خانهاخبار
فروش 2میلیونی آیفون 5 در چین و نظر منفی کارشناسان نسبت به آینده این گوشی

فروش 2میلیونی آیفون 5 در چین و نظر منفی کارشناسان نسبت به آینده این گوشی

با وجود فروش خوب آیفون 5 در چین کارشناس خبرهای خوبی از آینده آیفون 5 نمی‌دهند.
۱۳۹۱/۹/۲۶

اپل اعلام کرده که در اولین آخر هفته‌ای که آیفون 5 در چین ارائه شده است توانسته 2 میلیون آیفون 5 را به فروش برساند.

 

به گزارش اگر بخواهیم از همه نظر به این موضوع بنگریم به این نتیجه می‌رسیم که با این میزان فروش اپل در ماه دسامبر توانسته 5 میلیون آیفون 5 را به فروش برساند. فروش آیفون 5 در مقایسه با فروش آیفون 4S که در سال گذشته در چین با حوادث زیادی دست به گریبان بود بسیار آرام و بی صر وصدا برگزار شد.

 

این میزان فروش در حالی به دست آمده که فروش آیفون 5 تنها در 9 کشور انجام می‌شود.

 

اما با این فروش خوب، تحلیلگران در باب آینده آیفون 5 و اپل نظر خوبی ندارند. یکی از تحلیلگران به نام Jeff Pu گفته است که کاهش درخواست برای سهام اپل این پیغام را در بر دارد که "کارآیفون 5 تمام است." این نظر به دنبال این موضوع مطرح شد که روز جمعه تحلیلگر Citigroup اعلام کرد که سهام اپل دیگر یک هدف خوب برای خرید نیست. آن‌ها هدف سهام خود را از 675 دلار به 575 دلار کاهش دادند.

 

image

 

تحلیلگران دیگر نیز همین عقیده را دارند:

 

"اپل هنوز هم یک محصول پرطرفدار است اما دیگر توانایی ثبت رکوردهای بزرگ را مانند گذشته ندارد و دیگر نمی‌توان اپل را پادشاه مطلق گوشی‌های هوشمند دانست" این نظر Shaun Rein مدیر عامل تیم تحقیقات بازرگانی چین است.

 

اما Sandy Shen از گارتنر این چنین نظر می‌دهد که: "اپل قدرت خاص خودش را در خلاقیت و رقابت با دیگر رقبا از دست داده است و بعضی از رقبا در زمینه سخت افزار نزدیک به اپل و در مواردی حتی جلوتر از اپل هستند. اپل طرفداران خاص خود را برای آیفون دارد که چندین مدل آیفون را داشته‌اند اما بعد ازمدتی حتی بعضی از این طرفداران به طرف اندروید حرکت کرده‌اند که این نشان می‌دهد اپل در حال از دست دادن کاربران وفادار خودش است."

 

نظر شما چیست، آیا کار آیفون 5 تمام شده است یا خیر؟

 

منبع: bloomberg

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (50 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۴/۱۴
سامسونگی ها(+)بزنند واپلی ها(-) ببینیم کدوم برند طرفدارداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مهمان

۱۳۹۲/۳/۵
padeshahe bi ghetdo sharte smart phoneha Apple

مهمان

۱۳۹۱/۹/۲۹
باز هم شکستی برای اپل و پیروزی برای سامسونگ

مهمان

۱۳۹۱/۹/۲۹
همه سایتای معتبر جهانی امدن در مورد اپل گفتن.اگه سواد داری برو ببین.اپل اینقدر گند زده و اینقدر اشغال داده بیرون بعد به منتقدانش اینجوری میگید؟؟اپل دیگه هیچ حرفی برای گفتن نداره در برابر ابر برندی چون سامسونگ.همش هم درست بود.ازون نقشه خنده دار ایفون5 که ابروی اپل رفت تا درز نور از بدنه و مشکل رنگ پریدگی و خشخشی بودن گوشی و مشکل وای فای و صفحه نمایش!!همش عین واقعیت هست.پس سعد نکنید یه عده آی شیپ خودشونو توجیه کنند...

مهمان

۱۳۹۱/۹/۲۹
ببینید این که اپل کارش تمومه 100% چون همونطوری که سامسونگ نوکیا رو زد کنار یعنی الان چند ماهی هست که سامسونگ بعد از 6 سال عنوان بزرگترین کمپانیی تولید تلفن همراه رو از نوکیا گرفته و فروش نه تنها نوکیا تو بازار آمریکا بلکه ال جی و اچ تی سی هم کاهش پیدا کرده و فوش سامسونگ نسبت به اپل زیاد شده از وقتی هم که سامسونگ چیپ های اپل رو بعد از دعوای حقوقی نمیزه اپل از نظر سخت افزاری افت شدیدی کرد بای قبول کرد که الان از نظر سخت افزار و حتی جنس مواد کار برده شده در گلکسی اس3 که پلی کربنات هست از فلز به اصطلاح مایع اپل مقاومت بیشتری داره کلیپ های مقایسه اش تو یو تیوب هست من شخصا هم تجربه کار با اپل هم اچ تی سی هم نوکیا هم شامسونگ و ال جی رو داشتم اما به نظر من هیچ گوشی از نظر سخت افزار به سامسونگ نمیرسه واقعا چیپ های exynos سامسونگ از نظر کارایی عالیه و بدونید آینده گوشی دست سامسونگ هست.