خانهاخبار
شکایت گوگل از مایکروسافت و نوکیا : آنها به دنبال تضعیف اندروید هستند!

شکایت گوگل از مایکروسافت و نوکیا : آنها به دنبال تضعیف اندروید هستند!

۱۳۹۱/۳/۱۶

گوگل حملات تندی را علیه مایکروسافت و نوکیا آغاز کرده و هر دو شرکت را به تلاش برای تضعیف سیستم عامل آندروید متهم کرده است.


به گزارش  وی تری، گوگل همچنین مدعی شده که هر دو شرکت تلاش دارند قیمت تلفن‌های همراه مجهز به ویندوز فون را به طور مصنوعی بالا ببرند.

گوگل در همین زمینه شکایتی را بر علیه این دو شرکت تقدیم کمیسیون اروپا نموده و تصریح کرده که مایکروسافت و نوکیا با توطئه مشترک از حق اختراعات ثبت شده خود بر علیه دیگر رقبا بهره گرفته و اجازه استفاده از آنها را به دیگران نمی دهند تا در نهایت هزینه تمام شده طراحی تلفن همراه افزایش یابد.

بنابر گزارش فارس، یکی از سخنگویان شرکت گوگل در این مورد گفته است: این دو شرکت باید مسئولیت رفتار خود را بر عهده بگیرند و ما امیدواریم شکایت ما موجب شود تا دیگران هم به عملکرد این دو شرکت به خوبی توجه کنند.

گوگل معتقد است مایکروسافت و نوکیا با شرکت های دیگری مانند شرکت کانادایی Mosaid Technologies توافق‌هایی منعقد کرده‌اند تا بی سروصدا مانع استفاده از حق اختراعات ثبت شده خود توسط دیگر شرکت‌های رقیب شوند.
از این طریق، این دو شرکت به طور قانونی برای رقبای خود محدودیت ایجاد می‌کنند و نمی گذارند آنها از فناوری‌های پیشرفته در گوشی‌های ساخت خود استفاده کنند.

گفتنی است هر دو شرکت ادعاهای گوگل را رد کرده و به طور مقابل این شرکت را به انحصارطلبی تجاری متهم کرده‌اند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (46 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۳/۲۰
پرچم اندروید بالاست

مهمان

۱۳۹۱/۳/۲۰
اكه صبر كنيد ميبينيد نوكيا و مايكروسافت دنيا رو متحول ميكنن

مهمان

۱۳۹۱/۳/۲۰
نکیا هر غلطی کنه به پای اندروید نمیرسه. اندرویدم هیچ ترسی نداره که ماکروسافت و نکیا چه غلطی میخوان بکنن

مهمان

۱۳۹۱/۳/۲۰
نوکیا ایرانو تحریم نمیکنه اتحادیه اروپا این کارو میکنه.

مهمان

۱۳۹۱/۳/۲۰
ادعاي گوگل درسته ديگه!! اونا ميخوان الكي جلوه بدن كه جنسشون خيلي شاخه و قيمت و به صورت كاذب ببرن بالا!‌ملت هم فكر ميكنن حتما بايد گرونترين جنسو بخرن. ولي صد در صد