خانهاخبار
نگاهی به یک آمار جالب توجه: هفتاد درصد اپلیکیشن‌های تازه برای iOS نوشته می‌شوند

نگاهی به یک آمار جالب توجه: هفتاد درصد اپلیکیشن‌های تازه برای iOS نوشته می‌شوند

۱۳۹۱/۳/۲۰

گزارشی که شرکت تبلیغاتی و آمارگیری Flurry منتشر کرده است، نشان می‌دهد که در سه ماه اول سال ۲۰۱۲، از هر ۱۰ اپلیکیشن چدید، ۷ تای آن برای iOS نوشته شده است، این مطلب نشان می‌دهد که پلتفرم شرکت اپل، چقدر در جلب توسعه‌دهندگان موفق عمل کرده است.

به گزارش یک پزشک، معیار این شرکت برای تخمین پروژه‌های تازه، دانلود شدن SDK آمارگیر این شرکت توسط توسعه‌دهندگانی بود که قصد شروع پروژه‌های تازه را داشتند.

 

image



یکی از دلایلی که باعث جلب توجه توسعه‌دهندگان به iOS شده است، میزان سودآوری بیشتر آن، آن هم به میزان چهار برابر نسبت به اندروید است.

عامل بعدی عقب افتادی اندروید نسبت به ios، چندپارگی یا fragmentation‌ای است که در اندروید وجود دارد، یعنی یک توسعه‌دهنده مجبور است برای سخت‌فازارها و نسخه‌های متعدد اندروید برنامه بنویسد.

از نظر سخت‌افزاری اندروید، تنوع بسیار زیادی دارد، طوری که سامسونگ گلکسی اس II که بیشترین میزان استفاده را در میان ۲۰ گجت پرطرفدار اندرویدی دارد، تنها به میزان ۱۰ درصد مورد استفاده قرار می‌گیرد و سهم ۱۷ گجت پرطرفدار دیگر در این فهرست، تنها شش درصد است. به عبارتی یک توسعه‌دهنده اصلا نمی‌تواند بر سخت‌افزار خاصی تمرکز کند.

 

image



۷۰ درصد ابزارهای اندرویدی که در شبکه Flurry هستند، هنوز نسخه نان زنجبیلی اندرویدی را اجرا می‌کنند، نسخه‌ای که یک و نیم سال قدمت دارد. حتی نسخه Froyo اندروید، بیشتر از مجموع هانی‌کام و نسخه چهارم اندروید، استفاده می‌شود. یعنی عملا توسعه‌دهنده‌ای که حالا قصد برنامه‌نویسی دارد باید بیشترین تمرکز خود را بر سازگاری اپلیکیشن خود با نسخه‌هایی از انردیوید بگذارد که بیشتر از یک سال پیش عرضه شده بودند! بنابراین او نمی‌تواند خدمات و خصوصیات زیادی برای کاربرانی به‌روزتر در نظر بگیرد و آنها را راضی کند.

اما در دنیای iOS قضیه کاملا متفاوت است، ۷۵ درصد کاربران نسخه +۵ iOS را که همین امسال عرضه شده است، دارند و این مطلب کار را آسان می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۳/۲۴
بعضد از دوستان می گن GOOGLE بدون سیاست می کنه در باره سیستم عاملش.اما باید بگم سیاست GOOGLE معلوم هست و اون تبدیل کردن Android به سیستم کنترلی برای برای هر دستگاه کوچک یا اصطلاحا Gadget و که میتونه گوشی و تبلت و تلویزیون و شاید باورتون نشه ولی این اتفاق خواهد افتاد حتی هر وسیله ی الکترونیکی که chip داشته باشه.خاصیت بزرگ android همون طور که دوستان اشاره کردن اینه که سخت افزار متنوع داره.خوب بیایم اینو مضیت بدونیم یعنی android توانایی پشتیبانی سخت افزار های گوناگون و مطمئننا قوی رو داره.پس با android میتونیم تقریبا همه چیرو کنترل کنیم. خوب این یعنی شما هر جا هستید android هم هست.و این یعنی سلطه و قدرت google.این یعنی آینده که شاید ما سهممون توش کم باشه متاسفانه.خوب حالا googleدر امد نرم افزارومیخاد.هر چند این android جوون باید یک پارچه تر بشه و میشه.اینو میشه تو هر نسخه جدید akdroid دید.

مهمان

۱۳۹۱/۳/۲۴
در جواب اون دوستمون که گفته اپل واسه خودش سیستم عامل داره ولی سامسونگ نداره واین رو دلیل برتری اپل دونسته، باید بگم که آره اپل سیستم عامل داره تا بتونه گوشیهاشو بفروشه. اصلا اپل از ابتدا یه شرکت نرم افزاری بود وبخاطر اینکه داشت جلوی مایکروسافت کم میاورد و وقتی دید که این بازار رو از دست داده رو به تولید گوشی همراه آورد تا هم بتونه از این راه یه بازاری پیدا کنه و هم در جبهه موبایل از این شرکت پیشی بگیره چون در جبهه سیستم عامل کامپیوتر یک شکست خورده واقعی بود.اپل شرکتیه که فقط فکر جیب خودشه و به کاربر توجهی نداره.شما برید ببینید 80% نرم افزارهای اپل پولیه،چرا؟ چون داره از اون طرف گوشی میفروشه(اون هم به قیمت غیر واقعی)که این طرف نرم افزارهاش فروش بره.مایکروسافت هم که دید دیر جمبیده تازه داره خودش رو جمع و جور میکنه.اپل هر وقت تونست چندتا بازار رو تودست بگیره اون وقت معلومه که یه چیزی بارشه.جدیدا مدیر اپل گفته ما اگر تواناییه تولید 2تا گوشی رو داشته باشیم حتما این کارو میکنیم!!!!!!!!!اپل تمام زورش و تمرکزش رو میزاره رو یه گوشی که بده بیرون(که آخرشم با مشکل میاد بیرون مثل قضیه آنتن دهی ایفن 4 یا مشکل باطری 4اس) آخر سر هم جلوی سامسونگ کم میاره.اما سامسونگ شایسته ستایشه چون با قدرت نبض چندتا بازار مختلف رو در دست داره و با یه اراده کوچیک یه گالکسی اس 2 میده بیرون که اپل رو قورت میده. تازه ما باید افتخار کنیم که یه برند آسیایی داره جلوی یه برند آمریکایی قد علم میکنه.من هم با 4 هم 4 اس هم گالکسی اس و هم اس2 کار کردم،آیفن خوبه ولی نه ب خوبی گالکسی!!!

مهمان

۱۳۹۱/۳/۲۴
کاشکی این سامسونگی ها حرف نمی زدند.

مهمان

۱۳۹۱/۳/۲۳
طرفدارای اپل اینقدر از سامسونگ شکست خوردند دیگه دارند میسوزند.ما طرفدارای سامسونگ افتخاره صحبت کردن با شمارو نمیدیم که برنتون زیره ماسو در رده دوم هستید.اپل واقعا دیگه خز شده

مهمان

۱۳۹۱/۳/۲۳
به نظر من اپل دیگه شورشو در آورده. ملت گول اسمشو خوردن .مگه پول مفته آدم بریزه دور اپل بخره