خانهاخبار
مطالعات جدید نشان می‌دهد که اکنون اسمارت‌فون‌ها بهترین دوستان ما هستند

مطالعات جدید نشان می‌دهد که اکنون اسمارت‌فون‌ها بهترین دوستان ما هستند

تحقیقاتی در هفته گذشته توسط موسسه IDC انجام شده که نشان می‌دهد اکنون مردم بیشتر وقت خود را با گوشی‌های خود می‌گذرانند.
۱۳۹۲/۱/۱۱

تا چند سال پیش موبایل یک وسیله لوکس به حساب می‌آمد که تنها افراد برای نشان دادن متمول بودن خود این وسیله را خریداری و از آن استفاده می‌کردند. اما در سال‌های اخیر این وسیله به یک فرهنگ تبدیل شد و بیشتر و شاید بتوان گفت تمام افراد جامعه جهانی از این محصول استفاده می‌کنند و به نوعی دیگر نمی‌توان این دوست کوچک را کنار گذاشت.

 

به گزارش موسسه تحقیقاتی IDC بررسی را انجام داده و اعلام کرده که بیشتر دارندگان موبایل در آمریکا از زمانی که از خواب بیدار می‌شوند تا زمانی که دوباره به خواب بروند دائما با موبایل خود کار می‌کنند. این موسسه علت محبوب شدن گوشی‌های موبایل را دو چیز می‌داند، یکی اینکه این وسیله کوچک منبع بسیار بزرگی از اپلیکیشن‌های مختلف است و دوم اینکه با این وسیله یک سرویس اینترنتی دائما در کنار شماست و می‌توانید به راحتی با خانواده، دوستان و افراد دیگر از لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شوید تا زمان خواب در ارتباط باشید.

 

این موسسه می‌گوید که در حدود نیمی از جمعیت آمریکا از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند که این میزان برابر جمعیتی 181.4 میلیون نفری می‌شود و پیش بینی کرده است که در 4 سال آینده این میزان به 222.4 میلیون نفر افزایش پیدا کند.

 

در بررسی که این موسسه بر روی 7000 نفر انجام داده، که سن افراد بین 18 تا 44 سال بوده و هم کاربران آیفون و هم کاربران اندروید را شامل می‌شده نتیجه این بدست آمده که از هر 5 نفر 4 نفر گوشی خود را  15 دقیقه پس از بیدار شدن از خواب چک می‌کنند.

 

image

 

3 اپلیکیشن برتر در این بین که بیشتر با آن‌ها کار می‌شود، اپلیکیشن‌های پیامکی، مرور وب و شبکه‌های اجتماعی بوده است.

 

محققین IDC می‌گویند که مردم یک نیاز بسیار بزرگی در درون خود دارند که با دیگران در ارتباط باشند. از تمام زمانی که افراد صرف کار با موبایل خود می کنند 84 درصد این زمان صرف چک کردن ایمیل‌ها، فرستادن پیامک و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی می‌شود، در حالی که تنها 16 درصد  از این زمان صرف مکالمه‌های صوتی ،که گوشی موبایل برای این کار اختراع شد، می‌شود.

 

شما تا چه حد از گوشی موبایل خود استفاده می‌کنید؟ آیا شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که با گوشی خود می‌خوابند و با گوشی خود بیدار می‌شوند؟

 

منبع: خبرگزاری فرانسه

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱/۱۶
بهترين دوست يعنى galaxy s 4 ( ذوالفقارى )

مهمان

۱۳۹۲/۱/۱۵
JUST MY SMART PHONE MY LIFE

مهمان

۱۳۹۲/۱/۱۴
من که میخواستم خط اسمارت فون هارو کنار بزارم اما نمیشه که خوب فکر میکنم شب و روز بهش نیاز دارم. سرنوشتم به گوشی گره خورده!!

مهمان

۱۳۹۲/۱/۱۲
من بیشتر رو گوشیم نرم افزار و بازی نصب میکنم تا اینکه پیامک بفرستم و حرف برنم.اخه با این که نرم افزار هاش مثل کامپیوتر نمیتونه باشه اما رو گوشی یه حال دیگه میده

مهمان

۱۳۹۲/۱/۱۲
من خودم از اون آدم هایی هستم که به شدت به گوشی وابسته ام.به نظر من گوشبی وسیله ای هست که آدم باهاش راحته یعنی هر کاری باهاش بکنی هیچوقت باهات قهر نمیکنه مثل رفیق های امروزی!!!!!!!!!!!!