خانهاخبار
تا انتهای سال 2013 منتظر حضور فیلمبرداری با کیفیت 4k در یک گوشی اندرویدی باشید

تا انتهای سال 2013 منتظر حضور فیلمبرداری با کیفیت 4k در یک گوشی اندرویدی باشید

این کیفیت فیلمبرداری با کیفیت‌ترین کیفیتی است که تا کنون در گوشی‌های موبایل دیده‌ایم.
۱۳۹۱/۱۲/۲۸

دیروز اگر به خاطر داشته باشید در مورد گوشی جدید ال‌جی با نام Nexus 5 با شما صحبت کردیم و مشخصات احتمالی آن را اعلام کردیم، در آنجا گفتیم که بعضی از مشخصات احتمالی این گوشی به نظر دور از واقعیت می‌آیند، اما اکنون حرف خود را پس می‌گیریم و به نظر می‌آید آن مشخصات چندان هم دور از ذهن نیستند.

 

به گزارش یکی از این ویژگی‌هایی که احتمالاً در گوشی نکسوس بعدی خواهیم دید دوربین 16 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط با کیفیت 4K خواهد بود، همه فکر می‌کردند که این موضوع دور از انتظار است. اما واقعیت این است که تا آخر امسال شاهد حضور این کیفیت فیلم‌برداری در یکی از گوشی‌های اندرویدی خواهیم بود.

 

اما چرا این خبر می‌تواند حقیقت داشته باشد؟ در نمایشگاه CES  و MWC کوالکام پردازنده Snapdragon 800 را معرفی کرد یکی از خصوصیات این پردازنده سازگاری با ضبط ویدئویی با کیفیت 4K UltraHD است و کوالکام نیز اعلام کرده بود که تا اواسط سال 2013 در یک گوشی شاهد حضور این پردازنده هستیم.

 

اگر در مورد 4K UltraHD اطلاعاتی ندارید باید بگوییم که این کیفیت فیلم‌برداری 4 برابر از فیلم‌برداری 1080p یا همان FullHD با کیفیت‌تر است و در اینجا با کیفیت 4096×2304 سر و کار داریم.

 

image

 

بنابراین دیگر نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که همه مشخصاتی که دیروز در مورد ال‌جی نکسوس نسل بعد گفتیم ساختگی است و اگر ال‌جی گوشی با این مشخصات را ارائه کند کار برای اپل، سونی، اچ تی سی و به خصوص سامسونگ سخت خواهد شد.

 

منبع: phonearena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱/۱۴
وقتی یه بازی full hd بیاد به 8 هسته هم لازم میشه

مهمان

۱۳۹۲/۱/۲
اخه بگو ال جی مشکل داری تو نه!!!!!اخه با کدوم عقلتون میخواین دوربین 4K رو گوشی بزارین میدونی حجمش چقد میشه؟؟!!!!باید حافظه 128 یا 256 گیگ بزارن روش بعدشم کذوم مموری هست ک با سرعت 80 مگ در ثانیه رایتش باشه ک جواب بده 4K حالا گیریم بسازن میدونی قیمتش چقد میشه!!!باید پول یک گوشی خوبو بدی مموری بخری نزدیک 1میلیون

مهمان

۱۳۹۱/۱۲/۲۹
این همش شایعه است تا ارزش s4را پایین بیاورد

مهمان

۱۳۹۱/۱۲/۲۸
باهوش ، فقط تو نیستی که اخبارو دنبال می کنی 8 هسته باهم هم تو برنامه های همزمان فعال میشه .

مهمان

۱۳۹۱/۱۲/۲۸
دوستان گلم در CES 2013 مدیرعامل Qualcomm گفته Krait800 میتونه با کیفیت فوق العاده عالی 4k فیلم برداری کنه و حتی در اون کنفرانس یه فیلمی رو پخش کردن که با کمک این هیولا گرفته شده بود...یا علی