خانهاخبار
برتری‌های نقشه گوگل نسبت به نقشه اپل

برتری‌های نقشه گوگل نسبت به نقشه اپل

دلایل برتری نقشه گوگل نسبت به اپل را ببینید.
۱۳۹۱/۹/۲۶

دیروز در خبری گفتیم که گوگل برنامه نقشه خود را برای اپل ارائه کرد این برنامه درست بعد ازسه ماه از ارائه ناموفق برنامه نقشه مخصوص اپل ارائه شد. این دو کمپانی بر سر برنامه نقشه با هم به توافق نرسیدند بنابراین اپل تصمیم گرفت تا برنامه نقشه گوگل را از پایه iOS حذف کند و برنامه نقشه خود را ارائه دهد که در این ارائه نیز بسیار ناموفق عمل کرد و شکایت تمامی کاربران را به همراه داشت.

 

اما به نظر می‌آید که همگان از برنامه نقشه گوگل راضی هستند و تعداد دانلود‌هایی که در اپ استور انجام شده و این برنامه را به رتبه اول برنامه در اپ استور تبدیل کرده این موضوع را اثبات می‌کند.

 

image

 

اما چرا برنامه نقشه گوگل بر برنامه نقشه اپل برتری دارد؟

 

1.سرعت

شاید یک شاخص برای اندازه گیری این مورد وجود نداشته باشد اما تجربه کردن بهترین شاخص است، تنها کافی است که از دو برنامه استفاده کنید، این تفاوت سرعت بسیار آشکار است و سرعت بالا آوردن نقشه در برنامه گوگل بسیار سریعتر از برنامه اپل است. برای مثال در یک منطقه مشخص برنامه گوگل حالت 3 بعدی آن منطقه را سریعتر از زمانی که نقشه اپل حالت 2 بعدی را لود می‌کند انجام می‌دهد. همچنین در ارائه جهت‌های رانندگی و زوم کردن نقشه نیز نقشه گوگل سریعتر عمل می‌کند.

 

2.حمل و نقل عمومی

نقشه اپل جهت‌های زیادی را برای حمل و نقل عمومی ارائه نمی‌دهد. اگر آیکون مترو را در گوشه سمت راست برنامه انتخاب کنید و سعی کنید تا یک مسیر را توسط آن برای سفر خود انتخاب کنید این امکان توسط برنامه نقشه اپل انجام نمی‌شود و در عوض به شما پیشنهاد می‌دهد تا از برنامه‌های جایگزین در اپ استور استفاده کنید.

 

3.جزئیات

اپل به سختی مشغول کار بر روی اصلاح جزئیات است اما عکس‌هایی که در نقشه اپل هستند برای سال 2006 هستند در حالی که عکس‌های نقشه گوگل تماما بعد از سال 2009 هستند، با یک مقایسه بین عکس‌های منزل خود بین دو نقشه متوجه این امر خواهید شد.

 

4.حالت نمایش خیابان

اگر قصد رفتن به جایی را داشته باشید زمانی که از نقشه گوگل استفاده می‌کنید به خاطر دوربین‌هایی که این چند سال گوگل برای تصویربرداری از خیابان‌ها استفاده کرده شما می‌توانید به راحتی تمای آن خیابان را مشاهده کنید و با آن منطقه آشنا شوید که این قابلیت در نقشه اپل وجود ندارد.

 

5.همگام سازی با کامپیوتر

اگر از نقشه گوگل در مرورگر خود استفاده می‌کنید و مکان‌هایی هستند که شما در لیست علاقه مندی‌های خود قرار دادید از طریق اکانت جیمیل شما  در اپلیکیشن نقشه گوگل همگام سازی انجام خواهد شد.

 

این برتری‌هایی هستند که نقشه گوگل نسبت به نقشه اپل دارد و باعث شده تا همگان به سمت استفاده از اپلیکیشن نقشه گوگل بر روی سیستم عامل iOS تمایل پیدا کنند.

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۹/۲۶
جی اس ام عزیز لطفا منو از block در بیار.

مهمان

۱۳۹۱/۹/۲۶
انصافا این اپل خودش چه کاری برای ساختن گوشیهاش انجام میده؟؟؟؟ مونیتور رتینا را که سامسونگ براش میسازه نقشه هاش هم که گوگل براش آماده می کنه!!! حالا معلوم نیست بقیه جاهاش ساخت کدوم شرکت دیگست؟؟؟

مهمان

۱۳۹۱/۹/۲۶
بچه ها به نظر من این نظرسنجی جی اس ام درمورد برندها زیاد جالب نیست! میدونین چرا؟ جون اکثر کاربرا بی جنبه و ظزفیت هستن!! حاضرم دست رو قرآن بذارم که از فردا توهر پیجی که بریم یه عده کامنت گذاشتن: دیدین برند ما اول بود؟ / شما که آخره همه بودین! / زیرشی داداش... // وازینجور کامنتا! اینطور بگم بهتره: این نظر سنجی کار قشنگ و جالبیه ولی یه عده جنبه ندارن و تا مدتها تو سروکله هم میزنن و میشه پایه همیشگی کلکل ها... منصف باشیم نه مغرور و متعصب

مهمان

۱۳۹۱/۹/۲۶
اما چرا برنامه نقشه گوگل بر برنامه نقشه اپل برتری دارد؟ 1.سرعت ( منظورش کشورهای اروپایه جو گیر نشید ) یوسف

مهمان

۱۳۹۱/۹/۲۶
ازهیچ شرکتی حمایت نمیکنم ولی انصافا شرکتی نمیتونه با گوگل مپ گوگل ارت و.... رقابت کنه!! گوگل تو این زمینه ها از همه باتجربه تره