خانهاخبار
چرا اپلیکیشن‌ها ابتدا برای iOS تولید می‌شوند؟

چرا اپلیکیشن‌ها ابتدا برای iOS تولید می‌شوند؟

نظزیه جالب یکی از تحلیلگران در مورد اینکه چرا توسعه دهندگان به iOS علاقه بیشتری دارند.
۱۳۹۱/۱۲/۲۳

حتماً می‌دانید که اپل و iOS آن همیشه اولین برنامه‌ها را دریافت می‌کنند و اینکه اولین برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی ابتدا برای اپل و به دنبال آن برای اندروید ساخته می‌شوند، اما تا کنون از خودتان پرسیده‌اید که چرا همیشه اول اپل؟

 

به گزارش نظریه که بیشتر مورد تایید است و همه آن را باور دارند این است که توسعه دهندگان اپلیکیشن در اپ استور آیتونز بیشتر پول در می‌آورند. اما Walt Mossberg از AllThingsD نظریه دیگری دارد که پیش از این مطرح نشده بود. این یک نظریه ای است که شاید خیلی از تحلیل‌گران به آن فکر نکرده بودند و اکنون که آن را می‌شنوند تأسف بخورند که چرا خودشان این فکر را نکرده بودند.

 

Walt Mossberg می‌گوید که اپل یک کمپانی سخت افزاری است در حالی که گوگل، مایکروسافت و آمازون هر سه تنها کمپانی‌های نرم افزاری هستند که فقط یکی یا دو تا محصول سخت افزاری که زیاد مهم نبودند ساخته‌اند.

 

این موضوع که توسعه دهندگان بیشتر به ساخت برنامه برای اپل تمایل دارند این است که اپل پول خود را از محصولات سخت افزاری به دست می‌آورد و در فضای نرم افزاری تهدید به حساب نمی‌آید. حتی اگر توجه کنید گوگل، مایکروسافت، آمازون و سامسونگ نیز برای iOS نرم افزار می‌سازند در حالی که این اتفاق برای دیگران نمی‌افتد. به طور مثال گوگل اعلام کرد که تمایلی برای ورود به دنیای ویندوزفون ندارد.

 

image

 

اگرچه نمی‌توان گفت که این دلیل به عنوان تنها دلیل پیشرفت اپ استور به حساب می‌آید اما در هر حال می‌توان آن را به یکی از بزرگ‌ترین دلایل این جلو افتادن اپ استور دانست.

 

بنابراین اگر می‌بینید که کمپانی‌های بزرگ نرم افزاری به سوی iOS رو می‌آورند یکی از پر رنگ‌ترین دلایل همین است که اپل در دنیای اپلیکیشن‌ها وارد نشده و تنها به درآمد از همان منابع سخت افزاری خود قناعت کرده که این حرکت به سود اپل بوده و اپ استور را به بزرگ‌ترین فروشگاه نرم افزاری دنیا تبدیل کرده است.

 

منبع: AllThingsD

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (40 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۹/۲۱
ios رو که دیدم خیلی خیلی بهتره

مهمان

۱۳۹۱/۱۲/۲۸
اپل يه سيستم عامل از خودش داره كه همه ي برندا رو قورت ميده حالا بيا يه گوشي بزن كه با وايرلس شارژ ميشه و با چشم بالا پايين ميشه و ......

مهمان

۱۳۹۱/۱۲/۲۷
دوست عزیز شما اگه یه ذره با نحوه ساخت نرم افزار ها آشنا باشی متوجه میشی که IDE که اپل داره (رابط برنامه نویسی) خیییییییلی راحت تر و مشخص تر هست ولی IDE اندروید کاملا قاطی پاطیه! و برنامه نویسها برای همین با اپل راحت ترن.....

مهمان

۱۳۹۱/۱۲/۲۷
اپل اشغال ترین برند هست.بازم دمه سامسونگ و گوگل گرم

مهمان

۱۳۹۱/۱۲/۲۶
شمایی که می گین مهم اپلیکیشن رایگان، با مفهوم جلبریک اشنا نیستی که با انجام اون کار می تونی همه اپلیکیشن ها رو رایگان از انواع سایت ها بگیری ( یه کم فکر کن و تحقیق کن بعد نظر بده )