خانهاخبار
رشد انفجاری در بازار سنسورهای اثر انگشت به لطف سنسور Touch ID آیفون 5s

رشد انفجاری در بازار سنسورهای اثر انگشت به لطف سنسور Touch ID آیفون 5s

۱۳۹۲/۸/۱۵

آیفون 5s به طور حتم اولین گوشی در دنیا نیست که از سنسور اثر انگشت در آن استفاده شده است، اما مطمئن باشید این گوشی محبوب ترین و معروف ترین گوشی در دنیا است که از این سنسور استفاده می کند. این پرطرفدار بودن تا آنجا است که بازار سنسور اثر انگشت در گوشی‌های موبایلی یک رشد در حد انفجار را تجربه می کند.

 

به گزارش انتظار بر این است که در سال 2017 فروش گوشی‌های مجهز به سنسور اثر انگشت به 525 میلیون دستگاه برسد. اگر بخواهیم یک مقایسه بین زمان بعد از معرفی آیفون با سنسور اثر انگشت و قبل از زمان معرفی این دستگاه داشته باشیم باید بگوییم که انتظار می‌رود در سال 2013 تعداد 45.7 میلیون دستگاه گوشی با سنسور اثر انگشت به فروش خواهد رفت اما در سال 2012 تنها 4.5 میلیون گوشی با سنسور اثر انگشت فروخته شده بود.

 

البته توجه کنید که تمام این گوشی‌هایی که سنسور اثر انگشت دارند لوگوی اپل را نخواهند داشت زیرا به تازگی کمپانی‌ها با این حرکت اپل تصمیم گرفتند تا در این زمینه نیز قدم بردارند، همانطور که دیدیم اچ تی سی نیز با معرفی One Max اینکار را کرد و یک فبلت مجهز به سنسور اثر انگشت را معرفی کرد. تجربه نشان داده که سامسونگ نیز به طور حتم در این وادی قدم می‌گذارد و به طور حتم در محصولات آینده خود از این ویژگی استفاده خواهد کرد.

 

image

 

سنسور اثر انگشت یک ویژگی خوب برای محافظت گوشی و یک راه جایگزین راحت و مطمئن تر برای رمز عددی است. شاید استفاده از این ویژگی باعث شود که هزینه تولید بالاتر رفته و قیمت نهایی گجت گران‌تر شود اما به نظر می‌آید که این افزایش هزینه ارزش اینکار را دارد.

 

انتظار بر این است که تا آینده نزدیک این ویژگی تنها در گوشی‌های گران قیمت دیده شود زیرا این ویژگی سخت افزار گرانی را می‌خواهد اما با گذشت زمان و ارزان تر شدن تکنولوژی انتظار این می‌رود که در گوشی‌های ارزان تر نیز این ویژگی را ببینیم.

 

نمی‌دانیم این را باور می‌کنید یا خیر، اما بهتر است بدانید که اولین گوشی مجهز به سنسور اثر انگشت توسط کمپانی ساژم در سال 2000 معرفی شد. بعد از آن در گوشی‌هایی مانند موتورولا، ال جی، فوجیتسو و پنتک شاهد حضور این سنسورهای اثر انگشت بودیم. اما از آن زمان تا کنون هیچ موقع این تکنولوژی تا این حد به داخل زندگی بشر نفوذ نکرده بود و این امر را نیز مدیون اپل هستیم.

 

شما در مورد این تکنولوژی چه نظری دارید آن را مفید می‌دانید؟

 

منبع: cultofmac

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (37 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۸/۱۹
اپل یعنی چای نخورده، موز را برداشتن. خیلی پرروئه اونقدری که طرفدارای اپل دارن به اپل افنتخار میکنن و مدام دربارش دم میزنن استیو جابز که فرد انقلابی این کمپانی بوده، نکرده

مهمان

۱۳۹۲/۸/۱۹
حالا اومدیم یه بلای سر پوست انگشت طرف اومد!! اونوقت چه غلطی باس کرد !!!!!!!

مهمان

۱۳۹۲/۸/۱۸
سلام چرا شما فکر میکنید باید فقط از طریق نور مریی سنسور چشم کار کنه هان؟؟؟؟؟؟؟یه خورده نخودو بکار بنداز البته جسارت نشه هم سامسونگ خوبه هم اپل الکی بحث نکنید

مهمان

۱۳۹۲/۸/۱۸
دوستانی که میگن این کار سازمان امنیت آمریکا و ال و بل احتمالاً تا حالا تو فرودگاه اسکن قرنیه نشدن !!! نوابغ اثر انگشت دیگه قدیمی شده الان اسکن قرنیه متد امنیتیه !

مهمان

۱۳۹۲/۸/۱۸
در جواب اون دوستی که میگه اگه چشمت صدمه ببینه چقدر طول میکشه تا خوبشه اما انگشت زودتر خوب میشه برای تاچ آی دی اپل... باید بگم چشم خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی کمتر صدمه میبینه تا انگشت دست .......... خاهشا بی تعصب نطر بدین بچه ها