خانهاخبار
نشست خبری ایرانسل به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس

نشست خبری ایرانسل به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس

۱۳۹۱/۸/۱

 

ایرانسل در آستانه ورود به هفتمین سال خدمت رسانی مخابراتی، طی مراسمی که با حضور خبرنگاران در روز دوشنبه اول آبان برگزار کرد به تشریح آخرین دستاوردها و ارائه گزارش عملکرد کاری خود پرداخت.

 

به گزارش در این نشست خبری، ابتدا مدیر عامل ایرانسل به بیان توضیحاتی در خصوص آمار و ارقام مربوط به این شرکت در سال گذشته پرداخت. مهندس دزفولی اعلام کرد که پوشش جمعیتی ایرانسل به 82 درصد رسیده است و متوسط نرخ قطعی مکالمات حدود 0.79 است و به صورت آنلاین نمودار قطعی مکالمات برخی از شهرها  برای حضار نمایش داده شد. وی همچنین ابراز داشت که 100 درصد شبکه ایرانسل تحت پوشش GPRS قرار دارد که از این میزان، 98 درصد دارای سرویس Edge  هستند و 2 درصد باقی مانده نیز شامل راه ها و شهرهای دور افتاده می باشند.

 

image

 

یکی از مسایلی که در این نشست احتمال داشت مطرح شود و توسط یکی از خبرنگاران از مدیر عامل ایرانسل پرسیده شد، مربوط به مقاله ای بود که خبرگزاری رویترز هفته پیش منتشر کرده بود و در آن مطلب به کاهش درآمد ایرانسل با توجه به نوسانات ارزی اشاره شده بود. آقای دزفولی در این زمینه با ذکر این که در حوزه آی سی تی هیچ تحریمی شامل کشور نشده ، عنوان کرد که هیچ تغییری در درآمد ایرانسل بابت این موضوع ایجاد نشده است. هرچند موضوع مقاله مزبور در راستای تحریم های تکنولوژیکی نبوده است.

 

اما آنچه برای ما جذاب تر بود، سرویس های جدیدی است که ایرانسل در این مراسم به معرفی آن ها پرداخت. احتمالا جالب تر از همه ارائه سیم کارت نانو است که قرار شده است در زمانی نزدیک به نمایشگاه تله کام عرضه آن آعاز شود. همچنین ایرانسل قصد دارد فروشگاه برنامه های کاربردی تلفن همراه را تحت عنوان " چارسو " راه اندازی کند که برای انواع سیستم عامل ها طراحی شده است و نسخه آزمایشی آن نیز در نمایشگاه خارج از سالن کنفرانس نمایش داده شده بود. این برای اولین بار است که یک اپ استور توسط  اپراتورها عرضه می شود و این امر نوید بخش آینده بهتری برای جامعه توسعه دهندگان کشور خواهد بود. یکی دیگر از این سرویس ها که البته جدید نبود " چتر ایرانسل " است که در نمایشگاه تله کام پارسال معرفی شده بود، اما ظاهرا به علت برخی مسائل قانونی هنوز به بهره برداری نرسیده و این در حالیست که یکی از مدیران ایرانسل آمادگی این اپراتور را از لحاظ فنی برای ارائه این سرویس اعلام کرد.

 

image

 

همانطور که می دانید انحصار سرویس 3G تا 2 سال در اختیار اپراتور سوم قرار دارد و زمزمه هایی به گوش می رسد که این زمان تا 18 ماه نیز پس از پایان 2 سال تمدید شود. باید منتظر بمانیم تا ببینیم ایرانسل به عنوان مدعی خدمات ارزش افزوده در فضای 3G  و 4G چه برنامه هایی تدارک دیده و تا چه حد مقدمات لازم را در این زمینه فراهم کرده است ؟

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۸/۵
واقعا چقدر بدبختیییییییییم ! برین ببینین این افغانستان چقدر از این نظر پیشرفت کرده داره سرویس 3G و 4G رو میده با 100 مگ سرعت انوخت ما تو همین رایتل به قول خودشون نسل سوم ارتباطات تو سرعت اینترنت 128 کیلو میدن اصن یه وضعـــــــــــــی !!!

مهمان

۱۳۹۱/۸/۵
دنیا ذوق زده از 4G ، ما در حسرت 3G

مهمان

۱۳۹۱/۸/۴
سلام دوستان واقعا کسی نیست به این وزیر وزرا بگه اخه چرا انحصاری ؟ مگه 3g رو رایتل درستش کرده که فقط باید مال اون باشه واقعا ما یه کشور ......... چرا باید ما ایرانیا همیشه حسرت چیزی بخوریم که میتونیم داشته باشیمش ولی به خاطر

مهمان

۱۳۹۱/۸/۴
salam vaghean khob darim pish mirim

مهمان

۱۳۹۱/۸/۲
واقعا چقدربدبختيم