Nokia N81 8GB

تولید N81 نقطه عطفی برای گوشی های نوکیا به شمار می آید زیرا از یک سو اولین گوشی است که دارای پلت فورم جدید و ارتقا یافته N – Gage است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
نوکیا n81 / n81 8GB

 

محتویات بسته فروش:

-          گوشی نوکیا n81 8GB

-          هدست استریوی (HS-45) با کنترل از راه دور (AD-S4)

-          کابل USB مدل (CA-101)

-         باتری (BP-6MT)

-          شارژر (AC-5)

 

جایگاه N81

تولید N81 نقطه عطفی برای گوشی های نوکیا به شمار می آید زیرا از یک سو اولین گوشی است که دارای پلت فورم جدید و ارتقا یافته N – Gage است و از سوی دیگر N81 در حال حاضر تنها گوشی چندرسانه ای است که در عین حال که امکانات پیشرفته ای در زمینه موسیقی، بازی و عکس برداری ارائه می دهد قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. این گوشی برخلاف N95 ، GPS ندارد، اما مجهز به نقشه های محلی است.

 

 

image

 

 

نوکیا تلاش می کند با ارائه طراحی زیبا و تبلیغات متفاوت، مخاطبان برخی از گوشی های خود را افزایش دهد. اما برخی دیگر از گوشی های نوکیا با ارائه پیشرفته ترین ویژگیها و قابلیت ها، توجه مشتریان را به خود جلب می کنند. N95 و N81 در گروه دوم قرار می گیرند. تفاوت N95 با N95 هشت گیگابایت تنها در میزان حافظه آنها نیست، بلکه نسخه جدیدتر N95 نسبت به نسخه اصلی آن نقاط ضعف فراوانی دارد. ولی N81 و N81 هشت گیگابایت هر دو از یک سخت افزار و یک جنس بهره برده اند و هر دو به طور همزمان در بازار عرضه خواهند شد.

مخاطبان N81 اغلب جوانان 22 تا 30 ساله و مردان هستند. در این گوشی بخش بازی از اهمیت ویژه ای نسبت به سایر قابلیت های آن برخوردار است. در واقع N81 اولین گوشی مجهز به سرویس N – Gage می‏باشد.

طراحان این گوشی تلاش کرده اند با ایجاد منحنی های فراوان و به کار بردن جنس خاص در آن، هم از حیث زیبایی و جذابیت و هم از حیث سادگی N81 را به عنوان یک گوشی منحصر به فرد معرفی کنند.

 

طراحی، ابعاد، کنترل ها

ابعاد این گوشی 10217.9×50× میلی متر و وزن آن 140 گرم است. البته این گوشی زیاد بزرگ نیست اما از بسیاری از گوشی های باریک برندهای دیگر بزرگتر است. ولی در بین اسمارت فون ها یک گوشی نسبتا کوچک محسوب می شود. ابعاد N81 تفاوت زیادی با N95 ندارد تنها طول آن کمی بیشتر و در مقابل عرض آن کمتر است، به همین دلیل استفاده از آن بسیار راحت است.

 

 

image

 

 

 

image

 

 

 

 

گوشی N81 تنها یک رنگ دارد: مشکلی با کناره های قهوه ای رنگ که احتمالا رنگ های دیگر آن نیز در سال 2008 به بازار خواهند آمد.

 

 

 

image

 

 

 

 

image

 

 

 

سطح رویی گوشی به گونه ای ساخته شده که اثر انگشتان بر روی آن به جا می ماند. کلیدهای جهتی و کنترل های گوشی کاملا استاندارد هستند. در کناره پایینی N81 محل اتصال کابل microUSB و شارژر، میکروفون و محل وصل کردن بند به گوشی دیده می شود.

در هر دو کناره گوشی بلندگوها قرار گرفته اند. در کناره سمت راست دکمه های کم و زیاد کردن صدا و کلید مخصوص دوربین وجود دارد.

 

 

image

 

 

 

در کناره بالایی گوشی دکمه خاموش و روشن کردن قرار دارد که برای تغییر دادن پروفایل ها نیز به کار می‏رود. در همین قسمت محل اتصال جک 3.5 میلی متری هندزفری دیده می شود؛ در کنار آن نیز دکمه قفل صفحه کلید قرار گرفته است که البته جای مناسبی برای آن نیست، زیرا هنگام اتصال هندزفری دیده می شود؛ در کنار آن نیز دکمه قفل صفحه کلید قرار گرفته است که البته جای مناسبی برای آن نیست، زیرا هنگام اتصال هندزفری، دسترسی به این دکمه کمی سخت است.

 

 

image

 

 

اگر گوشی را کمی بچرخانید در قسمت پشت آن لنز دوربین و فلاش را می توانید مشاهده کنید. در پایین آن درب باتری قرار دارد که بر روی آن نحوه باز کردن این پوشش توضیح داده شده است که البته کاربرد زیادی هم ندارد.

 

 

image

 

 

image

 

 

با وجودیکه درب کشویی N81 قابلیت فنری دارد، اما به دلیل وزن زیاد آن، باز کردن گوشی به راحتی صورت نمی گیرد. البته در این مورد، در مقایسه با N80، گوشی N81 پیشرفت قابل توجهی داشته است.

 

 

 

 

 

image

 

 

صفحه نمایش

 صفحه نمایش N81 از نوع TFT، با رزولوشن QVGA و (240320× پیکسل، قطر 2.4 اینچ و ابعاد 37749× میلی متر ) و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد. در این صفحه نمایش تا 3 خط سرویس و 12 خط متن جای می گیرد. در هنگام جستجو در وب نیز به راحتی 20 تا 22 خط متن در آن قابل مشاهده است. کیفیت صفحه نمایش این گوشی خوب است و محتویات آن در نور آفتاب به راحتی دیده می شود.

 

 

image

 

 

 

صفحه نمایش N81 در مقایسه با N95 کمی کوچکتر است اما کیفیت رنگ آن بهتر از N95 می باشد.

 

 

 

 

 

image

 

 

صفحه کلید

گوشی N81 نوکیا دارای کلیدهای جهتی حساس به لمس است که در بخش بالایی آن قرار گرفته اند. سطح صاف این کلیدها بر زیبایی گوشی افزوده است. به علاوه هنگام فشردن کلیدهای گوشی با وجود سنسورهای لمسی، شما می توانید فشرده شدن آنها را در زیر انگشتان خود احساس کنید و این همان چیزی بیشتر کاربران انتظار دارند.

 

 

image

 

 

 

image

 

 

 

در این گوشی پس از مدت ها کلیدها جهتی " Navy wheel " به کار رفته است. به این معنی که یک کلید کوچک در وسط است و دور تا دور آن کلیدهای جهتی به صورت کمی برجسته تر قرار گرفته اند. از آنجا که این کلیدها دارای حس گر هستند با حرکت دادن آرام انگشت خود را روی آنها به راحتی می توانید به قسمت های مختلف منو بروید. البته وجود دکمه های مخصوص پخش موسیقی در اطراف آنها، استفاده از این کلدها را کمی مشکل می کند.

به علاوه در این قسمت یک چراغ LED قرار گرفته که هنگامیکه تماس از دست رفته، پیام کوتاه یا چیزی شبیه به اینها داشته باشید چشمک می زند.

استفاده از کلیدهای کنترل موسیقی N81 شبیه به N91 فشردن ناخواسته این کلیدها بخصوص دکمه سمت راست بسیار اتفاق می افتد.

اندازه دکمه های شماره گیری متوسط بوده و همگی در یک سطح صاف قرار گرفته اند.سطح شفاف این دکمه ها چربی و اثر انگشتان را خیلی زود به خود جذب می کند. نور زمینه دکمه های شماره گیری سفید رنگ بوده و در هر شرایط نوری به خوبی دیده می شوند. عملکرد این دکمه به طور کلی خوب و قابل قبول است.

 

 

image

 

 

 

image

 

 

 

در بالای صفحه نمایش در دو طرف بلندگوی گوشی دو دکمه A و B مخصوص بازی قرار گرفته است. این دو دکمه فقط هنگام بازی کردن فعال هستند؛ در بقیه مواقع کاربردی نداشته و نور زمینه آنها نیز خاموش است.

 

 

image

 

 

باتری

باتری N81 نوکیا از نوع BP – 6MT، از جنس Li – Pol با ظرفیت 1050 میلی آمپر ساعت است.این در حالی که باتری   N95، دارای ظرفیت 950میلی آمپر ساعت است؛ این امر نشان دهنده طول عمر این باتری جدید می‏باشد.

 

 

image

 

 

 

image

 

 

 

این باتری تا 4 ساعت مکالمه مداوم و 410 ساعت در حالت آماده به کار قابل استفاده است؛ در حالیکه باتری N95 در حالت آماده به کار تنها 240 ساعت کار می کند، در بقیه موارد کارکرد باتری های این دو گوشی تفاوت چندانی ندارد.

شارژ کردن باتری N81، کمی بیشتر از 2 ساعت طول می کشد. مدت زمان کارآیی باتری در هنگام استفاده از برنامه های مختلف به ترتیب زیر است:

GPS ) GPS خارجی که توسط بلوتوث به گوشی وصل می شود )- 7 ساعت ویدئو – 4 ساعت ( EDGE) جستجوی وب  - 3 ساعت Wi-Fi (دانلود بی وقفه اطلاعات ) -33.5 ساعت گوش کردن موسیقی با هدفون- 10.5 ساعت بازی – 5 ساعت

 

در مجموع اگر بخواهید از تمام قابلیت های گوشی استفاده کنید، تا 2 روز شارژ خواهد داشت؛ در غیر این صورت گوشی 3 تا 4 روز شارژ نگه می دارد.

 

حافظه، کارت حافظه

تنها تفاوت N81 با N81 هشت گیگابایت در میزان حافظه آنهاست. البته N81 امکان استفاده از کارت های حافظه 4 گیگابایتی را دارند و حتی در صورت عرضه کارت های 8 گیگابایتی به بازار نیز می توانند از این نوع کارت ها استفاده کنند.

گوشی N81 دارای 128 مگابایت حافظه برای ذخیره سیستم عامل و اطلاعات کاربر است. در درایو  Cگوشی نیز 25 مگابایت حافظه خالی وجود دارد. در مقابل N81 هشت گیگابایت در درایو E، دارای 7672 مگابایت حافظه خالی می باشد.

سرعت UI این گوشی ها و نیز امکان دسترسی به اطلاعات موجود در حافظه برای هر دو یکسان است.

در N81، از 128 مگابایت حافظه، 96 مگابایت مخصوص RAM و 42 مگابایت برای برنامه های گوشی است. با اینکه میزان RAM این گوشی در مقایسه با RAM 128 مگابایتی N95 کمتر است ولی از نظر سرعت اجرای برنامه ها میان دو گوشی تفاوتی وجود ندارد.

البته با باز کردن 2 پنجره به صورت همزمان و یا در بعضی از قسمت های گالری، N81 با کمبود حافظه موقت مواجه می شود. اما با این همه این گوشی می تواند به طور همزمان 8 تا 9 برنامه سنگین از جمله بازی های مختلف را، بدون اینکه سرعت آنها کم شود، اجرا کند.

 

مشخصات سخت افزار

سخت افزار N81 مثل N96 از نوع تراشه Freescale است. CPU این گوشی از نوع ARM11 با سرعت پردازش 332 مگاهرتز می باشد. در N81 برخلاف N95 پردازشگر گرافیک سه بعدی به صورت یک برنامه جداگانه وجود ندارد؛ اما با این وجود در عملکرد بازی هایی با اشکال سه بعدی هیچ مشکلی پیش نمی آید.

 

عملکرد N81

گوشی N81 با وجود داشتن قابلیت های Featur Pack 2، نسبت به N95 عملکرد قابل توجهی ندارد. اما در مجموع عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

 

 

image

 

 

image

 

 

 

image

 

 

 

image

 

 

USB، بلوتوث، Wi-Fi ، اینفرارد

USB: گوشی N81 از طریق کابل USB 2.0 خود با چهار کاربرد زیر به کامپیوتر متصل می شود:

-          انتقال اطلاعات ( Mass Storage ) : در این حالت بدون نیاز به ساختن درایو جدید در کامپیوتر می‏توانید به اطلاعات موجود در حافظه گوشی دسترسی داشته باشید. سرعت انتقال اطلاعات 950 کیلوبایت در ثانیه است.

-          PC Suite : در این حالت با استفاده از برنامه PC Suite نوکیا می توانید برنامه ها و اطلاعات گوشی خود را کنترل، نصب یا حذف کنید و اطلاعات خود را در کامپیوتر ذخیره نمایید.

-          Image Print : در این شرایط امکان پرینت گرفتن از عکس های موجود در گوشی از طریق کامپیوتر وجود دارد.

-          Media Player : با فعال کردن این حالت می توانید از طریق برنامه Media Player کامپیوتر به آهنگ های گوشی خود گوش کنید.

بلوتوث : اسمارت فون N81 دارای بلوتوث نسخه 2 و مجهز به EDR است. همچنین پروفایل های زیر را پشتیبانی می کند:

          - A2DP

          - AVCRP

          - BIP – Image Push

          - DUN – GW

        - FT – Server

          ( نسخه 1 ) - HandsFree – AG

          - Headest – AG

        - OBEX

         - OPP – Client

          - OPP – Server

          - SIM Access – Server

حداکثر سرعت بلوتوث این گوشی، 100 کیلوبایت در ثانیه است. پروفایل A2DP بلوتوث این گوشی نیز امکان اتصال همه نوع هدست بلوتوث استریو، حتی هدست برندهای دیگر، را فراهم می کند.

تنها ضعف گوشی در هنگام استفاده از هدست بلوتوث این است که نام آهنگ در حال پخش روی صفحه نمایش نشان داده نمی شود.

Wi – Fi : N81 مجهز به تکنولوژی Wi – Fi است که تمام استانداردهای امنیتی از جمله WEP، WPA و WPA2 را پشتیبانی می کند. همچنین از استاندارد جهانی UPnP نیز پشتیبانی می کند. به کمک این استاندارد و تکنولوژی Wi – Fi می توانید اسلاید را روی تلویزیون تماشا کنید، موسیقی را به سیستم صوتی استریو ارسال کرده و گوش کنید و نیز عکس ها را برای پرینتر بفرستید تا پرینت بگیرد. علاوه بر همه اینها N81 مجهز نرم افزار Home Media Server است که امکان اتصال گوشی را از طریق شبکه Wi – Fi به کامپیوتر فراهم می کند.

این گوشی همچنین با استفاده از برنامه Wi Fi خود می تواند شبکه های فعال را جستجو کرده و نشان دهد.

 

VOIP

این قابلیت برای اولین بار در گوشی های سری E نوکیا ایجاد شد. با استفاده از پروتکل SIP شما می توانید در شبکه GSM از طریق اینترنت تماس تلفنی برقرار کنید. نکته مهم این است که از طریق این تکنولوژی و به کارگیری شبکه های Wi- Fi می توان هزینه های تماس را کاهش داد.

 

جستجوگر – نسخه 2

در گوشی N81 چندین جستجوگر وجود دارد که می توانید به صورت دستی یکی از آنها را انتخاب کنید، در غیر این صورت گوشی از جستجوگر یاهو استفاده می کند. البته نوع جستجوگر گوشی های صادر شده به کشورهای مختلف متفاوت است. به علاوه امکان جستجو در تمام قسمت های گوشی از جمله موسیقی، لیست دفتر تلفن، ایمیل، پیام های کوتاه، تقویم، عکس، ویدئو، برنامه ها و یادداشت ها وجود دارد.

برای شروع جستجو کافیست اولین حروف یک کلمه را بنویسید تا گوشی تمام کلمات مرتبط را نشان دهد.

 

 

     

 

 

 

image

 

 

منوی چند رسانه ای

گوشی N95 نوکیا اولین گوشی است که دارای منوی چندرسانه ای ( مولتی مدیا ) می باشد که برای دسترسی به آن کافیست درب کشویی را باز کنید تا دکمه های مخصوص موسیقی را مشاهده نمایید. منوی چندرسانه ای در N81 کمی پیشرفته تر است. با فشردن یک کلید مخصوص یک منوی دایره ای شکل نمایش داده می شود که هر قسمت آن کاربردها و قابلیت های متعددی دارد.

اولین قسمت این منو مربوط به موسیقی است. بعد از آن بخش بازی با همان تنظیمات مشابه N – Gage قرار دارد. در بخش گالری می توانید عکس هایی که با دوربین گوشی گرفته اید و سایر عکس ها را مشاهده کنید. پس از آن قسمت های مربوط به دفتر تلفن، اینترنت و نقشه ها ( Maps ) قرار گرفته اند.

 

image
    
image

 

 

image
    
image

 

 

به طور کلی تمام برنامه های موجود N81 در این قسمت به شکل، کاربرد و ترتیب دیگری وجود دارد. اینترفیس این منو هیچ نوع نوآوری ندارد و تنها روش میان بری برای دسترسی به بخش های منو ایجاد کرده است.

 

N – Gage و بازی های موبایل

N81 اولین گوشی تلفن همراه است که مجهز به N – Gage می باشد. اما ابعاد کوچک گوشی و صفحه نمایش کوچکتر آن موجب می شود، بازی با آن به اندازه دستگاه های مخصوص بازی جذاب نباشد.

 

 

image
    
image

 

 

در این گوشی نسخه ناقص و ابتدایی سه بازی Space Impact ، Asphalt 3D و Fifa 07 وجود دارد که برای داشتن نسخه کامل آنها باید 20 یورو یا بیشتر بپردازید. این بازی ها آنقدر سرگرم کننده هستند که بتوانند نیم ساعت شما را مشغول کنند.

 

 

image

 

 

به طور کلی سایز کوچک گوشی نیز یکی از عواملی است که باعث می شود از بازی کردن حوصله تان سر برود، مخصوصا اگر قبلا تجربه استفاده از کنسول های مخصوص بازی را داشته باشید.

نکته دیگر اینکه هزینه خرید بازی ها از نوکیا نسبت به خرید کنسول های بازی کمتر است، اما با این حال باز هم برای یک بازی موبایل زیاد است. از سوی دیگر بازی های خوبی که در آن وجود دارد، در کنسول ها دیده نمی شوند. گذشته از همه اینها، اگر بازی های N – Gage را بتوان حک کرد و به صورت رایگان استفاده نمود، دیگر N81 ارزش واقعی خود را از دست خواهد داد.

N81 اولین محصول نوکیاست که N – Gage از ویژگیهای اصلی آن است. با توجه به اینکه گوشی های دیگری از سری N در آینده دارای N – Gage  خواهند بود، جای پیشرفت گوشی های مخصوص بازی نوکیا زیاد است.

 

برنامه های از پیش نصب شده

تنها برنامه نصب شده در این گوشی Adobe PDF است که به تنهایی نمی تواند تمامی قابلیت های N81 را نشان دهد.

دوربین

N81 نیز مانند بسیاری از گوشی های سری 60 دارای دوربین  CMOS  دو مگاپیکسلی توشیبا است. متأسفانه عکس های این گوشی از کیفیت بالایی برخوردار نیستند، مگر آنکه نور کافی وجود داشته باشد. فلاش LED گوشی نیز تأثیری در بهبود کیفیت عکس ها ندارد.

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

در تنظیمات دوربین می توانید یکی از سه رزولوشن320240× ، 16001200×، 1152764× را برای عکس های خود انتخاب کنید. امکان انتخاب حالت های مختلف عکس برداری مثل عکس برداری تکی و چندتایی و نیز عکس برداری با تایمر خودکار وجود دارد.

تنظیمات نور ( آفتابی، فلورسنت و غیره ) و تنظیمات رنگ ( سپیا، سیاه و سفید و نگاتیو ) به شما امکان داشتن عکس های دلخواه را می دهد. در حین عکس برداری می توانید روی تصاویر زوم کنید، که مطمئنا کیفیت عکس ها پایین می آید.

 

 

image

 

 

 

برای تصویر برداری سه رزولوشن  12896×، 176144×، 320240× وجود دارد.سرعت فیلم برداری 15 فریم در ثانیه بوده و کلیپ ها با فرمت 3GP ذخیره می شوند. مدت زمان تصویربرداری بستگی به میزان حافظه خالی گوشی دارد.

 

بخش موسیقی

N81 با اینکه به عنوان یک گوشی مخصوص موسیقی ساخته نشده است، ولی مانند یکی از آنها عمل می‏کند؛ اما با این وجود این مسئله را در مرکز توجه قرار نمی دهد، زیرا N81 نباید با سایر گوشی های مخصوص موسیقی نوکیا رقابت کند.

N81 دارای هدفون با کنترل از راه دور است اما کیفیت آن از هدست های فیلیپس گوشی های مخصوص موسیقی پایین تر است. به طوری کلی کیفیت و اندازه صدای موسیقی N81 فوق العاده است به طوری که با انتخاب آخرین حجم صدا، ممکمن است گوش های شما آسیب ببیند.

استفاده از هدست، بدون کنترل از راه دور، و با استفاده از جک 3.5 میلی متری نیز امکان پذیر است.

 

 

image

 

 

این گوشی فایل‏های موسیقی با فرمت‏های AAC،AAc+، eAAC، MP3، MP4، M4A، WMA، Mobile XMT، Sp-MIDI،AMR (NB–AMRMIDI Tones (پلی‏ فونیک 64کاناله)، Real Audio 7,8,10،True tones (WB-AMR) ، WAV و MP3 را پشتیبانی می کند.

همچنین از طریق همگام سازی با برنامه Windows Media Player11 می توانید فایل های DRM را نیز گوش کنید.

هنگام پخش موسیقی، این گوشی عکس های مربوطه به آلبوم در حال پخش را نشان می دهد. اگر باتری گوشی به اندازه کافی شارژ دارد، می توانید رقص نور را به صورت تمام صفحه مشاهده کنید.

 

 

image
    
image

 

 

image
    
image

 

 

 

در حین گوش دادن به موسیقی نام آهنگ و خواننده روی صفحه نمایش نشان داده می شود. همچنین در N81 امکان پخش سریع     ( fast – forward ) آهنگ فعال شده است.

 

عملکرد کلی

 

 

·         فرکانس

 

 

image

 

 

·         اختلال در صدا

 

 

image

 

صدای این گوشی یکنواخت و کاملا مناسب است؛ اگر بخواهید فرکانس های متغیری داشته باشید می توانید از Equalizer استفاده کنید.

Equalizers : هر یک از 6 equalizer گوشی 8 باند دارد که می توانید آنها را تنظیم کنید. به علاوه بالانس صدا، صدای استریو و بلندی صدا نیز قابل تنظیم است.

امکان پخش آهنگ ها به طور انتخابی و تکرار یک یا چند تا از آنها وجود دارد.

با استفاده از منوی موسیقی می توان تمام آهنگ ها را مشاهده کرد و آنها را بر اساس نام آهنگ، نام خواننده، آلبوم، ژانر و حتی شاعر طبقه بندی نمود. با هر بار اتصال به کامپیوتر این برنامه به طور اتوماتیک ارتقا می یابد.

رادیوی دیداری – اگر به صورت آنلاین به رادیو گوش می کنید، می توانید عکس دلخواه و یا شعر آهنگ در حال پخش را روی صفحه نمایش گوشی ببینید.

رادیوی FM: این برنامه دارای اینترفیس استاندارد بوده و طول موج 50 ایستگاه رادیویی را در خود ذخیره می کند.

این گوشی دارای دو بلندگوی استریو است که در دو طرف گوشی قرار گرفته است. کیفیت آن هم پایین می آید.

 

رقیبان N81 نوکیا

هر دو مدل N81 و N81 هشت گیگابایت برای نوکیا مهم است. با اینکه سازندگان دیگر نمی توانند اولین های خود را به صورت انبوه تولید کرده و عرضه کنند، نوکیا با استفاده از اعتبار برند خود توانسته است اولین نمونه N – Gage را با حجم انبوه تولید نماید.

این گوشی می تواند زمینه ای برای پیدایش مدل های پیشرفته تر از این گروه باشد. نوکیا اکنون منتظر ورود N82 است که انتظار می رود در آینده پرفروش ترین گوشی بوده و راه N73 و N95 را ادامه دهد. نوکیا نتوانسته فروش بسیار خوبی برای گوشی های سری N8 رقم بزند.

 

 

image

 

 

 

image

 

 

بنابراین واضح است که چرا در این گوشی از دوربین 2 مگاپیکسلی استفاده شده و کیفیت هدست آن نیز متوسط است. معمولا گوشی هایی مثل N71، N91 یا N81 فقط به عنوان اولین تجربه به بازار عرضه می شوند تا جایی برای ارتقای مدل های قبلی باقی بماند.

مهم ترین فریت N81 در مقایسه با رقبای آن، حافظه این گوشی است. البته قابلیت های موسیقی، عکس و گاهی بازی مهم تر از حافظه است.

گوشی E65 نوکیا از نظر کارایی اصلی ترین رقیب N81 به شمار می رود. این گوشی دارای برنامه های تجاری بوده و بازی ها و لوازم جانبی بیشتری نسبت به N81 دارد.

به جز E65 رقیب دیگری برای این گوشی وجود ندارد؛ E65 نیز با توجه به فروش کمتر نسبت به N81 از دور رقیبان آن خارج می شود.

 

در نهایت

کیفیت دریافت و ارسال صدای مکالمات در این گوشی، استاندارد و در حد متوسط است. کیفیت زنگ گوشی به خاطر بلندگوهای استریوی آن در سطح بسیار بالایی است. همچنین به دلیل ابعاد بزرگ N81، لرزش گوشی به خوبی احساس نمی شود.

N81 یک گوشی دوگانه است که از یک سو با داشتن همه قابلیت ها و زیبایی مورد پسند جوانان است و از سوی دیگر دوربین و برخی برنامه های جانبی آن در حد متوسط است. اما به محض راه اندازی سرویس اینترنتی بازی های N –Gage این گوشی طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد.

این گوشی تا حدودی شبیه به 3250 نوکیاست. این گوشی نیز مانند N81 جوانان را هدف قرار داده بود ولی نسبت به سایر مدل ها فروش کمتری داشت. در مجموع N81 یک گوشی متوسط است که ممکن است عده ای به آن علاقه نشان دهنده یا عده ای آن را نپسندند.

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)