خانهاخبار
معرفی و اعلام عرضه رسمی Nokia 808 PureView، غول 41 مگاپیکسلی نوکیا در ایران

معرفی و اعلام عرضه رسمی Nokia 808 PureView، غول 41 مگاپیکسلی نوکیا در ایران

۱۳۹۱/۲/۲۵

امروز،  دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نوکیا به طور رسمی عرضه گوشی هوشمند Nokia 808 PureView  به ایران را رسما اعلام کرد.

image


Nokia 808 PureView پس از معرفی جهانی در ماه فوریه (بهمن) تاکنون (که هنوز به صورت رسمی نیز عرضه نشده است) چندین جایزه دریافت کرده است که مهم ترین آنها عبارتند از جایزه بهترین محصول جدید بین تلفن‌های همراه و تبلت‌ها در کنگره جهانی موبایل 2012 و همچنین بهترین ابتکار در تصویربرداری از TIPA 2012 .
 

به گزارش خبرنگار جی اس ام، پس از ارائه Nokia 808  به خبرنگاران جهت تست و کار با گوشی، مراسم معرفی این تلفن همراه با سخنرانی فروهر فروتن، مدیر شرکت نوکیا در ایران آغاز شد. ایشان ضمن امیدواری زیاد به موفقیت Nokia 808  ، آن را با N8  مقایسه کرد و پیش بینی موفقیتی بیش از N8  را برای این گوشی داشت.

image


پس از ایشان، ، مدیر بازاریابی نوکیا در ایران (وحید کاظم آبادی نجف آبادی) به روی صحنه آمدند و اعلام کردند بر اساس نظر سنجی و تحقیقات شرکت نوکیا در ایران، پر کاربرد ترین و پرطرفدار ترین ویژگی یک تلفن همراه در ایران، پس از قابلیت ارسال SMS، با اختلاف زیاد دوربین و بخصوص کیفیت عکسبرداری آن می باشد.


اما میزبان اصلی این مراسم، وسا یوتیلا، مدیر بازاریابی گوشی های شرکت نوکیا بود. ایشان طی کنفرانسی مفصل، به معرفی، قابلیت های جدید و خلاقیت های بکار رفته در دوربین Nokia 808  پرداختند و آن را نه تنها یک دوربین بسیار قدرتمند، بلکه تلفن همراهی هوشمند و پیشرفته مجهز به باکیفیت ترین دوربین بازار نامیدند. ایشان ضمن معرفی و بررسی نو آوری های بکار رفته در دوربین این تلفن همراه اظهار کردند که از لحاظ کیفیت عکسبرداری،  هیچ گوشی دیگری حتی توان نزدیک شدن به Nokia 808  را نیز ندارد. آقای یوتیلا اضافه کردند تکنولوژی و نو آوری های بکار رفته در این تلفن همراه در انحصار نوکیا می باشد و به همین دلیل تا مدت ها هیج شرکتی قادر به عرضه تلفن همراهی که توان رقابت با دوربین این تلفن همراه را داشته باشد را ندارد.

image


وسا یوتیلا در ادامه صحبت های خود اضافه کردند، تاکنون مردم هیچ گاه از دوربین های تلفن های همراه خود به عنوان دوربینی اصلی استفاده نمی کردند اما Nokia 808  با برطرف کردن مشکل عکاسی در نور کم و ارائه عکس هایی سوپر شفاف، استانداردهایی جدید به دنیای عکاسی معرفی کرد و به راحتی و در موارد متعددی می تواند جایگزینی قابل حمل برای دارندگان دوربین های دیجیتتال پیشرفته (و البته بسیار گرانقیمت) سری SLR باشد.


ایشان ضمن توضیح نحوه کار تکنولوژی PureView    ادامه دادند که این نو آوری باعث شده عکس های گرفته شده در حالت 5 مگاپیکسل با این دوربین، از تمامی تلفن های همراه پر طرفدار حال حاضر جهان با کیفیت 8 مگاپیکسل نیز قدرتمند تر باشند.


مدیر بازاریابی گوشی‌های هوشمند سیمبین نوکیا گفت: «فناوری PureView استاندارد عملکرد تصویربرداری در صنعت گوشی‌های هوشمند را ارتقا داده است. ما تصمیم داریم PureView را برای گوشی‌های هوشمندی که در آینده وارد بازار می‌شوند نیز توسعه دهیم و دوباره تجربه تصویربرداری را متحول کنیم.»

image

اما نکته قابل توجه که وسا یوتیلا در ادامه صحبت های خود به آن اشاره کردند این که این تکنولوژی در انحصار Nokia 808  نخواهد بود و در آینده نچندان دور، ضمن توسعه بیشتر تکنولوژی PureView، شاهد عرضه این دوربین قدرتمند بر روی سایر پلتفرم های نوکیا و مهم تر از همه ویندوز فون خواهیم بود.


آقای یوتیلا در ادامه به  ضبط ویدیوییfull HD 1080p  با قابلیت 4 برابر بزرگنماییِ بدون افت کیفیت این گوشی اشاره کردند. همچنین، این گوشی، اولین گوشی دنیا با فناوری ضبط توانمند صدا (Nokia Rich Recording) است. این فناوری امکان ضبط صدا با کیفیتی نظیر سی‌دی را فراهم می‌کند. چنین کیفیتی پیش از این تنها با استفاده از میکروفون خارجی امکان‌پذیر بود.

image


Nokia 808 PureView  با قیمت جهانی 600 دلار (پیش از کسر مالیات) تا پایان سه ماهه دوم سال 2012 به بازارهای جهانی و همزمان ایران عرضه خواهد شد.  
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (60 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۳/۲
من قبل از این نوکیا را دوست داشتم ولی از وقتی شنیدم نام خلیج پارس را برای مشتی دلار عوض کردند از ان متنفر شدم و دیگر گوشیهاش را نمیخرم هر ایرانی باغیرت باید انرا تحریم کند

مهمان

۱۳۹۱/۲/۳۱
man vaqan asheqe nokia hastam va raziam k hade aqal mese baqie naraft soraqe android nokia faqat sisteem amelesh bood k onam hal shod

مهمان

۱۳۹۱/۲/۳۱
سلام کسی که بخواد موبایل بگیره دنبال فاکتورهای دیگه ایه نه دنبال فقط پیکسل اول سیستم عامل بروز وهمه گیر بعد شیک بودن گوشی وسخت افزار به روز گوشی .کسی که دوربین اولویتشه میره یه دوربین حرفه ایی می گیره نه اینکه موقع حساس عکاسی دوربینش زنگ بخوره ویا اس ام اس براش بیاد و....مدیران نوکیا از خواب بیدار شین داره خیلی دیر میشه.

مهمان

۱۳۹۱/۲/۳۰
برگ برنده نوکیا تو متفاوت بودنشه . من این کارشو تحسین میکنم که از اندروید استفاده نکرد .

مهمان

۱۳۹۱/۲/۳۰
در مورده استحکام بدنه و برد واقعا باید گفت نوکیا به حقوق مصرف کننده احترام میزاره!!! اما بازار شناساش انگار خواب تشریف دارن الان دیگه هیچ کسی فقط به خاطر دوربین نمیره کلی پول بده واسه گوشی!! حتی اگه 401 مگ هم باشه یک عکاس نیمه حرفه ای هم میتونه ضعف های چشم گیر بین دوربین تلفن همراه با دوربین دیجیتال نیمه حرفه ای رو درک کنه. از سی پی یو . جی پی یو . صفحه نمایش . افکت هایی که سیستم عامل برای جدابیت لازم داره تا محبوب بشه نوکیا کاملا بی بهره است. فقط و فقط سخت افزار با دوام و اصالت نوکیاست که هنوز یکم تو دل هواداراش مونده که اصالتش رو به چین فروخته فعلا.............. براش آرزوی بازگشت به دلها میکنم.