خانهاخبار
کدام تبلت عمر ماندگاری باتری بیشتری دارد؟

کدام تبلت عمر ماندگاری باتری بیشتری دارد؟

آزمایش سایت معروف Which بر ریو باتری تبلت‌ها
۱۳۹۱/۹/۱۷

سایت معروف Which که سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان است بار دیگر یک آزمایش جالب انجام داده است، این بار این سایت باتری تبلت‌های معروف بازار را به چالش کشیده است، اما کدام تبلت‌ها از این آزمایش سربلند بیرون آمده‌اند؟

 

به گزارش این آزمایش باتری تبلت‌ها را در هنگام استفاده از مرور وب با Wi-fi یا 3G و پخش ویدئو مورد آزمایش قرار داده است. در عین حال روشنایی صفحه نیز بر روی 200 نیت بوده که یک واحد متریم در تمام تبلت‌ها است بنابراین تبلت هیچ شرکتی از این نظر بر شرکت دیگری ارجحیت نداشته است.

 

در کلاس تبلت‌های با صفحه بزرگ گزینه‌هایی که مورد آزمایش بوده‌اند iPad With retina Display، iPad 2، Xperia Tablet S، Galaxy tab 2 10.1، Surface RT، Nexus 10 و چند تبلت دیگر،  که در این بین iPad  با صفحه رتینا با کسب نتیجه 511 دقیقه (13.5 ساعت) رتبه اول را به دست آورد، iPad 2 با بدست آوردن زمان 590 دقیقه (9.8 ساعت) عمر باتری در رتبه دوم قرار گرفت، بعد از دو گجت اپلی سونی Xperia Tablet S در رتبه سوم این لیست و در رتبه اول تبلت‌های اندرویدی با زمان 534 دقیقه عمر باتری ایستاده است.

 

بعد از سونی سامسونگ گلکسی تب 2 1.01 در رتبه چهارم این لیست قرار دارد. در رتبه پنجم سرفیس مایکروسافت با مدت زمان ماندگاری عمر باتری 501 دقیقه قرار گرفته است.

 

image

 

اما در کلاس تبلت‌های کوچکتر گجت‌های iPad Mini، Amazon Kindle Fire HD، Nexus 7 و تبلت‌های دیگر قرار داشته اند،  در بین این تبلت‌های کوچک آی پد مینی با مدت زمان ماندگاری عمر باتری 783 دقیقه ( 13ساعت)در رتبه اول قرار گرفته است، در رتبه دوم آمازون کیندل فایر اچ دی با کسب زمان 591 دقیقه (9.8 ساعت) قرار گرفته است، رتبه سوم این لیست متعلق به نکسوس 7 است که مدت زمان 550 دقیقه را توانسته دوام بیاورد.

 

image

 

اما سوالی که اینجا مطرح است این است که علت اینکه در هر دو کلاس دیوایس‌های اپلی رتبه اول را بدست آورده‌اند چیست؟

 

جواب اینجاست که اپل هم برروی نرم افزار و هم بر روی سخت افزار کنترل سختی دارد، زمانی که شما از مولتی تسکینگ در iOS استفاده می‌کنید تمام نرم افزارها در پس زمینه حالت متوقف شده دارند بنابراین باتری شما را مصرف نمی‌کند اما در اندرویدی‌ها برنامه‌ها در پس زمینه آزاد هستند و به راحتی هم از دیتاها و هم از باتری گوشی شما استفاده می‌کنند.

 

این می‌تواند یکی از دلایل برتری باتری گجت‌های اپلی نسبت به گجت‌های اندرویدی باشد، حتما دلایل دیگری نیز وجود دارند نظر شما چیست؟

 

منبع: which

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

محمد رجا

۱۳۹۷/۹/۲۶
فقط ایسوس و اپل

مهمان

۱۳۹۷/۶/۲۱
اولا شما عاشق رو درست بنویس بعد بیا نظر بده
فقط سامسونگ

شايان

۱۳۹۴/۶/۹
سامسونگ خوبه يعني !!؟؟؟
يخچال فريزرش با آبميوه گيريش و جاروبرقيش خوبه و شايد تقلب توش نباشه ،تو تبلت و موبايل فقط كپي برداري از اپل هست خواهشا بدون مدرك و سند حرف نزنيد

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۶
من تبلتم lenovo هست به نظرم بهترین تبلت دنیاست عالیه

مهمان

۱۳۹۱/۹/۲۳
طرفدارای اپل معمولا یه عده ای شیپ هستن دوستان که سنشون هنوز دو رقمی نشده یا مسن هستن!!چون محصولات اپل فقط میشه برای اسباب بازی استفاده کرد