خانهاخبار
پتنت جدید و جالب گوگل برای کمک به عمر بیشتر باتری

پتنت جدید و جالب گوگل برای کمک به عمر بیشتر باتری

گوگل پتنتی را به نام خود ثبت کرده که به عمر بیشتر باتری در زمانی که به شارژ گوشی خود نیاز دارید کمک خواهد کرد.
۱۳۹۲/۱/۱۱

بحث بر سر پتنت‌ها همیشه داغ است و دادگاه‌های زیادی برای نقض بعضی از این حق ثبت اختراعات توسط کمپانی‌ها بر علیه یکدیگر تشکیل شده است.

 

به گزارش گوگل به تازگی پتنتی را به نام خود ثبت کرده که با پتنت‌هایی که تا امروز دیده‌ایم کمی متفاوت است، این پتنت یک ویژگی جدید و مفید را به اندروید و به دنبال آن به گوشی‌های اندرویدی اضافه خواهد کرد که به عمر بیشتری باطری کمک خواهد کرد.

 

این پتنت مربوط به صفحه نمایش گوشی‌ها می‌شود، اما اشتباه نکنید این اختراع جدید تنها به کم کردن نور صفحه مربوط نمی‌شود و بسیار پیشرفته تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

 

بر طبق پتنتی که به نام گوگل ثبت شده، در اینجا سه حالت عملیاتی مختلف که مربوط به صفحه نمایش‌های OLED می‌شود وجود دارد، این سه حالت عملیاتی بستگی به سطح باتری و میزان شارژ آن دارد، در مرحله اول که باتری مقدار زیادی از شارژ خود را از دست داده گوشی ابتدا سایه‌ها و حالت‌های انیمیشنی را غیر فعال خواهد کرد.

 

در مرحله دوم که سطح شارژ باتری بسیار بیشتر کاهش پیدا کرده است، کیفیت صفحه نمایش کاهش پیدا خواهد کرد، و در سطح سوم که سطح شارژ باتری به مرحله بحرانی خواهد رسید، صفحه نمایش تنها رنگ‌های مشکی و قرمز که دو رنگ بسیار تاثیرکذار در صفحات OLED هستند را نشان خواهد داد.

 

image

 

این ویژگی جدید یک کمک دهنده بسیار خوب به تلفن در زمانی است که شما نیاز به شارژ گوشی خود دارید اما دسترسی به منبع برق برای شارژ گوشی خود ندارید، مشخص نیست که گوگل در چه زمانی و در کدام نسخه اندروید از این پتنت استفاده خواهد کرد.

 

منبع: droid-life

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱/۱۴
اين كاركرد روي عمليات خودكار در موبايلهاي ويندوز به نام Autosave موجود است و با فعال كردن آن با آمدن يك شكلك قلب روي نشانگر باتري به تدريج خيلي از عمليات خودكار گوشي براي حفظ شارژ محدود مي شود

مهمان

۱۳۹۲/۱/۱۲
اندروید بهترین

مهمان

۱۳۹۲/۱/۱۲
چه بلايي برسر كيت شارژ بيسيم سامسونگ گلكسي اس3 اومد؟؟؟

مهمان

۱۳۹۲/۱/۱۱
بابا این جدولو دوبله می کردید

مهمان

۱۳۹۲/۱/۱۱
سال نو را به همه ی شما عزیزان تبریک میگم. یعنی فقط برای صفحه نمایش OLEDهستش؟شامل صفحه نمایش های دیگه ای مثل super amoledنیست؟بس بدرد من نمیخوره.گوشیم هم samsung galaxy s3 هستش. اگر عزیزی هست که بتونه سوالمو جواب بده ممنون میشم