خانهبررسی‌ها
Samsung S5260 Star II

Samsung S5260 Star II

اگرچه نه به چهره اما باید به نام این گوشی را بشناسید. Samsung S5260 Star II باید پا جای یکی از بزرگانی گذارد که توانست از مرز فروش ده میلیونی نیز بگذرد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۱/۲۱
بررسی تخصصی Samsung S5260 Star II :به سوی کامیابـــی!
مقدمه


اگرچه نه به چهره اما باید به نام این گوشی را بشناسید. Samsung S5260 Star II باید پا جای یکی از بزرگانی گذارد که توانست از مرز فروش ده میلیونی نیز بگذرد. Star در روزهای نخست عرضه گوشی های لمسی ارزان قیمت یکی از محبوب ترین گوشی ها بود. این بار جایگزین آن هم با امید دستیابی به چنین فروشی پا به میدان می گذارد ولی این مرتبه راضی کردن مشتریان بسیار دشوارتر از پیش شده است.

 

image
image

شاید این بخشی از دلیلی باشد که دو سال زمان برده است تا سامسونگ Star II را به بازار عرضه کند.آن ها به فکر ارائه بسته با ارزشی برای ارتقا بوده اند ، بهتر است نگاه کوتاهی به مشخصه های Star II داشته باشید.

ویژگی های کلیدی

پشتیبانی چهاربانده از GSM (باندهای 850/900/1800/1900 مگاهرتزی) و GPRS/EDGE کلاس 12
ابعادی معادل 107.5 x 54 x 12.4 میلی متر و وزن 94 گرمی
صفحه نمایش لمسی خازنی 3 اینچی از نوع TFT ، پشتبانی از رزولوشن WQVGA (240 x 400 پیکسل)
رابط کاربری TouchWIZ 3.0
حافظه داخلی 30 مگابایتی
امکان تعویض سریع کارت حافظه microSD (پشتیبانی از کارت هایی تا گنجایش 16 گیگابایت)
سوکت صوتی 3.5 میلی متری
دوربین سه مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و قابلیت تشخیص لبخند
پشتیبانی از Wi-Fi
بلوتوث 3.0 با A2DP
پورت microUSB 2.0
مرورگر اسناد آفیس
قفل گشای هوشمند
پشتیبانی از شماره گیری هوشمند
سنسور شتاب سنج
رادیو اف ام با RDS
پشتیبانی از قابلیت DNSe
یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی
سرویس شناسایی موسیقی Find Music
عمر فوق العاده باتری
فیلتر کردن SMS هایی که به صورت هرزنامه ارسال می شوند
کیفیت صدای تحسین برانگیز

نقاط ضعف اصلی

عدم پشتیبانی از 3G
رزولوشن پایین صفحه نمایش
دوربین ساده با فوکوس ثابت و عدم تعبیه فلاش
مرورگر وب ضعیف
رابط کاربری کند

شاید تغییرات صورت گرفته آنچنان زیاد نباشند اما برای یک گوشی ارزان قیمت و ساده باید کافی باشند. کسی انتظار معجزه ای چون ضبط ویدیویی Full HD یا صفحه نمایش های بزرگ AMOLED را از یک گوشی صد یورویی ندارد.

image
image

image

 آنچه که Samsung S5260 Star II باید به دنبال آن باشد ، قابلیت های تلفنی عالی ، طراحی زیبا و شیک ، باتری با دوام و قابلیت های جذاب است. بازی ها هم قطعا با استقبال مواجه می شوند اما نمی توان اجباری بر عرضه آن ها به همراه گوشی یافت.

اجازه دهید نگاهی به طراحی ظاهری و سخت افزار گوشی بیاندازیم:

نمای 360 درجه Samsung S5260 Star II

با ابعادی معادل 107.5 x 54 x 12.4 میلی متر ، Samsung S5260 Star II بدنه فشرده ای دارد و به آسانی می تواند در هر جیبی جای بگیرد. اندازه گوشی نسبت به S5230 کمی افزایش یافته است اما تا زمانی این دو گوشی را در کنار همدیگر قرار ندهید ، متوجه این تغییر نخواهید شد.

 

image
image
image

 

وزن 94 گرمی گوشی نیز کاملا قابل قبول است. در هیچ شرایطی نمی توان آن را سنگین وزن تلقی کرد.گرچه وزن کم گوشی سبب می شود هنگامی که آن را در دست تان می گیرد ، احساس استحکام چندانی به شما دست ندهد.

طراحی

از نظر طراحی صرف ، نمی توان S5260 را خیلی متفاوت از S5230 دانست. طراحی ظاهری کلی گوشی آشناست و کنترل ها تقریبا بدون تغییر و دست نخورده باقی مانده اند.
گرچه بافت و مواد استفاده شده در بدنه Star II بدون شک بهتر و برتر است. سطح لاکی گوشی ظرافت خاصی به Star II می بخشد که قطعا در چنین رده قیمتی مورد استقبال کاربران روبرو خواهد شد.

علاوه بر این ، گوشی های غیر هوشمند کار دشواری برای رقابت با گوشی های هوشمند ارزان قیمت در پیش دارند و بنابراین طراحی گوشی اهمیتی دو چندان می یابد.

صفحه نمایش لمسی خازنی 3.0 اینچی گوشی که قابلیت پشتیبانی از رزولوشن WQVGA را دارد ، جزء اصلی کناره جلویی گوشی محسوب می شود. روشنایی ، کنتراست و نمایش رنگ ها همه در سطحی قابل قبول قرار دارند. زوایای دید هم خوب هستند و سنسور خازنی هم به خوبی کالیبره شده است. این سنسور حتی به کوچکترین تماس ها هم پاسخ می دهد اما حساسیت آن بیش از اندازه نیست و می توانید از فشرده نشدن تصادفی آن اطمینان حاصل کنید.

خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش مستقیم نور آفتاب جزو نقاط قوت آن به شمار نمی آید و دلیل آن را می توان بازتابندگی بالای پوشش استفاده شده برای صفحه نمایش دانست.

image
image

در بالای صفحه نمایش ، تنها گوشی خروجی صدای مخاطب دیده می شود. و اثری از سنسور محدود کننده نور برای تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش یا سنسور مجاورت برای قفل کردن خودکار آن در حین تماس ها دیده نمی شود.در پایین صفحه نمایش سه کلید سخت افزاری که شامل کلید های آغاز و پایان مکالمه و کلید منو در مرکز آن هاست ، دیده می شوند.

image
image

هر سه کلید به خوبی برحسته شده اند و استفاده از آن ها آسان است ، بعید است در استفاده از آن ها دچار مشکلی شوید. در نسخه سفید رنگ گوشی ، کلید ها از یک نوع پلاستیک شفاف ساخته شده اند. آنها بر روی سطح سفید گوشی ، به مانند شیشه به نظر می آیند.

کناره سمت راست S5260 Star II ، کلید روشن/خاموش/قفل گوشی و اسلات کارت حافظه microSD که با یک پوشش پلاستیکی پوشانده شده است ، جای گرفته اند.

 

image


در کناره سمت چپ هم کلیدهای تنظیم صدا در کنار روزنه مخصوص بند گوشی دیده می شوند.

image

سوکت استاندارد صوتی 3.5 میلی متری و پورت microUSB در کناره بالایی Star II قرار گرفته اند. پورت microUSB با یک پوشش کشویی پوشانده شده است اما سوکت صوتی بدون پوشش محافظ است.

image

در کناره پایین گوشی چیزی جز میکروفن آن به چشم نمی خورد.

در کناره پشتی لنز دوربین سه مگاپیکسلی با فوکوس ثابت که در گوشه بالای سمت چپ و اسپیکر که در سمت پایین آن جای داده شده اند ، به چشم می خورند.

از محافظ لنز و یا فلاش و یا حتی آینه سلف پرتره که در Star تعبیه شده بود ، اثری دیده نمی شود . با اینکه انحنای کناره پشتی برای واضح بودن صدا در نظر گرفته شده است ، اما اسپیکر با قرار گیری گوشی برای روی سطوح صاف و هموار پوشانده می شود.

نمونه ای از Star II که در اختیار ما بود به رنگ سفید بود و به خوبی لکه ها و اثرات انگشت ار پنهان می کرد . گوشی در رنگ مشکی هم عرضه می شود و اگر بخواهید می توانید از آن هم استفاده نمایید.

با خارج کردن کاور پشتی باتری از جای خود، باتری 1000 میلی آمپری گوشی و شیار جایگیری سیم کارت نمایان می شوند. سامسونگ هنوز رسما مدت کار مداوم باتری را اعلام نکرده است و بنابراین باید به آزمون آن در زندگی روزمره اکتفا کنیم.

image

با شارژ کامل باتری ، خالی شدن آن حدود ده روز زمان برد. در طی این مدت ، ما پنجاه دقیقه با گوشی به مکالمه پرداختیم ، Wi-Fi کاملا خاموش بود اما گهگاه بلوتوث را برای استفاده از هدست های بلوتوث فعال می کردیم ، و به مرور چند صفحه وب با استفاده از اتصال اینترنتی پرداختیم. گرچه نوع استفاده از گوشی خیلی سنگین نبود اما تردید داریم که کاربران گوشی به طرزی متفاوت از آن استفاده کنند.

 

image
image

Samsung Star II گوشی باریکی است که استفاده از آن در طی تماس ها اسان است ، کناره های انحناوار گوشی به به کارگیری اسان تر آن کمک می کنند. دسترسی به کنترل ها آسان است و جای اعتراض چندانی در این مورد وجود ندارد. اسلات کارت حافظه که در کناره گوشی جای گرفته و همین طور سوکت صوتی 3.5 میلی متری در یک گوشی ارزان قیمت قطعا مورد توجه واقع خواهند شد.

رابط کاربری

TouchWIZ در طی این سال ها رشد خوبی داشته است ، در گوشی های ساده و غیر هوشمند سامسونگ توانسته است با به کارگیری آن تجربه استفاده از گوشی های هوشمند را برای کاربرانش فراهم کند. در واقع ، کاربران بی تجربه برند به سختی می توانند متوجه تفاوت این رابط با سیستم عامل بادا شوند.

وشی های هوشمند مجموعه بسیار وسیع تری از نرم افزارها را در اختیار دارند اما امکان انتخاب نرم افزارهای جاوا چون opera mini ، Google maps و ... برای گوشی های غیرهوشمند هم کاملا خوب است. Samsung Apps هم در این مورد به کار می آید اما آن را بعدا پوشش خواهیم داد.

صفحه اصلی TouchWIZ مبتنی بر ویجت است و می توانید هر تعداد ویجت را بخواهید بدون اینکه روی همدیگر را بپوشانند بر روی صفحه قرار دهید. وقتی دیگر فضایی در اختیار نداشتید ، می توانید با چرخاندن گوشی در حالت ویرایش به حذف و افزودن صفحات جدید اقدام نمایید.

image
image

ضربه زدن بر روی کلید Widget می توانید تعداد بیشتری ویجت را بر روی صفحه قرار دهید. اگر فضای کافی برای جای دادن ویجت جدید وجود نداشته باشد ، گوشی به صورت خودکار به صفحه ای جدید منتقل خواهد شد.

image
image

14 ویجت به صورت پیش فرض بر روی گوشی نصب شده است اما می توانید تعداد بیشتری از آن ها را از Samsung Apps دانلود نمایید.

در پایین صفحه ، سه میانبر به شماره گیر ، دفترچه تلفن و بخش پیام ها دیده می شود .این میانبرها در منوی اصلی هم دیده می شوند و نمی توان آن ها را به آیتم های دیگری تخصیص داد.
منوی اصلی هم به صفحات مختلفی تقسیم می شود (تا ده صفحه)، که به طرفین قابل پیمایش هستند. تنها نرم افزارهای اصلی خود گوشی می توانند میانبری در منوی اصلی داشته باشند اما اگر امکان ایجاد میانبر به نرم افزارهای جاوا هم وجود داشت ، بسیار بهتر می بود.

به هر حال ، هر صفحه در منوی اصلی شامل نمای مشبک 3 x 4 از آیکون هاست. میانبرها اندازه بزرگی دارند و استفاده از آن ها هم آسان است. چرخاندن گوشی ، شما را به حالت ویرایش می برد که اجازه حذف یا اضافه کردن نرم افزارها و همین طور سازمان دهی مجدد آیکون های منوی اصلی را به شما می دهد.

image
image

S5260 Star II از قابلیت پشتیبانی از چندوظیفه گی برخوردار است . با فشردن و نگاه داشتن کلید منو ، Task Manager آن به نمایش در می آید که امکان خاتمه دادن به اجرای نرم افزارها و سوییچ میان آن ها را برای شما امکان پذیر می سازد.

برای Minimize کردن یک نرم افزار باید کلید منو را بفشارید. استفاده از کلید پایان مکالمه برای خاتمه دادن به اجرای نرم افزارها کمی گیج کننده است، با اینکه فشردن این کلید در برخی نرم افزار ها ، به صورت مستقیم به اجرای آن خاتمه می دهد اما در برخی دیگری منویی به نمایش در می آید که اجازه ادامه به اجرا ، minimize کردن نرم افزارها و یا پایان دادن به اجرای آن ها را به شما می دهد.

یکی از قابلیت هایی که از آندروید الهام گرفته شده است ، پنلی است که در بالای صفحه تعبیه شده است ، می توانید این پنل را با ضربه ای بر روی آن باز کنید . در این قسمت می توانید رویدادهای از دست رفته را چک کرده و به فعال یا غیرفعال کردن بلوتوث ، Wi-Fi و حالت Silent بپردازید.

کنترل های رادیو و پخش کننده موسیقی هم در هنگامی که نرم افزار مرتبط آن در حال اجرا باشد در همین قسمت به نمایش در می آید. بدین ترتیب می توانید آن ها را از هر جایی که باشید کنترل نمایید(این پنل در همه جا غیر از نرم افزارهای جاوا در دسترس است).

صفحه قفل گوشی همان صفحه قفل همیشگی سامسونگ است ، در هنگامی که رویداد از دست رفته ای وجود داشته باشد، قطعه پازلی به نمایش در می آید. با کشیدن آن به مکان مناسب گوشی باز شده و گزارش تماس ها به نمایش در خواهد آمد.

ایتم دیگری که در صفحه قفل گوشی احتمالا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد ، آیکون سی دی به نمایش در آمده در صفحه قفل است. این آیکون هنگامی که پخش کننده موسیقی و یا رادیو در حال پخش هستند ، اطلاعاتی در مورد آهنگ یا ایستگاه در حال پخش به همراه کلیدهای Pause ، previous و Next را به نمایش در می آورد.

image
image

برخی از آیکون های منوی اصلی اعدادی در گوشه بالای خود (چون تعداد ایمیل ها و یا تماس های از دست رفته) نمایش می دهند .

Samsung Star II به یک سنسور شتاب سنج نیز مجهز است که از آن به دو منظور استفاده می شود : چرخاندن صفحه و بهره گیری از قابلیت turn to mute . اما ترفند جالب دیگری هم وجود دارد: با ضربه ای دو گانه بر روی صفحه اصلی می توانید یکی از نرم افزارهای مرورگر ، دفترچه تلفن ، پخش کننده موسیقی و یا هر نرم افزار دیگری از منوی اصلی را اجرا کنید.
سرعت و پاسخدهی بخش نرم افزاری گوشی از حد اعلا فاصله دارد و پیغام خطای کمبود فضای حافظه بیش از آنچه ما دوست داشتیم به نمایش در می آید. راه اندازی مجدد گوشی این مشکل را حل می کند.

با تکرار این مشکل و بازگو شدن آن توسط کاربران سامسونگ باید هرچه زودتر فکری به حال حل این مشکل بکند.

دفترچه تلفن اجتماعی

دفترچه تلفن می تواند مخاطبین ذخیره شده در حافظه گوشی و سیم کارت یا هر دو را به نمایش در آورد. برای هر مخاطب می توانید اطلاعات متنوعی از قیبل چند شماره تلفن ، عکس ، زنگ های اختصاصی و ... ذخیره نمایید. گزینه ای هم برای کپی مخاطبین از و به سیم کارت هم در نظر گرفته شده است.

image
image
image

دفترچه تلفن به صورت لبه ای طراحی شده است ، لبه نخست لیستی از مخاطبین را نمایش می دهد و لبه های دیگر لیست گروه های مخاطبین و همین طور علاقمندی ها را به نمایش می گذارد.

 

از یک پیمایشگر الفبایی برای کمک به یافتن سریع تر مخاطبین نیز استفاده شده است ، امکان جستجوی اسامی با تایپ تدریجی آن ها نیز وجود دارد که البته امکان پیش بینی متون را ندارد.
دیگر ویژگی جذاب TouchWIZ هم در این جا به چشم می خورد. در لیست اصلی مخاطبین ، با کشیدن انگشت تان بر روی صفحه و به سمت راست ، گوشی اقدام به برقراری تماس با شماره پیش فرض مخاطب خواهد نمود و با کشیدن انگشت تان به سمت چپ ، رابط ارسال پیام جدید به نمایش در خواهد آمد. این امکان در لیست های دیگری هم که در آن ها اسامی یا شماره ها در دسترس شما هستند ؛ کار می کند.

دفترچه تلفن گوشی از یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی چون فیس بوک ، Twitter و MySpace هم برخوردار است. با افزودن حساب کاربری برای هر مخاطب می توانید آن را به نام وی پیوند بزنید. ادغام شماره تلفن ها و حساب های کاربری فیس بوک از جمله قابلیت هایی است که عادت کرده بودیم آن را در گوشی های هوشمند ببینیم.

 اطلاعات هر مخاطب در چهار لبه سازمان داده می شوند. نخستین لبه که با عنوان Info مشخص شده است ،تمامی شماره تلفن ها ، ایمیل ها و دیگر جزئیات مخاطب را با میانبرهایی به بخش پیام رسانی و سرویس های شبکه های اجتماعی نمایش می دهد.

لبه دوم که با عنوان History مشخص است در واقع گزارشی از تماس ها با آن مخاطب خاص را به نمایش در می آورد. در لبه Activities هم آخرین به روز رسانی های مخاطب در سرویس های شبکه های اجتماعی نمایش داده می شود و در پایان لبه Media دیده می شود که البوم های آنلاین مخاطب را نمایش می دهد.

image
image

جزئیات سرویس های شبکه های اجتماعی یک مخاطب قابل تغییر نیست و تنها اطلاعات ذخیره شده در تلفن را می توانید تغییر دهید.

قابلیت های تلفنی، محدودیت شماره گیری هوشمند

Samsung S5260 Star II وظیفه اصلی خود یعنی برقراری تماس ها را به خوبی به انجام می رساند. ما گوشی را در نقطه ای با پوشش ضعیف تست کردیم ، و با اینکه گهگاه صدا قطع و وصل شد اما تماس به کلی قطع نشد. صدا در حین مکالمات واضح است اما به حدی که انتظار داشتیم بلند نیست.

در مورد شماره گیر نکته قابل ذکری وجود ندارد. روند شماره گیری همانند هر گوشی لمسی دیگری انجام می پذیرد. هم می توانید از کلیدهای مجازی و هم کلید های سخت افزاری در حین تماس ها استفاده کنید. برای استفاده از کلید مجازی باید آن را فشرده و نگاه دارید که این امر کمی آزار دهنده است. با استفاده از کلید # می توانید صدا را در حین مکالمه قطع نمایید و با فشردن طولانی مدت آن هم می توانید حالت Silent را فعال کنید.

image

Samsung Star II از شماره گیری هوشمند پشتیبانی می کند ، کافی است چند رقم اول شماره تلفن مورد نظرتان را تایپ کنید تا مخاطب مرتبط به نمایش در آید. این قابلیت تنها در میان شماره تلفن ها به جستجو می پردازد و کاری به نام مخاطبین ندارد که می توانست گزینه بهتری برای این منظور باشد.

در آزمون بلندی صدا ، S5260 Star II توانست به امتیار متوسط دست یابد که نسبت به نمونه اولیه گوشی کمی بدتر است.

پیام رسانی و ایمیل

همانطور که انتظار داشتیم ، S5260 Star II از تمامی تمامی انواع پیام ها پشتیبانی به عمل می آورد. این گوشی از یک ویرایشگر مشترک برای SMS و MMS ها و یک ویرایشگر مجزا برای ایمیل ها استفاده می کند.پیام های متن به صورت حباب وار نمایش داده می شوند که از عکس های مخاطبین در کنار حباب ها استفاده می کند.

image

یکی از گزینه های جالب در این بخش Scheduled است که به شما اجازه می دهد تا پیام خاصی را در تاریخ و زمان خاصی به صورت خودکار ارسال نمایید.

قابلیت جذاب دیگر Spambox است ، هرزنامه ها دیگر به دنیای پست الکترونیک محدود نیستند و پا به دنیای پیام های کوتاه و چندرسانه ای نیز نهاده اند، می توانید با ایجاد قواعدی بر حسب شماره فرستنده و یا عنوان (MMS) پیام هایی خاص را فیلتر کنید.

قواعد تعریف شده می تواند تمامی یا بخشی از یک شماره را در برگیرد (برای مثال می توانید شماره هایی را که با پیش شماره ای خاص چون کد یک کشور آغاز می شوند یا شماره های مخصوصی که اپراتورها برای برخی مقاصد خاص از ان ها استفاده می کنند را فیلتر نمایید).

image
image

بخش ایمیل توانست به صورت خودکار تنظیمات لازم را برای حساب کاربری Gmail ما به انجام برساند. بخش ایمیل از پیام رسانی فوری هم پشتیبانی می کند و امکان افزودن چند حساب کاربری هم به صورت همزمان به آن وجود دارد.

حداکثر اندازه فایل الصاقی هم برای ایمیل های ارسالی و هم برای ایمیل های دریافتی ، ده مگابایت است.اگر فایل آفیسی را به عنوان ضمیمه دریافت کنید ، به لطف یکپارچه مرورگر اسناد آفیس با بخش ایمیل ها ، می توانید به صورت مستقیم آن را باز کنید.  

image
image

درج متن با استفاده از صفحه کلید عمودی گوشی و صفحه کلید مجازی QWERTY افقی آن صورت می پذیرد .صفحه کلید در حالت عمودی تنها برای درج یک یا دو کلمه مناسب است و برای عبارات طولانی تر بهتر است از صفحه کلید افقی گوشی بهره بگیرید.

به دلیل اینکه در حالت افقی هم امکان بزرگ در نظر گرفتن کلید ها وجود نداشته است ، بهتر است قابلیت پیشگویی متن را هم فعال سازید تا به درج کلمات کمتری نیازمند باشید.

image
image

گالری

گالری بخش جدانشدنی از file manager است و با باز کزدن پوشه های حاوی تصاویر اجرا می شود.گرچه برای مشاهده پیش نمایش ها باید حالت Thumbnail را فعال کنید.

هنگامی که عکسی را باز می کنید، بدون بازگشتن به حالت قبل، می توانید با حرکت انگشتان تان روی صفحه نمایش میان عکس ها حرکت کنید .مرور عکس ها بسیار سریع صورت می گیرد و با توجه به وجود صفحه نمایش خازنی بسیار حساس است.گوشی به شما اجازه می دهد که در حالت افقی با حرکت دادن گوشی تان به مرور عکس ها بپردازید.

image
image

مرور عکس ها و حتی عکس ها سه مگاپیکسلی هم با سرعت بسیار خوبی و به روانی صورت می پذیرند.

علیرغم مجهز بودن Star II به صفحه نمایش خازنی گوشی از Pinch Zooming پشتیبانی نمی کند. به جای آن امکان استفاده از بزرگنمایی با یک انگشت در اختیار شما قرار داده می شود.
امکان مرور عکس ها در حالت افقی نیز وجود دارد. به لطف وجود سنسور شتاب سنج ، چرخش صفحه به صورت خودکار صورت می پذیرد.

پخش کننده موسیقی

Samsung S5260 Star II از یک پخش کننده موسیقی توانمند بهره می برد. این پخش کننده موسیقی به شما اجازه می دهدکه آهنگ هایتان را با نام خواننده ، نام آلبوم و سبک دسته بندی کنید.همین طور بعد از دسته بندی کردن آهنگها بوسیله فیلتر ها می توانید از آنها به طور خودکار یک playlist تهیه کنید. اگر کافی نیست ، امکان ساخت Playlist های دلخواه هم وجود دارد. می توان پخش کننده موسیقی را برای پخش در زمینه(minimize) هم تنظیم کرد.امکان کنترل آن حتی در حالت قفل بودن گوشی نیز وجود دارد.

اکولایزر حالت های استانداردی چون پاپ ، جاز ، کلاسیک و... را ارائه می دهد. امکان ایجاد حالت های سفارشی سازی شده وجود ندارد اما بعید است با چنین تنوعی به ایجاد آن ها هم نیاز پیدا کنید.

image
image

گوشی به همراه فناوری صوتی اختصاصی DSNe شرکت سامسونگ عرضه می شود که به شما اجازه انتخاب از میان حالت های Wide ، Music clarity, Bass enhancement ، Externalization و Concert hall را به شما می دهد.

سرویس Find Music امکان یافتن نام آهنگ را با ضبط قسمتی از آن و چک کردن با منابع آنلاین را به شما می دهد.گزینه Find Similar هم امکان یافتن آهنگ های مشابه با آهنگی که در حال گوش دادن به آن هستید را به شما می دهد.

image
image

رادیو اف ام با RDS

Samsung S5260 Star II به یک رادیو اف ام با RDS مجهز است . گزینه ای در این رادیو برای ضبط برنامه های رادیویی در نظر گرفته شده است که می تواند راهی ارزان برای تهیه نسخه های شخصی آهنگ ها در اختیار شما می گذارد.

 

image

کیفیت صدا

ما Star II را هم با آزمون بلندی صدای قدیمی مان محک زدیم. گوشی عملکرد فوق العاده ای در این بخش به جا گذاشت که احتمالا فراتر از حد انتظار شما از گوشی تلفن همراهی با چنین بهایی خواهد بود.

بلندی صدای گوشی در هنگام اتصال به یک تقویت کننده صوتی خارجی میزان بلندی صدای گوشی چندان زیاد نیست اما صدا از وضوح خوبی برخوردار است. سیگنال های ناخواسته هم تا حدی در صدای گوشی به چشم می خورد اما میزان آن ها آنقدر کم هست که مشکلی برای استفاده از آن نداشته باشید.

با اتصال هدست ها به گوشی میزان بلندی صدا هم کاهش می یابد و میزان سیگنال های ناخواسته هم تا حد زیادی افزایش می یابند. پاسخدهی به فرکانس ها و انحراف بین فرکانسی هم کمی بدتر می شوند اما هنوز هم در حد قابل قبولی باقی می مانند.

پخش کننده ویدیویی و Mosaic Search

پخش کننده ویدیویی عملکرد چندان خوبی در پشتیبانی از فرمت های ویدیویی ندارد و تنها قادر به پشتیبانی از 3GP و MP4 است. این نرم افزار به قابلیت های جذابی چون صدای پنج کاناله (که تنها با هدست ها کار می کند) و mosaic Search مجهز است.

گزینه ای برای بزرگ کردن ویدیو به اندازه تمام صفحه هم در این نرم افزار در نظر گرفته شده است که به دلیل از شکل انداختن ویدیوی اصلی کاربرد چندانی ندارد. گزینه ای هم برای کنترل روشنایی صفحه نمایش در منو در نظر گرفته شده است.

image
image
image

Mosaic Search یک کلیپ را به 30 قسمت تقسیم می کند و نخستین فریم هر قسمت به شما کمک می کند تا صحنه ای را که به دنبال آن هستید بیابید. با کلیک بر روی پیش نمایش های نشان داده شده پخش ویدیو از آن نقطه از سر گرفته می شود.

دوربین سه مگاپیکسلی

Samsung 5260 Star II مجهز به یک دوربین 3 مگا پیکسلی با قابلیت ثبت تصاویری با ماکزیمم رزولوشن 2048 x 1536 پیکسل است. این دوربین به فوکوس خودکار، فلاش، محافظ لنز و حتی کلید شاتر مجهز نیست.

image
image

گرچه رابط دوربین به خوبی بهینه سازی شده است و از قابلیت هایی چون تشخیص لبخند ، خطوط راهنمای منظره یاب و حالت پانوراما برخوردار است.س
برای یک دوربین سه مگاپیکسلی ، دوربین Samsung S5260 Star II عملکرد بسیار خوبی دارد. اغلب عکس ها با رنگ ها و کنتراست خوبی تولید می شوند. سطوح نویزها پایین است و میزان جزئیات عکس ها نیز قابل ستایش است.

ضبط ویدیویی ، مناسب تنها برای MMS

دوربین Star II قابلیت ضبط ویدیویی نیز دارد اما این دوربین تنها می تواند ویدیوهای QVGA با نرخ 15 فریم بر ثانیه تولید نماید.این ویدیوها تنها برای ارسال با MMS مناسب هستند. در اینجا نمونه ای از ویدیوهای ضبط شده توسط گوشی را می توانید مشاهده نمایید.

image
image

امکانات ارتباطی

کلیدی ترین مشخصه ای که در میان امکانات ارتباطی Star II دیده می شود، پشتیبانی از Wi-Fi b/g/n است. به غیر از آن گوشی از پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE برخوردار است. Star II از پشتیبانی از بلوتوث 3.0 نیز برخوردار است اما این قابلیت تنها برای سازگاری با امکانات آتی افزوده شده است و در حال حاضر نمی توانید انتظار انتقال پر سرعت داده ها را توسط آن داشته باشید.

  یک پورت MicroUSB هم در این گوشی تعبیه شده است . حالت پیش فرض اتصال گوشی به رایانه در حالت Samsung Kies قرار دارد و اگر بخواهید از حالت Mass Storage استفاده کنید ، باید در هر بار اتصال آن را از منوی تنظیمات انتخاب نمایید. در حالت Mass Storage تنها می توانید به کارت حافظه microSD دست پیدا کنید و امکان دسترسی به حافظه داخلی گوشی وجود ندارد.

مرورگر وب ساده

مرورگر وب S5260 همانند مرورگر وب بادا به نظر می رسد اما قابلیت های چندانی ندارد. مرورگر وب از پیمایش حرکتی و بزرگنمایی با یک انگشت نیز برخوردار است.

 

image
image
image


امکان پیشنهاد دادن آدرس ها در هنگام تایپ آن ها نیز وجود دارد که به معنای آن است که نیازی به تایپ کامل آدرس نخواهید داشت.

لیست Bookmark ها ، History و سایت هایی که بیشترین بازدید از آن ها را داشته اید ، نیز در این مرورگر قابل مقایسه است. امکان استفاده از فیدهای RSS نیز وجود دارد که روش مناسبی برای اطلاع یافتن از چندین سایت به صورت همزمان است.

مرورگر در اغلب اوقات عملکرد سریعی دارد اما گاهی نمایش صفحات با کندی مواجه می شود. گاهی پیغام های کمبود حافظه هم در مرورگر به نمایش در می آید.

نرم افزار ها و ویجت های سرویس های شبکه های اجتماعی

علاوه بر یکپارچگی دفترچه تلفن با سرویس های شبکه های اجتماعی ، Star II به نرم افزارهای اختصاصی فیس بوک و Twitter و چند ویجت هم بدین منظور نیازمند است.

ویجت Feeds and Updates به روز رسانی های فیس بوک ، Twitter و MySpace را ترکیب کرده و امکان ارسال مطالب و نظرات شما را هم به این سایت ها فراهم می آورد. حتی امکان ارسال همزمان یک مطلب به هر سه شبکه نیز وجود دارد.

ویجتی هم با عنوان Linkedln نیز وجود دارد اما نرم افزار خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است.

image

Social hub تعداد پیام های خوانده نشده ، به روز رسانی های سرویس های شبکه های اجتماعی و ایمیل های خوانده نشده را نمایش می دهد.یک کلید compose بزرگ هم در این قسمت تعبیه شده است.

نرم افزار فیس بوک اطلاعات ، به روز رسانی ها و عکس های شما و دوستان تان ، یادآورها و ... را به نمایش می گذارد و در کل از همه چیز پشتیبانی می کند. امکان ارسال پیام و آپلود عکس هم در این نرم افزار در نظر گرفته شده است.

image
image

نرم افزار Twitter هم بسیار ساده است. سه لبه در این نرم افزار در نظر گرفته شده است که نخستین لبه به روز رسانی های دوستان تان را به نمایش می گذارد ، لبه بعد مطالب مرتبط به شما را نمایش می دهد و لبه سوم هم پیام های مستقیمی را که شما را مخاطب قرار داده اند ، به نمایش می گذارد.امکان ارسال به روز رسانی نیز وجود دارد اما گزینه ای برای الصاق خودکار عکس به پیام ها در نظر گرفته نشده است.

 مرورگر اسناد آفیس

Samsung S5260 Star II به همراه نرم افزار picsel عرضه می شود که امکان نمایش فایل های Word ، Excel ، PowerPoint و PDF را هم دارد. این نرم افزار از بزرگنمایی با یک انگشت پشتیبانی می کندو از قابلیت جستجو نیز برخوردار است که در مرور فایل های طولانی حتما به کار می آید.

image
image

این نرم افزار برای یک گوشی غیرهوشمند عملکرد بسیار سریعی دارد. گرچه گزینه ای برای ویرایش فایل های آفیس وجود ندارد و برای دسترسی به این امکان باید مبلغی بپردازید.

سازمان دهنده

Samsung S5260 Star II با تعدادی از نرم افزارهای مفید برای مدیریت زمان عرضه می شود.

از نرم افزار calendar یا تقویم شروع می کنیم که سه حالت نمایش روزانه ، هفتگی و ماهانه ارائه می دهد . اگرچه در Star II ، تنها دو نوع از رویدادها قابل تعریف هستند. امکان افزودن مکان رویداد هم در تقویم در نظر گرفته شده است و می توانید شرکت کنندگان در ان را هم انتخاب نمایید.

هشدار ها به گونه قابل توجهی قابل سفارشی سازی هستند. شما می توانید تا ده هشدار با تنظیمات زنگ مخصوص ، صدا ، نام و روزهای تکرار مجزا برای هرکدام تنظیم نمایید.

image
image
image

ماشین حساب گوشی Samsung S5260 Star II بسیاری از عملیات ریاضی را پوشش می دهد. نرم افزارهای دیگری مانند voice recorder ، Worldtime و مبدل واحد در این بخش قرار دارند. محدودیت زمانی در نرم افزار voice recorder 60دقیقه است. یک تایمر و کرنومتر و همین طور دیکشنری هم در این گوشی قرار داده شده اند.

image
image
image

Star II به همراه نرم افزارهای پیام رسانی فوری Palringo و Yahoo عرضه می شود . Palringo از پروتکل های مختلفی چون چت فیس بوک ، G-talk ، ICQ ، AIM و XMPP پشتیبانی کرده و امکان اداره چند چت به صورت همزمان نیز وجود دارد.گزینه ای هم برای به اشتراک گذاردن مکان در این نرم افزار تعبیه شده است.

image
image

و در آخر به google Maps می رسیم که قابلیت های مفیدی دارد اما به دلیل عدم وجود گیرنده GPS باید به قابلیت تعیین مکان تقریبی Cell ID اکتفا کنید.

سخن پایانی

سامسونگ مدت زمان زیادی تلاش کرده است تا بتواند بار دیگر به همان جادوی Star دست پیدا کند. Star II اکنون به صورت رسمی به بازار عرضه شده است و همچنان سامسونگ به دنبال افزودن اعضای جدیدی به خانواده Star است.

به هر حال ، هنگامی که خبر عرضه Star II را شنیدیم ، اینکه سامسونگ چگونه می خواهد انتظارات را برآورده سازد ، ما را به هیجان آورد. با دیدن مشخصات گوشی از هیجان ما کاسته شد و کم کم به جستجوی تفاوت ها پرداختیم.

واضح است که بزرگترین مزیت Samsung Star II پشتیبانی آن از Wi-Fi b/g/n است . صفحه نمایش خازنی و بلوتوث 3.0 در کنار هم خوب به نظر می رسند اما در واقعیت سبب تمایز چندانی نمی شوند.

گرچه نرم افزار جدید تاثیر عمیقی بر روی گوشی گذاشته است ، با اینکه عملکرد گوشی خیلی سریع نیست اما به هر حال تجربه کاربری را بهبود می دهد.یکپارچگی عمیق با سرویس های شبکه های اجتماعی برای مخاطبین Star هم دلچسب خواهد بود.

رقابت شدید است و Star II علاوه بر رقبای قدیمی باید با رقبای جدید هم دست و پنجه نرم می کند.

Samsung S5230 Star هنوز هم جزو موارد پیشنهادی برخی اپراتورها قرار دارد. Star Wi-Fi تقریبا همان قابلیت های Star II را دارد اما قدیمی تر است و باید ارزان تر هم باشد. Samsung S5560 marvel اگر به دنبال دوربین بهتری هستید می تواند گزینه دیگری برای شما باشد.

image
image
image

اما مجبور نیستید که خودتان را به دنیای گوشی های غیرهوشمند محدود کنید، گوشی های هوشمند این روز ها آنقدر ارزان شده اند که قیمت Star II نسبت به آن ها کمی زیاد به نظر می رسد.در اینجا مجموعه ای ازگوشی های هوشمند را می بینید که قابلیت هایی مشابه با Star II دارند و به دلیل قیمت پایین تر از Star II گزینه های معقولی به حساب می آیند.

دو گوشی مبتنی بر آندروید Sony Ericsson XPERIA X8 و LG GT540 Optimus از جمله این گزینه ها هستند. Samsung S5250 Wave 525 هم از سیستم عامل سامسونگ یعنی بادا استفاده می کند و علاوه بر آن می توانید نگاهی هم به Nokia C5-03 بیاندازید.

image
image
image

نخستین نسخه Star با فروش میلیونی خود توانست به تالار افتخارات سامسونگ راه یابد. اما این موضوع به آغاز راه گوشی های لمسی ارزان قیمت باز می گردد. مشخصه های بهتر و طراحی زیباتر ظاهری هم نمی توانند سبب شوند که تقلید از Star برای Star II آسان باشد.گوشی به خودی خود خوب است اما نمی تواند خود را از فشاری که گوشی های هوشمند ارزان قیمت به آن تحمیل می کنند برهاند. البته این موضوعی است که سامسونگ باید نگران آن باشد. شما می توانید به آسانی و با خیال راحت Star II را برگزینید که تجربه ای متفاوت از گوشی های لمسی پیشین تان به شما عرضه خواهد داشت.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱/۱۹
رمز گوشی عدد12345 است

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۹
سلام ،مدتی از تایپ افقی اس ام اس گوشی پاک شده است و کار نمی کند،لطفا راهنمایی کنید

مهمان

۱۳۹۲/۴/۲۶
گوشی خوبی ولی زمز تلفن چیه.

مهمان

۱۳۹۲/۴/۱۴
سلام،من این موبایل رو دارم و حافظه ی تلفنم پر نیست و هیچی ندارم روی تلفن ولی وقتی میخوام برنامه ای رو رو موبایل اجرا کنم میگه پره!باید چیکار کنم تا مشکلش رفع بشه؟بعد رمز تلفن چیه؟ لطفا پاسخ بدید

مهمان

۱۳۹۲/۲/۳۰
اگه شما270تومان پول من دوماه قبل 350تومان خریدم