خانهاخبار
معرفی رسمی اندروید 4.2 (آبنبات ژله‌ای)

معرفی رسمی اندروید 4.2 (آبنبات ژله‌ای)

معرفی جدیدترین امکانات نسخه جدید اندروید
۱۳۹۱/۸/۸

 

مراسم گوگل برگزار نشد اما اندروید 4.2 به صورت رسمی معرفی شد. به گزارش جی اس ام، نسخه تازه اندروید، ویژگی‌های جدید زیادی دارد که برخی از اصلی‌ترین امکانات آن را بررسی می‌کنیم.
 
 
1- حساب‌های کاربری چند کاربره
 
اندروید 4.2 ویژگی چند کاربری را برای سیستم عامل اندروید به ارمغان می‌آورد. با این وِیژگی هر کسی در خانه شما حساب کاربری خود را دارد. با این ویژگی هر کسی مانند ویندوز می‌تواند از حساب کاربری شخصی خود استفاده کند که باعث می‌شود هر فردی صفحه اصلی، عکس‌های پس‌زمینه، ویجت‌ها و اپلیکیشن‌های مخصوص به خود را در آن سیستم عامل داشته باشد.
 
 
image
 
2- تنظیمات اصلی در محدوده اخطارها
 
با اندروید 4.1 گزینه‌های زیادی به محدوده اخطارها اضافه شد اما در این نسخه شما مستقیما می‌توانید تنظیمات خود را اعمال کنید مانند: کم و زیاد کردن نور صفحه، رفتن به حالت پرواز، اتصال وای فای
 
 
 
3-  فضای عکس
 
با اندروید 4 گوگل حالت عکاسی پانوراما را معرفی کرد اما اکنون با اندروید 4.2 یک ویژگی جالب به نام Photospher به اندروید اضافه شده است. این یک حالت عکاسی پانورامای جدید است که به شما اجازه می‌دهد عکس‌های پانوراما را در چهار حالت اصلی بالا، پایین، چپ و راست بگیرید. بعد از اینکه عکس گرفته شد، به صورت فایل jpeg ذخیره می‌شود و می‌توانید در طول عکس حرکت کنید. همچنین می‌توانید عکس را در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید.
 
image
 
4- تایپ اشاره‌ای
 
حالت سوایپ را فراموش کنید. اندروید اکنون حالت تایپ مخصوص به خود را دارد که بسیار شبیه سوایپ است.
 
 
image
 
5- همگام سازی بی سیم با تلویزیون
 
اکنون مانند اپل، گوگل نیز توسط اندروید به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌ها و فیلم‌های در حال پخش بر روی گوشی خود را بر روی صفحه بزرگ تلویزیون پخش کند. تمام چیزی که برای این کار نیاز دارید یک مبدل بی سیم است که به تلویزیون مجهز به اچ دی ام آی متصل می‌شود.
 
 
image
 
5- ویجت‌ها در صفحه قفل
 
همان طور که می‌دانید ویجت‌ها بخش مهم سیستم عامل اندروید هستند که اکنون می‌توانید آنها را در صفحه قفل خود نیز داشته باشید.
 
6- DayDream
 
اندروید 4.2 تنها یک سیستم عامل خشک نیست. گوگل ویژگی‌های کوچک دیگری را مانند DayDream به آن اضافه کرده است که به نوعی یک محافظ صفحه نمایش است. این محافظ، عکس‌های آلبوم شما یا آخرین اخبار گوگل کارنت را زمانی که دستگاه خود را بر روی یک داک قرار می‌دهید و یا زمانی که از آن به مدت طولانی استفاده نمی‌کنید نمایش می‌دهد.
 
 
image
 
7- بهبودهای دیگر
 
اندروید 4.2 ویژگی‌های دیگری نیز دارد از جمله اضافه شدن قابلیت بزرگنمایی صفحه جیمیل با دو انگشت برای راحت تر خواندن ایمیل‌ها، زدن ضربه با سه انگشت برای بزرگنمایی در صفحه اصلی.
انتظار می‌رود اندروید 4.2 بر روی گوشی‌های خانواده نکسوس از 13 نوامبر (23 آبان) عرضه خواهد شد.
 
منبع: GSMArena
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۴/۳۱
ایول برای گوشی منم میاد (Xperia T)

مهمان

۱۳۹۱/۱۱/۴
ایااندروید4.2از زبان فارسی پشتیبانیمیکنه؟

مهمان

۱۳۹۱/۸/۲۶
اندروید 4.2 برای XPERIA MINI و GALAXY FIT نمیاد

مهمان

۱۳۹۱/۸/۱۳
دم اندروید گرم که هر جوری بتونه آی او اس رو شکست میده.

مهمان

۱۳۹۱/۸/۱۲
جووووووونم.میدونم که اینو مخصوصا برا خودم ساختند.