خانهاخبار
کوآلکام پردازنده جدید خود با نام Snapdragon 805 را معرفی کرد

کوآلکام پردازنده جدید خود با نام Snapdragon 805 را معرفی کرد

۱۳۹۲/۸/۲۹

پردازنده کوآلکام با نام اسنپدراگون 800 قوی ترین پردازنده موبایلی بازار است و کوآلکام در حال ادامه این راه است.

 

به گزارش امروز کوآلکام نسل جدیدی از پردازنده‌های اسنپدراگون خود با نام 805 را معرفی کرد که یک پردازنده 4 هسته‌ای با سرعت 2.5 گیگاهرتز است و پشتیبانی بهتری از گرافیک 4K یا همان اولترا اچ دی دارد.

 

اسنپدراگون 805 علاوه بر اینکه از ضبط ویدئو با کیفیت 4K که در اسنپدراگون 800 وجود داشت، پشتیبانی خواهد کرد از صفحه نمایش‌های 4K نیز پشتیبانی می‌کند. به علاوه جالب تر این است که این پردازنده در خود یک پردازنده گرافیکی جدید با نام Adreno 420 را دارد که قدرت پردازشی آن 40 درصد بیشتر از نسل قبلی یعنی Adreno 330 است.

 

این پردازنده از نظر کارآیی هسته‌ها نیز بهبود داده شده است. هسته‌ها معماری جدید Krait 450 را دارند و سرعت حداکثر آن‌ها 2.5 گیگاهرتز است. Krait 450 هنوز یک پردازنده 32 بیتی است بنابراین باید گوشی‌هایی باشند که از این پردازنده استفاده کنند تا کوآلکام به سراغ پردازنده‌های 64 بیتی برود.

 

کوآلکام همچنین از یک مودم جدید به نام Gobi 9x35 در این پردازنده استفاده کرده است که بر پایه پردازنده 20 نانومتری ساخته شده است و کوچکتر، پرقدرت تر و بالطبع سریعتر است. این مودم از LTE نسل 4  پشتیبانی خواهد کرد و اجازه می‌هد که گوشی بتواند از طریق Wi-Fi ویدئوهای با کیفیت 4K را پخش کند.

 

image

 

در نهایت کوآلکام یک پردازنده دوربین را نیز در این پردازنده جای داده است که به طور مشخص سرعت دوربین را افزایش خواهد داد و حتی به افزایش کیفیت عکس‌ها نیز کمک خواهد کرد، همچنین از سنسور ژایروسکوپ برای تهیه عکس‌هایی با پایداری بهتر و لرزش کمتر استفاده خواهد کرد.

 

کوالکام برای تولید انبوه این پردازنده آماده است و ما به طور حتم  اسنپدراگون 805 را در اولین گوشی مجهز به این پردازنده در 6 ماه اول سال آینده خواهیم دید.

 

منبع: Cnet

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۹/۳
الان گوشی بخرم +++++ واستم تا گوشی های نسل جدید بیاد -------

مهمان

۱۳۹۲/۹/۳
فقط کوالکام! واقعا کارش حرف نداره! اصلا چیپهای اپل در مقابل کوالکام هیچ حرفی برای گفتن ندارن!

مهمان

۱۳۹۲/۹/۳
این چرت و پر تارو بیخیال فقط اپل

مهمان

۱۳۹۲/۹/۲
به احتمال زیاد سونی تا پایان سال جاری میلادی یه گوشی با همین پردازنده معرفی خواهد کرد...

مهمان

۱۳۹۲/۹/۱
این هیولا به احتمال زیاد روی گوشی آینده ال جی G3استفاده خواهد شد