خانهاخبار
اسراری که پشت ظاهر زیبای آیکون های محصولات اپل نهفته است

اسراری که پشت ظاهر زیبای آیکون های محصولات اپل نهفته است

۱۳۹۱/۳/۱۲

دقت اپل در طراحی محصولاتش، حتی در ریزترین و نامرئی‌ترین اجزای آن، گاه شکلی وسواس‌گونه به خود می‌گیرد. این میزان توجه حتی شامل حال آیکون‌های اپ‌های اصلی و پیش‌فرض هم می‌شود.

شاید تصور کنیم این آیکون‌ها به خودی خود، تفاوتی با آیکون‌های مشابه دیگر ندارند، اما اگر دقت کنیم، می‌بینیم که هر یک آنها به تاریخچه اپل و محصولات و ارتباطات این شرکت، اشاره دارند.

در اینجا ۱۰ آیکون را که در محصولات اپل از آنها استفاده می‌شود، انتخاب می‌کنم تا با بررسی آنها متوجه شوید که هر یک از آنها چه رازی را در خود پنهان کرده‌اند.

۱- آیکون اپلیکیشن یادداشت یا Notes در نگارش شیرکوهی سیستم عامل مک: ظاهرا این آیکون یک برگ یادداشت معمولی است. اما نه! این آیکون حاوی قسمتی از متن آگهی مشهور «متفاوت بیندیش» است.

 

image



۲- آیکون TextEdit که از نگارش لئوپارد به بعد مک از آن استفاده می‌شود با وضوح بیشتری متن آگهی «متفاوت بیندیش» اپل را نشان می‌دهد.

 

image



۳- آیکون All My Files در نگارش شیر کوهی مک هم در لبه‌های کاغذها، قسمت‌هایی از متن آگهی متفاوت بیندیش را نشان می‌دهد.

 

image



۴- آیکون Find My Friends، به شکل چرم دوخته‌ای است که بافت آن خیلی خوب، بافت چرم را تداعی می‌کند. چرا اپل این آیکون را با بافت چرم طراحی کرده است؟ این کار چه لزومی داشته است؟


بحث‌های زیادی در مورد این آیکون در میان علاقه‌مندان اپل صورت گرفت، اما به طور خلاصه می‌توان گفت که هدف اپل، ایجاد یک حس و حال خوب، توأم با آسایش و رفاه برای کاربران در هنگامی است که قصد دنبال کردن دوستان خود را دارند.

 

image



۵- اپلیکیشن موسیقی آی‌فون و آی‌پاد تاچ را که دیده‌اید؟ هیچ می‌دانستید که آیکون هنرمندان در این اپلیکیشن در واقع نیمرخ «بونو»، خواننده گروه U2‌ است؟

 

image

image



۶- آیکون اپلیکیشن کی‌نوت Keynote: در این آیکون، سندی روی میز دیده می‌شود که آدم تصور می‌کند که مربوط به گزارش مالی سه ساله چهارم شرکتی باشد، اما این سند در واقع به ترانه‌ای اشاره دارد که هنرمندی به نام دونکان شیک اجرا کرده و نسخه موزیکال یک نمایشنامه آلمانی بود.

 

image



علت توجه اپل به این هنرمند خاص این است که او این نمایشنامه را در یکی از اپل استورها در سال ۲۰۰۷ اجرا کرده بود.

یکی از سیاست‌های تبلیغاتی اپل این است که نشان بدهد هنرمندان و دانشمندان چگونه از محصولات اپل استفاده می‌کنند، در این راستا در این صفحه نشان داده شده است که این هنرمند چگونه از محصولات اپل بهره می‌برد.

۷- آیکون نقشه، نشاندهنده موقعیت ساختمان مرکزی اپل در کاپرتینو است.

 

image



۸- در سیستم عامل مک، آیکون شبکه ویندوز، با شیطنت انتخاب شده است، چرا که صفحه آبی مرگ ویندوز را نشان می‌دهد!

 

image



۹- این هم آیکون برنامه iCal است، اما چرا این آیکون هفدهم جولای را نشان می‌دهد؟ به خاطر اینکه این برنامه در تاریخ ۱۷ جولای سال ۲۰۰۲ در جریان رونمایی از نسخه ۱۰٫۲ مک موسوم به جگوار معرفی شد.

 

image



۱۰- در آیکون برنامه میل روی تمبر مهر شرکت اپل را می‌بینیم.

 

image

 

منبع : یک پزشک

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (65 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۳/۲۱
ابروی ایرانیارو بردن طرفدارای اپل..متاسفم براشون.چون فقط از سامسونگ شکست خوردند

مهمان

۱۳۹۱/۳/۲۰
سلام دوستان اره ال سی دی شو میسازه(اونم یه قسمتایشو)+(ال جی) نه سی پی یو بعدشم سامسونگ پول کمتری میگره و نسبتا اپل رو راضی میکنه مثل کارگرای افغانی که الان داریم.بجاش خودش داره روو سیری کار میکنه ال سی دی که خیلی وقته اختراع شده اپل یه شرکتیه که همه با نوآوریاش حال میکنن

مهمان

۱۳۹۱/۳/۲۰
من اپل دارم واقعا بدرد نمیخوره.بیشتر سامسونگمو دستم میگیرم تا اپل.ادم اپل دستش میگیره یاده طرفداراش میافته خجالت میکشه.خدایی طرفداراش یه چیزشون میشه.کم بود دارن

مهمان

۱۳۹۱/۳/۱۹
اقا یا خانم محترم که گفتین:« طرفدارای اپل 1عده بچه هستن ....» لطفا ادب رو رعایت کنید هرکس نظری داره شما حق بی احترامی نداری . از نظر من و خیلیهای دیگه محصولات اپل از گوشی گرفته تا لپ تاپ و.... ازبهترین محصولات هستن. این نظر و عقیده شخصی من هست و شما حق توهین نداری.

مهمان

۱۳۹۱/۳/۱۷
جالب و هوشمندانه است، یاد بگیریم ریز بنگریم