خانهاخبار
مشکلات در حال نمایان شدن هستند:پردازنده 8 هسته‌ای گلکسی اس 4 عملکرد بهینه ندارد

مشکلات در حال نمایان شدن هستند:پردازنده 8 هسته‌ای گلکسی اس 4 عملکرد بهینه ندارد

یک توسعه دهنده نرم افزار حالت‌های مختلف عملکرد این نوع پردازنده‌ها را توضیح داده است.
۱۳۹۲/۲/۱۶

می‌دانیم که گلکسی اس 4 که برای ایران ارائه شده مجهز به پردازنده 8 هسته‌ای است و این پردازنده یکی از اتفاقات مهم در گوشی‌ها به حساب می‌آید. این گوشی اولین اسمارت فونی است که به این پردازنده مجهز است.

 

به گزارش اما خبرهایی می‌رسد که این پردازنده آن کارآیی که باید داشته باشد را ندارد و سامسونگ بدترین حالت اجرایی که در پردازنده‌های 8 هسته‌ای ممکن است را انتخاب کرده است.

 

Dev AndreiLux که یک حرفه‌ای در این زمینه به حساب می‌آید عملکرد درست این نوع پردازنده‌ها را توضیح داده است که در شکل زیر کاملا مشخص است، در این پردازنده‌ها کار هسته‌ها به سه شکل انجام خواهد شد:

 

image

 

مهاجرت گروهی: هنگامی که بار بر روی پردازنده افزایش می‌یابد هسته‌ها از پردازنده LITTLE (کوچکتر و کم مصرف‌تر) به پردازنده big (بزرگتر و پر مصرف‌تر) مهاجرت خواهند کرد، بنابراین شما 4 هسته A7 و یا 4 هسته A15 را به صورت آن لاین با هم دارید.

 

مهاجرت هسته: در این هنگام زمانی که بار افزایش پیدا می کند، تنها یک هسته از پردازنده کوچکتر که بار بیش از ظرفیت بر روی آن اعمال شده به پردازنده بزرگ تر منتقل خواهد شد. بنابراین شما یک هسته A15 به همراه 3 هسته A7 آنلاین و یا ترکیبات ممکن دیگر را خواهید داشت.

 

پردازش به صورت ناهمگن: این عملکرد بسیار پیچیده است، برای فهم این موضوع نیازمند این هستید که به صورت کامل از عملکرد هسته‌های A7 و A15 آگاهی داشته باشید. تنها کافی است که بدانید در حال حاضر هسته لینوکس قادر به پردازش این عملکرد نیست. در اینجا هدف این است که در صورت امکان استفاده از هسته‌های A7 که کم مصرف تر هستند از هسته‌های A15  که مصرف بیشتری دارند استفاده نشود.

 

فهم عملکرد این هسته‌ها برای کاربران عادی مشکل است، چیزی که شما کافی است بدانید این است که طرز کاری که سامسونگ برای این پردازنده انتخاب کرده است   همان روش اول یعنی مهاجرت خوشه‌ای است و هسته‌ها تنها در گروه خود کار می‌کنند و در یک زمان شما تنها می‌توانید یا از هسته‌های A7 استفاده کنید و یا از هسته‌های A15.

 

سوالی که اینجا مطرح است این است که این یک محدودیت سخت افزاری است یا چیز دیگری؟ پاسخ این سوال را تنها سامسونگ می‌داند که به نظر نمی‌رسد بتوان جواب درستی از این کمپانی در این باره گرفت.

 

تمام این مطلب این موضوع را بیان می‌کند که حقیقت امر این است: در حال حاضر این پردازنده  به صورت کاملا بهینه عمل نمی‌کند.

 

منبع: SamMobile

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (287 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۹/۱۶
سلام دوستان کسی میتوجه به من کمک کنه من برنامه مدیاپلیر گوگل وقتی میرم تو قسمت برنامه های فعال هی خود به خود توش اجرا میشه وقتی پایان رو میزنم متوقف میشه بعد چند دقیقه دوباره میاد آگه کسی میمونه کمک کنه سپاس گذار خواهم بود

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۸
سلام من یک اس۴ دارم یک از مهم ترین معایبش باطری ضعیف آن است.

مهمان

۱۳۹۲/۶/۵
سلام.گلکسی اس ۴ من، قسمت اسپم ستینگش کار نمیکنه.یعنی وقتی شماره ای رو توش ادد میکنم،باز هم به صورت عادی اس ام اس رو نمایش میده. چرااااااا؟؟؟؟؟:-( :-(خیلیم داااغ میشه.هیچ خوشم نمیاد!! :| البته میگن با آپدیت کردنش مشکل حل میشه.

مهمان

۱۳۹۲/۳/۱۷
واقعا که.................................

مهمان

۱۳۹۲/۳/۲
onaei ke nemitonan s4 ro bebinan va dar mordesh bad migan beran bemiran chon az goshi hichi sareshon nemishe s4 to donya be raghebe