Samsung E600

سازندگان گوشی اغلب اوقات گوشی های خود را بر پایه و اساس گوشی های قبلی ایجاد می نمایند ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung E600

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-     - گوشی موبایل

-     - باتری

-     - هندزفری پرتابل

-     - راهنمای مصرف کننده

-     - شارژر

 

سازندگان گوشی اغلب اوقات گوشی های خود را بر پایه و اساس گوشی های قبلی ایجاد می نمایند . گاهی اوقات با نگه داشتن شکل و شمایل گوشی ، تغییراتی را در کارائی های موجود در گوشی ها می دهند ، اما سامسونگ کار دیگری را انجام داد ؛ در واقع E600 برادر دو قلوی S300 می باشد که قاب و قیافه و حتی دکمه های کناری گوشی در هر دو یکسان و شبیه به یکدیگر می باشد و تنها تفاوت ایجاد شده در آن قرار دادن یک دوربین همانند چشم در بالای صفحه نمایش بیرونی می باشد . در حقیقت E600 یک مدل ارزانتر نسبت به E700 می باشد در هر صورت می بایست در هر رده یک گوشی موجود باشد و با ارتقای رو به رشد بازار موبایل ، سامسونگ E600 را در رده ای بالاتر از S300 و با کارائی های کمتر از E700 به بازار عرضه نمود ، البته سامسونگ نیز حساب بازار S300 را بر روی E600 باز نمود که فروش آن نه خیلی بالا و نه خیلی کم بوده ، بلکه فروش ثابت و مشخصی را دارا می باشد .

 

 

image

 

سامسونگ نیز بر این عقیده است که سیاست اخذ شده در این گوشی ایجاد نوآوری هائی شبیه به آنچه برای A300,S300 اعمال گردیده است ، و در نتیجه 300 + 300 ، برابر شده با 600 یعنی E600 .

 

image

 

اندازه و ابعاد گوشی جهت انتقال و استفاده ، مناسب می باشد و دارای ابعاد 82x41.8x23.5 میلی متر بوده و وزنی برابر 85 گرم دارد استفاده از آنتن بیرونی برای این گوشی کمی عجیب می باشد . محل اتصال هندزفری در لبه ی بالائی گوشی می باشد که با پوششی پلاستیکی پوشانده شده است ، سامسونگ استفاده از این پوشش های پلاستیکی جدید را اخیراً در بیشتر تولیداتش آغاز نموده است و این به علت خراب شدن سریع پوشش های لاستیکی قبلی است . پوشش قرار داده شده ، شباهت زیادی به لاستیک داشته ولی به گوشی چسبیده بوده و امکان جدائی آن وجود ندارد .

دکمه های کنترل حجم صدای گوشی در سمت چپ آن قرار گرفته است و کمی پائین تر پورت اینفرارد  (Infrared) موجود می باشد ، دکمه ی مخصوص عکسبرداری نیز در سمت راست گوشی قرار دارد و با وجود آن ، دوربین گوشی حتی در حالت بسته بودن گوشی نیز کار خواهد نمود و تصویر بر روی صفحه نمایش بیرونی نشان داده می شود .

این گوشی دارای صفحه نمایش بیرونی با رزولوشن 84x84 پیکسل می باشد و این بدان معناست که ، گوشی قابلیت نشان دادن 2 خط نوشته و خط دیگری برای توضیحات را دارد . صفحه نمایش از نوع TFT با قابلیت نمایش 65000 رنگ می باشد و بر خلاف S300 رنگ ها واضح تر و شفاف تر است ، این تفاوت زمانی که از صفحه نمایش بیرونی برای مشاهده عکس ها استفاده می کنید کاملاً واضح خواهد گردید ، همچنین دکمه های کنترل صدا در حین استفاده از دوربین نقش تنظیم بزرگنمائی برای عکسبرداری را ایفا می کنند .

مجموعه ای از تصاویر جهت پس زمینه شدن در صفحه نمایش بیرونی در گوشی موجود می باشند ، که تنها رنگ آن ها با یکدیگر متفاوت است ، صفحه نمایش داخلی گوشی قابلیت پشتیبانی 65000 رنگ از نوع TFT را دارد و رزولوشنی برابر 128x128 پیکسل (28x28 میلی متر) دارد و کیفیت تصویر بر روی آن بسیار عالی است و شاید تنها رقیب آن ، گوشی های موتورولا باشد .

 

image
 

 

نور پس زمینه ی صفحه کلید گوشی آبی می باشد و نوشته های آن خوانا و زیبا بوده اما در هر شرایطی ، این طور نمی باشد . چهار دکمه ی جهت دار گوشی در بالای صفحه کلید قرار گرفته اند دو کلید چند منظوره در کناره ها و سه کلید برقراری تماس Call ، رد تماس End Call و Cancel در پائین آن ها قرار گرفته اند . دکمه های گوشی به راحتی فشرده می شوند ، اندازه ی دکمه ها به اندازه ی کافی بزرگ می باشد که وضعیت گوشی را در حد متوسط و مناسبی قرار داده اند .

 

image

 

باتری گوشی از جنس Li – Ion با گنجایش 750mAh می باشد و بنابر گفته ی سازنده ، قابلیت کار کردن تا 3 ساعت مکالمه و یا 145 ساعت در حالت استندبای را دارد ، در یکی از آزمایشات ، انجام شده گوشی با 30 دقیقه صحبت روزانه و کمترین حد استفاده کارائی های دیگر گوشی سه روز روشن باقی ماند . در حالت کلی بهتر است روی 2 روز کار با گوشی حساب باز نمائید . شارژ کامل باتری دستگاه نیز 2 ساعت به طول می انجامد .

 

منوها ( Menu ) :

منوهای این گوشی شباهت بسیار زیادی به مدل های قبلی سامسونگ دارد که مزایای خاص خودش را دارد . منوی اصلی نیز شماره گذاری شده است که این کد گذاری برای دسترسی سریع به آیکن ها به شما کمک خواهد کرد . دو نوع مختلف از نحوه ی نشان دادن منوها در این گوشی موجود می باشد که یکی تک تک و دیگری لیست کاملی از منوها را به شما نشان خواهد داد . تمامی زیر منوها به صورت لیست نشان داده می شوند ، با حرکت افقی دکمه ی جهت دار وارد بخش پیام ها ( Message ) و یا ذخیره ی صدا  ( Dictaphone ) می گردید .  

 

دفترچه تلفن ( PhoneBook ) :

با فشردن کلید چند منظوره ی سمت چپ نیز می توانید به راحتی از حالت استندبای وارد این منو شوید . گوشی شما 10 گروه تماس قابل ویرایش را پشتیبانی می نماید که برای هر یک می توانید زنگ SMS و تصویر خاصشان را نیز تغییر دهید . گوشی جمعاً گنجایش ذخیره ی 1000 ورودی نام را در خود دارا می باشد و همچنین شما دارای 8 کلید جهت ذخیره ی تلفن های ضروری می باشید . یکی از کارائی های منحصر به فرد موجود در این گوشی که تنها سامسونگ از آن استفاده نموده  ، تلفن از طریق عکس می باشد ، که می توانید یک عکس را به یک شماره مربوط سازید و از طریق عکس شماره گیری نمائید ، این قابلیت در موتورولا ها نیز ایجاد شده است . در این گوشی شما می توانید زنگ مخصوصی را برای گروه ها قرار دهید ، ولی برای افراد این کار امکان پذیر نمی باشد .

 

پیام ها ( Message ) :

گوشی پیام های EMS را پشتیبانی می نماید ، همچنین پیام های به هم پیوسته تا 918 کاراکتر قابل مشاهده در گوشی می باشند . از 22 تصویر کوچک و 24 انیمیشن قابل استفاده در سیستم EMS بهره مند می باشید ، همچنین یکسری ملودی های کوچک نیز که قابل ارسال می باشد در گوشی موجود است . حافظه ی گوشی گنجایش ذخیره ی200 پیام را علاوه بر حافظه ی سیم کارت دارا می باشد .

 

image
         
image

 

همچنین قابلیت تغییر زبان و بهره جوئی از MMS را در گوشی خود خواهید داشت .

  
لیست تماس ها ( Call List ) :

همه چیز در این قسمت عادی می باشد . سه لیست تماس های رسیده Received Call)) ، تماس های گرفته شده (Dialed Call) و تماس های از دست رفته ((Missed Call در گوشی موجود می باشد . تاریخ و زمان تماس ها در کنار آن ها ثبت می گردد در هر لیست گنجایش 20 شماره موجود می باشد و حتی شما دارای نشانگر زمان برای کل تماس های وارد شده و تماس های گرفته شده به طور جداگانه می باشید .

 

تنظیمات صوتی ( Sound Setting ) :

گوشی دارای زنگ 64 تن پلی فونیک می باشد ، که صدای زیبائی را ایجاد می کند . تعداد زیادی زنگ در گوشی موجود می باشد و شما روش های مختلفی برای تنظیم زنگ زدن گوشی دارید اعم از ؛ ویبره ، زنگ و ویبره و زنگ ، بقیه تنظیمات گوشی عادی بوده و قابلیت تنظیم زنگ SMS و MMS گوشی را نیز خواهید داشت ، همچنین نشانگر صوتی زمان ، که هر یک دقیقه یکبار بوق می زند نیز قابل فعال سازی از همین بخش می باشد .

 

تنظیمات ( Setting ) :

در این منو شما قابلیت تنظیم پیام خوش آمد گوئی و یا تنظیم تصویر و انیمیشن به عنوان پس زمینه ی گوشی و یا تغییر اندازه ی نوع فونت نوشته ها در حالت استندبای را دارا می باشید .

 

image
 

 

همچنین قادر خواهید بود مدت زمان فعال بودن نور پس زمینه ی گوشی را از 15 ثانیه تا 10 دقیقه تنظیم نمائید ، این کارائی برای کسانی که با گوشی زیاد بازی می کنند ، بسیار مفید است .

 

Organizer :

شما می توانید یک نوشته به طول حداکثر 40 کاراکتر را وارد نموده و آن را برای یک روز ثبت نمائید ، شما قادر به ذخیره ی یک نوشته برای هر روز می باشید ، که باید تمامی ملاقات های آن روز خود را در همان نوشته وارد نمائید . قابلیت دسترسی سریع به نوشته های خود را از طریق تاریخ نیز در گوشی دارید . تقویم گوشی به راحتی و خوبی کار خواهد نمود .

گوشی دارای ساعت جهانی World Time بوده که کار با آن بسیار راحت می باشد ، همچنین برنامه ماشین حساب و تبدیل واحد نیز در اختیار شما قرار گرفته است . زنگ بیداری گوشی نیز برای روزهای مشخصی از هفته می باشد و می توانید از طریق آن گوشی را در زمان معین فعال سازید ، عملاً زنگ گوشی در حالت خاموش بودن نیز کار خواهد نمود ، همچنین می توانید ساعت دستگاه را به سه صورت روزانه ، فقط صبح ها و یا  فقط یک روز خاص تنظیم نمائید . از لیست انجام وظایف To do List نیز در گوشی بهره می جوئید که کاملاً عادی و مثل همیشه می باشد .

 

ضبط خبرنگاری ( Dictaphone ) :

گوشی قابلیت ذخیره ی مکالمه های 30 ثانیه ای را دارد ، شما 5 فایل صوتی را می توانید ایجاد نمائید که جمعاً 100 کیلوبایت به این بخش اختصاص داده شده است .

 

image

 

تنظیمات شبکه ( Network Setting ) :

در این قسمت تمامی تنظیمات مربوط به شبکه موجود می باشد . باند GSM 1900 باند سوم می باشد و به صورت دستی فعال می گردد ، در صورتی که ما الان در ایران دارای حداکثر 2 باند می باشیم .

 

جعبه ی سرگرمی ( Fun Box ) :

اگر از Wap Browser ویرایش 2 استفاده می کنید ، قابلیت مشاهده ی تصاویر رنگی و با کیفیت را خواهید داشت ، همچنین گوشی GPRS 4 + 2 را پشتیبانی می کند . تمامی تصاویر و فایل های صوتی و عکس ها در پوشه ی Image , Sound ذخیره می شوند .

 4 بازی هم در گوشی موجود می باشد که نام های آن Ultimate Golf , Fun 2 Link , Bubble Smile و Mobile Chess می باشد .   

 

image
 

 

همچنین 512 کیلوبایت نیز به کارائی های Java اختصاص داده شده است و 725 کیلوبایت نیز مربوط به تصاویر و پیام ها می باشد .

 
دوربین ( Camera ) :

گوشی مجهز به یک دوربین VGA می باشد ، که خیلی چیز جدیدی نیست ، در مجموع کار با گوشی راحت و آسان می باشد ، دیگر لزومی به ورود از این منو به آن منو نمی باشد . شما قابلیت تنظیم کنتراست و بزرگنمائی تصویر تا 8 درجه را دارا می باشید و از قاب ها و افکت های مختلفی می توانید بر روی تصاویر استفاده نمائید ، همچنین قابلیت عکسبرداری متوالی با دو سرعت نرمال و سریع در 6 ، 9 و 15 عکس امکان پذیر می باشد .

دوربین رزولوشن های 640x480 VGA ، 320x240 QVGA ، 120x160 QQVGA و 120x176 موبایل پیکسل را دارا می باشد ، که 4 کیفیت تصویر در گوشی موجود است ، 5 مگابایت به این تصاویر اختصاص داده شده است . تصاویر در این گوشی مانند تصاویر در گوشی E700 می باشد . تصاویر در آلبوم گوشی شکل Thumbnail می باشند .

شما قابلیت انتقال تصاویر به رایانه را دارا می باشید که از طریق نرم افزار مخصوص امکان پذیر است . در کنار قابلیت عکس برداری ، شما قابلیت فیلمبرداری بدون صدا تا 30 ثانیه را دارا می باشید ، که در همان حافظه ی قبلی گوشی ذخیره می شود ، شما قابلیت انتقال آن ها را از طریق اینفرارد نخواهید داشت .

 

و در نهایت :

صدای زنگ پلی فونیک گوشی بسیار بالا می باشد و بر خلاف دیگر گوشی ها ، این گوشی یک لیست به روز آوری شده از ملودی ها را دارا می باشد . قدرت ویبراتور گوشی نیز از قدرت مناسب و متوسطی برخوردار می باشد و در بالاترین حد صوتی زنگ شما دارای نویز خواهد شد . در هر صورت گوشی دارای مزایائی از لحاظ اندازه ، دوربین و زنگ 64 تن می باشد .

در کارائی های گوشی ما نوآوری هائی چون قابلیت قرار دادن تلفن بر روی عکس ها را می توانیم مشاهده کنیم ، وجود صفحه نمایش بیرونی 65000 رنگ ، حقیقتاً ما را متعجب می سازد و رفتار آن در مقابل نور خورشید بسیار مناسب می باشد . در هر صورت شما با یک گوشی خوب و تمام عیار در حد کلاس خود روبرو خواهید بود .     

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)