خانهاخبار
انتظار چه گجت‌هایی را در نمایشگاه CES 2013 داریم؟

انتظار چه گجت‌هایی را در نمایشگاه CES 2013 داریم؟

در نمایشگاه CES 2013 به احتمال زیاد این گوشی‌ها معرفی خواهند شد.
۱۳۹۱/۱۰/۱۷

دنیای تکنولوژی در اولین روزهای سال 2013 شاهد یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد‌های خود است. نمایشگاه CES جایگاه هر ساله پرچم داران تکنولوژی است که آخرین دستاورد‌ها، محصولات و نوآوری‌های خود را به دید عموم می‌گذراند و نوید سالی پر از دستگاه‌ها و فناوری‌های رنگارنگ و زیبا را به علاقه‌مندان این عرصه می‌دهند. بسیاری از محصولات و تکنولوژی‌های مطرح شده در این نمایشگاه جزو تاریخ سازان عرصه تکنولوژی بودند. CES که در واقع نمایشگاهی برای تجهیزات الکترونیکی مصرفی است برای اولین بار در شهر نیویورک برگزار شد و حدودا صد شرکت در آن حضور داشتند و بیش از 17000 نفر نیز از اولین دوره این نمایشگاه بازدید کردند. CES سال 2012 یکی از بهترین و جنجالی‌ترین دوره‌های این نمایشگاه بود زیرا در کنار معرفی محصولاتی نظیر تلویزیون‌های UHD 55 اینچی، لپ تاپ‌های فوق‌العاده باریک ملقب به UltraBook و نسخه 8 سیستم عامل محبوب ویندوز شرکت مایکروسافت رسما و برای همیشه از نمایشگاه CES خداحافظی کرد. به هر حال، بزرگ‌ترین جشن تکنولوژی جهان هر ساله جذابیت‌ها و حرف و حدیث‌های فراوانی را با خود به همراه می‌آورد و بدون شک CES سال 2013 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

image

 

اما قبل از این نمایشگاه همیشه بازار گمانه‌زنی‌ها برای اینکه چه  گجتی در این نمایشگاه معرفی خواهد شد داغ است، در اینجا ما برای شما لیستی از گوشی‌ها و تبلت‌هایی را آماده کردیم که احتمال می‌رود در این نمایشگاه معرفی شوند:

 

گوشی‌

 

1- Samsung Galaxy S4

امسال شرکت سامسونگ با شاهکار جدیدش به نمایشگاه CES می‌آید. دیگر زمان آن فرا رسیده تا گوشی محبوب Galaxy S III جای خود را به Galaxy S IV بدهد. به احتمال قوی چهارمین نسل از گوشی Galaxy S فوق‌العاده باریک و سبک است و در این زمینه از S III نیز پیشی می‌گیرد. این گوشی به یک صفحه نمایش 4.9 اینچی از نوع Super AMOLED مجهز است که رزولوشنی معادل با 1080×1920 پیکسل دارد و تراکم پیکسلی آن 441ppi  است. این صفحه نمایش بسیار باریک بوده مصرف انرژی بسیار پایینی نیز دارد. همچنین، این گوشی به یک پردازنده 4 هسته‌ای با قدرت پردازشی 2 گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای مجهز خواهد بود و دوربین اصلی آن 13 مگاپیکسلی است. میزان حافظه داخلی S IV نیز 64 گیگابایت است. به علاوه، جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی نسخه 5.0 با نام Key Lime Pie بر روی این گوشی خودنمایی می‌کند.

 

2- Sony Xperia Z

 

سال 2012، سال پرکاری برای شرکت سونی بود. پس از ارائه گوشی قدرتمند Sony Xperia T و حضور موفق آن در کنار جیمز باند، این بار سونی برگ برنده دیگری را به نمایشگاه CES می‌آورد که قرار است پرچم دار گوشی‌های هوشمند این شرکت در سال 2013 باشد. این گوشی جدید که  Sony Z نام دارد به یک صفحه نمایش 5 اینچی Full HD مجهز است و در قلب آن از پردازنده 4 هسته‌ای S4 با قدرت 1.5 گیگاهرتز استفاده خواهد شد. به علاوه، این گوشی 2 گیگابایت حافظه RAM دارد و دوربین آن نیز 12 مگاپیکسلی است. Z از شیار کارت حافظه microSD و پورت خروجی HDMI نیز برخوردار است و نسخه 4.1.1 یا آب نبات ژله‌ای اندروید برای آن در نظر گرفته شده است.

 

3- Huawei Ascend W1

 

شرکت هوآوی قصد دارد با ارائه گوشی W1 به عرصه ویندوز فون 8 وارد می‌شود و محصول جدیدی را به سری گوشی‌های هوشمند Ascend خود اضافه کند. این گوشی که در رده گوشی‌های هوشمند با امکانات و قیمت متوسط قرار می‌گیرد به یک صفحه نمایش 4 اینچی با رزولوشن WVGA مجهز است. به علاوه، پردازنده این گوشی 2 هسته‌ای است و قدرت پردازشی معادل با 1.2 گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. همچنین، گوشی W1 از512 مگابایت حافظه RAM برخوردار است و 4 گیگابایت حافظه داخلی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی این گوشی جدید 5 مگاپیکسلی است و از یک دوربین VGA نیز برای مکالمات تصویری برخوردار است. انرژی مورد نیاز این گوشی نیز از طریق یک باتری 2000 میلی آمپری تامین می‌شود.

 

image

 

4- .Huawei Ascend D2

مهم‌ترین محصول شرکت هوآوی در نمایشگاه CES امسال یک گوشی هوشمند اندرویدی با نام D2 است. این گوشی که از سری گوشی‌های Ascend این شرکت است به یک صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت Full HD مجهز است. همچنین، قدرت پردازشی این گوشی توسط یک پردازنده 4 هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی تامین می‌شود. به علاوه، Ascend D2 از یک دوربین 13 مگاپیکسلی  نیز بهره‌مند است. نسخه 4.1 یا آب نبات ژله‌ای سیستم عامل اندروید نیز بر روی این گوشی خودنمایی می‌کند. انرژی مورد نیاز برای این گوشی خوب از طریق یک باتری قدرتمند 3000 میلی آمپری تامین می‌شود. با توجه به این مشخصات می‌توان نتیجه گرفت که Ascend D2 جزو گوشی‌های قوی و گران قیمت سال 2013 باشد.

 

5-HTC M7

 

قدرتمندترین گوشی شرکت اچ تی سی در نمایشگاه CES امسال M7 نام دارد. بدنه این گوشی زیبا از جنس آلومینیوم و به صورت یکپارچه ساخته شده است. گوشی جدید اچ تی سی به یک صفحه نمایش 4.7 اینچی با کیفیت Full HD مجهز است که تراکم پیکسلی فوق‌العاده بالای 468 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. در داخل این گوشی نیز از پردازنده 4 هسته‌ای Snapdragon با قدرت پردازشی 1.7 گیگاهرتز استفاده می‌شود و 2 گیگابایت حافظه RAM نیز برای آن در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی گوشی M7، 13 مگاپیکسلی است و قابلیت فیلم‌برداری به صورت HDR و با کیفیت Full HD را دارد. به علاوه، یک دوربین 2 مگاپیکسلی نیز در قسمت جلوی این گوشی برای مکالمات تصویری وجود دارد. گذشته از این، نسخه آب نبات ژله‌ای اندروید و نسخه 5.0 رابط کاربری زیبای اچ تی سی در کنار هم بر روی این گوشی خودنمایی می‌کنند.

 

6-ZTE Grand S

 

این گوشی شیک و باریک پرچم دار گوشی‌های هوشمند شرکت چینی ZTE در سال 2013 است. بدنه Grand S از جنس سرامیک و به طور یکپارچه ساخته شده است و از نظر زیبایی چیزی کم ندارد. این گوشی با 7 میلی متر ضخامت، باریک‌ترین گوشی هوشمند جهان است که از یک صفحه نمایش بزرگ 5 اینچی با کیفیت Full HD بهره می‌برد. به علاوه، قدرت پردازشی Grand S از طریق یک پردازندهSnapdragon S4  چهار هسته‌ای با قدرت 1.5 گیگاهرتز تأمین می‌شود و 2 گیگابایت حافظه RAM نیز برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین، دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسلی است و نسخه 4.1 یا آب نبات ژله‌ای سیستم عامل اندروید نیز بر روی آن خودنمایی می‌کند.

 

و شاید شاهد یک تکنولوژی جدیدی که همگان به دنبال دیدن آن در این نمایشگاه هستند باشیم و آن چیزی نیست جز Samsung flexible screens:

 

به لطف شرکت سامسونگ رویای صفحه نمایش انعطاف پذیر در نمایشگاه امسال به حقیقت می‌پیوندد. شرکت کنندگان نمایشگاه CES این بار یک صفحه نمایش 5.5 اینچی قابل انعطاف را در غرفه شرکت سامسونگ می‌بینند که رزولوشنی برابر با 720×1280 پیکسل دارد و تراکم پیکسلی آن 267 پیکسل در هر اینچ است. البته، از آن جایی که این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود است نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت. به همین دلیل، اگرچه صفحه نمایش جدید سامسونگ انعطاف پذیر است اما نمی‌توان آن را رول کرد و در جیب گذاشت. کیفیت تصویری آن نیز هنوز چندان فوق‌العاده نیست اما انتظار می‌رود که در آینده نزدیک این فناوری را به شکلی بهتر و پیشرفته تر در گوشی‌ها و حتی تلویزیون‌های شرکت سامسونگ ببینیم.

 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (76 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۲۲
ببخشید اولین کمپانی که صفحات نمایش انعطاف پذیرو ساخت سونی بود و رونمایی کرد.لطفا از تحریف اخبار جولوگیری کنید.در ضمن اگر سونی ضعف طراحی داشت اپل آیفون4 از روی بتاماکس سونی کپی نمیکرد.این دیگه به دنیا ثابت شد.

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۱۸
اولا سامسونگ اعلام کرده تا ماه می 2013 منتظر اس4 نباشید پس ذوق مرگ نشید دوما اپل محصولات خودشو توCES معرفی نمی کنه بلکه تو نمایشگاه انحصاری خودش یعنی WWDC2013معرفی خواهند شد ضمنا فناوری OLED یا صفحه نمایش انعطاف پذیر هم در این نمایشگاه عرضه نخواهد شد چون الجی از سامسونگ به خاطر این فناوری شکایت کرده چنانچه سامسونگ تو این دادگاه پیروز بشه اونوقت می شه منتظر OLED موند و در غیر اینصورت سامسونگیا آرزوی ساخت فناوری جدید و کپی نکردن از دیگران رو به گور می برند

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۱۸
خیلی جالبه.ویدیوهای صفحه نمایش منعطف سونی تو یوتیوب و توییتر! همچنین اخبار صفحه نمایش منعطف نوکیا ک سال 2011 (2سال پیش!)!! درواقع این 2شرکت 1-2سال پیش ب این تکنوولوژی رسیدن! حالا سامسونگ خجالت نمیکشه میاد تو نمایشگاه CES اینو ب مردم معرفی میکنه؟! خیلی پرروگی میخاد بخدا!

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۱۸
خوب شد اپل اومد یه فن آوری اورد این سامسونگ رفت از روش کپی زد وگرنه الانم میدیدی هنوز تو کفه گوشی تاشو :D

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۱۸
دوست عزیز اپل هیچ وقت محصولاتش رو تو CESمعرفی نمیکنه...خودش مراسم جداگونه داره مخصوص محصولاتش...گفتم اطلاع داشته باشی جای دیگه آبرو ریزی نکنی