خانهاخبار
تعداد نوجوانانی که در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده می‌کنند از سال 2010 دو برابر شده است

تعداد نوجوانانی که در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده می‌کنند از سال 2010 دو برابر شده است

متاسفانه تعداد تصادفات ناشی از مکالمه با تلفن همرا از سال 2010 تا کنون بیشتر شده است.
۱۳۹۲/۱/۲۰

کمپانی‌های موبایلی و اپراتورها از قسمت مکالمات تلفنی و پیامک‌ها سود کلانی را به دست می‌آورند، اما در کنار این سود کلان شاید یک مسئله قابل تفکر وجود داشته باشد و آن تصادف‌هایی است که در هنگام مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی اتفاق می‌افتد.

 

به گزارش NHTSA  اعلام کرده که در هر لحظه 660.000 هزار نفر در حالی که رانندگی می‌کنند در حال مکالمه با تلفن خود نیز هستند. از سال 2010 تعداد افراد جوانی که در حین رانندگی با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند دو برابر شده و از هر 5 نفر 2 نفر در حال مکالمه با تلفن در حین رانندگی هستند.

 

image

 

این گزارش همچنین اعلام کرده که در سال 2011، 3331 نفر در تصادفات رانندگی ناشی از اشتباه راننده کشته شدند که این میزان نسبت به سال گذشته که 3267 نفر بوده بیشتر شده است.

 

 از 3331 نفری که در سال 2011 بر اثر تصادفات رانندگی ناشی از اشتباه راننده کشته شدند 12 درصد آن‌ها از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده می‌کردند و نیمی از این رانندگان در سنین بین 15 تا 29 سال بوده‌اند.

 

لوس آنجلس تایمز به این موضوع اشاره کرده که در آمریکا 39 ایالت قانون مصوبی دارند که رانندگان را از ارسال پیامک و صحبت با تلفن در حین رانندگی منع می‌کند، اما با توجه به آمار و ارقام، این قانون نتوانسته کاری از پیش ببرد و تاثیری در کاهش این تصادفات نداشته است.

 

با توجه به آمارهای وبسایت رسمی دولتی، هنگامی که شما در حین رانندگی پیامک می‌نویسید احتمال تصادف شما 23 برابر خواهد شد.

 

منبع: phonearena

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱/۲۳
ربطش ابنه که یکم درس بگیریم اگه خدا بخواد

مهمان

۱۳۹۲/۱/۲۳
یعنی چی به شما چه ربطی داره,دوست داری فقط یه گوشی جدید معرفی بشه تا طرفدارای بقیه برندا بیفتن تو سر وکله هم و همدیگر را فحش بدن,واقعا که

مهمان

۱۳۹۲/۱/۲۰
به ما چه ربطی داره..................................

مهمان

۱۳۹۲/۱/۲۰
چرا نظر ها زود نمی زاری؟

مهمان

۱۳۹۲/۱/۲۰
همش تقصیر خانم اشتون و دارو دستشه. فکر برا آدم نمی ذاره زنیکه ی پاپتی... [ذوالفقاری]