خانهاخبار
مهمترین رخ دادهای موبایلی 2012

مهمترین رخ دادهای موبایلی 2012

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

سال 2012 یکی از پرهیاهوترین سال‌های دنیای تکنولوژی بود، اما شاید خیلی از این اتفاقات را فراموش کرده باشیم پس بیایید با هم نگاهی دوباره به اتفاقات مهمی که در این سال رخ داد بیاندازیم.

 

1.اپل امسال گوشی iPhone 5  و iOS6 را ارائه کرد.

 

در سال 2012 اپل با تغییرات زیادی که در سیستم عامل خود داد نسخه ششم از سیستم عامل محبوب iOS را معرفی کرد این تغییرات عبارت بودند از: حذف نقشه گوگل از پایه سیستم عامل و قرار گرفتن نقشه خود اپل پایه سیستم عامل که موفقیت آمیز نیز نبود و صدای کاربران را درآورد، بهبود دادن کارکرد Siri مانند قابلیت باز کردن برنامه‌ها توسط آن و ...، پشتیبانی Facetime از حالت سلولار گوشی و استفاده از کیف پول Passbook.

 

image

 

اما اپل در سال 2012 مهم‌ترین گجت خود یعنی آیفون 5 را نیز معرفی کرد که این گوشی یک حرکت انقلابی در اپل به حساب می‌آید زیرا سایز صفحه نمایش از 3.5 اینچ که تا امسال در تمام آیفون‌های معرفی شده یکسان بود ناگهان تغییر پیدا کرد و به اندازه 4 اینچ رسید.

 

image

 

2.اپل نسل چهارم آی‌پد و یک کلاس جدید از آی‌پد یعنی آی‌پد مینی را معرفی کرد.

 

باز هم اپل، در سال 2012 اپل یکی از پر کارترین سال‌های خود را داشت، در این سال اپل نسل چهارم آی‌پد را که بهبود پیدا کرده نسل سوم بود معرفی کرد از نظر ظاهری تغییری در این نسل ایجاد نشد، اما در داخل تبلت اتفاقاتی از جمله بهبود پردازشگر انجام شد.

 

image

 

اما مهم‌ترین اتفاق در دنیای آی‌پد معرفی مدل کوچک‌تر این تبلت با نام آی‌پد مینی بود، این مدل مجهز به صفحه نمایش 7.9 اینچی است که به راحتی در دستان کاربر جای می‌گیرد و می‌توان گفت که یک آی‌پد قابل حمل است که هم وزن کمتری نبست به آی‌پد معمولی دارد و هم اندازه کوچک‌تری دارد که این تبلت را برای حمل بسیار مناسب می‌کند.

 

image

 

3.سامسونگ گوشی گلکسی اس 3 و گلکسی نوت 2 را معرفی کرد.

 

سامسونگ نیز پا به پای اپل پیش آمد و سال پرکاری را برای خود رقم زد. امسال نسل سوم گوشی‌های پرطرفدار گلکسی با نام گلکسی اس 3 معرفی شد که ویژگی‌های بسیار خوبی را نسبت به نسل قبل خود داشت، مانند پردازشگر چهار هسته‌ای، صفحه نمایش بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر و ویژگی‌های نرم افزاری جالبی مانند Smart Stay، Smart Alert، Direct Call و بسیاری ویژگی جذاب دیگر.

 

image

 

اما بعد از گلکسی اس 3 یکی از مهم‌ترین اتفاقات سامسونگ معرفی گلکسی نوت 2 بود، این فبلت به دنبال معرفی نسل اول معرفی شد و با استقبال بسیار زیادی نیز روبرو شد، در این فبلت که صفحه نمایش به اندازه 5.5 اینچ افزایش پیدا کرده بود و از نظر خوش دست شدن به علت کم شدن پهنا و بزرگ شدن طول گوشی بسیار خوش دست شده است با یک قلم بسیار کارآمد معرفی شد که به علت وجود این قلم این فبلت از تمام گجت‌های وجود در بازار مسنثنی می‌شود.

 

image

 

4.گوگل اندروید 4.1 و 4.2 را معرفی کرد.

 

در ابتدا گوگل اندروید 4.1 را معرفی و به فاصله چند ماه بعد نسل بعدی یعنی 4.2 را معرفی کرد. اندروید 4.1 نسبت به نسل‌های قبلی پیشرفت بسیار خوبی داشت اما اندروید 4.2 حتی نسبت به 4.1 پیشرفت‌های بسیار بیشتری از جمله ویژگی photo sphere را داشته است.

 

image

 

image

 

5.گوگل نکسوس 7، نکسوس 10 و نکسوس 4 را معرفی کرد.

 

گوگل نکسوس 7 را که یک تبلت بسیار ارزان قیمت است و صفحه نمایش 7 اینچ را دارد با همکاری Asus معرفی کرد. بعد از آن نیز با همکاری سامسونگ تبلت 10 اینچی نکسوس 10 را که صفحه نمایش بسیار عالی دارد معرفی کرد. همچنین در اواخر سال 2012 نیز گوگل با همکاری ال‌جی نسل بعدی گوشی‌های نکسوس را با نام نکسوس 4 معرفی کرد که با تمام شدن چندین باره موجودی پیش فروش گوشی نشان داده شد که استقبال از این گوشی زیاد است.

 

image

image

 

image

 

 

6.مایکروسافت ویندوزفون 8 را معرفی کرد و نوکیا نیز Lumia 920 خود را معرفی کرد.

 

در کنار تمام فعالیت‌ها شرکت مایکروسافت نیز آرام نبود و نسخه جدید سیستم عامل خود یعنی ویندوزفون 8 را که بهبودهای بسیار زیادی نسبت به نسل‌های قبلی داشت را معرفی کرد اما مهم‌ترین قسمت این ماجرا این بود که کمپانی نوکیا و اچ تی سی در دو پرچم‌دار خود یعنی Lumia 920 و 8X از این سیستم عامل استفاده کردند.

 

image

 

نوکیا با معرفی لومیا 920 آخرین تیر خود را نیز پرتاب کرد که اگر این تیر به هدف نخورد مشخص نیست آینده نوکیا به چه صورت خواهد بود.

 

image

7.اپل در دادگاهی سامسونگ را شکست داد.

 

در یک دادگاه اپل توانست سامسونگ را به نقض حق اختراعات محکوم کند و ثابت کند که در بعضی از محصولات سامسونگ از محصولات اپل کپی برداری کرده است و همچنین توانست 1 میلیارد دلار غرامت را بابت این محکومیت از سامسونگ بگیرد.

 

image

 

این اتفاقاتی که ذکر کردیم مهم‌ترین رویدادهای سال 2012 بودند درست است که در سال 2012 اتفاقات بسیار زیادی رخ داد اما این اتفاقاتی که ذکر کردیم برترین رویدادها بودند.

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (88 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۱۱/۱۸
fhhhhh

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۲۴
اولین به معنای برترین نیست

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۲۳
نمیدونم به این پلاستیک سامسونگ مینازن !! یه به بیریختیش ! قیافه one x می ارزه به ی کم پردازش بیشتر س3

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۲۱
آقایون!!خانوما!! واقعا فکر می کنید بخواطر اینکه برند مورد علاقه ات را بگید به دیگر برند ها فحش بدید؟واقعا که!!!اگر با احترام با یک دیگر حرف بزنید هیچ اتفاقی نمی افتد وکسی نمی گوید نمی توانید از برند مورد علاقه یتان طرفداری کنید.....

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۲۱
من که اس3 دارم ازش هم خیلی رازیم واقعا گوشی خوبیه.