خانهاخبار
10 برنامه‌ای که باید مهندسان در گوشی هوشمند خود داشته باشند

10 برنامه‌ای که باید مهندسان در گوشی هوشمند خود داشته باشند

این برنامه‌ها برای یک مهندس دوستدار تکنولوژی نیاز است.
۱۳۹۲/۹/۲۳

اسمارتفون‌ها گجت‌های فوق العاده‌ای برای همه هستند. اما برای مهندسان می‌توانند در بعضی مواقع بر پله قدرت و محاسبه بسیار کار‌امد و نجات دهنده باشند.

 

در اینجا ما به 10 برنامه برای کاربرد‌ها مهندسی اشاره می‌کنیم که می‌توانید روی اسمارتفون‌های خود اجرا کنید.

 

1- Touch Calc

 

هر مهندس به یک ماشین حساب قابل اعتماد احتیاج دارد .TouchCalc در برگیرنده چند حالت مختلف شامل حالت‌های علمی ،ساده و فنی می‌شود که یک مهندس می‌تواند با استفاده از آنها به اکثر نیاز‌های خود در زمینه محاسبات و آنالیز و غیره پاسخ بدهد.

این برنامه ریگان است.

 

image

 

2 - LuxCalc Fluid prop

 

این برنامه به مهندسین اجازه می‌دهد تا مشخصات ترموفیزیکال مایعات مشترک را با دقت 5% محاسبه کنند و غیر از این آنالیز حرارتی هم در برنامه گنجانده شده است. شما حتی می‌توانید اطلاعات حرارتی که در کتاب‌ها وجود دارند مثل چسبناکی یا ویسکوزیتی و انبساط حرارتی و غیره را در این برنامه مشاهده کنید.

 

image

 

3 - HVAC Professional

 

HVAC Professional Formulator  یک برنامه بسیار کاربردی است.این برنامه دارای 200 فرمول،18 پارت و سری کامل کد‌های مکانیکی بین المللی است.

 

در این برنامه قسمت‌های مختلفی وجود دارد که هریک از آنها قابلیت نمایش و محاسبه مقادیر مختلف از قبیل انرژی،دما،بخار و غیره را دارند.

 

image

 

4 - AutoCad 360 - WS

 

این برنامه رایگان به مهندسان این امکان را می‌دهد که فرمت‌ DWG را ببینند، ویرایش کنند و یا به اشتراک گذارند.در کل شما با استفاده از این برنامه می‌توانید در صورت لزوم برای نمایش فایل‌های برنامه اتوکد به صورت شناور از آن استفاده کنید.

 

image

 

5 - finger cad

 

شما به کمک این برنامه می‌توانید تا حد ممکن و بسته به توان گوشی خود در برنامه اتوکد فایل ایجاد کنید. هرچند که رندرینگ گوشی به هر حال بسیار پایین‌تر از کامپیوتر‌ها است اما برای رفع بسیاری از نیاز‌ها و موارد سطحی می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

image

 

 

6 - TurboViewer X

 

این برنامه به شما امکان می‌دهد تا فابل‌های دو بعدی و سه بعدی DWG را با استفاده از قابلیت‌ تاچ چند انگشتی بزرگ کنید و یا بچرخانید و حتی با قلم آنها را اصلاح کنید. این برنامه می‌تواند فایل‌ها را مستقیما از آدرس ایمیلتان روی اسمارتفون اجرا کند.

 

image

 

7 - Graphic Calculator

 

با استفاده از iPad می‌توانید از این برنامه به عنوان پلاتر عملیاتی و با ماشین حساب علمی استقاده کنید. این برنامه شامل کیبورد مخصوص برای ورود اطلاعات فنی و گراف‌ها می‌شود.همچنین گراف‌ها می‌توانند به صورت واقعی نمایش داده شوند.

 

image

 

8 - Engineering unit conversion

 

این برنامه می‌تواند توسط محققین و مهندسین و یا دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرد. کاملا مشخص است که داشتن یک برنامه مبدل حرفه‌ای برای یک مهندس از باید‌ها به شمار می‌رود، ضمن اینکه کارکردن با این برنامه بسیار ساده است.

 

image


9 - Mechanical Engineer

 

این برنامه به طور مخصوص برای مهندسی مکانیک طراحی شده است که دربردانده 300 فرمول این رشته و 300 فرمول تبدیل اضافی به همراه 70 فرمول محیطی می‌شود. شما در این برنامه می‌توانید بر حسب نیاز خود مدل‌ها را تغییر دهید.

 

image

 

10 - Engineering Professional

 

این برنامه شاخه‌های اصلی مهندسی را در برمی‌گیرد و به کمک آن می‌توانید به اطلاعات زیادی از هر شاخه دسترسی داشته باشید.ضمن اینکه قابلیت تبدیل‌ هم در آن گنجانده شده هر کدام از شاخه‌ها شامل 650 فرمول می‌شوند.

 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (37 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱
سلام؛ باتشکر از برنامه های کاربردی که معرفی کردید، لطفا اگه نرم افزارهای رشته برق و الکترونیک هم میشناسید به ما معرفی کنید. مثل cad ectrical و labview و... متشکرم

مهمان

۱۳۹۲/۹/۲۹
خوشم مياد كه اكثر اين نرم افزارا براي آيفون و آيپد نوشته شده. كاش نرم افزارهاي مربوط به حسابداري هم ميذاشتين. مادر رشته ها رو نميدونم ولي ميدونم عمه همه رشته ها رياضيه...

مهمان

۱۳۹۲/۹/۲۶
جان خودت یه چیزی هم برا ما بدبخت بیچاره ها هم بذار حال کنیم...( قیصری)

مهمان

۱۳۹۲/۹/۲۶
حرف نزنی که نمی گن رشته که مادر نمیشه علوم پایه و مادر : ریاضی فیزیک شیمی علوم طبیعی است از خودتون این قدر علم در نکنید واقعا درود براین غفلت و بی فرهنگی

مهمان

۱۳۹۲/۹/۲۶
چه جوری میشه اینارو دانلود کرد؟؟