خانهاخبار
5 ویژگی جدید و جذاب iOS7

5 ویژگی جدید و جذاب iOS7

۱۳۹۲/۳/۲۱

اپل دیشب نسخه iOS7 که طراحی آن از ذهن خلاق جانی آیو بیرون آمده را معرفی کرد. اپل اعتقاد دارد که این نسخه از iOS  کامل‌ترین نسخه‌ای است که اپل از سال 2007 با معرفی آیفون ارائه کرده است.

 

 

image

 

به گزارش اپل سعی کرده در این نسخه سادگی را سرلوحه کار خود قرار دهد. این سیستم عامل قسمت‌های جدید زیادی دارد اما ما در اینجا 5 ویژگی جذاب و جدید آن را به شما نشان می‌دهیم:

 

 

Control Center یا همان مرکز کنترل

 

از همان ابتدای معرفی iOS این ویژگی یکی از آرزوهای هر کاربر آیفونی بوده که بتواند بدون مراجعه به قسمت تنظیمات بعضی از کنترل‌های گوشی را در اختیار داشته باشد اکنون این آرزو برآورده شده است. در iOS7 شما تنها با استفاده از کشیدن انگشت خود از سمن پایین صفحه نمایش به سمت بالا مرکز کنترل آیفون را در اختیار خواهید داشت در اینجا می‌توانید به کنترل‌هایی از جمله: حالت پرواز – Wi-Fi و ویژگی Do Not Disturb دسترسی داشته باشید. همچنین در اینجا به پخش کننده موزیک، تنظیم سطح روشنایی، ولوم، ماشین حساب نیز دسترسی دارید. علاوه بر این‌ها در این قسمت به ویژگی جدید اپل یعنی Air Drop که برای اشتراک گذاری با آیفون‌های دیگر به کار می‌رود نیز دسترسی دارید. بنابراین همان طور که می‌بینید در اینجا به گزینه‌های اساسی که نیاز شما را برای رفتن به قسمت تنظیمات کاهش می‌دهد دسترسی دارید.

 

image

 

 

Notification Center (مرکز اخطارها)

 

این قسمت در iOS نسخه پیشین نیز وجود داشت اما اکنون کار آیی آن بسیار بهتر شده است در اینجا شما می‌توانید بهتر از قبل پیامک‌ها و ایمیل‌های خود را سازماندهی کنید. این قسمت اکنون از طریق صفحه قفل گوشی نیز در دسترس است و برای دسترسی آن نباید حتما قفل گوشی را باز کنید. در اینجا یک گزینه به قسمت بالای صفحه اضافه شده که شامل 3 تب امروز، همه و از دست رفته است. در قسمت امروز شما ناتیفیکیشن‌هایی که مربوط به امروز هستند مانند رویدادهای تقویم را مشاهده می‌کنید.

 

image

 

iTunes Radio (رادیوی آیتونز)

 

این سیستم رادیویی به صورت مجانی آهنگ‌ها را پخش می‌کند و اگر چنانچه از آن آهنگ خوشتان بیاید می‌توانید آن را خریداری کنید. در اینجا 200 ایستگاه رادیویی در همان ابتدای کار در دسترس هستند. این برنامه به صورت مجانی برای دستگاه‌هایی که از iOS7 پشتیبانی می‌کنند در دسترس خواهد بود. با این کار اپل تعداد بیشتر از افراد را به خرید از آیتونر و ورود به این دنیای بزرگ هدایت می‌کند.

 

 

image

 

AirDrop

 

کاربران اپل با iMessage به صورت خیلی سریع و راحت در ارتباط هستند اما اکنون این ارتباط با معرفی AirDrop برای آیفون و آی‌پد بسیار راحت‌تر شد. با این گزینه شما به راحتی می‌توانید عکس، ویدئو و شماره تلفن را به گوشی شخصی که با این ویژگی سازگار است ارسال کنید. برای این کار کافی است بر روی دکمه Share ضربه بزنید و از طریق بلوتوث یا وای فای فایل خود را منتقل کنید. اپل این ویژگی را برتر از S Beam سامسونگ می‌داند و می‌گوید در اینجا حتی شما نیازی نیست که پشت گوشی‌های خود را به یکدیگر بزنید.

 

image

 

Multitasking

 

این ویژگی نیز پیش از این در iOS وجود داشت اما اکنون کارآیی و ظاهر آن خیلی بهتر شده است. در اینجا با دو بار فشار دادن دکمه Home برنامه‌های باز به شما نشان داده می‌شوند با این تفاوت که بر خلاف نسخه قبلی علاوه بر نمایش آیکون پنجره آن برنامه برای شما به نمایش در خواهد آمد و برای بستن یک برنامه تنها با کشیدن پنجره آن برنامه به سمت بالا و پرت کردن آن به سمت بیرون آن برنامه بسته خواهد شد. در اینجا ویژگی دیگری نیز اضافه شده و آن این است که اگر از یک برنامه خارج شوید آن برنامه در پس زمینه به بروزرسانی دیتاها ادامه خواهد داد و بدین صورت به طور مثال شبکه‌های اجتماعی شما همیشه اخبار بروز شده خود را دریافت می‌کنند حتی اگر در پس زمینه باز باشند.

 

image

 

بنابراین به طور کل می‌توانیم بگوییم که شاهد یک انقلاب در طراحی iOS چه در ظاهر و چه در باطن هستیم. ظاهر iOS از شکل همیشگی خارج شده است که این می‌تواند یک نقطه قوت برای این سیستم عامل باشد زیرا هر چیزی بعد از مدتی استفاده جذابیت خود را از دست خواهد داد و برای جذب کاربران باید در آن تغییراتی ایجاد گردد اپل به خوبی این نکته را فهمیده است و می‌داند که iOS هم می‌تواند تکراری شود بنابراین به تغییر شکل و تغییر ویژگی‌ها در کنار بهبود آن‌ها پرداخته است.

 

شما می‌توانید ویدئوی کامل معرفی کامل این نسخه از iOS را از اینجا دانلود و مشاهده کنید.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (104 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۳/۲۸
خداییش اینا همه کپیه از اندروید یا وین فون.من خودم سیمبیان دارم.هم با اندروید کار کردم هم ای او اس هم وین فون.از هیچ کدومم طرفداری نمیکنم.

مهمان

۱۳۹۲/۳/۲۴
تو اندروید نوتیفیکیشن بار از بالا به پایین حالا شده از پایین به بالا مالتی تسک تو اندروید بالا پایین با حذف باکشیدن به دوطرف اینجا از بغل با کشیدن به سمت بالا بسته !!!کلا بگو دیدی اندروید چنتا چیز باحال داره گفتیم حرف درستو باید نونه برداشت!!!

مهمان

۱۳۹۲/۳/۲۴
oon moghe ke ios bood,android koja bod akhe ke alan migid copy karde

مهمان

۱۳۹۲/۳/۲۴
مستر حسن زاده مگه که ios7 بهترین سیستم عامل دنیاست

مهمان

۱۳۹۲/۳/۲۴
من قبلاً نوت ٢ داشتم و با اندرويد كار مي كردم الآن ايفون ٥ دارم خدايش اندرويد كارآمد ترِ دستتون بازتره خيلي ديگه ايفون امنيت داره ، فقط از نظر اپليكيشن بهتر و بد افزار نداره ،با اين امكاناتِ ios7 محيط كار بري ايفون شبيه اندرويد مي شهههه ، من به خاطر افت قيمت كم ايفون رو ترجيح ميدم