خانهاخبار
گوشی‌های درخشان - گوشی‌های شرم‌آور بازار

گوشی‌های درخشان - گوشی‌های شرم‌آور بازار

۱۳۹۱/۱۱/۲۶

اگر تصور می‌کنید همه گوشی‌های یک کمپانی شاهکارند یا همه گوشی‌های یک کمپانی به درد نخور و شکست‌خورده‌اند، سخت در اشتباهید. کمپانی‌های تولید تلفن همراه، در مسیر تولیدات خود، گوشی‌های مختلفی تولید می‌کنند که هر کدام ممکن است به هر دلیلی نکات خوب یا بدی داشته باشند. امروز، بر اساس نظر کاربران سایت و همچنین بازخوردهای کارشناسان، فروشندگان و تعمیرکاران موبایل، یک گوشی درخشان و یک گوشی شرم آور را در هر برند معرفی کنیم. ممکن است گوشی درخشان، بهترین گوشی این شرکت نباشد و گوشی شرم‌آور، لزوما بدترین گوشی یک برند نیست. ما از هر کدام از گوشی‌ها، نکات خوب یا بد را بیرون کشیده‌ایم و به شما نشان داده‌ایم. با ما همراه باشید تا ببینید درخشان‌ها و شرم‌آورهای سامسونگ، سونی، نوکیا، اچ تی سی، ال‌جی و هواوی کدام‌ها هستند.

 

Samsung

 

درخشان: Galaxy Note II

چاره‌ای نداریم. سامسونگ با تولید نوت جدیدش، ما را شیفته خود کرده است. یک محصول بی‌نقص که احساس بی‌نظیری از گجت را به شما منتقل می‌کند. کاربران ایرانی سایت ما هم این فبلت را دوست دارند. بدنه‌ای زیبا، تکنولوژی روز جهان و راحتی استفاده، بخشی از درخشانی‌های Galaxy Note II است. امیدواریم سامسونگ، این مسیر را ادامه دهد.

 

image

 

شرم آور: Galaxy Ace

می‌توانستیم حدس بزنیم که این گوشی چه قدر به درد نخور است اما فکرش را نمی‌کردیم در کامنت‌های کاربران، این قدر شکوه و شکایت از این محصول وجود داشته باشد. سوال اصلی اینجاست که سامسونگ بر چه اساسی تصمیم گرفته چنین گوشی پر اشکالی را روانه بازار کند. خراب شدن صفحه نمایش، کند بودن سیستم عامل، به روز نشدن آن و هنگ کردن مدام، از شکایت‌هایی است که کاربران و البته متخصصان اعلام کرده‌اند. امیدواریم سامسونگ کیفیت محصولات این رده قیمتی خود را بهبود بخشد تا در کنار محصولات مشابه و هم‌قیمت، حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

image

 

 

Sony

 

درخشان: Xperia T

اگر کسی از اطرافیانتان، دنبال یک گوشی هوشمند استاندارد بود که بدون اذیت، مدت‌ها کار کند، به خوبی به روز شود و با تکنولوژی‌های روز دنیا همراه باشد، حتما این گوشی را به او معرفی کنید. شاهکار سونی موبایل، جزو گوشی‌هایی است که کمترین میزان شکایت و بالاترین میزان محبوبیت را در بین تلفن‌های هوشمند دارد. تبریک به سونی که می‌تواند چنین محصول دوست‌داشتنی و محبوبی را تولید کند.

 

image

 

شرم آور: Xperia U

کابوس تعمیرکاران و گارانتی‌ها را بشناسید. برای ما کار سختی است که در این یادداشت، تمامی ایرادهای این گوشی را بنویسیم. صدای هندزفری و اسپیکر تقریبا شنیده نمی‌شود و در حالت ایکسلود، بسیار گوش‌خراش است. باتری‌اش هم که امان دارندگانش را بریده و دوربینش هم عملا بی‌استفاده است چون عکس‌های بی‌کیفیتی می‌گیرد. ما هم نتوانستیم راهی برای خاموش کردن چراغ‌های پایین این گوشی پیدا کنیم. اگر کسی می‌داند به ما هم بگوید. سونی هم گاهی خیلی آدم را ناامید می‌کند.

 

 

image

 

Nokia

 

درخشان: Lumia 920

مایکروسافت خیلی شانس آورده، مردم جهان سیستم عامل موبایلی جدیدش را با چنین گوشی بی‌نقصی شناخته‌اند. در کنار همه حاشیه‌ها، باید به لومیا 920 احترام بگذاریم و اقرار کنیم که نوکیا هنوز تمام نشده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. یک گوشی پر از امکانات و البته یک سیستم عامل اصیل که لذت تجربه‌اش، خاص خودش است. درباره فروشش خیلی مطمئن نیستیم اما می‌دانیم که تا مدت‌ها به عنوان یک گوشی خوش‌نام در یادها می‌ماند و همه گوشی‌های ویندوز فونی با آن مقایسه می‌شوند.

 

image

 

شرم آور: N8

در زبان کوچه و بازار به جای اینکه بگویند N  هشت، می‌گویند N هنگ. کاربران این گوشی احساس خوبی نسبت به آن ندارند و مدام از تاچ ضعیف و پردازنده آن دلخورند. نرم‌افزارها و بازی‌ها هم روی آن به خوبی اجرا نمی‌شوند. به نسبت توقعی که از آن دارید، این گوشی ناموفق است و بسیاری از فروشندگان خریدن مدل‌های دیگر نوکیا را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

 

image

 

HTC

 

درخشان: One X+

لذت سال گذشته میلادی از محصولات اچ تی سی، در One X+ خلاصه می‌شد. گوشی قوی، بی مشکل، سازگار با نیازهای روز و البته به نسبت امکانات خوش قیمت. وقتی با این گوشی رو به رو می‌شویم، یک محصول مطمئن می‌بینیم که نه در صفحه نمایش لمسی مشکلی دارد و نه نقصی در ساخت یا باتری آن دیده می‌شود. یک نمونه موفق از یک ارتقای موفق است و کاملا منطقی است که دارندگان و علاقه‌مندان اچ تی سی، گوشی‌های خود را به این گوشی ارتقا دهند.

 

image

 

شرم آور: One X

هر چه درباره درخشان بودن One X+ خواندید، در مورد این یکی بر عکس است. شاید دلیل خوب بودن سری پلاس، ضعف‌های زیادی بود که One X و کاربرانش با آن مواجه بودند. گوشی ضعیفی که به سرعت داغ می‌شود، تقریبا همیشه باید منتظر باشید هنگ کند و گرد و غبار به راحتی وارد آن می‌شود. وای فای و مشکلات اتصال هم در بسیاری از موارد گزارش شده‌اند. البته برخی از کاربران با این گوشی مشکلی نداشته‌اند و به نظر می‌رسد در برخی سری‌ها، مشکلات جدی وجود داشته باشد.

 

image

 

LG

 

درخشان: 4X HD

باید ال‌جی را ستود که توانسته چنین گوشی خوبی به بازار ارائه کند. درباره یک چهار هسته‌ای بسیار ارزان صحبت می‌کنیم که کیفیت ساخت بدنه فوق‌العاده‌ای دارد و به خوبی می‌تواند مصرف باتری را مدیریت کند. در میان ال‌جی‌ها، این یکی از بهترین‌هاست و می‌توان به داشتن آن افتخار کرد.

 

image

شرم آور: P500

چرا این گوشی روزی در بازار ایران وجود داشت؟ چه اتفاقی می‌افتاد که یک نفر در میان این همه گزینه خوب و کارآمد به این نتیجه می‌رسد که یک گوشی با دنیایی از اشکالات سخت‌افزاری مثل ریست شدن مدام و داشتن یک دوربین معمولی را انتخاب کند؟ در میان نظرات و شکایت‌هایی که کاربران ارسال کرده‌اند و نظرات فروشندگان در بازار، به نظر می‌رسد این گوشی به تنهایی توانسته بسیاری از کاربران را نسبت به برند ال‌جی بدبین کند. انجام دادن این کار، به این سادگی‌ها نیست و این گوشی توانسته چنین باری را یک تنه بر دوش بکشد.

 

image

 

Huawei

 

درخشان: P1

روزی که این گوشی به دفتر آمد، نمی‌دانستیم قرار است چه گوشی خوبی را امتحان کنیم. از روی برند تقریبا گمنام این گوشی در بازار تلفن‌های همراه، نمی‌توانستیم بفهمیم چه تجربه فوق‌العاده‌ای از یک گوشی اندرویدی هوشمند انتظارمان را می‌کشد. P1 در میان منتقدان و کارشناسان تلفن همراه هم امتیاز بالایی دارد و یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید از داشتن آن احساس خوبی داشته باشید.

 

image

 

 

شرم آور: Honor

اصلا سراغش نروید. این همه گوشی خوب در بازار وجود دارد که با قیمت بسیار پایین‌تر می‌توانید داشته باشید. بنابراین هر جا اسم این مدل از هواوی را دیدید، رویتان را برگردانید و خود را از آنتن دهی ضعیف، لوازم جانبی نایاب و کارآیی پایین نجات دهید. آنر، داد مصرف‌کنندگان و دارندگانش را در آورده است و در میان نظرات آن‌ها، موارد قابل توجهی از شکایات بی‌پایان این مدل وجود دارد. هواوی، برای اینکه به سطح اول رقابت دنیای تلفن همراه برسد، باید دست از تولید چنین محصولات عجیبی بکشید و به فکر اصلاح روندهای تولید خود باشد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (342 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۳/۲۷
ببینم میشه شرم اور بودن یا درخشان بودن سونی اریکسون آرک اس را هم بگویید

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۲۴
سلام من اکسپریا یو دارم،طرفداری بی دلیل هم نمیکنم. هرچیزی راجع بهش نوشتید حقیقت محضه فقط هندزفریش انصافا بد نیست،وگرنه باطریش آشغاله،یکسره هم هنگه،زیست فکتئری هم کردم درست نشد.کلی به کمپانی سونی فحش میدم با این گوشیش. راستی چراغ پایینش. میشه با نرم افزار حاموش کرد که یکی از دوستان گفته

مهمان

۱۳۹۲/۲/۸
من یه راه بلدم که میشه چراغ پایین اکسپریا یو را خاموش کرد یه نرم افزار ساده illumenation bar

مهمان

۱۳۹۲/۲/۵
آخه یکی نیست بگه one x و u چه مشکلی دارند

مهمان

۱۳۹۲/۱/۱۱
من خودم xperia u دارم صداش عالیه و هنگ نمی کنه و باطریش بد نیست واقعا چرت و پرت نوشتید