خانهاخبار
نام ایران از لیست کشورهای تحت تحریم کامل اپل خارج شد

نام ایران از لیست کشورهای تحت تحریم کامل اپل خارج شد

۱۳۹۲/۶/۲

همانطور که می‌دانید ایران یکی از کشورهایی بوده که اپل به علت پیروی از قوانین امریکا مجبور به تحریم آن شده بود.

 

به گزارش اما به نظر می‌آید که این تحریم‌ها رو به پایان است. امروز مطلع شدیم که اپل نام ایران را از لیست کشورهای تحت تحریم کامل خود خارج کرده است. در صفحه اپل دیگر نام کشور ایران در کنار نام کشورهای تحت تحریم اپل قرار ندارد.

 

image

 

در 30 مه برابر 9 خرداد دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا مجوز عمومی D را برای ایران صادر کرده بود. با توجه به این مجوز صادرات نرم افزار، سخت افزارهای مشخص و سرویس‌های خاص به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از آمریکا و یا هر جای دیگر به ایران برای استفاده افراد عادی در ایران بلامانع است. در این زمینه بعضی از محصولات اپل نیز جای می گیرند.

 

اپل به صورت مجزا در این صفحه به این موضوع پرداخته است. اکنون که اپل به عنوان بزرگترین شرکت گوشی سازی آمریکا این تحریم‌ها را برداشته است باید ببینیم که دیگر کمپانی‌ها چه رویکردی را برای ایران در نظر خواهند گرفت و چه زمانی کاربران ایرانی می‌توانند بدون دغدغه از محصولات روز دنیا به راحتی استفاده کنند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (142 نظر)

حمید

۱۳۹۵/۷/۱۰
جدیدا بعضی از فروشگاه هایی که ایفون میفروشن، گارانتی تعویض 12 ماهه هم اوردن .
مثل اینکه اون دادن مجوزها جواب داده. گوشی رو بصورت 12 ماهه تعویض میکنن و البته بیمه هم داره.

عرفان

۱۳۹۵/۷/۹
حالا فهمیدی چرا ما سامسونگ سامسونگ میکنیم?منتظر... هاتون هستم.

امین

۱۳۹۵/۷/۷
داداش از هات اسپوت شیلد استفاده کن

بکتاش

۱۳۹۵/۶/۲۹
دوستان درسته که با فیلتر شکن باید برنامه های خود رو دانلود کنیم اما همین فیلتر شکن من هم بالا نمیاد من از open vpn استفاده میکنم اگر راهی برای هل مشکل پیدا کردن بگید لطفا

pooya

۱۳۹۵/۶/۱۸
سلام،دوستان اگه شما برای دانلود از اپ استور مشکلی دارید و بخاطر تحریم شرکت اپل نمیتونید از اپ استور دانلود کنید،باید از فیلترشکن استفاده کنید.
ترجیهن از هات اسپات شیلد استفاده کنید.و اگر هم روی گوشیتون نداریدش برید یکی از نمایندگی های اپل و این فیلترشکن رو روی گوشیتون نصب کنید. موفق باشید