خانهاخبار
IDC منتشر کرد؛سهم هر کدام از سیستم عامل‌ها از بازار گوشی‌های هوشمند

IDC منتشر کرد؛سهم هر کدام از سیستم عامل‌ها از بازار گوشی‌های هوشمند

۱۳۹۲/۸/۲۲

امروزه سیستم عامل‌های مختلفی برای گوشی‌ها وجود دارند اما چند سیستم عامل مشخص از دیگر رقیبان معروف تر و محبوب تر هستند.

 

به گزارش موسسه تحقیقاتی IDC آمار و ارقام سه ماهه سوم سال 2013 را منتشر کرده است و اعلام کرده که کدام سیستم عامل موبایلی از همه بیشتر فروش رفته است. بر اساس گزارش این موسسه سیستم عامل اندروید که متعلق به گوگل است توانسته 81 درصد سهام بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار بگیرد. بعد از اندروید سیستم عامل iOS که متعلق به اپل است با در اختیار داشتن 12.9 درصد از سهام این بازار در رتبه دوم ایستاده است. ویندوزفون با 3.6 درصد و بلک بری با 1.7 درصد در رتبه‌های بعدی هستند.

 

 

image

 

IDC فروش گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید را 211.6 میلیون عدد تخمین می زند که این باعث خواهد شد در بین 261 میلیون گوشی فروخته شده از هر 5 گوشی 4 گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید باشند. این فروش خوب باعث شده است که اندروید برای اولین بار به سهمی بالای 80 درصد دست پیدا کند.

 

IDC اشاره کرده است با اینکه وضعیت اندروید در بازار خوب است اما وضعیت همکاران سخت افزاری این سیستم عامل چندان خوب به نظر نمی‌رسد و بسیاری از آن‌ها به دنبال به دست آورن یک سهم قابل قبول در دنیای موبایل هستند، تنها کمپانی که سیستم عامل اندروید را استفاده می‌کند و سهمی زیاد از بازار گوشی‌های موبایل دارد سامسونگ است که در حدود 40 درصد بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد اما بسیاری از کمپانی‌های دیگر تنها به دنبال این هستند که بتوانند 1 درصد از این بازار را در اختیار خود بگیرند.

 

سهم اپل در این سه ماهه کاهش داشته است و IDC اعلام کرده که این کاهش سهم به این علت بوده که بسیاری از افراد منتظر ارائه آیفون‌های جدید اپل بودند.

 

اما در این بین ویندوزفون بیشترین رشد سالانه را داشته است، رشد این سیستم عامل 156 درصد بوده، مایکروسافت این رشد را مدیون گوشی‌های نوکیا است که بیش از 93.2 درصد از بازار گوشی‌های ویندوزفونی را در اختیار خود دارد.

 

به طور خلاصه وضعیت سیستم عامل‌ها به این صورت بوده است، اندروید رشد داشته، iOS نزول کرده، ویندوزفون رشد کرده و در نهایت بلک بری نیز نزول کرده است.

 

منبع: IDC

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۸/۲۶
دوست عزيزي كة ميگي اختلاف ١درصدباشة-١٠درصدباشة فلان وبهمان شمابايد اختلاف رشد اندرويدبا اي اوس رو تقسيم بر تعدادشركتهايي كني كة ازاندرويد استفادة ميكنن مثلا:ساسونگ-ال جي-هواوي-سوني-و...تموم شركتهايي كة ازاندرويد استفادة ميكنن حتي جي ال ايكس ايراني اونوقت ببين اختلا ف كدوم بيشترة-بعش هم رشد اندرويد صرفا بةخاطر بهتربودنش نسبت بة اي اواس نيست بلكة دليل اصليش بة نظرمن استفادة ازسخت افزارقدرتمنداستفادة شده داخل گوشيها ازجملة دوربين وغيرة هست من من ادمهايي روميشناسم كة اصلا نميدونن اندرويد چية فقط ميگن مثلا دوربينش ١٣ وفارسية

مهمان

۱۳۹۲/۸/۲۶
یعنی انصافا میخوام بدونم این اپلی های خود فروخته الان دیگه چطور سرشون رو بالا میگیرن و میان اینجا نظر میدن؟! بابا اگه حالا اختلاف 1 درصد، 10 درصد، 20 درصد، 40 درصد، 50 درصد می بود خب یه کاریش میکردیم، یه جوری می پوشوندیمش...!!! ولی انصافا با این اختلاف واقعا باید ادم خیلی پررو باشه که بتونه گوشی ایفونش رو دربیاره!!!

مهمان

۱۳۹۲/۸/۲۶
در جواب اون بنده خدایی که فکر کرده که سیستم عامل ios امنیتش از اندروید بهتره: انصافا شما چه طور این خرف رو زدی؟! مگه یادتون رفته همین چند وقت پیش اعلام شد که گوشی های اپل سیستم های جاسوسی امریکایی هستن که اطلاعاتشون رو خیلی ها شنود میکنن...!!!

مهمان

۱۳۹۲/۸/۲۴
رشد وین فونو عشقه

مهمان

۱۳۹۲/۸/۲۴
خب معلومه آندروید بیشترین درصد به دست م آره آخه این سیستم عامل درپیتی رو بیشتر برند ها وجود داره چیز عجیبی نیست تو یه جمله بگم آندورید هر کاری بکنه به گرته ios نمی رسه apple 4 ever never die