خانهاخبار
NVIDIA پردازنده جدید تگرا 4 را معرفی کرد

NVIDIA پردازنده جدید تگرا 4 را معرفی کرد

این پردازنده سریعترین پردازنده جهان است.
۱۳۹۱/۱۰/۱۸

کمپانی NVIDIA پردازشگر جدید خود را معرفی کرد، این پردازشگر قبلا با کد Wayne شناخته می‌شد، NVIDIA ادعا می‌کند که این پردازشگر سریعترین پردازشگر مویبایلی دنیا است.

 

تگرا 4 از هسته ARM Cortex-A15 استفاده می‌کند  در حالی که از هسته نسل دوم کاهش مصرف باتری نیز در این پردازشگر استفاده می‌کند.

 

گفته می‌شود که این پردازگشر نسبت به تگرا 3 2.6 برابر سریعتر عمل می‌کند. این پردازشگر 72 هسته GPU دارد که از GPU تگرا 3 6 برابر سریعتر عمل می‌کند.

 

این پردازشگر به ویژگی است که Computational Photography Architecture نامیده می‌شود که این ویژگی زمان عملکرد دوربین برای انجام عملیات‌های مختلفی مانند عکاسی در حالت HDR که دوربین گوشی باید دو عکس را پشت سر هم بگیرد کاهش می‌دهد.

 

image

 

نسل قبلی این پردازنده به علت مصرف زیاد باطری مورد سرزنش قرار گرفت در حالی که در این نسل NVIDIA ادعا می‌کند که مصرف باتری 45 درصد از نسل قبل کمتر است و 14 ساعت پخش ویدئوی HD را روی گوشی پشتیبانی می‌کند.

 

همچنین در این پردازنده قابلیت پشتیبانی از مودم 4G LTE قرار دارد. این پردازنده در داخل خود مودم LTE یکپارچه ندارد و از این بابت به مودم‌های داخلی وابسته است.

 

منبع: GSMArena

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (21 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۲۲
Nvidia Tegra 4 چیپسته خیلی شاخیه . اما سامسونگ به تازگی پردازنده ای خارق العاده معرفی کرده , که Nvidia Tegra 4 رو میزنه زمین! Exynos 5 Octa . پردازنده ای 8 هسته ای , که متشکل از 4 هسته Cortex A15 و 4 هسته Cortex A7 هست . این سریعترین پردازنده ی جهان هست , نه Nvidia Tegra 4 ! Nvidia Tegera 4 در بخش GPU , خارق العاده هست . ولی در بخش CPU , فقط و فقط , Exynos 5 Octa !همچنین احتمال میره Galaxy S IV اولین سوپر اسمارت فونی باشه که از این هیولا استفاده میکنه .

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۲۰
برادران گرامی این گرافیکا و cpuها تاثیر قابل توجهی ایجاد نمیکنه...قابل توجه ترین تغییر تغییر قیمته اونم به پول ایران.اگه این گرافیک ها و سی پس یو ها رو موبایل بیاد باید برنامه ای هم باشه که ازشون استفاده کنه...همون 2هسته هم زیاده چه برسه 8تا جا تعداد هسته قرکاسو ببرن بالا

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۱۸
قوی ترین کارت گرافیک انویدیا دو هسته به صورت فیزیکی داره که هر هسته 1536 هسته کودا داره که در مجموع می شه 3072 تا هسته!!!

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۱۸
این که تگرا 4 72تا پردازنده داره ولی گلکسی 4اس 8 پردازنده داره دلیل نمی شه که تگرا 4 حتما قوی تر باشه بستگی به معماری کارت گرافیک داره تگرا 3 هم 12 تا هسته ی گرافیکی داشت ولی از mali400 گلکسی اس 3 که 4 هسته داشت ضعیفتر عمل کرد

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۱۸
بابا بیخیاااااااااال!!!!