خانهاخبار
سیستم عامل سیمبین به پایان خط رسید

سیستم عامل سیمبین به پایان خط رسید

عمر سیستم عامل سیمبین تمام شد.
۱۳۹۱/۱۱/۷

همه می‌دانستیم که بالاخره روز مرگ سیمبین فرا خواهد رسید و نوکیا مجبور به جدا شدن از سیستم عامل سیمبین بود.

 

به گزارش اکنون نوکیا رسما اعلام کرده است که کار سیمبین تمام شده است و گوشی نوکیا 808 PureView آخرین گوشی بود که سیستم عامل سیمبین بر روی آن ارائه شد.

 

سیستم عامل سیمبین در سالیان گذشته بزرگترین نقش را در بین اسمارت فون‌ها و پیشرفت نوکیا بر عهده داشته است و تقریبا تمام کسانی که برای مدت زمان زیادی است که از کوشی موبایل استفاده می‌کنند با این سیستم عامل آشنایی دارند اما تقریبا از زمان ارائه گوشی‌های با صفحات لمسی بازی دیگر برای سیمبین تمام شده است.

 

image

 

بعضی از گوشی‌هایی که با سیمبین ارائه شده اند در زمان خودشان جزو بهترین گوشی‌های بوده اند، یکی از آن گوشی E61 بود که مجهز به یک صفحه کلید کامل بود، مورد دیگر گوشی N95 بود که به یک دوربین بسیار با کیفیت مجهز بود، بعد از آن می توان از گوشی N8 نام برد که این گوشی نیز بهترین دوربین را در زمان خود ارائه کرد.

 

نوکیا در ابتدای سال 2011 شروع به پشتیبانی و همکاری با ویندوزفون کرد که اکنون نیز پرچمدار ویندوزفون، گوشی لومیا 920 نوکیا است.

 

منبع: mynokiablog

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (63 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۱۱/۹
باید قبول کنین هر چیزی دوره خودشوداره ودوره ی سیمبین به پایان رسیده only gsm

مهمان

۱۳۹۱/۱۱/۹
یه زمانی اولین کوشی ای که خریدم n95 بود تازه الان می فهمم بد یخت از دست من چی می کشید اگه همین htc one x ام بود تا حالا 1200 می شد براش++++++++++ یده

مهمان

۱۳۹۱/۱۱/۸
بدون شک نوکیا پرافتخارترین برند هست با کمی مطالعه میتونید ببینید که تمام برندها مدیون اختراعات نوکیا هستند با اینکه الان سامسونگ ویو3 دارم اما هنوز از دیدن گوشیهایی مثلN95لذت میبرم.نوکیا میتونست بازهم روی سیمبین کار کنه اما بحران مالی نذاشت در ضمن یادتون نره بیشتر سیمبین ها با سی پی یو زیر700و رم زیر256 بودند و نمیشد به کند بودنشون ایراد گرفت اینو وقتی از نزدیک احساس کردم که ویو3 با cpu 1400 ram512 Adreno205در بازی Asphalt6 وNeed for speedگاهی گیر میکنه و هنگ میکنه یا ریست میشه اما همین مشخصات در سیمبین کولاک میکنه وقتی cpu680 Ram256در سیمبین آسفالت را بدون کوچکترین مشکلی اجرا میکنه!بعضی ها هم اندروید با پردازند چندهسته و رم و چیپست گرافیکی آنچنانی که پدر باتری رو در میاره رو با سیمبین ها مقایسه میکنند!!!!

مهمان

۱۳۹۱/۱۱/۸
روزای باحالیو باهاش تجربه کردیم

مهمان

۱۳۹۱/۱۱/۸
یادش بخیر ان95 کی فکرشو میکرد با این سرعت این گوشیها بیان هر روز یه مدل بهتر سیمبین یادت بخیر هیچ سیستم عاملی نمیتونه رکورد استفاه تو رو حالا حالا ها بزنه مرسی نوکیا از قدیم تا به امروز