خانهاخبار
موتورولا به دنبال تولید گوشی Phonebloks در آینده بسیار نزدیک

موتورولا به دنبال تولید گوشی Phonebloks در آینده بسیار نزدیک

دوست دارید بدانید این گوشی‌ها چگوه هستند؟ خبر را حتکا بخوانید تا آینده گوشی‍های موبایلی را ببینید.
۱۳۹۲/۸/۱۵

در حدود دو ماه پیش صحبت‌هایی در مورد یک محصول به نام phonebloks پیش آمد در این محصول کاربر این توانایی را داشت که هر کدام از سخت افزارهای گوشی هوشمند خود را تغییر دهد و یا بروز کند. این ایده اولین بار از ذهن یک طراح به نام Dave Hakkens بیرون آمد اما به نظر می‌رسد که این موضوع تنها دغدغه ذهنی این طراح نبوده است و او تنها کسی نبوده که این طرح مفهومی را در ذهن خود می‌پرورانده است.

 

image

 

به گزارش موتورولا نیز در مورد این طرح فکرهایی کرده بوده و در این مورد نظرهایی دارد و به دنبال به حقیقت تبدیل کردن این طرح است. از الان به پروژه موتورولا با نام Ara سلام کنید. به گفته موتورولا آن‌ها در یکسال گذشته بر روی این طرح هیچ کاری نکرده‌اند و ایده این طرح هنوز در مراحل اولیه است. در این طرح سخت افزارها بر روی یک کیت به صورت مهره‌های خانه سازی قرار خواهند گرفت و به راحتی می‌توانید با کندن و جایگزین کردن قطعه‌ای جدید آن را بروز کنید.

 

image

 

این همان چیزی است که باعث شد این ایده مورد توجه همه قرار بگیرد و به نوعی همه دنبال آن باشند، تصور کنید که شما برای پرقدرت تر کردن و به روز کردن گوشی خود مجبور نباشید که هر سال یک گوشی نو خریداری کنید و تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که یک قطعه از موبایل خود را که نیاز به بروز شدن دارد تعویض کنید.

 

این ایده به طور حتم یکی از تکان دهنده ترین ایده‌های دنیای موبایل خواهد بود، این ایده همان چیزی است که موتورولا که اکنون در تملک گوگل است به دنبال خلق آن است و می‌تواند به عنوان پایه طراحی‌های موبایلی در آینده باشد.

 

image

 

در این گوشی قطعه‌های موبایلی بر روی یک اسکلت پایه سوار خواهند شد که به راحتی کاربر می‌تواند آن‌ها را جدا کند و هیچ محدودیتی نیز در این مورد نداشته باشد.

 

موتورولا با Hakkens که طرح اولیه این گوشی را داده یک تیم تشکیل داده است و هیچ چیزی را نیز مخفی نگه نداشته است، آن‌ها همچنین از مهندسان سخت افزاری مشهوری دعوت کرده‌اند تا در تبدیل این مدل مفهومی به واقعیت به کمک موتورولا بیایند. موتورولا امید دارد که به زودی بتواند این گوشی را تولید و فروش انبوه آن را شروع کند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۸/۱۹
حالا اگه راس میگی سرهمش کن

مهمان

۱۳۹۲/۸/۱۹
بسیار خوب هست اما چند مشکل اساسی داره! هیچ تولید کنند تلفن تمایل نداره چنین بازار پر سود از دست بدهد چون بازار دست چند شرکت تولید قطعات مثل سامسونگ انخساری میشود.در ضمن میشه کیفیت صفحه نمایش بالا برد یا برد گوشی بعد از چند سال هرگز قادر نیست سی پی سو نسل جدید را ساپرت کند ......قبلا چند شرکت در مورد لپ تاب اینکار انجام شد ولی...........

مهمان

۱۳۹۲/۸/۱۹
اسکلت گوشی تا حدود زیادی برای خریدار تو اولویته..با این چالش میشه واقعا چی کار کرد؟

مهمان

۱۳۹۲/۸/۱۹
اونایی که دوست دارن اسکلت گوشیشونو به روز کنن چی میتونن یکی دیگه بخرن؟!!

مهمان

۱۳۹۲/۸/۱۸
اگه بیاد و موفق بشه بیشتر شرکت ها رو منهدم می کنه