خانهاخبار
تولد 5 سالگی اندروید

تولد 5 سالگی اندروید

15 آبان تولد 5 سالگی اندروید
۱۳۹۱/۸/۱۵

 

دیروز تولد 5 سالگی اندروید بود. در روز 5 نوامبر (15 آبان ماه) در سال 2007 یک اتفاق مهم در تاریخ صنعت موبایل اتفاق افتاد و گوگل با معرفی سیستم عامل اندروید قدم در دنیای گوشی‌های هوشمند گذاشت و در سال 2008 اندروید در دسترس عموم قرار گرفت.

 

اکنون که 5 سال از عمر این سیستم عامل می‌گذرد، اندروید به یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های دنیا تبدیل شده است و در دنیا شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند بزرگی از جمله: سامسونگ، اچ تی سی، سونی و ال جی گوشی‌های خود را برپایه این سیستم عامل طراحی کرده و می‌سازند.

 

image

 

درست است که این سیستم عامل ایراداتی دارد اما همناطور که می‌بینیم هر سال که از عمر این سیستم عامل می‌گذرد و هر بار که نسخه‌های جدید آن معرفی می‌شوند شاهد بهبود بیشتر این سیستم عامل و همچنین شاهد اضافه شدن ویژگی‌های جدید و نوآورانه به آن هستیم.

 

در کنار این سیستم عامل شاهد پیشرفت فروشگاه نرم افزاری گوگل نیز بوده‌ایم که یکی از دلایل پیشرفت اندروید همین پشتیبانی نرم افزاری در فروشگاه گوگل پلی بوده است.

 

به هرحال این سیستم عامل هنوز راه زیادی را در پیش دارد و مطمئنا با پشتیبانی غول نرم افزاری دنیا یعنی گوگل هر بار شاهد بهبودها و پیشرفت‌های چشمگیری در این سیستم عامل خواهیم بود.

 

منبع : technobuffalo - Cnet

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (48 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۹/۱۷
دوستان من چند تا از نظرات رو خودم و پشیمون شدم من 5 سال هست که شغلم نرم افزار هست متاسفانه به دلایل مختلفی به اپل توهین میشه اینجا نظر سنجی هست وتولد انروید هم مبارک اما خیلی از دوستان تا به حال اپل دستشون نگرفتن و.... خیلیا هم........ اپل یه برند پولیه دوستانی که میگن اپل محدوده باید بدونن که محدودیت نزد ایرانیان است و بس همون نرم افزار هایی که دوستان توی اندروید استفاده میکنند قبلا در اپل وجود داشتند اما................... ما ایرانیان مفت خور هستیم....... به قول دوستان مفت باشه . کوفت باشه چون دوست ندارید پول بدید و نرم افزار بخرید دلیل بر توهین نمیشه به هر حال به عنوان کسی که 5 سال عمرشو با اسمارت فون کرکرده باید بگم که از نظر طراحی سیستم عامل. کشش و توانایی پردازش بی نظیره. بار ها و بارها توی اندروید شاهد هنگی هستیم و در اپل به زووور در مورد گرونی هم که باید بهش حق داد. همون سامسونگی که همش ازش پشتیبانی میشه توسط مردم ایران خیلی ار قطعاتی که داره چسبی هست و با برداشتن IC ها پایه های روی بورد کنده میشه. اما سخت افزار اپل به راحتی خراب نمیشه. مثل مقایسه موتور پرایت با پژو 206 میمونه... پول پیشتر : دستگاه بهتر.... در ضمن همون ویندوز که روی سیستم 100% دوستانی که اینجا نظر دادن نصبه پولیه. و 90% دوستان دارن به عنوان کرک استفاده میکنند... من به دوستانی که انقدر طرفدار سیستم عامل های رایگان و اوپن سورس هستن توصیه میکنم که از لینوکی و اندروید در کنار هم استفاده کنند تا با شخصیتشون جور در بیاد.... چون خیلی از دوستانی که اینجان و نظر میدن دنبال همون قضیه مفت و کوفت هستند و واسشون قدرت . کیفیت و کارایی اهمیت نداره. موفق باشید و یاد بگیرید هر کاری ارزش خودش رو داره..... اندروید . ios . بادا . ویندور . وینفون 6 .7.8 و حتی همون جاوا که دیگه سیستم عامل حسابش نمیکنند خوبند. اما برای خودشون. تو سر و کله ی هم دیگه هم نزنید به خاطر 2تا برند که فقط ازتون پول میگیرن و واسشون اهمیت ندارید.....

مهمان

۱۳۹۱/۸/۱۹
زنده باد اندروید و اندروید دوستان.لایکا بالاااااااااااااا که اپلیا اتیش بگیرین هوووووووورررررررررررااااا

مهمان

۱۳۹۱/۸/۱۹
اندروید بهترین سیستم عامل است

مهمان

۱۳۹۱/۸/۱۸
شركتي كه تو ساوه بنزتوليدميكرد جمع كرده الان داره روزي پنجاه دستگاه پرايدتوليدميكنه,مسئولين يكم به فكرباشين مردم باشعوروباغيرتي داريم اين حق مردم نيست,يه موبايل 4ميليون!!!!!!!!تازه 16گيگش!!!!بقيش بماند,باي

مهمان

۱۳۹۱/۸/۱۸
تولدت مبارک...