سراغ دیگران نیز برود. امروز این دادگاه رای خود مبنی بر پیروزی نوکیا را اعلام و نوکیا نیز متنی به محتوای زیر را صادر کرده است:

 

"نوکیا بسیار خوشحال است که دادگاه منطقه‌ای مونیخ آلمان این موضوع را که تعدادی از گوشی‌های اچ تی سی از پتنت متعلق به نوکیا استفاده کرده‌اند را پذیرفته است. این رای به ما کمک می کند تا راه خود برای ممنوع کردن فروش گوشی‌هایی از اچ تی سی را که از این پتنت استفاده کرده‌اند را به خوبی ادامه دهیم در عین حال که به دنبال این هستیم تا غرامتی را از این کمپانی بابت فروش گوشی‌های قبلی خود که از این پتنت استفاده کرده بودند دریافت کنیم. این موضوع در انگلستان نیز دنبال می‌شود. نوکیا شکایت خود از اچ تی سی را در سال 2012 شروع کرد تا شاید بتواند جلوی کار این شرکت در استفاده غیر قانونی از اختراع نوکیا را بگیرد."

 

اچ تی سی برای اینکه فصل خوب فروش تعطیلات را در آلمان از دست ندهد باید سریعتر از این ها عمل کند.

 

منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۴
برو ببین اچ تی سی چیکار میکنه با اون وان 4 پیکسلیش........اخه نوکیا ....هه هه هه هه هه

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۳
نوکیا ورشکست شد رفت . به جای اینکه بره شکایت کنه و کار اچ تی سی رو بخوابونه بره محصولاتشو درست کنه . وگرنه اچ تی سی هم فروشش متوقف بشه بازم نوکیا همین بدرد نخوری که هست باقی میمونه .

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۲
پادشاه برگشت!!

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۲
قبل از اینکه مایکروسافت نوکیا رو تصاحب کنه نوکیا هیچ برنامه ای برای استفاده از اندروید نداشت الان که دیگه کار مایکروسافت وینده

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۲
نوکیا روزهای خوبی رو نمیگذرونه . در آستانه ورشکستگی به باجگیری روی آورده . فکر نمیکنم با این روشها تغیری در وضعیت اسفبارش پیش بیاد . نهایتا محکوم به فناست .