خانهاخبار
سامسونگ پادشاه بلامنازع فروش گوشی در جهان!

سامسونگ پادشاه بلامنازع فروش گوشی در جهان!

با شکست نوکیا بعد از 14 سال سامسونگ به رتبه نخست فروش گوشی موبایل دست پیدا کرد
۱۳۹۱/۹/۳۰

IHS iSuppli گزارش خود برای سال 2012 در مورد فروش گوشی‌های موبایل را منتشر کرد.

 

به گزارش این گزارش نشان می‌دهد که سامسونگ بزرگترین کمپانی فروشنده گوشی در جهان است. بعد از 14 سال حکمفرمایی نوکیا اکنون سامسونگ توانسته نوکیا را به پایین کشیده وخود جای او را بگیرد. در همین راستا اپل نیز در رتبه سوم این لیست ایستاده است.

 

iSupply پیش بینی کرده است که تا انتهای سال 2012 سامسونگ بتواند به مجموع 29 درصد از مجموع فروش کل گوشی‌های موبایل در جهان دست پیدا کند در حالی که این رقم در سال 2011 برای سامسونگ 24 درصد بود و برای نوکیا در سال 2011، 30 درصد بود که اکنون این رقم برای نوکیا در سال 2012، 24 خواهد شد.

 

image

 

اپل نیز در لیست فروش گوشی‌های موبایل در مکان سوم با 10 درصد سهم قرار گرفته است که رشدی 3 درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است.

 

اما سامسونگ در یک لیست دیگر که مربوط به فروش گوشی‌های هوشمند است نیز توانسته رتبه اول را کسب کند، در این جا اپل در رتبه دوم این لیست قرار گفته است. سامسونگ 28 درصد از کل سهام فروش گوشی‌های هوشمند را در سال 2012 در اختیار دارد در حالی که این رقم برای اپل 20 درصد می‌باشد.

 

تمام این آمار و ارقام از رشد خیره کننده سامسونگ و سبقت گرفتن سریع از رقبا خبر می‌دهد، سامسونگ کسب مقام اول را مدیون گلکسی اس 3 خود است که فروشی 30 میلیونی را داشته است اما در نظر داشته باشید که هنوز فروش نوکیا لومیا 920 در بیشتر کشورها شروع نشده است و  در ضمن اینکه آیفون 5 نیز هنوز در بعضی کشورها فروش خود را آغاز نکرده است و آیفون 5 بسیار دیرتر از گلکسی اس 3 عرضه شده است. شاید بتوان گفت که سامسونگ این کسب مقام اول در فروش گوشی هوشمند را مدیون زمان ارائه مناسب گلکسی اس 3 است.

 

با تمام این تفاسیر سامسونگ در حال حاضر پرفروش ترین برند گوشی‌ موبایل در دنیا است و با سرعت زیاد نیز در حال ادامه این مسیر پر از فراز و نشیب است و با ارائه مدل‌های بسیار پیشرفته‌ای مانند گلکسی نوت 2 به نظر نمی‌آید که قصد پایین آمدن از رتبه نخست را داشته باشد.

 

منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (82 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۳
گمونم باید "جی اس ام" و "تمام ماها" این کامنت قبلی رو با آب طلا بنویسیم بزنیم بالا سرمون بدونیم چقدر کل کل کردن برای برند موبایل وقتی از حد و اندازه بیرون میشه خنده داره ایشون نوشتن: ببخشیدا ولی این کامنتها رو که میخونم خندم میگره، دوستان یه جوری با هم جر و بحث میکنن و از شرکتهای مختلف با چنان تعصبی طرفداری میکنن که هرکی ندونه فکر میکنه هیچی نباشه %50 سهامشون ماله این دوستانه، من خودم عاشق تکنولوژیهای تازه ام در حد افراطی ولی خدایی یه نگاه منصفانه کنیم میفهمیم چطور جیبامونو خالی میکنن، اونا باید رو ما تعصب داشته باشن که هرچی دارن از مشتریاشونه نه ما رو اونا...!!! قصد جسارت به کسی رو نداشتم فقط خواستم بگم ببین تبلیغات چیکار میکنه که تو اوج بی پولی حقوقه چند ماهمونو میدیم از کلی چیزای دیگه میزنیم بعدشم کسی حرفی بزنه طوری رگ گردنمون باد میکنه انگار که... بیخیال بابا... :دی راست میگن به خدا نه که این طرفداری ها بد باشه.اتفاقا تبادل نظر خیلی هم خوبه.تبادل حس خوب یا بدی که از گوشی داریم. ولی به اندازه اش

مهمان

۱۳۹۲/۸/۲
سلام.از اینکه گوشی ال جی نکسوس 4 دارم بسیار خوشحال و راضی هستم.و اینکه گوشیم مثل علف دست هرکسی نیست خیلی خوشحال تر.آدم وقتی می بینه گوشی های تکراری و مثل هم سامسونگ دست هرکسی هست واقعا منزجر می شه.وهرکسی اطلاعات زیادی از گوشی هوشمند نداره برای اینکه خیالش راحت باشه زود می ره سامسونگ می خره.البته در کیفیت خوب گوشی سامسونگ شکی نیست ولی نه دراون حد که به خاطر کیفیتش پرفروش ترین برند باشه.فروش بالای سامسونگ بیشتر به خاطر تنوع مدلهاشه.

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۹
اپل با 1-2تا گوشی این مقام و داره ولی سامسونگ با تعداد خیلی زیاد و مدلای مختلف! // درکل... حالا ما جکار کنیم؟!

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۳
حالم بهم ميخوره از اين سايت اشغال كه همش داره اطلاعات الكي ميده... اخه كدوم منبع خبري رسمي اين اخبار چرت شمارو گفته كه داريد به مردم اطلاعات غلط ميدي؟؟ سامسونگ از كي شده پرفروشترين!؟ فقط از روي تعصب داري اخبار ميسازي واسه خودت... من خودم طرفدار پرو پاقرص سامسونگ هستم.. تو هيچ خبر رسمي اينو نشنيدم،.. همين كارارو ميكني كه رقيبامون دارن ميخندن ديگه... جمع كن ديگه... هيچي نميدوني مزخرف نگو...

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۳
agha man tarfdar samsungam ama samsung 50 ta goshi sakhte apple 5 ta malome foroshesh bishtar mishe