خانهاخبار
رای نهایی دادگاه جنجالی اپل و سامسونگ اعلام شد

رای نهایی دادگاه جنجالی اپل و سامسونگ اعلام شد

۱۳۹۱/۶/۴

به گزارش اپل با رای هیئت منصفه دادگاه آمریکا توانست بر سامسونگ پیروز شود و هیئت منصفه سامسونگ را متهم به کپی کردن از روی آیفون وآی‌پد کرده و این شرکت کره‌ای مجبور به پرداخت 1.05 میلیارد دلار خسارت به شرکت اپل شده است.

 

image

 

حکم که در کمتر از سه روز پس از مشورت هیئت منصفه ابلاغ شده‌است می تواند منجر به ممنوعیت فروش محصولات اصلی سامسونگ و همچنین تحکیم سلطه اپل در بازار بزرگ موبایل و رایانه شود.

 

پیروزی اپل ضربه بزرگی به گوگل که قدرت نرم افزاری شرکت سامسونگ است وارد کرد،گوگل و شرکای سخت افزاری آن که شامل شرکت موتورولا نیز می‌شود اکنون با موانع قانونی بیشتری برای رقابت با اپل مواجه هستند.

 

image

 

هیئت منصفه به مدت سه روز در مورد ادعای طرفین با یکدیگر مشورت کردند و به اتفاق آراء به این نتیجه رسیدند که سامسونگ از روی آیفون و آی‌پد کپی برداری کرده است.

 

از آنجا که نقض حق اختراع پانل به طور عمدی صورت گرفته‌است اپل می‌تواند تا سه برابر بیشتر ادعای خسارت کند.

 

اپل با معرفی آیفون در سال 2007 دنیای موبایل را متحول کرد و در سال 2010 نیز بامعرفی آی‌پد یک شوک بزرگ به بازار صنعت وارد کرد.

 

اما در مورد ادعای سامسونگ بر علیه اپل که گقته بود اپل بعضی حق اختراعات بی سیم سامسونگ را نقض کرده است هیئت منصفه این ادعا را قبول نکردند و بنابراین اپل مجبور نیست تا به سامسونگ خسارت بپردازد.

 

هر دو شرکت بیانه‌ای به شرح زیر اعلام کرده‌اند:

 

بیانه‌ی سامسونگ:

 

حکم امروز نباید به عنوان یک پیروزی برای اپل در نظر گرفته شود و این نتیجه به ضرر مصرف کنندگان آمریکایی خواهد بود. این رای منجر به این می‌شود که انتخاب‌های کمتر،خلاقیت‌های کمتر و قیمت بیشتر نصیب مشتری آمریکایی شود. این مایه تاسف است که قانون حق اختراع می‌تواند دستکاری شود تا یک شرکت بتواند یک صفحه‌ی مستطیلی یا یک تکنولوژی را که هر روز بوسیله‌ی سامسونگ و دیگر کمپانی‌ها بهبود داده شده است را به انحصار خود درآورد.مشتریان حق انتخاب دارند و کسانی که محصولات سامسونگ را می‌خرند می‌دانند که چه چیزی می‌خرند، این رای کلام آخر در این جنگ که در این دادگاه شروع شده و یا در سراسر دنیا نیست زیرا بعضی‌ها این ادعای اپل را رد کرده‌اند و سامسونگ نیز به نوآوری‌های خود ادامه می‌دهد و به مشتری حق انتخاب می‌دهد.

 

اما بیانه‌ی اپل نیز به شرح زیر است:

 

ما از هیئت منصفه بابت خدمات خود و زمانی که برای گوش دادن به داستا‌ن ما صرف کردند تشکر می کنیم.حجم زیادی از شواهد که در طول دادگاه ارائه شد نشان می‌دهد که سامسونگ بیشتر از آن چیزی که فکر می کردیم از روی ما کپی کرده‌است. پرونده‌های حقوقی بین اپل و سامسونگ خیلی بیشتر از پول و نقض حق اختراع است، مشکلات در مورد ارزش‌ها است در اپل ما ارزش‌ها و زندگی و خلاقیت خود را برای اختراع بهترین محصول در سراسر دنیا به کار می‌گیریم.و ابن محصولات را برای لذت مشتریان خود می‌سازیم نه برای اینکه رقبای ما وقیحانه از روی آن کپی کنند.ما رفتار هیئت منصفه را بابت فهمیدن رفتار غلط سامسونگ و برای اینکه با صدای بلند اعلام کردند دزدی درست نیست تحسین می‌کنیم.

 

منبع: ReutersCnet -  GSMArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (428 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۲/۲۳
سلام . قرار نیس که هیچ گوشی بغیر اپل ساخته نشه و قرارم نشده که از تکنوولوژیهای جدید دیگر شرکتها استفاده نکنن پس کپی برداری کلمه درستی نیس کار شرکت سامسونگ همیشه ارتقاء و پیشرفت اسمارت فون ها و همچنین جمع کردن همه ی قابلیت های اسمارت فون ها در یک اسمارت فون بوده ، وقتی اپل گوشی میداد دست مردم اپل کجا بود هنوز استیو جابز دنیا نیومده بود.

مهمان

۱۳۹۱/۱۲/۱۳
اکثر نظرات رو که ادم میبینه همش از تنفر از اپل میاد.حتی طرفدارای سایر برندا هم بر ضد اپل کامنت گذاشتن مثل طرفدارای اچ تی سی و...اپل بعد توهین به خانعه کعبه و توهین به زبان پارسی به اندازه کافی منفور شده بود که با این حرکت منفورترم شد.اپل تو دیگه تموم شدی. جدا که طرفدارای اپل عقد ای بودنشونو و بیشخصیت بودنشونو به همه نشون دادن.کامنت نذارید سنگین تره.بچه ها اکثر خبر گذاری ها و سایتا و مقالات بین المللی این اتفاق رو شکستی برای اپل دانستن.واقعیت هم همین هست.اپل کم اورده دیده توان رقابت با برترین برند جهان سامسونگ رو نداره مخصوصا تو امریکا دست به همچین کاری کردش.که این کار نه تنها به ضرر سامسونگ نیس بلکه فروش و قیمت دستگاهای سامسونگ رو هم بیشتر خوهد کرد.اپل یک شکست خوردس و در برابر برند عظیمی مثل سامسونگ هیچی نیس.اپل فقط یک شرکت حقوقی و یک مونتاژ کار هستو تمام.اندروید گوگل خیلی بهتر از iosاپل هست و فقوفقط اس2سامسونگ از کل برند کثیف اپل بهتر هست.اپل با اون ادعاش هنوز نتونسته اس2رو شکست بده!!!اپل مساوی هست با اشغال بازیافتی افتابه و سیب کرم خورده گاز زده شده گندیده.همه با هم مرگ بر اپل

مهمان

۱۳۹۱/۱۲/۱۳
کاملا مشخصه که اپل از فروش غیرقابل کنترل سامسونگ شوکه شده بود و میخواست به هر قیمتی رقیبشو از بازار بیرون کنه. درسته که اپل اولین گامو تو تبلت و به قول سامسونگ صفحه مستطیلی برداشت ولی دلیل نمیشه تا ابد این سبک منحصر به خودش باشه. تو تاریخ همیشه یکی 1چیزیو به جهان معرفی کرده و آدمای خوش ذوق تر گسترشش دادن بهبودش دادن و چندین مدل ازش پیشرفت دادن.

مهمان

۱۳۹۱/۱۲/۱۳
ادم کامنتای طرفدارای اپل رومیخونه خندش میگیره.از چی دفاع میکنید؟باید اپل تحریم شه .اپل امد رسما از تمام ایرانیا و پارسی زبانان جهان توهین کردو در اصل به کوروش توهین کرد بعد شما دارید از اپل طرفداری میکنید؟یا اپل به خانه خدا مکه توهینو بی احترامی کرد و به میلیاردها مسلمان بی احترامی کرد بعد شماها باز میگید اپل؟اصلا همه اینا به کنار دیگه دنیا فهنیده امل از سامسونگ کم اورده و فقط داره کاری میکنه کهدفلصلشو و عقب افتادگیشو کن کنه.ولی سرعت پیشرفت سامسونگ اینقدر زیاد هست که هرکاری هم بکنه اپل باز نمیتونه به سامسونگ برسه و حلوی پیشرفتشو بگیره.هر سال برترین گوشی ها از سامسونگ انتخاب میشه.امسالم علاوه بر برترین گوشی برترین تبلت هم از سامسونگ انتخاب میشه.حق کاملا با سامسونگه حقش هست این همه پیروزیو موفقیت چون برای زحمت کشیده و تلاش کرده نه مثل اپل که همه براش میسازن اپل فقط سرهم میکنه و مونتاژ میکنه.اپل از سامسونگ میترسه.اپل تو تموم شدی.با این کارت نردم جهان ازت بدشون امد و سامسونگ رو تبدیل به یک قهرمان کردیو محبوب ترین برند جهان شده سامسونگ که با این کار نه تنها فروش سامسونگ کم نمیشه بلکه هم گرونتر میشه و فروشش بیشتر میشه

مهمان

۱۳۹۱/۷/۷
به نظر من htc إز همشون بهتره اونايي كه ميگن htc بهتره + اونايي كه ميگن سامسونگ -