خانهاخبار
فواید استفاده از USB3 در گوشی گلکسی نوت 3

فواید استفاده از USB3 در گوشی گلکسی نوت 3

۱۳۹۲/۸/۷

چگونه اطلاعات خودر از گوشی به کامپیوتر خود یا برعکس انتقال می‌دهید؟در حالی که راه‌های بیشتری از یک راه عادی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید اطلاعات خود را به شکل بی سیم انتقال دهید اما درصد قابل توجهی از کاربران ترجیح می‌دهند تا از طریق USB  این کار را انجام دهند.

 

در کل این پروسه ساده،راحت و سریع است و به شبکه بیسیم یا اینترنت گوشی احتیاج ندارد.اما بر حسب تکنولوژی موجود USB 2.0  نمی‌تواند آنطور که باید و شاید سریع باشد.خوشبختانه امروزه USB 3 به ارتش گوشی‌های هوشمند نیز پیوسته که سرعت انتقال داده در آن بسیار بالا است.

 

سامسونگ اولین برندی است که از این تکنولوژی در مدل جدید خود به نام Galaxy note 3.0 استفاده کرده است.

 

image

 

مزایای این درگاه چیست؟

 

سرعت،همه چیز در مورد سرعت است.USB 3  هم به همینگونه است.به صورت تئوریک سرعت این مدل 10 برابر بیشتر از مدل قبلی آن است که باعث می‌شود تا بتوانید فایل‌های خود را در زمان بسیار کمی جابه‌جا کنید.

 

برای اطمینان از این موضوع ما USB3 مدل  Galaxy note 3  را تست کردیم و نتیجه آن در بیشتر قسمت‌ها مثبت بود.

 

بیشترین سرعت ممکن را وقتی در اختیار خواهید داشت که بخواهید فایل‌های سنگین را جا به جا کنید.سرعت جابه جایی فایل‌ها با استفاده از USB 3 در note 3  تقریبا 2.4 برابر سریعتر است.

 

در زمانی که فایل‌هایی مثل فایل عکس را به صورت گروهی جا به جا می‌کنید که به شکل معمول کمتر از 1 مگابایت حجم دارند بیشتر از فایل‌های حجیم طول می‌کشد که البته کاربران کمی در این موقعیت قرار می‌گیرند.

 

حالا شما ممکن است تعجب کنید که چرا ما به سرعت 10 برابر گفته شده نرسیدیم.دلیل آن هم این است که این مساله وابسته به فاکتور‌های مختلفی است.یکی از آنها ظرفیت کل حافظه اشغال شده توسط دیوایس انتقال دهنده یا گیرنده است.در کنار این حجم فایل مورد انتقال نیز در این مساله تاثیر گذار است که همنطور که گفتیم،فایل‌های کوچک‌تر زمان بیشتری را می‌گیرند.

 

image

 

و حالا نقاط ضعف

 

خوشبختانه فقط چند مشکل در مورد usb 3  مدل note 3  وجود دارد که یکی از آنها دلیلی است که باعث شده تا سامسونگ از این پورت جدید به عنوان پورت اصلی استفاده نکند.استفاده از این پورت ممکن است در زمان مکالمه تداخل ایجاد کند. این دقیقا نمونه پیغامی است که بعد از اتصال کابل به این پورت در صفحه گوشی نمایان می‌شود که البته مشکلی نیست که آنقدر در استفاده از گوشی تاثیر گذار باشد.

 

image

 

نکته دیگری که کمی باعث رنجش ما در طول این تست شد کانکتور این پورت بود.زمانی که شما USB3 را فعال می‌کنید باید از کابل USB3 هم استفاده کنید.هرچند که یک کابل سارگار با این پورت در جعبه گوشی قرار داده شده،ولی این مساله که در صورت نیاز به یک کابل جدید باید آن را خریداری کنید نمی‌توانید از کابل‌های بسیاری که در هرخانه‌ای وجود دارد استفاده کنید.مگر اینکه با سرعت USB2  مشکلی نداشته باشید و از همان کابل‌های قدقمی استفاده کنید.

 

نتیجه

 

در حالی که سامسونگ اولین گوشی منطبق بر  USB3 را ساخته،مطمئنا این آخرین گوشی USB 3  هم نیست و برداشت سامسونگ نشان می‌دهد که این تازه اول مسیر سازنده‌های گوشی برای استفاده از این پورت جدید است که به واسطه آن امکان جابه جایی فایل‌های سنگین مثلا برای Lossless Audio playback  و فیلمبرداری 4k کارآمد خواهند بود.

 

بله همه ما می‌دانیم که سرعت یک وسیله تنها فاکتور قدرتمند بودن آن نیست اما دلیلی هم ندارد که از آن تقدیر نشود.این در حالی است که پورت رایج USB 2  برای 99 درصد از گوشی‌های هوشمند کافی است.به هر حال وجود این پورت در گوشی‌های هوشمند در آینده به وسیله تولید کنندگان دیگر حتمی است،اما در مورد اینکه این پورت برای گوشی‌های متوسط بازار هم استفاده شود در لایه‌ای از ابهام قرار دارد.

 

منبع: phonearena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

افشین

۱۳۹۵/۸/۲۲
درود وقت بخیر. ممنون از ساست خوبتون
نوت 3 من وقتی به usb میزنم اصلا هیچ کزینه ای نشون نمیده. و خیلی طول میکشه که وصل بشه به کامپیوتر.
گوشی من n900 هستش. اندروید 5 هم هست مدل 3G
واقعا خستم کزده بخدا. اگه راه حلی دارید بگید ممنون

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۴
سلام اولا باید کابل یو اس بی۳ باشه ثانیأ ورودی کامپیوتر هم باید یواس بی۳ باشد و نشانه آن آبی رنگ بودن داخل پورت یواس بی کامپیوتر است.موفق باشید.

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۱۹
سلام..من نوت 3 دارم N9000...اولا زمانی به کامپیوتر وصلش میکنم فقط دو گزینه برای اتصال یو اس بی میاد و یو اس بی 3.0 تو گزینه هاش نیست..در ثانی سرعت انتقال فایل اییییییییییییییییییییییییینقد پایینه که مغزمو داغون کرده اصلا نمیشه ی اهنگ ریخت روش..خواهشمندم سریعتر منو راهنمایی کنید..تشکر

مهمان

۱۳۹۲/۸/۲۶
سلام دوستان عزیز منم تازه گرفتم گوشیرو فوقالعادس این گوشی با تمام گوشی هایی که داشتم فرق داره

مهمان

۱۳۹۲/۸/۱۳
من خودم با انواع گوشی های سامسونگ و اپل کار کردم.با توجه به تجربه هایی که دارم،سامسونگ خیلی بهتر هست همچنین کار کردن باهاش راحت تر هست در حالی که استفاده از گوشی های اپل خیلی دردسر داره.برای دانلود کردن چند تا برنامه ی معمولی اپل هزار تا بد بختی باید کشید.تا بخوای یه آی دی اپل بسازی هزار سال طول می کشه.