خانهاخبار
صفحه نمایش فول اچ دی یا اچ دی؟ مسئله این است!

صفحه نمایش فول اچ دی یا اچ دی؟ مسئله این است!

۱۳۹۲/۵/۱۴
امروزه تقریبا تمام گوشی‌های سطح بالای اندرویدی به یک ویژگی به نام صفحه نمایش با کیفیت Full HD مجهز هستند. این موضوع تا آنجا اهمیت پیدا کرده است که اگر یک گوشی از اواسط 2013 به بعد ارائه شده باشد و این ویژگی را در خود نداشته باشد کمتر کسی آن را به نام یک گوشی سطح بالا می‌شناسد. اما آیا این موضوع اهیمت زیادی دارد؟ آیا تفاوت صفحه نمایش فول اچ دی با اچ دی به اندازه‌ای است که به آن تا این اندازه اهمیت بدهیم؟
 
امروز با هم این موضوع را بررسی می کنیم تا متوجه شویم این ویژگی تا چه اندازه مهم است. با ما همراه باشید.
 
مزایای صفحه نمایش با کیفیت فول اچ دی در یک گوشی هوشمند:
 
-  این کیفیت صفحه نمایش به شما تراکم پیکسلی 400 پیکسل در اینچ را ارائه خواهد داد، که باعث خواهد شد شما در هر اینچ مربع کیفیت بهتری را داشته باشید و پیکسل‌های مجزا را با چشم نتوانید ببینید (حتی اهمیتی ندارد که فاصله چشم شما از صفحه نمایش چقدر است).
 
- زمانی که ویدئوهای 1080p را بر روی این صفحه نمایش مشاهده می کنید هیچ کدام از محتواهایی که در حال مشاهده آن هستید کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.
 
- این کیفیت صفحه نمایش زمانی پر اهمیت تر خواهد شد که وارد بحث محتواهایی شود که توسط رایانه ساخته می‌شوند و در قسمت متن‌ها و دکمه‌هایی که به صورت مجازی ساخته می‌شوند پر اهمیت تر خواهد شد (مانند دکمه‌های موجود در سیستم عامل‌ها مانند دکمه تماس و...)
 
 
مزایای صفحه نمایش با کیفیت اچ دی در یک گوشی هوشمند:
 
- به علت اینکه در اینجا پیکسل‌های کمتری روشن خواهند شد مصرف باتری کمتر است.
 
- فشار کمتر بر روی GPU
 
 - قیمت ارزان‌تر
 
می‌توان گفت که تنها مزیت 720p به 1080p این است که در صفحه نمایش اچ دی هزینه و مصرف باتری کمتر است. اما با این وجود مزایای 1080p بر 720p نیز تا اندازه‌ای بالا نیست که قابل توجه باشد. 
 
بنابراین کدام یک بهتر هستند؟ جواب ما 1080p است اما این جواب بدین علت است که شرکت‌ها زمانی که از این ویژگی در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند مجبور می‌‌شوند تا از آخرین تکنولوژی‌ها در ساخت این صفحات نمایش استفاده کنند.
 
برای درک بهتر این موضوع بهتر است که تفاوت کیفیت را در سه نسل گلکسی که اخیرا ارائه شده‌اند با هم مقایسه کنیم.
 
image
 
با کلیک بر روی عکس تصویر بزرگتر را ببینید
 
اگر خوب به تصویر دقت کنید مشاهده می کنید که کیفیت نمایش تصاویر در صفحه نمایش WVGA که برای گلکسی اس 2 است آنچنان هم که فکر می‌کردید بد نست. سامسونگ در این صفحه نمایش از تکنولوژی Super AMOLED+  استفاده کرده است و چیدمان ریز پیکسل‌ها نیزمانند گلکسی اس 3 و گلکسی اس 4 به صورت PenTile نیست (البته در کیفیت بالای صفحه نمایش دیگر چیدمان پیکسل‌ها آنقدرها هم اهمیت ندارد).
 
نظر کلی ما این است که در مجموع صفحه نمایش‌های فول اچ دی بهتر از صفحه نمایش‌های اچ دی هستند اما باید برای این انتخاب هزینه آن را نیز در نظر گرفت و باید مشاهده کرد که این تفاوت کیفیت دو صفحه نمایش ارزش هزینه کردن این میزان پول را دارد یا خیر؟
 
نظر شما چیست؟ آیا شما هم تصور می کنید صفحه نمایش‌‌های فول اچ دی ارزش هزینه کردن را دارند؟
 
منبع: phonebuff
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (34 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۵/۱۵
مهم اینکه تو عکسا از لومیا استفاده شده

مهمان

۱۳۹۲/۵/۱۵
مال من که full hd است شما چط.ر؟

مهمان

۱۳۹۲/۵/۱۵
بعععععععععععععععععععععععععله

مهمان

۱۳۹۲/۵/۱۵
داداش من نوت2 دارم ازشم خیلی راضیم....++++++++بده

مهمان

۱۳۹۲/۵/۱۵
بله