Nokia 6600

هم زمان با خبر شركت نوكیا ، مبنی بر تولید 6600 ، هوادارانش در سراسر دنیا به انتظار عرضه این گوشی به بازار نشسته بودند ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
NOKIA 6600
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود است :

- گوشی موبایل

- شارژر

- راهنمای مصرف كننده

- CD نرم افزار

- باتری

 

هم زمان با خبر شركت نوكیا ، مبنی بر تولید 6600 ، هوادارانش در سراسر دنیا به انتظار عرضه این گوشی به بازار نشسته بودند . به هر حال این اساس كار نوكیا است كه هر چند وقت یك بار ، اصلاحاتی را در مدل هایش ایجاد كرده ، آنها را به بازار عرضه می نماید .

ایجاد و بسط گوشی های SMARTPHONE  كه از زمان نوكیا 7650 شروع شد ، انواع جدیدی در طراحی و انقلابی در كارایی ها و برنامه های گوشی ها  ایجاد نمود . سیستم های MMS و دوربین دیجیتال ، نمونه هایی از این نوآوری می باشند .

استفاده كنندگان این گوشی ، تجار بودند ؛ افرادی كه به شكل و قیمت مناسب دستگاه ، علاقه مند بودند . این دستگاه ، مستقیم به سوی جوانان نشانه رفته بود . 3650 نیز با قیمت پائین تر و مناسب تر و همچنین با امكانات MMS و .... پنجره های امید را به روی نوكیا گشود . در حال حاضر با سری های جدید ُُُُSymbian ، سری های 60 مثل (3650 و 7650) با تغییر نسل مواجه شدند ،   دو مدل 6600 و 3660 که از لحاظ کارآیی تفاوت چندانی با گوشی 3650 نداشتند . آنچه باقی می ماند ، تنها آرایش و زیبایی های گوشی بود . اولین نكته ی مثبت این گوشی ها ، این است كه تا 65000 رنگ را به صورت تصاویر TFT پشتیبانی می نماید . البته شاید این صفحه نمایش برای این گوشی ها و مصرف كنندگان ، حیاتی نباشد ؛ ولی به هر حال بهتر از 4096 رنگ در مدل های قبلی است . قابل ذكر است كه حتی ، تغییری جزئی در منوها نسبت به گوشی های قبلی مشاهد نمی شود . پس دور از انتظار نیست كه بعد از استفاده ، هیچ یك از استفاده كنندگان از پیشرفت ایجاد شده در صفحه نمایش صحبتی به میان نیاورند .

 

image

 

 تغییر 4096 رنگ به 65000  رنگ ، موثر بوده ، اما نه آنقدر كه خودش را نشان بدهد . چرا كه متاسفانه تغییر خاصی میان تصویرهای گرفته شده از این دوربین و دوربین گوشی 3650 دیده نمی شود.

شاید یكی از مزیت های بسیار مهم این گوشی در صفحه نمایش آن باشد كه در برابر نور مستقیم آفتاب ، ناپدید و خاموش نمی شود . رزولوشن تصویر 208×176 پیكسل است . شما می توانید تا 9 خط نوشته را در آن ببینید كه البته نهمین خط برای خدمات دیگر استفاده می شود .

 

image

 

طراحی گوشی ، از سری 6000  است كه به عنوان گوشی كلاسیك می باشد . دكمه حركتی در وسط قرار گرفته است و حركت به 4 سمت را فراهم می سازد . همچنین قابلیت انتخاب ، با فشار دادن را نیز دارد . به گفته منتقدان ، این گوشی ، تفاوت طراحی چندانی با 3650 ندارد ، بلكه می توان گفت ، از دكمه های راحت و مناسبی نیز برخوردار نمی باشد . اما به نسبت بعضی دیگر از دستگاه ها ، قابل قبول می باشد . به گفته آنها " در شهر كورها ، یك چشم ، پادشاه است !!

اگر بخواهیم به صفحه كلید این دستگاه ، نمره بدهیم ؛ در سطح متوسطی قرار گرفته است . جنس كلید ها از پلاستیك می باشد . كلید های قطع و وصل مكالمه نیز ، بسیار كوچك بوده و در طرفین دستگاه قرار گرفته اند .

 

image

 

رنگ نور پس زمینه صفحه کلید ، آبی است كه خیلی هم درخشش ندارد . البته بد هم نیست و در سطح معمول است . پورت مادون قرمز (Infrared) ، در سمت چپ گوشی قرار گرفته است . در این قسمت ، دكمه تغییر حجم صدا وجود ندارد ، این وظیفه را  كلید جهت دار در حین مكالمه انجام خواهد داد كه البته خیلی هم راحت نیست .

دكمه روشن و خاموش دستگاه ، در بالای آن قرار گرفته است . همچنین پورت مخصوص هندفری در پائین دستگاه ، همان جایی كه محل اتصال شارژر نیز هست ، قرار گرفته است .

شما در این گوشی POP PORT ندارید و اتصال به كامپیوتر ، تنها از طریق اینفرارد یا بلوتوث انجام می پذیرد .

دوربین دستگاه ، نسبت به رقبا ، یك نقص كوچك دارد و ‌آن هم نداشتن آیینه كوچك زیر لنز دوربین ، برای عكس گرفتن از خود می باشد . ولی دوربین دارای رزولوشن VGA با سه كیفیت می باشد . همچنین قابلیت عكسبرداری در شب را نیز دارا است . حواستان باشد ، وقتی كه قسمت عكسبرداری در شب را انتخاب می كنید ، تقریبا 2 تا 3 ثانیه طول خواهد كشید تا عكس گرفته شود . پس مراقب باشید ، دست خود را زود تكان ندهید .

قاب پشت دستگاه مقدار زیادی ، لقی دارد كه برروی چند دستگاه آزموده شده و نتیجه همین بوده است . در پشت قاب دستگاه از یك پلاستیك خاص برای  آن که بدنه و باتری را به هم فشرده ساخته و از حركت ، جلوگیری كند ، استفاده شده  كه البته موفق نبوده است . برای جلوگیری از این لقی ، می توانید از یك تكه كاغذ تا شده  هم ، استفاده نمائید.

از باتری های LI-ION 850 mAh در این دستگاه استفاده شده و نوكیا تضمین می كند كه گوشی شما 150 تا 200 ساعت در حالت استندبای ، كار خواهد نمود و همچنین 5/2 تا 4 ساعت ، صحبت را با شما همراهی می كند ، البته طی آزمایشات انجام شده ، گوشی 3 روز و با 25 دقیقه صحبت روزانه كار كرده است و حدود یك ساعت و چهل دقیقه جهت شارژ دستگاه زمان می برد . در صورت روشن بودن دائم بلوتوث هم ، دستگاه یك روز و نیم كار خواهد كرد .

یكی از قابلیت های مهم گوشی ، جاگذاری MMC (كارت حافظه) در پشت باتری می باشد . محل اتصال سیم كارت هم كه دارای قفل مخصوصی بوده در آنجا می باشد . (32 مگا بایت کارت MMC روی گوشی می باشد ) . هر گاه بخواهید MMC را جا بزنید ، باید دستگاه را خاموش نموده و سپس این كار را انجام دهید .

 

image

 

اندازه گوشی شما 108.6x58.2x23.7 میلی متر ، استاندارد و راحت است . البته از میانگین اندازه گوشی ها بزرگتر است . گوشی شما دارای وزنی برابر 122 گرم بوده  و این بی انصافی  است ، اگر بگوئیم این گوشی سنگین می باشد !!!

این گوشی در دو رنگ خاكستری روشن و صورتی طراحی شده است كه  صورتی آن ، یك پنگوئن صورتی رنگ را در ذهن تداعی می كند .

در مورد دوربین گوشی ، زیاد صحبت نمی كنیم ، چرا كه شبیه به بقیه دوربین ها بوده و در گذشته و دیگر گوشی ها در مورد آن صحبت شده است .

اجازه بدهید به اختلاف گوشی ها بپردازیم : اولین اختلاف افزایش سایز حافظه دستگاه می باشد ، یعنی 6 مگا بایت به جای 4 مگا بایت . دومین تفاوت MIDP  نسخه 2 برای برنامه های JAVA می باشد كه البته احتیاج زیادی به MIDP2.0 برای  مصرف كنندگان نیست .

سومین مطلب ، تنظیم Themes ، علاوه بر پس زمینه می باشد . صداها هم می توانند تغییر كنند و كل این مطلب با فشار دادن چند كلید انجام می پذیرد . كاركردن با كاربری ها و آیكن های دستگاه ، پیشرفت داشته و بهتر شده اند . شما می توانید زبان را در تمامی كارایی ها تغییر دهید ، بدون اینكه در Setting  تغییر زبانی رخ دهد .

 

image
       
image

 

می توانید برای استفاده از اینترنت از سیستم WAP-Browser استفاده نمائید و تنظیمات دستگاه را نیز ، مثل PC انجام دهید .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۹
قبلنا یکی داشتم.خیلی پز میدادم اخه موبایل هیچکس دوربین نداشت

مهمان

۱۳۹۲/۶/۱۹
vaghti man 4 salam bood babam ye doone dasht

مهمان

۱۳۹۲/۶/۲
عالیییییییییییییی

مهمان

۱۳۹۲/۵/۲۱
کارش درسته

مهمان

۱۳۹۱/۱۱/۸
اولين نسل بلوتوث بازي.يادش يخير