خانهاخبار
رقیب جدید و سرسخت اندروید با نام اوبونتو

رقیب جدید و سرسخت اندروید با نام اوبونتو

اوبونتو سیستم عامل موبایلی خود را ارائه کرد.
۱۳۹۱/۱۰/۱۴

Canonical از سیستم عامل تلفن همراه مبتنی لینوکس با نام سیستم عامل اوبونتو پرده برداری کرد. این سیستم عامل از همان هسته اولیه و درایورهای اندروید بهره می‌برد با این تفاوت در اینجا شاهد یک رابط کاربری جدید هستیم.

 

image

 

این سیستم عامل بیشتر از تمام سیستم عامل‌های کنونی بر پایه لمس بنا شده است. به طور مثال هر چهار گوشه صفحه نمایش یک کار مشخص را در هنگام لمس شدن انجام می‌دهند. با کشیدن انگشت از سمت چپ صفحه نمایش  در یک بازه کم برنامه های مورد علاقه شما نشان داده می‌شوند و اگر این بازه کشیدن را گسترش دهید تمام برنامه‌ها به شما نشان داده می‌شوند. کشیدن انگشت از سمت راست باعث می‌شود که آخرین برنامه های استفاده شده توسط شما نمایش داده شوند. کشیدن انگشت از قسمت پایین صفحه نمایش منوی کنترلی برنامه ای که در آن هستید را نشان می‌دهد و کشیدن انگشت از سمت بالای صفحه نمایش محدوده اخطارها و پیامک ها را نشان می‌دهد.

 

image

 

اوبونتو با تاکید زیادی بر HTM5 طراحی شده است. نکته مهم اینجاست که با اینکه هسته هر دو سیستم عامل اوبونتو و اندروید یکسان است اما از برنامه های این دو سیستم عامل بر روی یکدیگر نمی‌توانید استفاده کنید.

 

image

 

همان طور که در نسخه دسکتاپ اوبونتو دیده می‌شود به گزینه جستجو اهمیت زیادی داده شده است. شما با کشیدن انگشت از قسمت بالا می‌توانید گزینه جستجو را فعال کنید و با وارد کردن کلمه مورد نظر خود آن را در گوشی خود و یا در منابع آنلاین مانند ویکی‌پدیا جستجو کنید.

 

Canonical همچنین در اوبونتو صفحه قفل را بازسازی کرده و آن را welcome screen می‌نامد، در اینجا دیگر چیزی به نام صفحه قفل وجود ندارد و تمام امکانات لمسی گوشی از همین جا در دسترس هستند و هیچ لمس اضافی برای باز کردن قفل صفحه نیاز ندارید. در اینجا همچنین یک پترن دایره ای زیبا طراحی شده است که اطلاعات مهم از برنامه‌هایی که نصب کردید را نمایش می‌دهد

 

image

 

 در این سیستم عامل امکان اتصال گوشی به یک داک و متصل شدن آن به موس و صفحه کلید وجود دارد.

 

گوشی‌هایی که از این سیستم عامل استفاده خواهند کرد از سال آینده وارد بازار می‌شوند.

منبع: GSMArena

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (80 نظر)

soshi

۱۳۹۱/۱۱/۲۹
من حرف 00gavazn رو قبول دارم.اولا كه هنوز اس 4 نيومده دوما الان كدام گوشي ميتونه با XPERIA Z مقابله كنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟فعلا كه پرچمداره.

00gavazn

۱۳۹۱/۱۱/۲۸
اول سلام دوم این سیستم عامل چه ربطی به سونی داره جانم مگه سونی چه کارتون کرده فعلا که گوشی های خوبی زده بعدش هم سونی با این نظرا نابود نمیشه مثلا بزرگ ترین تولید کننده لوازم صوتی و تصویریه

مهمان

۱۳۹۱/۱۱/۲۸
سلام اینجا بحث درمورد سیستم عامل نه گوشی دومن حالا که حرف گوشیه دورود بر طرفداران بزرگ LG که هر روز بهتر از دیروز به امید نابود کردن حسودان...

مهمان

۱۳۹۱/۱۱/۱۷
سلام به همه دوستان اوبونتو روي نوكيا n900هم جواب داده.خيلي عاليه.غوله n900

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۲۴
man nemidonam in khabar che rabti be sony dare?che adamai peida mishan