خانهبررسی‌ها
Samsung S5620 Monte

Samsung S5620 Monte

گوشی های لمسی ارزان قیمت هر روزه رواج بیشتری پیدا می کنند...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۹/۴/۳
بررسی تخصصی Samsung S5620 Monte  :اتصالی مطمئن
 
مقدمه
 

گوشی های لمسی ارزان قیمت هر روزه رواج بیشتری پیدا می کنند و Samsung S5620 Monte  برای بردن این نبرد قدیمی باید مشخصه های بهتری و بیشتری عرضه کند. با ارائه امکانات ارتباطی کامل ، Monte سعی دارد تجربه ای عالی در کار با رابط لمسی عرضه نماید و یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی و همین طور ظاهر منحصر بفرد گوشی شانس درخشیدن آن را بیش از پیش می کند.

 

image
 
image

 

image

 

 Samsung S5620 Monte از ارتباطات 3G با HSDPA و Wi-Fi برای مرور صفحات وب برخوردار است و از یک گیرنده GPS هم برای مقصدیابی و همین طور تعیین مکان استفاده می کند. Monte از مرورگر وب توانمند (با پشتیبانی از فایل های فلش) و یک صفحه نمایش 3 اینچی بهره می برد. با توجه به وجود نرم افزار NaviExpert  می توانید از S5620 Monte  به عنوان ابزاری خاص مقصدیابی هم استفاده کنید. اما مجوز رایگان مقصدیابی تنها برای گوشی هایی در دسترس است که در جمهوری چک به فروش می روند.

بهتر است شما را بیش از این منتظر نگذاریم و ابتدا نگاهی به لیست نقاط ضعف و قوت گوشی بیاندازیم. 

 

ویژگی های کلیدی
 

پشتیبانی چهاربانده از GSM/EDGE ،پشتیبانی از UMTS 900/2100 و HSDPA با سرعت 3.6 مگابیت بر ثانیه

صفحه نمایش لمسی خازنی 3 اینچی از نوع TFT با پشتیبانی از رزولوشن WQVGA و قابلیت نمایش 262000 رنگ

رابط کاربری TouchWiz 2.0 Plus و پشتیبانی از چند وظیفه گی

حافظه داخلی 200 مگابایتی ، اسلات کارت حافظه microSD با قابلیت تعویض سریع کارت حافظه و پشتیبانی از کارت هایی تا گنجایش 16 گیگابایت

دوربین 3 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص لبخند و ضبط ویدیویی QVGA با نرخ 15 فریم بر ثانیه

دوربین ثانویه مخصوص تماس های ویدیویی

پشتیبانی از اتصالات Wi-Fi (استاندارد 802.11 b/g)

گیرنده GPS با قابلیت پشتیبانی از AGPS ، مقصدیابی رایگان با استفاده از نقشه های NAVTEQ

بلوتوث v2.1 با پشتیبانی از پروفایل A2DP ، USB v2.0

پورت microUSB (با قابلیت شارژ گوشی از طریق این پورت)

سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

صدای DNSe

سرویس شناسایی موسیقی Find Music

رادیو اف ام با RDS

مرورگر اسناد آفیس

قفل گشای هوشمند

یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی و آپلود مستقیم فایل ها

سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار صفحه و همچنین بهره گیری از قابلیت Turn To Mute

 

نقاط ضعف اصلی
 

محدود بودن مقصدیابی ماهواره ای رایگان به جمهوری چک

نبود صفحه کلید QWERTY مجازی

استفاده زیاد فایل های فلش در مرورگر وب از RAM ، عدم توانایی در پخش فایل های YouTube

نصب نبودن بازی های پیش فرض

عدم امکان استفاده از Task Manager برای سوییچ ما بین نرم افزارها

 

image
 
image

 

ابتدا قرار بود Samsung S5620 Monte  ابتدا با رنگ های نارنجی و خاکستری عرضه شود . اما نظر سامسونگ از آن روز تاکنون تغییر کرده است و آن ها در این فرصت لباسی رسمی به تن S5620 Monte  کرده اند. اکنون رنگ گوشی به خاکستری و مشکی تغییر پیدا کرده است که کمی رسمی تر از پیش است.

 Monte یک گوشی پیشرفته است و Bada یک پلت فرم هوشمند است اما در نهایت هر دوی آن ها از ژن TouchWiz  استفاده می کنند. این به آن معناست که رابط این دو از نظر گرافیکی شباهت های بسیاری به هم  دارد.

بهتر است به سراغ بررسی سخت افزاری Samsung S5620 Monte  برویم .

 

محتویات جعبه
 

Samsung S5620 Monte  با سه آیتم اساسی شارژر ، کابل انتقال داده و یک هدست یک تکه 3.5 میلی متری عرضه می شود. در این جعبه کتابچه های راهنما و همین طور نرم افزار مخصوص اتصال گوشی به کامپیوتر را هم خواهید یافت.

Monte حدود 200 مگابایت حافظه داخلی دارد که به احتمال زیاد برای شما کافی نخواهد بود.

یک کارت حافظه microSD براحتی می تواند حجم حافظه در اختیار شما را افزایش دهد اما خودتان باید به خرید آن اقدام کنید. متاسفانه S5620 Monte  بدون کارت حافظه عرضه می شود.

 

image
 
image

 

نمای 360 درجه Samsung S5620 Monte  
 

Samsung S5620 Monte  ابعادی معادل 12.4*53.7*108.8 میلی متر دارد و وزن آن تنها معادل با 92 گرم است. با این اوصاف این گوشی کمی از S8000 Jet سنگین تر است اما با توجه به شکل منحنی وار کناره پشتی آن ، به آسانی در دست جای می گیرد . گوشی به آسانی در جیب جای گرفته و تمامی کنترل های آن به راحتی قابل استفاده اند.

 

طراحی
 

همانطور که پیش از این ذکر کردیم ،طراحی ظاهریSamsung S5620 Monte  نسبت به آخرین باری که آن را دیدیم ، شاهد تغییراتی بوده است.و این تغییرات سبب بوجود آمدن برخی مشکلات هم شده اند.

این عکس ها را که مربوط به بررسی اولیه گوشیست چک کنید. ترکیب رنگ های خاکستری و نارنجی و همین طور طراحی زاویه دار عناصر گوشی به Monte ظاهری زیبا و مدرن می بخشیدند.

 

image
 
image

 

image

 

و این عکس مربوط به ظاهر کنونی S5620 Monte  است که بیشتر به یک نقاشی تک رنگ می ماند. پلاستیک سیاه براق به کار رفته در گوشی ، ظاهر آن را به طراحی کلاسیک گوشی های سامسونگ نزدیک تر از پیش کرده است.

 

image
 
image

 

image

 

اما ما ظاهر پیشین گوشی را بیشتر دوست داشتیم. پلاستیک مشکی صیقلی شاید به آیتمی استاندارد تبدیل شده باشد اما به کار گیری مداوم آن خسته کننده است.

یکی دیگر از مشکلات ناشی از به کارگیری پلاستیک صیقلی ، جذب اثرات انگشت است. اثرات انگشت به آسانی بر روی گوشی باقی می مانند و به وضوح قابل مشاهده اند.

خوب ابتدای بررسی ظاهری گوشی کمی بیش از حد منفی نگرانه دنبال شد ، S5620 Monte  شاید جذاب ترین گوشی لمسی سامسونگ نباشد اما بدون شک از S5230/33 Star جذاب تر است. تکه های نارنجی رنگی که در گوشی به کار رفته اند آن را زیباتر و شاداب تر جلوه می دهند.

بهتر است بحث های زیبایی شناسانه را کنار بگذاریم  و به بررسی واقعی سخت افزاری گوشی بپردازیم.

صفحه نمایش ، قطری 3 اینچی دارد که در این رده قیمتی آن را در کورس رقابت نگه می دارد و از رزولوشن WQVGA  یا 400*240  پیکسل که در قسمت گوشی های لمسی ارزان قیمت بازار بسیار رایج است ، پشتیبانی می کند.

صفحه نمایش از تکنولوژی خازنی استفاده می کند که به حساسیت آن افزوده و سبب می شود که گوشی به کوچکترین تماس ها با صفحه نمایش آن پاسخ گوید. خوانایی صفحه نمایش در برابر نور آفتاب مایوس کننده است و یافتن زاویه ای که بتوان در آن با این صفحه نمایش کار کرد ، بسیار مشکل است.

 

image
 
image

 

دوربین مخصوص تماس های ویدیویی در بالای صفحه نمایش و سمت چپ اسپیکر قرار داده شده است. از سنسور های مجاورت و یا محدود کننده نور در این گوشی استفاده نشده است. باید به صورت دستی به تنظیم نور صفحه نمایش بپردازید . در حین مکالمات هم صفحه نمایش به صورت پیش فرض در حالت قفل شده قرار دارد و در صورت نیاز باید به صورت دستی اقدام با باز کردن قفل آن نمایید.

سه کلید سخت افزاری آغاز و پایان مکالمه و کلید مرکزی در زیر صفحه نمایش گوشی جای داده شده اند. کلید مرکزی برای نمایش منوی اصلی و یا سوییچ بین نرم افزار فعال و منوی اصلی به کار گرفته می شود.

این کلید ها مسطح هستند و تقریبا در سطحی همسطح با صفحه نمایش قرار گرفته اند و با وجود اینکه چندان بزرگ نیستند اما به آسانی می توانید از آن ها استفاده نمایید. دهنی گوشی هم در زیر این  کلید ها جای داده شده است.

 

image
 
image

 

در کناره سمت چپ گوشی کلید های تنظیم صدا و در کناره سمت راست آن کلید قفل سخت افزاری یا Hold و همین طور کلید شاتر جای گرفته است. اسلات کارت حافظه microSD هم در کناره سمت راست گوشی قرار گرفته است و با یک پوشش پلاستیکی محافظت می شود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

 کناره بالایی، Monte میزبان پورت microUSB است که آن هم با یک پوشش پلاستیکی پوشانده شده است و در کنار آن سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد گوشی دیده می شود. گوشی از طریق پورت microUSB شارژ می شود. کناره پایینی گوشی کاملا خالیست.

 

image
 
image

 

image

 

کناره پشتی Samsung S5620 Monte  آیتم های معمول این بخش را در خود نگاه می دارد .در این بخش لنز دوربین ، اسپیکر و همین طور لوگوی سامسونگ خودنمایی می کنند.

دوربین به کار رفته در این گوشی 3 مگاپیکسلی است و قاب اطراف آن کمی از سطح گوشی برجسته تر شده است و باعث می شود که گوشی در هنگام قرار گرفتن بر روی سطوح هموار لغزان باشد و دوربین در معرض آسیب و خراش قرار گیرد.

برآمدگی کوچکی در بالای اسپیکر تعبیه شده است که از خفگی صدا در هنگام قرار گرفتن گوشی بر روی سطوح هموار جلوگیری می نماید.

 

image
 
image

 

با برداشتن کاور پشتی گوشی ، باتری 1000 میلی آمپری و شیار جای گیری سیم کارت را مشاهده خواهید نمود.  این شیار در سمت چپ جای داده شده است و هم سطح با کلید شاتری است که در سمت مقابل آن قرار گرفته است.

 

image
 
image

 

کناره پشتیSamsung S5620 Monte  کمی به سمت بیرون خمیدگی دارد که باعث می شود گوشی به خوبی در دست جای بگیرد. وزن 92 گرمی گوشی هم برای این ابعاد بسیار سبک به نظر می رسد. دسترسی به هر چهار گوشه صفحه نمایش و همین طور کلیدهای سخت افزاری بسیار آسان است.

 

image

 

رابط کاربری :TouchWiz  2.0 Plus
 

ممکن است سامسونگ سرگرمی جدیدی در میان سیستم عامل ها یافته باشد اما TouchWiz  هیچگاه حتی در گوشی های پیشرفته آن ها هم نادیده گرفته نشده است. در واقع Bada و TouchWiz  در بسیاری از مشخصه ها مشترک هستند و به همین سبب ما مطمئنیم که شباهت های بسیاری در آن ها خواهیم یافت.

Samsung S5620 Monte  به رابط کاربری TouchWiz 2.0 Plus مجهز شده است که بسیار شبیه به رابط پیشین TouchWiz است . نشان Plus  تضمین می کند که این رابط نسبت به نسخه 2.0 چندین تغییر در خود دارد.

اغلب قسمت های TouchWiz  2.0 plus برای کاربران قدیمی سامسونگ آشنا خواهد بود اما کاربران جدید هم استفاده از آن را آسان خواهند یافت.

سیستم عامل بادا مزیت بارزی در اجرای نرم افزارهای متنوع دارد اما Samsung S5620 Monte  هم با بسته نرم افزاری بسیار خوبی عرضه می شود و از جاوا هم پشتیبانی می کند تا بتوانید بازی ها و حتی نرم افزارهای دلخواه تان را بر روی آن نصب کنید.

صفحه اصلی TouchWiz  مبتنی بر ویدجت هاست و می توان هر تعدادی از آن ها را که می خواهید بر روی صفحه اصلی جای دهید. بر خلاف سیستم عامل بادا در اینجا تنها سه صفحه اصلی در اختیار شماست و نمی توانید تعداد آن ها را افزایش دهید.

با ضربه زدن بر روی کلید Widget اجازه افزودن و همین طور حذف ویدجت ها را به صفحه اصلی را پیدا خواهید کرد. قسمت حاوی ویدجت ها در سمت پایین صفحه اصلی قابل مشاهده است و به همان طریقی که پیش از این کار می کرد ، کار می کند. در همین قسمت صفحه سه شماره را مشاهده خواهید کرد که صفحه اصلی فعال را به شما نمایش می دهند.

 

image
 
image

 

image

 

Widget  ها نرم افزارهای کوچکی هستند که به شما اجازه می دهند صفحه اصلی خود را سفارشی سازی نمایید . برخی از آنها مانند Calendar ،World Clock ، Image Gallery ، پخش کننده موسیقی یا رادیو  کاملا کارآ و هدفمند هستند و برخی نیز کاملا بیهوده و بی مصرف هستند و فقط برای سرگرمی ایجاد شده اند.

با استفاده از ویدجت More Widget می توانید  ویدجت های جدیدی هم برای گوشی تان دانلود نمایید. متاسفانه در حال حاضر تنها چهارده ویدجت در دسترس کاربران قرار دارد.

منوی اصلی گوشی به چندین صفحه متفاوت گسترش پیدا کرده است که به طرفین قابل پیمایش هستند. تمامی نرم افزارها (غیر از نرم افزارهای جاوای نصب شده) از طریق منو قابل دستیابی اند و به همین دلیل نیازی به رفتن به زیرمنوها نخواهد بود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

یکی از امکانات فراموش شده در Samsung S5620 Monte  ، نرم افزاری مناسب بعنوان Task Manager است . گوشی هنوز هم قابلیت پشتیبانی از چندوظیفه گی را دارد  اما سوییچ بین نرم افزارها غیر ممکن است . متاسفانه این به آن معناست که برای بازگشت به نرم افزار در حال اجرا باید مجددا از آیکن آن ها استفاده کنید.

هنگامی که نرم افزاری را می بندید می توانید آن را به حالت معلق درآورید (که تا هنگامی که به آن بازگردید ، آن را از کار کردن منع می کند) و یا می توانید آن را به حالت فعال در پس زمینه باقی گذارید(که در مواردی که نرم افزار نیاز به دسترسی به اینترنت دارد ، ممکن است باعث هزینه های ناخواسته برای شما شود).

 

image
 
image

 

Task Manager کاملا فراموش نشده است ، اما تنها گاهی به نمایش در می آید که حافظه گوشی رو به اتمام است و باید نرم افزاری را برای آزاد سازی حافظه ببندید.

S5620 Monte  از قابلیت محبوب قفل گشای هوشمند هم بهره می برد. این قابلیت به شما اجازه می دهد که با رسم یکی از حروف انگلیسی بر روی صفحه نمایش قفل گوشی را باز کرده و یا حتی به اجرای نرم افزاری خاص یا برقراری تماس با مخاطبی خاص اقدام نمایید.

 

image
 
image

 

image

 

قابلیت Etiquette pause - که نام دیگری برای قابلیت Turn To Mute  است- هم در این گوشی عرضه شده است.

Samsung S5620 Monte  با رابط TouchWiz  بخوبی کار می کند و گوشی در هنگام استفاده اصلا از کار نمی افتد. البته گاهی کندی هایی در مرور عکس های 3 مگاپیکسلی و صفحات وب سنگین دیده می شود .

یکی از پیغام هایی که عموما با آن مواجه شدیم ، پیغام Out Of Memory بود . این پیغام در مرور صفحات وب سنگین (و مخصوصا صفحاتی که دارای محتویات فلش هستند) و همین طور در باز کردن فال های PowerPoint به وفور مشاهده می شد.

 

قابلیت های تلفنی
 

Samsung S5620 Monte  وظیفه اصلی خود یعنی برقراری تماس ها را به طرزی عالی انجام می دهد. هیچ گونه اختلالی در آنتن دهی و یا مشکلی در کیفیت صدا در حین تماس ها مشاهده نمی شود.

روند شماره گیری در این گوشی هم مانند سایر گوشی های لمسی است.شماره گیر از طریق میانبر مربوطه یا از طریق منوی اصلی فعال می شود . در این بخش سه کلید مجازی دفتر تلفن ، more و backspace وجود دارند.البته می توانید از کلیدهای سخت افزاری آغاز و پایان مکالمه هم استفاده نمایید.

 

image
 
image

 

image

 

این گوشی از قابلیت شماره گیری هوشمند هم برخوردار است که تنها با شماره ها و نه با اسامی کار می کند.برای جستجوی مخاطبین بوسیله تایپ تدریجی اسامی آن ها باید از دفترچه تلفن استفاده کنید.

نرم افزار Photo Contacts روشی سرگرم کننده برای مرور مخاطبین مورد علاقه تان در اختیار شما قرار می دهد ، این نرم افزار از محیطی سه بعدی استفاده کرده و هشت مخاطب را در یک کمان به نمایش می گذارد . می توانید آن ها را به سمت بالا یا پایین پیمایش کرده و با هر کدام که می خواهید به برقراری تماس بپردازید. این نرم افزار رابط زیبایی دارد اما تصور نمی کنیم که در زندگی روزمره شما استفاده و کاربرد چندانی داشته باشد.

 

image
 
image

 

image

 

Samsung S5620 Monte  به همراه یک نرم افزار گزارش تماسهای خوب عرضه می گردد که تمامی مکالمات ، داده های دریافت و ارسال شده (تنها اینترنت) ، تعداد پیام های ارسالی ، مدت مکالمات و ... را در خود نگاه می دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

در آزمون بلندی صدا Samsung S5620 Monte  عملکرد خوبی از خود نشان داد.

 

دفترچه تلفن
 

Samsung S5620 Monte  از دفترچه تلفن کاملی برخوردار است . این دفترچه تلفن می تواند تا 2000 مخاطب با مشخصات متفاوت را در خود ذخیره نماید. گوشی می تواند نام های موجود روی سیم کارت ، حافظه تلفن و یا هر دو را نمایش دهد.امکان جستجوی مخاطبان با استفاده از تایپ تدریجی اسامی و همینطور پیمایش الفبایی آن ها وجود دارد.

 

image
 
image

 

image

 

نکته آزار دهنده در مورد جستجوی مخاطبان با استفاده از تایپ تدریجی اسامی این است که این امکان از قابلیت پیش بینی متن برخوردار نیست ، این به آن معناست که برای  تایپ DE برای یافتن نام Dexter ابتدا باید کلید شماره 3 را فشرده، مدتی صبر کنید و مجددا آن را دوبار بفشارید. نمی توانید از دو ضربه متوالی برای درج کاراکترها استفاده کنید .

در هنگام دیدن مخاطبین با ضربه زدن بر روی کلید مجاور هر شماره ، گزینه هایی برای برقراری تماس صوتی ، ارسال پیام و برقراری تماس ویدیویی نمایش داده خواهد شد. کلید Call در لیست مخاطبین تنها برای برقراری تماس های صوتی به کار می رود.

 

image
 
image

 

فیلدهای اطلاعاتی متفاوتی برای هر یک از مخاطبان در دسترس است. می توان 5 شماره تلفن ، چهار آدرس ایمیل ، آدرس های وب و مانند این ها را به هر مخاطب تخصیص داد. همچنین هر مخاطب می تواند زنگ ها ، یادداشت ها و عکس خاص خود را داشته باشد. می توان از کلیپ های ویدیویی نیز به جای تصویر مخاطب استفاده کرد ، امکانی که این روزها دیگر عادی تلقی می شود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

یکی از قابلیت های مفید این دفترچه تلفن امکان سوییچ بین حالت های خاص راست دست و چپ دست است. با این کار تنها جای قرار گیری پیمایشگر تغییر خواهد کرد و کلید برقراری تماس همواره در سمت راست باقی خواهد ماند.

 

مرورگر فایل عالی
 

File Manager گوشی Samsung S5620 Monte  می تواند فایل ها و پوشه های موجود در حافظه داخلی یا کارت حافظه گوشی را به صورت مجزا  و یا هردو را به صورت همزمان نمایش دهد .

پوشه های مخصوصی برای انواع فایل ها(عکس ها ، ویدیوها و صداها) وجود دارد و این امر به گوشی اجازه می دهد که محتویات حافظه را به خوبی سازماندهی و مرتب نماید. گرچه شما مجبور نیستید که این ساختار را رعایت کنید و می توانید فایل هایتان را هر کجا و در هر پوشه ای که می خواهید قرار دهید و مطمئن باشید که گوشی در به کارگیری آنها دچار مشکل نمی شود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

شما می توانید فایل هایتان را تک به تک یا به صورت گروهی کپی کنید  یا انتقال دهید. می توانید پوشه های جدید ایجاد کنید و یا آنها را حذف نمایید (البته به غیر از پوشه های پیش فرض مثل Sounds ، Images و...).

فایل ها را می توانید یک به یک یا به صورت گروهی با بلوتوث ارسال کنید. در تمام File manager  شما می توانید فایل ها را برای اینکه تصادفا حذف نشوند ، قفل کنید.

خواندن از کارت حافظه بسیار سریع صورت می گیرد و اصلا موجب رنجش کاربران نمی شود. 

لیست کردن پیش نمایش های کوچک تصاویر که در پوشه خاصی در کارت حافظه ذخیره شده اند ، هم بسیار سریع انجام می شود.راه اندازی و شناسایی اولیه کارت های حافظه هم با سرعت زیادی انجام می پذیرد. S5620 Monte  به سرعت توانست یک کارت حافظه 16 گیگابایتی که پر از انواع گوناگون فایل ها بود را در حدود ده ثانیه شناسایی نماید.

 

گالری و یکپارچه شدن آن با File Manager
 

گالری S5620 Monte  بخشی جدایی ناپذیر از File Manager گوشی است و با باز کردن پوشه های حاوی تصاویر اجرا می شود.

هنگامی که عکسی را باز می کنید، بدون بازگشتن به حالت قبل، می توانید با حرکت انگشتان تان روی صفحه نمایش میان عکس ها حرکت کنید .مرور عکس ها بسیار سریع صورت می گیرد اما بزرگنمایی بر روی عکس های 3 مگاپیکسلی با کمی تاخیر انجام می گیرد.

می توانید با نگهداشتن انگشت تان بر روی صفحه از قابلیت بزرگنمایی با یک انگشت استفاده نمایید. با فعال شدن این قابلیت حتی بدون حرکت دادن انگشت تان ، بزرگنمایی افزایش پیدا می کند که در صورتیکه بخواهید از میزان بزرگنمایی بکاهید آزاردهنده خواهد بود.

مرور عکس ها در حالت افقی هم امکانپذیر است و چرخش خودکار هم با توجه به وجود شتاب سنج در دسترس است.

 

image
 
image

 

image

 

گالری از امکان اسلاید شو هم بهره می برد اما این امکان قابل سفارشی سازی نیست و پیمایش عکس ها با سرعت زیادی انجام می پذیرد.

 

پخش کننده موسیقی و DNSe
 

در کنار سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد و اسلات کارت حافظه microSD ، کارکرد موسیقیایی Samsung S5620 Monte  با استفاده از یک پخش کننده موسیقی توانمند که معمولا در گوشی های سامسونگ یافت می شود ، تکمیل می گردد.

Album art یا تصویر مربوط به آلبوم نیمه بالایی صفحه پخش کننده موسیقی را اشغال می کند و کنترل ها در زیر آن قرار می گیرند.

با زدن ضربه بر روی این تصویر کنترل های دیگری چون نوار پیشرونده ، کلیدی برای تغییر حالت تکرار ، کلید پخش تصادفی آهنگ ها یا Shuffle و حالت های اکولایزر نمایان می شوند.

این پخش کننده موسیقی به شما اجازه می دهد که آهنگ هایتان را با نام خواننده ، نام آلبوم و سبک دسته بندی کنید.همین طور بعد از دسته بندی کردن آهنگها بوسیله فیلتر ها می توانید از آنها به طور خودکار یک playlist  تهیه کنید. اگر کافی نیست ، امکان ساخت لیست های پخش دلخواه هم وجود دارد.

می توان پخش کننده موسیقی را برای پخش در زمینه هم تنظیم کرد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

اکولایزر حالت های استانداردی چون پاپ ، جاز ، کلاسیک و... را ارائه می دهد. و سه گزینه دیگر Widening ، Dynamic و Surround را هم در بر می گیرد.نمی توانید حالت های جدیدی ایجاد نمایید اما به نظر نمی رسد با توجه به گستره خوب این حالت ها نیازی به این کار داشته باشید.

فناوری صوتی DNSe حالت هایی چون Externalization ، Music Clarity ، Bass enhancement ، Mega Bass ، Wide و Concert Hall را برای تجربه موسیقیایی بهتر در اختیار کاربران می گذارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

سرویس شناسایی موسیقی Find Music هم در S5620 Monte  در دسترس است و می تواند با ده ثانیه نمونه برداری از آهنگ و جستجو به دنبال آن در سرورهای وب ، نام آهنگ و خواننده آن را به نمایش در آورد.

 

image
 
image

 

رادیو اف ام : یافتن و ضبط موسیقی
 

Samsung S5620 Monte  به یک رادیو اف ام با RDS هم مجهز است . نرم افزار رادیو با Find Music هم کار می کند که به شما کمک خواهد کرد نام خواننده آهنگ هایی که از رادیو پخش می شود را بیابید.

 

image
 
image

 

گزینه ای برای ضبط برنامه های در حال پخش از رادیو هم در نظر گرفته شده است که می تواند راهی ارزان برای تهیه آهنگ های شخصی در اختیار شما بگذارد.

این نرم افزار با استفاده از فرمت Mp3،192Kbps و 32KHZ به ضبط برنامه های رادیویی می پردازد که تقریبا برای هر دقیقه صدا یک مگابایت از حافظه را اشغال می کند. می توانید در ضبط این برنامه و برای مثال نادیده گرفتن و رد شدن از تبلیغات ، ضبط را متوقف و سپس دوباره ادامه دهید.

یک ویدجت هم برای رادیو در نظر گرفته شده است که سبب می شود از طریق صفحه اصلی بر روی رادیو کنترل داشته باشید.

 

کیفیت صدا
 

کیفیت صدای خروجی Samsung S5620 Monte  در کل رضایت بخش است و تنها نواقص کوچکی در آن مشاهده می شود. سیگنال های ناخواسته در آزمون ما بسیار به ندرت دیده می شدند.

یکی از مشکلات این بخش به برش زدن سیگنال های بم مربوط می شود اما Monte در سایر موارد پاسخدهی خوبی به فرکانس ها دارد.

سطح نویز و دامنه پویا بسیار عالی هستند و سطوح تغییر شکل فرکانسی هم به خوبی تحت کنترل نگهداشته می شوند.بلندی صدا هم در سطح مناسبی است.

 

image

 

پخش کننده ویدیویی ومحدود بودن توانایی آن به  پخش فایل هایی با رزولوشن QVGA

 

پخش کننده ویدیویی یک رابط ساده دارد و قابلیت های زیادی در اختیار کاربر نمی گذارد. گرچه، این نرم افزار تمامی نیازهای اساسی کاربر را پوشش می دهد .

 

image

 

image
 
image

 

این پخش کننده از فرمت MP4 هم پشتیبانی می کند گرچه ما فقط توانستیم فایل هایی با رزولوشن QVGA را با استفاده از این نرم افزار مشاهده نماییم. ویدیوهایی با رزولوشن VGA و حتی CIF  هم در این نرم افزار پخش نمی شوند.

 

دوربین سه مگاپیکسلی
 

Samsung S5620 Monte  به یک دوربین  3مگاپیکسلی با فوکوس خودکار مجهز است که قادر به ثبت تصاویری با حداکثر رزولوشن 1536*2048 پیکسل است.سخت افزار این بخش بسیار ساده است ، تمامی چیزی که در اختیار شما قرار می گیرد دوربین و یک کلید شاتر است و از فلاش یا پوشش محافظ لنز هیچ خبری نیست.

بازهم خوب است که این دوربین از مشخصه هایی چون تشخیص لبخند ، حالت های پیش فرض صحنه ها ، خطوط راهنمای منظره یاب ، برچسب گذاری جغرافیایی و حالت پانوراما برخوردار است. برچسب گذاری جغرافیایی یکی از ویژگی هایی است که S5620 Monte  را نسبت به گوشی های لمسی همترازش برجسته تر می سازد.

رابط دوربین به خوبی برای کار با صفحه لمسی گوشی بهینه شده است ، این رابط تقریبا همان رابطی است که در S8000 Jet به کار گرفته شده بود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

برای یک دوربین 3 مگاپیکسلی ، Samsung S5620 Monte  عملکرد بسیار خوبی دارد . عکس ها کنتراست کمی دارند که باعث می شود کمی رنگ و رو رفته به نظر بیایند اما خوشبختانه نور عکس ها در همه جا در حد متعادل است. سطح نویزها پایین است اما رد کاهش نویز در برخی از جاها قابل مشاهده است .

رنگ ها کمی بیش از حد اشباع می شوند اما تصور می کنم کاربران علاقه بیشتری به دیدن عکس های شان به این شکل دارند.

 

ضبط ویدیویی
 

قابلیت های ضبط ویدیویی دوربین Samsung S5620 Monte   بسیار ضعیف هستند. این گوشی می تواند ویدیوهایی با رزولوشن QVGA و نرخ 15 فریم بر ثانیه ضبط نماید که برای هر چیزی جز ارسال با MMS غیر قابل استفاده هستند.

 

image
 
image

 

امکانات ارتباطی:3G و Wi-Fi و تسهیل استفاده از اینترنت
 

Samsung S5620 Monte  با پشتیبانی چهاربانده از GSM در تمامی نقاط دنیا قابل استفاده است.این گوشی می تواند در باندهای 1900/2100 از 3G هم پشتیبانی نماید. با پشتیبانی این گوشی از HSDPA با سرعت 3.6 مگابیت بر ثانیه می توانید از آن به منظور انتقال پرسرعت داده ها هم استفاده نمایید. برای اموری که در آن ها به انتقال داده زیادی نیاز دارید می توانید از Wi-Fi استفاده نمایید.

 Wi-Fi Manager همان نرم افزار استاندارد سامسونگ است که می تواند کارآیی مورد نظرتان را در این مورد در اختیار شما قرار دهد.

بلوتوث هم در این گوشی عرضه شده است و می تواند از پروفایل A2DP پشتیبانی کند. پورت microUSB که برای انتقال داده ها به گوشی استفاده می شود هم عرضه شده است . در حالت Mass Storage  می توانید به کارت  حافظه دسترسی پیدا کنید اما در این حالت دسترسی به حافظه داخلی گوشی امکان پذیر نیست.

 همین طور سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری هم در دسترس کاربران قرار دارد.

 

مرورگر وب عالی :کمبود حافظه RAM
 

Samsung S5620 Monte  همانند اغلب گوشی های پیشرفته سامسونگ از از مرورگر وب دلفین استفاده می کند که توسط خود سامسونگ و بر پایه WebKit توسعه داده شده است.با پشتیبانی کامل از فلش و بزرگنمایی با یک انگشت یا finger zooming ، این مرورگر به یکی از بهترین مرورگرهایی تبدیل می شود که ما تابحال شاهد ارائه آنها در گوشی های موبایل بوده ایم .

 

image

 

image
 
image

 

  البته با کلیک دوگانه روی یک متن یا عکس هم گوشی به طور خودکار آن بخش را بزرگ می کند. با یک کلیک دوگانه دیگر می توانید به حالت بزرگنمایی معمول برگردید.این مرورگر از پیمایش حرکتی و حالت تمام صفحه هم پشتیبانی می نماید.

بزرگنمایی در کل بسیار کند انجام می گیرد ، بعد از عمل بزرگنمایی و برای اینکه محتویات صفحه مجددا رسم شده و قابل مشاهده شوند ، به چند ثانیه زمان نیاز خواهد بود اما عمل پیمایش و همین طور Panning به روانی انجام می پذیرند.

همان طور که ذکر شد این مرورگر به طور کامل از فایل های فلش پشتیبانی می کند و این پشتیبانی شامل ویدیوهای YouTube هم می شود اما میزان کم حافظه RAM در Monte مانع از تماشای این ویدیوها بر روی گوشی های موبایل می گردد. ما نتوانستیم هیچ یک از ویدیوهای YouTube و یا دیگر سایت های به اشتراک گذاری ویدیوها را بر روی این گوشی مشاهده کنیم . بازی های فلش هم بر روی این مرورگر کار نکردند.

 

image
 
image

 

image

 

برای مثال در Daily Motion ، حتی بعد از راه اندازی مجدد S5620 Monte  ، پیغام های Memory Full ادامه دارند.

با این اوصاف استفاده از مرورگر برای مشاهده صفحات سنگین هم ممکن نیست. اما مرورگر وقتی کار می کند ، بسیار عالیست.

 

نرم افزارها و ویدجت های سرویس های شبکه های اجتماعی ، عدم یکپارچگی با دفترچه تلفن
 

Samsung S5620 Monte  به خوبی با سرویس های شبکه های اجتماعی یکپارچه شده است و چهار ویدجت را در صفحه اصلی برای دسترسی به MySpace ،FaceBook ، Twitter و Bebo ارائه می کند.MySpace و FaceBook نرم افزارهای اختصاصی خودشان را هم دارا هستند.

تمامی این چهار ویدجت از رابط مشابهی بهره مند هستند . یک کلید بزرگ update در بالا ، یک کادر متنی برای نشان دادن وضعیت و حالت فشما و چند کلید دیگر در پایین این رابط دیده می شوند.

در ویدجت MySpace گزینه هایی چون چک کردن پیام ها ، چت کردن و افزودن دوستان جدید دیده می شود.

ویدجت FaceBook هم اجازه چک کردن پیام ها و در نهایت حذف آیتمی از لیست دوستان تان را برای شما فراهم می آورد.

 و در نهایت ویدجت Twitter تنها دو کلید مجازی friends و Followers را در خود دارد. کلید Setting هم در هر سه این ویدجت ها دیده می شود که برای افزودن عکس و همچنین تنظیمات مربوط به به روز رسانی به کار برده می شود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

همانطور که مشاهده می کنید ویدجت ها کامل نیستند اما قابلیت های اساسی و ضروری را پوشش می دهند.برای استفاده از امکانات بیشتر می توانید از نرم افزارهای اختصاصی MySpace و FaceBook استفاده نمایید.

نرم افزار FaceBook اخباری را که پیگیری می کنید ، عکس های شما و دوستان تان ، پیام ها ، یادآورها و تقاضاهای مطرح شده از سوی دیگران را نمایش می دهد و تقریبا از همه چیز پشتیبانی می کند. بوسیله آن می توانید به ارسال پیام های جدید و همین طور آپلود عکس ها هم بپردازید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

بر خلاف Lindy ، ویدجت ها می توانند از اینترنت از طریق Wi-Fi استفاده نمایند و به همین دلیل نیازی نیست در مورد هزینه های اضافی نگران باشید. نرم افزارهای MySpace و FaceBook در حالت آفلاین کار نمی کنند اما ویدجت های آن ها چنین محدودیتی ندارند.

Communities لینک هایی به وب سایت هایی از قبیل FaceBook ، Picasa و Flicker و قابلیت آپلود مستقیم فایل به این سایت ها را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین می توانید تنظیمات مربوط به وارد شدن به این سایت ها را یکبار انجام دهید تا در دفعات بعد ورود به سایت و یا آپلود فایل ها نیازی به انجام این کار نباشد.این نرم افزار امکان تغییر خودکار اندازه عکس ها و همین طور آپدیت های زمان بندی شده را هم دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

با توجه به مطالب ذکر شده سامسونگ پشتیبانی کاملی از سرویس های شبکه های اجتماعی عرضه می کند. متاسفانه این سرویس ها همانند رابط کاربری Sense شرکت HTC در Desire و HD2 و یا MOTOBLUR در Motorola MILESTONE با دفترچه تلفن یکپارچه نشده اند.

اگر محدودیت های موجود را کنار بگذاریم ، کنترل های در دسترس در Samsung S5620 Monte   شما اجازه چت کردن ، به روز رسانی وضعیت جاری ، پست مطلب ، آپلود عکس ها و خواندن مطالب جدید پست شده توسط دوستان تان را می دهد.

 

سازمان دهنده و نرم افزارها
 

Samsung S5620 Monte  با شماری از نرم افزارهای مدیریت زمان مفید ارائه می شود.

از نرم افزار calendar یا تقویم شروع می کنیم که سه حالت نمایش روزانه ، هفتگی و ماهانه ارائه می دهد . شما می توانید حالت نمایش پیش فرض آنرا انتخاب کنید و همین طور امکان انتخاب روز شروع هفته هم در این گوشی تعبیه شده است و می توانید آنرا بر روی یکشنبه یا دوشنبه قرار دهید. اگرچه در S5620 Monte   تنها دو نوع رویداد Schedule  و Anniversary قابل تعریف است. شما می توانید ساعت و تاریخ  رویداد را تنظیم کرده و یک زنگ هشدار برای آن به عنوان یادآور تنظیم کنید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

هشدار ها به گونه قابل توجهی قابل سفارشی سازی هستند. شما می توانید تا ده هشدار با تنظیمات زنگ مخصوص ، صدا ، نام و روزهای تکرار مجزا برای هرکدام تنظیم نمایید.

 

image
 
image

 

image

 

ماشین حساب گوشی Samsung S5620 Monte بسیاری از عملیات ریاضی را پوشش می دهد.نرم افزارهای دیگری مانند ضبط صدا ، Worldtime و مبدل واحد در این بخش قرار دارند. محدودیت زمانی در نرم افزار ضبط صدا 60دقیقه است. یک تایمر و کرونومتر هم در این گوشی قرار داده شده اند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

در این گوشی نرم افزارهای To do و Memo هم برای ثبت کارها و یادداشت ها وجود دارد. شما می توانید از ویدجت مخصوص یادداشت ها برای قرار دادن آنها در صفحه اصلی استفاده کنید تا آنها را فراموش نکنید.  ویدجت جدا از نرم افزار عمل می کند پس نباید انتظار داشته باشید که یادداشت هایتان به طور خودکار در صفحه اصلی نمایش نشان داده شوند.

S5620 Monte  به همراه یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی عرضه می شود و می تواند لغات مورد نظر شما را در لیستی به نام My Vocabulary ذخیره نماید. برای کاربران غیر انگلیسی زبان این نرم افزار حتما مفید خواهد بود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

یکی از بهترین نرم افزارهای Samsung S5620 Monte  در این بخش نرم افزار Office document viewer است که امکان مرور فایل های Word ، Excel ، PowerPoint و PDF را مهیا می کند. این نرم افزار توسط  Access توسعه داده شده است و یکی از بهترین نمونه های این نرم فزار است .از دیگر توانمندی های این نرم افزار قابلیت باز کردن اسناد آفیس 2007 و بزرگنمایی با یک انگشت است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

این نرم افزار در هنگام مرور اسناد و همین طور پیمایش های افقی و  عمودی آن ها عملکرد بسیار سریع و رضایت بخشی دارد.گرچه در هنگام باز کردن فایل های PowerPoint هم گهگاه با پیام های کمبود حافظه مواجه شدیم.

Monte از Exchange ActiveSync هم پشتیبانی می کند که برای بسیاری از کاربران جذاب خواهد بود. ویدجتی هم در این گوشی تعبیه شده است که امکان انجام همگام سازی ، ارسال ایمیل جدید و چک کردن ایمیل ها را برای شما فراهم می کند. می توانید این ویدجت را Minimize نمایید و به همین دلیل به نظر نمی رسد که فضای زیادی را اشغال نماید.

Samsung S5620 Monte  به صورت پیش فرض به همراه نرم افزار پیام رسانی فوری Palringo عرضه می شود که توانایی پشتیبانی از پروتکل های G-Talk ، ICQ ، AIM و MSN را دارد. این نرم افزار قادر به اداره چندین گفتگو به صورت همزمان است و حتی گزینه ای به منظور به اشتراک گذاردن مختصات جغرافیایی در اختیار شما قرار می دهد. ایجاد حساب های کاربری هم با استفاده از آن آسان است .

 

image
 
image

 

image
 
image

 

در آخر باید به نرم افزار Google Maps اشاره کنیم  که با تمام قابلیت های معمول عرضه می شود اما نمی توانید از آن برای مقصدیابی صوتی استفاده کنید.

 

image
 
image

 

image

 

نرم افزار NaviExpert 5.3 هم به همراه S5620 Monte  عرضه می شود . این نرم افزار از نقشه های NAVTEQ استفاده می کند  که 36 کشور اروپایی را تحت پوشش خود دارد و برای کارکردن نیاز به متصل بودن به اینترنت دارد.

 

image
 
image

 

می توانید از نمای دو یا سه بعدی استفاده کرده  و از اطلاعاتی چون ، اطلاعات ترافیکی ، پایگاه داده POI ، هشدارهای دوربین های ثبت سرعت ، گزینه ای برای اجتناب از ورود به جاده ها و خیابان هایی که در حال حاضر مسدود هستند و ... برخوردار شوید.

در صورتیکه این نرم افزار بر روی گوشی شما نصب نباشد امکان دانلود آن را هم دارید ، گرچه این نرم افزار در حال حاضر تنها برای کاربران ساکن در جمهوری چک مناسب است. اگر در این کشور گوشی را از فروشنده معتبری خریداری نمایید ، مجوز دائمی مقصدیابی هم به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

امیدواریم که بزودی امکان استفاده از این نرم افزار در سایر مناطق هم مهیا شود اما تاکنون اظهار نظری رسمی در این مورد صورت نپذیرفته است.

S5620 Monte  در کمتر از دو دقیقه بر روی ماهواره ها قفل می شود و از نرم افزاری برای دانلود داده های AGPS استفاده می نماید (می توانید این نرم افزار را برای انجام این کار به صورت دستی تنظیم نمایید)  که باعث می شود از قفل شدن سریعتر بر روی ماهواره ها اطمینان حاصل نمایید.

همانند Samsung Star ، Samsung S5620 Monte  هیچ بازی پیش فرضی (حتی آزمایشی) نداشته و به همین سبب برای سرگرم شدن باید به دنبال بازی های دیگر شرکت ها باشید.

 

سخن پایانی
 

اگر از سامسونگ در باره آینده گوشی های تلفن همراه بپرسید ، پاسخی جز گوشی های هوشمند دریافت نخواهید کرد. شعار اصلی سیستم عامل Bada ،« هر کاربر ، یک گوشی هوشمند» است.

اما بازار فتا رسیدن به آنجا راه درازی در پیش دارد. در حال حاضر گوشی هایی چون Samsung S5620 Monte  به اندازه کافی پیشرفته هستند که مرز بین گوشی های هوشمند و غیرهوشمند را از بین برده باشند.

S5620 Monte  از چندوظیفه گی پشتیبانی می کند (گرچه سوییچ بین نرم افزارها به سادگی امکانپذیر نیست) ،با استفاده از آن می توانید به مرور اسناد آفیس بپردازید و همین طور این گوشی از یک مرورگر خوب و امکان مقصدیابی رایگان هم برخوردار است. با توجه به این مطالب ، می توان فهمید که این گوشی تقریبا هر کاری را که یک گوشی هوشمند می تواند برای شما به انجام برساند را انجام می دهد.

Samsung S5620 Monte  قابلیت های متقاعد کننده ای را در برابر بهای پرداختی برای خرید آن ارائه می کند اما نبرد سختی با گوشی های پیشرفته تری خواهد داشت که در حال پایین آمدن از نردبان موفقیت هستند.

LG KM900 Arena قیمت بالاتری دارد اما با حافظه داخلی 8 گیگابایتی عرضه می شود که باعث می شود تفاوت قیمت نامحسوس تر از پیش شود. صفحه نمایش این گوشی از تعداد پیکسل هایی چهار برابر بیشتر از تعداد پیکسل های صفحه نمایش S5620 Monte  برخوردار است. دوربین 5 مگاپیکسلی با فلاش LED ، ضبط ویدیویی D1 با نرخ 30 فریم بر ثانیه و پشتیبانی از فایل های ویدیویی DivX اسلحه های قدرتمند دیگر این گوشی در این مبارزه هستند.

می توانید نگاهی به گوشی های LG KC910i Renoir یا نسخه بدون i آن بیاندازید که با وجود قدیمی شدن از دوربین 8 مگاپیکسلی بهره می برند که می تواند به اندازه کافی وسوسه انگیز باشد.

با قدیمی تر شدن گوشی های هوشمند آن ها هم به این رده قیمتی نزدیکتر می شوند. برای مثال Samsung I7500 Galaxy از جمله این گوشی هاست که با وجود مجهز بودن به سیستم عامل Android v1.5 ، صفحه نمایش AMOLED و دوربین پنج مگاپیکسلی تنها کمی بهای بیشتری نسبت به S5620 Monte  دارد اما بازهم حافظه هشت گیگابایتی گوشی در تعدیل این اختلاف قیمت می کوشد.

گوشی هوشمند دیگری که می توان به آن اشاره کرد ، Nokia 5800 XpressMusic است که قیمتی مناسب ، لوازم جانبی بسیار خوب(شامل یک کارت حافظه 8 گیگابایتی) ، صفحه نمایش با تناسب 16:9 و مقصدیابی صوتی رایگان در سرتاسر جهان بدون نیاز به اتصال به اینترنت را در اختیار کاربران قرار می دهد.

مطمئنا رقابت بسیار سنگین است اما اغلب فشار از سوی رقبایی وارد می شود که در حال قدیمی شدن هستند و نقاط منفی خاص خود را دارند (همانند ارزش کمتر در صورت تصمیم به فروش گوشی، به روز رسانی های کمتر نرم افزاری و ...). گرچه بسیاری از قابلیت های فریبنده و جذاب Samsung S5620 Monte  توسط نقص های سخت افزاری آن (به کار نیامدن پشتیبانی از فایل های فلش و یا Task Manager ضعیف) تضعیف می شوند.

بنابراین رقابت با گوشی های هوشمند از آنچه به نظر می رسد ، آسان تر خواهد بود. اما از طرف دیگر نواقصی که در S5620 Monte  وجود دارد ، به دلیل غیر هوشمند بودن آن به این زودی قابل رفع نخواهند بود. مشخصا کاربران گوشی هایی چون Star و یا Corby می توانند به فکر ارتقای گوشی شان به Samsung S5620 Monte  باشند اما گوشی های هوشمند ارزان قیمت تهدید بزرگی برای S5620 Monte  محسوب می شوند.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)