خانهاخبار
کوآلکام اولین پردازنده 64 بیتی خود را معرفی کرد

کوآلکام اولین پردازنده 64 بیتی خود را معرفی کرد

۱۳۹۲/۹/۱۹

کوآلکام که در ساخت پردازنده‌های موبایلی شهرت خاصی دارد و یکی از بهترین برندهای تولید کننده پردازنده‌های موبایل دنیا است.

 

به گزارش امروز کوآلکام اولین پردازنده 64 بیتی موبایلی خود را معرفی کرد، این پردازنده Snapdragon 410 نام دارد و یک چیپ ست قوی نیست و برای گوشی‌های با قیمت کمتر از 150 دلار تولید شده است.

 

در کنار اینکه پردازنده 64 بیتی است، پشتیبانی از 4G LTE را نیز برای کسانی که گوشی‌های ارزان می‌خرند فراهم می‌کند. این چیپ ست پردازنده 28 نانومتری دارد و با پردازنده گرافیکی Adreno 306 ارائه خواهد شد. به علاوه از پخش ویدئویی با کیفیت Full HD و دوربین 13 مگاپیکسلی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

 

image

 

همچنین این پردازنده جدید از دو و یا سه سیم کارت همزمان، LTE، Wi-Fi، بلوتوث، NFC و رادیو پشتیبانی می کند. این پردازنده از تمام سیستم عامل‌های موبایلی موجود یعنی اندروید، ویندوزفون و فایرفاکس پشتیبانی می کند.

 

اولین گوشی نمونه مجهز به این پردازنده در نیمه اول 2014 و اولین گوشی تجاری مجهز به آن در نیمه دوم سال 2014 ارائه خواهد شد.

 

منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۹/۲۶
مهم اینه چیپ های اسناپدراگون خیلی پرقدرت هستند ! درعین حال کم مصرف و خنک هستند. واقعا این شرکت عالی عمل کرده ! خودتون در تست ها هم دیدید که اسنپ 600 با 4 هسته ؛اکسینوس 8 هسته ای رو در S4 پشت سر گذاشت! توی تولید کننده ها چیپ به ترتیب برترند : 1-کوالکام اسناپدراگون 2-انویدیا تگرا4 3-اپل A7 4-سامسونگ اکسینوس 5-اینتل اتم 6-مدیاتک سایر(بردوکم،ویا و ...)

مهمان

۱۳۹۲/۹/۲۲
جنگ و دعوای ما با هم,ویا اینکه کدوم کمپانی تو تولید پردازنده های 64بیتی سرتره فایده ای نداره! مهم اینه که چرخ تکنولوژی با سرعت در حال گردش هستش.هر کمپانی تولید کننده ی پردازنده ای میتونه پردازنده های 64بیتی بزنه,اگه بگیم فقط Apple این خیلی بی انصافیه.حالا که کمپانی Intel هم پا به عرصه ی دستگاه های Android گذاشته باید ببینیم چه محصولات دیگه ای تو راهه...

مهمان

۱۳۹۲/۹/۲۰
یه سوال دارم از شما اگر تکنولوژی پردازنده مال سامسونگ بود اول خودش استفاده میکرد بعد اپل

مهمان

۱۳۹۲/۹/۲۰
بسته جنگ و دعوا حالا یا سام سونگ اوله یا اپل چه فرقی به حال ما جهان سومیا داره.عوض بحث کردن بی خود اگر توانایشو داری بیا نام کشورت رو ببر بالا و محصولی تولید بکن تا مردمان کشورهای دیگه در باره محصول تو نظر بدن و جنگ بکنند.بیچاره مردمان جهان عقب مانده(سوم).

مهمان

۱۳۹۲/۹/۲۰
سامسونگ جز تقلید کردن از اپل کار دیگه ای بلد نیست...