خانهاخبار
جزئیات پردازنده آیفون 5S مشخص شد

جزئیات پردازنده آیفون 5S مشخص شد

۱۳۹۲/۷/۲

به لطف کارکنان Chiporks و بررسی دقیقی که بر روی چیپست آیفون 5S داشتند اکنون می‌دانیم که داخل این پردازنده چه خبر است و اطلاعات کامل آن را می‌دانیم.

 

به گزارش بر طبق گزارش که از سوی این افراد منتشر شده است متوجه شدیم که پردازنده جدید A7 دو هسته‌ای است و سرعت آن 1.3 گیگاهرتز است و از از آخرین هسته‌های 64 بیتی ARM v8 استفاده می کند.

 

این هسته‌های جدید اپل Cyclone نامیده می‌شوند SoC به طور کامل توسط سامسونگ بر روی  High-K Metal Gate 28 نانومتری ساخته شده است.

 

image

 

پردازنده گرافیکی  PowerVR G6430 و 4 هسته‌ای است که از OpenGL 3.0, DirectX 10  و OpenCL 1.x پشتیبانی خواهد کرد.

 

رم گوشی هنوز مانند همان قبل است و اپل از رم 1 گیگابایتی استفاده کرده است و نوع این رم LPDDR3 است که این رم در آیفون 5 و آیفون 5C، LPDDR2 است.

 

در نهایت چیپ مودم توسط کوآلکام ساخته شده است، همانطور که انتظار می‌رفت اپل از آخرین تکنولوژی برای ساخت پردازنده بهترین گوشی خود استفاده کرده است. هیچ گوشی در دنیا نیست در حال حاضر از هسته‌های ARM v8 استفاده کند.

 

منبع: phonearena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (28 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۷/۵
به بعضی از سامسونگی ها باید گفت : دوست عزیز یادت رفته کمپانیتون اومد از 64 بیتی استفاده کنه گوشیش آتیش گرفت ؟؟ یه چرخ توی نت بزن ، توی گوگل سرچ کن بعد اینجا با اپل کل کل کن . سامسونگ تا آخر عرمش هم به اپل نمیرسه . نه تنها سامسونگ هیچ کمپانی و شرکت دیگه ای به اپل نمیرسه . شما برید یخچال درست کنید . کی گفته باید گوشی تولید کنه سامسونگ آخه ؟؟!

مهمان

۱۳۹۲/۷/۵
از اونجا که سامسونگ بزرگترین سازنده چیپ (البته نه طراح) اکثر شرکتها بهش سفارش میدن

مهمان

۱۳۹۲/۷/۵
شما ديگه كي هستيد بابا جان چي به شما ميرسه..!!! اإإ.حالا سامسونگ يا اپل .!! بابا بريد زندگيتونو بكنيد بيخيال اين كل كل هاي بي مورد شين.!!!

مهمان

۱۳۹۲/۷/۵
رفیق مانیتور نه ال سی دی!! مگه کامپیوتره؟ اپل ابر کامپیوتره هوشمنده یادتون نره بعد شما که میگی اونموقع که سامسونگ گوشی میزد اپل کجا بود بدونید که وقتی اولین ایفون اومد سامسونگ میخواست ساید بای ساید معرفی کنه گوشیش کجا بود؟

مهمان

۱۳۹۲/۷/۴
ای خداااااااااااااااااااااااااااااا منو بکش از دست این ملت خلاص کن یه جور میگن ما ساختیم که انگار باباشون ساخته !!!