خانهاخبار
مقایسه Galaxy Note II و Xperia ZU؛ پادشاه چه کسی است؟

مقایسه Galaxy Note II و Xperia ZU؛ پادشاه چه کسی است؟

۱۳۹۲/۴/۵

دیروز سونی فبلت خود را که به نوعی سرسخترین رقیب گوشی گلکسی نوت 2 است را معرفی کرد. این دو فبلت ویژگی‌هایی دارند که می‌تواند آن را بر رقیب خود برتری دهد. با هم یک مقایسه کلی انجام می‌دهیم تا ببینیم بر روی کاغذ کدام فبلت می‌تواند بر رقیب خود غلبه کند.

 

اندازه:

 

فبلت Xperia Z حقیقتاً بزرگ است. این فبلت 19 درصد بلندتر از نوت 2 است در همین حال که از نوت 2 بزرگ‌تر است در حدود 31 درصد باریک‌تر است و تنها 6.5 میلیم تر ضخامت دارد که برای یک فبلت غول پیکر بزرگ‌ترین مزیت است.

 

image

 

وزن:

 

در این سایز گوشی وزن نقش کلیدی را بازی می‌کند. Xperia ZU 212 گرم است و گلکسی نوت 2 180 گرم وزن دارد. با این حساب گلکسی نوت 2 18 درصد از Xperia ZU سبک‌تر است.

 

image

 

جنس بدنه:

 

در ساخت اکسپریا زد اولترا از همان شیشه‌ای که در ساخت اکسپریا زد استفاده شده بود بهره گرفته شده است. اما گلکسی نوت 2 از جنس پلاستیک ساخته شده است، حال انتخاب با خود شما است که کدام یک را بهتر بدانید!

 

image

 

صفحه نمایش:

 

در ساخت صفحه نمایش هر دو فبلت از نسبت ابعاد تصاویر 16:9 استفاده شده است اما اندازه صفحه نمایش نوت 5.5 اینچ است و کیفیتی برابر 720p دارد اما صفحه نمایش Xperia ZU در اینجا به راحتی نوت 2 را پشت سر می‌گذارد و با کیفیت FullHD بهترین صفحه نمایش را در بین فبلت‌های بازار دارد.

 

image

 

 

قلم:

 

یکی از ابداعاتی که در ساخت نوت 2 به کار رفته بود استفاده از قلم مخصوص بود که کارایی‌های زیادی داشت. این قلم به خوبی هر چه تمام‌تر در قاب پشتی گوشی جاسازی خواهد شد و همیشه همراه آن است. در اکسپریا زد اولترا نیز پشتیبانی از قلم وجود دارد در ضمن اینکه در اینجا شما از مداد معمولی نیز می‌توانید برای نوشتن و استفاده از صفحه نمایش استفاده کنید، اما قلم مخصوصی که مختص خود گوشی باشد برای آن در نظر گرفته نشده است.

 

image

 

پردازنده:

 

پردازنده Xperia ZU  پرقدرت‌ترین پردازنده کوآلکام است که در ساخت این فبلت از این پردازنده قدرتمند استفاده شده است، این پردازنده با نام  Snapdragon 800، 4 هسته با سرعتی برابر 2.2 گیگاهرتز را دارد. در حالی که در Galaxy Note II از پردازنده 4 هسته‌ای Exynos 4412 استفاده شده است که سرعتی برابر 1.6 گیگاهرتز را دارد، به طور قطع به یقین پردازنده استفاده شده در Xperia ZU قوی‌ترین است.

 

image

 

رم:

 

هر دو فبلت رم 2 گیگابایتی دارند که در اینجا با هم برابر هستند.

 

 

image

 

 

حافظه داخلی:

 

گلکسی نوت 2 در سه نوع 16/32/64 گیگابایت ارائه شده است و همچنین پشتیبانی از کارت حافظه خارجی نیز وجود دارد. Xperia ZU نیز با 16 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه خارجی ارائه می‌شود.

 

image

 

 

باتری:

 

باتری Xperia ZU 3000 میلی آمپر ظرفیت دارد در حالی که نوت به یک باتری 3100 میلی آمپری مجهز است، بر روی کاغذ باتری نوت 2 قوی‌تر است اما عمر باتری کاملاً بستگی به پردازنده و دیگر فاکتورهای داخلی گوشی دارد و تا تست کردن نمی‌توان نظری در مورد آن داد.

 

 

image

 

دوربین:

 

هر دو فبلت به دوربین 8 مگا پیکسلی در قاب پشتی مجهز هستند. درست است که کیفیت هر دو دوربین یکسان است اما کارایی هر دوربین کاملاً متفاوت است و باید عکس‌های تهیه شده توسط هر دو دوربین را در شرایط متفاوت با هم مقایسه کرد.

 

image

 

 

ضد آب و ضد گرد و غبار بدون:

 

Xperia ZU از قابلیت ضد آب و ضد گردو غبار بودن مجهز است که برای آن یک ویژگی بزرگ به حساب می‌آید. اما نوت 2 به این ویژگی مجهز نیست.

 

image

 

 

ما این دو گوشی را یک مقایسه کلی کردیم اما برای اینکه بتوانیم بگوییم کدام فبلت می‌تواند به عنوان پرچم دار فبلت نام برده شود باید تا ارائه فبلت Xperia ZU و مقایسه همه جانبه آن‌ها یا هم صبر کنیم.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (133 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۲۳
به نظر من گوشی میخوای فقط سونی من خودم زد اولترا دارم اقواممون نات۲ واقعا زد اولترا سر تره بازیارو به راحتی باز میکنه یعنی نات۲رو غورت میده تازه پردازنده اسنپدراگون کجا اگزینوس نات۲ کجا

مهمان

۱۳۹۳/۶/۳
همیشه پرجم سونی بالا بوده حالا ایکسپریا بالاترش برده......!

مهمان

۱۳۹۲/۶/۱۲
من بین نوت2 وگلکسی مگا6.3 واس4 موندم کمکم کنید جون مادرتون بحث 2 میلییون پول بی زبونه!!

مهمان

۱۳۹۲/۵/۱۲
ولا من ازسال 2008 به اینطرف اخبارآندروید وتکنالوژهی های موبایل رابه خصوص تعقیب میکنم وعلاقه خاصی دارم اما یک چیزراباید درنظرداشته باشیم که سامسونگ ازنظر نرافزارخوب عمل کرده است ازنظر ارایه اجناس باکیفیت تر محصولات سامسونگ مثل اسباب بازی است درکیفیت اول اپل دوم اچ تی سی سوم سونی چهارم ال جی و.........سامسونگ منظورسامسونگ فقط کسب پول بافریب است که محصولات یک بارمصرف روانه بازار میکند .

مهمان

۱۳۹۲/۴/۱۵
دوستان اگه سونی رو دسته نوت 2 زد رو دست نوت 3 می زنه چرا شما زورتون گرفته اگه سا مسنگ نوت 10 بزنه به گرد سونی نمی رسه حا لا طرفدارای سونی تا دوست دارین +++++++ بزنید