خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Sony Ericsson Live with Walkman

بررسی تخصصی Sony Ericsson Live with Walkman

Live wirh Walkman دارای سبک بازسازی شده ی Xperia از سری های جدید mini و Ray است . می توان گفت این همان ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۸/۲۱

بررسی تخصصی Sony Ericsson Live with Walkman  

معرفی :

این اولین باری نیست که  Sony Ericsson  قصد در هم آمیختن انسان و ماشین را دارد . اما این دفعه آنها فقط به سادگی سری W را وارد آندروید نکرده اند. Live with Walkman   بخشی از تلاش مداوم شرکت برای به روز رسانی سری گوشی های هوشمند خود است . گوشی   Sony Ericsson W8  هدف بعدی به روز رسانی شرکت بود.
image
درست مانند گوشی ماقبلش ، Sony Ericsson live with Walkman  موسیقی را بدون هیچ هزینه ی اضافی درون جیب شما قرار می دهد .  البته این گوشی بیش از یک پخش کننده ی آهنگ است ، یک دوربین 5 مگاپیکسلی و نسخه ی جدید آندروید یعنی Gingerbread  که خرید این گوشی را با توجه به این ویژگی ها بسیار مقرون به صرفه می کند .
image
Live with Walkman   دارای سبک بازسازی شده ی Xperia  از سری های جدید mini و Ray  است . می توان گفت این همان گوشیmini  Xperia  جدید است فقط  بدون صفحه نمایش Bravia سونی. این گوشی دارای دوربین 5 مگاپیکسلی ، پخش کننده ی ویدئوی HD و پردازنده ی یک گیگا هرتزی Snapdragon و همچنین دارای صفحه نمایش بزرگتر نسبت به گوشی  X8 هست .
image
در پایین نگاهی مختصر به Live with Walkman  می اندازیم ، با همه ی خوبی ها و بدی های آن: 

نکات کلیدی :

- پشتیبانی از 4 باند GSM / GPRS / EDGE- 3G با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه HSDPA و 5.76 مگابیت بر ثانیه HSUPA- صفحه نمایش 3.2 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ از نوع لمسی خازنی با رزولوشن HVGA (480×320 پیکسل ) و استفاده از موتور Sony Mobile Bravia- سیستم عامل آندروید نسخه 2.3 Gingerbread- پردازنده ی یک گیگا هرتزی ARM v 7- 512 مگابایت حافظه به صورت RAM- 5 مگاپیکسل دوربین با قابلیت فوکوس اتوماتیک ، فلاش LED و برچسب گذاری جغرافیایی ، تشخیص چهره و لبخند ، لرزشگیر خودکار- فیلم برداری 720p ببا نرخ 30 فریم در ثانیه و فوکوس مداوم- دوربین دوم جهت مکالمات تصویری از نوع VGA- پخش کننده ی Walkman  با دکمه ی مخصوص و افکت های نوری- دارای Wi-Fi b/g/n و DLNA- دارای GPS با قابلیت A-GPS- درگاه حافظه ی خارجی MicroSD که همراه گوشی 2 گیگابایت عرضه می شود و قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را داراست .- دارای سنسور های مجاورت و شتاب سنج و چراغ تذکر- دارای خروجی استاندارد صدای 3.5 میلی متری- رادیو استریو موج FM با RDS- قابلیت ره گیری آهنگ یا Track ID- پورت MicroUSB با قابلیت شارژ گوشی و بلوتوث استریو نسخه 2.1- شماره گیری صوتی- پشتیبانی از Adobe Flash 10.3- کیفیت پخش صدای عالی

نکات ضعف :

- کنتراست تصویر پایین و زاویه دید ضعیف- عدم قابلیت شماره گیری هوشمند- عدم پشتیبانی از مکالمات تصویری- عدم پشتیبانی پیش فرض گوشی از ویدیو هایی با فرمت DivX / XviD- عدم امکان تعویض سریع کارت حافظه- نداشتن اکولایزر مخصوص برای پخش آهنگ Sony Ericsson Live with Walkman  برای عاشقان موسیقی طراحی شده است و تلاش خود را می کند که  تمرکزش را بر روی علاقه مندی های هواداران جوانش نگه دارد. در حقیقت هر دو امکانات xLOUD و   Track IDبر روی تمامی سری های Xperia موجود است ، بنابر این هیچ نقطه ی برتری برای with live Walkman  وجود ندارد.چیزی که باعث شده است این گوشی دارای جذابیت و دلفریبی بیشتر  شود ، رنگ براق مارک آن و چراغ های چشمک زنش می باشد. بسته ی اجتماعی مناسب گوشی های Sony Ericsoon نقطه ی مثبت دیگری برای این گوشی می باشد.
image
بنابراین ، می توان گفت که چه کسانی خریداران این گوشی خواهند بود. قیمتی در حدود 200 دلار که برای این امکانات مناسب است.
image
پیشنهاد دادن ما برای خرید این گوشی زیاد سخت نیست.  اما این بررسی به شما کمک خواهد کرد که با امکانات جدید Walkman  و Android بیشتر آشنا شوید . پس  به دیدن Walkman with live  می رویم:

محتویات داخل جعبه

Sony Ericsson live with Walkman  دارای مجموعه ی استاندادی از لوازم جانبی است. کابلUSB  و شارژر مخصوص آن ، کابل استاندارد یک تکه هدفون که با رنگ سفید بدنه هماهنگی دارد ، تنها وسایلی هستند که در داخل این جعبه به چشم می خورد . نا گفته نماند که کارت حافظه ی 2 گیگابایتی از نوع MicroSD آن نیز به صورت پیش فرض در داخل جعبه قرار داده شده است .

نمای 360 درجه ی Sony Ericsson Walkman with live

دارای ابعاد  106 x 56.5 x 14.2   است که جزو کوچک ترین گوشی ها محسوب نمی شود اما باز هم برای در دست گرفتن راحت است. کل وزن گوشی که  از پلاستیک ساخته شده 115  گرم می باشد.

طراحی و ساخت

گوشی تازه و جوان Sony ericsson live with Walkman ددارای سبک آشنای سری جدید Xperia  است. عرض گوشی بیش از اندازه زیاد است و در دست گرفتن آن کمی سخت هست . این گوشی کمی شبیه گوشی های palm  می باشد و همین طور می توان گفت که حس طراوت گوشی های Ray و سری mini را به دارنده اش منتقل می کند.

Sony ericsson live with Walkman دارای صفحه نمایش 3.2 اینچی(HVGA (320x480 با قابلیت پخش 16 میلیون رنگ می باشد . ورقه ی شیشه ای بالای صفحه نمایش از بلندگوی گوشی تا پایین دکمه های استاندارد گوشی کشیده شده است.

image
image

این صفحه نمایش تقویت شده با موتور براویای Xperia mini نمیباشد. اما TFT دارای درخشندگی و رنگ بندی خوبی است  اما کنتراست تصویر پایینی دارد . عملکرد آن در زیر نور خورشید نقطه ی ضعف اصلی آن است. Live with Walkman  در خوانا بودن در زیر نور خورشید از Xperia mini شکست خورددر بالای صفحه نمایش ، یک LED نشانگر وضعیت ،دوربین دوم VGA ، گوشی خروجی صدای مخاطب و سنسور مجاورت گوشی به چشم می خورند. تماس های ویدئویی network پشتیبانی نمی شود اما شما می توانید از دوربین جلو برای google talk  یا  skype  استفاده نمایید .در پایین صفحه نمایش کنترل های همیشگی در دسترس است . کلید های خازنی برای دکمه های Menu و back و دکمه ی سخت افزاری نرم برای Home که همگی آنها از بازخورد خوبی نیز برخوردار هستند . این دکمه ها دارای نور پس زمینه ی زیبا و عادت فشار و نگه داشتن طولانی مانند دیگر گوشی های آندروید می باشند و در مجموع لازم به ذکر است که کار کردن با انها بسیار ساده است .
image
در کناره ی سمت راست گوشی ، کلید های تنظیم صدا در بالا و کلید شاتر اختصاصی دوربین در پایین تعبیه شده است . کلید های تنظیم صدا بسیار راحت اند و از بازخورد خوبی برخوردار اند . کلید شاتر دوربین نیز بسیار نرم است و استفاده از آن راحت خواهد بود

image
image

در کناره ی سمت چپ  Live with walkmanبه طور کامل خالی است و تنها نکته ای که در این قسمت به چشم می خورد درگاه  micro USB که برای شارژ گوشی یا انتقال اطلاعات استفاده می شود ، است.

image
image

بالای گوشی جایی است که جذاب تر به نظر می رسد. جک بالای گوشی جایی است که جذاب تر به نظر می رسد. جک 3.5 میلیمتری هدفون دارای پلاستیک نارنجی رنگ زیبایی است و همچنین یک چراغ LED  هم برای پخش موسیقی تعبیه شده است. دکمه ی روشن و خاموش گوشی در کنار آن قرار دارد.

image
image

کناره ی پایینی گوشی زیاد شلوغ نیست ومیکروفون اولیه گوشی در قسمت راست و  میکروفون دوم گوشی کنار آن تعبیه شده است که باعث می شود نویز های صدا را دفع کند و صدای ورودی خوبی را به ارمغان آورد .
image
در کناره ی پشتی Live with walkman لنز دوربین 5 مگاپیکسلی و فلاش LED قرار داده شده است . دو بلندگوی استریویپخش کننده ی موسیقی گوشی چیز دیگری است که در پشت گوش وجود دارد و در انتهای دیگر پنل پشتی گوشی قرار داده شده است.
image
رنگ سفید Live with walkman بسیار زیبا و راضی کننده است و تمام بدنه ی گوشی از پلاستیک با کیفیت تشکیل شده است . کاور باتری براق و صیقلی است که سبب شده است ، بر روی آن لکه در هیچ زمانی ایجاد نشود و نکته ی دیگر آن است که اثرات انگشت ، چه بر روی بدنه و چه بر روی صفحه نمایش تقریبا نا معلوم هستند .
image
با خارج شدن کاور باتری اسلات کارت حافظه microSD نمایان می شود که البته امکان تعویض سریع کارت حافظه را در اختیار شما قرار نمی دهد. باتری این گوشی 1200 میلی آمپری است که قابلیت 340 ساعت ماند در حالت آماده باش ( Standby ) و نیز 6 ساعت و 30 دقیقه مکالمه ی مداوم در حالت 3G و 14 ساعت در حالت 2G را داراست . در حقیقت Live with walkman می تواند 3 روز در حالت استند بای در شرایطی که به Wi-Fi به صورت همیشگی متصل است ، بماند . در شرایط سخت و کار کردن مداوم این گوشی تقریبا 1 روز شارژ خواهد داشت ( این شرایط سخت شامل اتصال مداوم به Wi-Fi ، مرور وب ( وب گردی ) ، پخش موزیک و ویدیو و ارزشیابی اختصاصی خودمان می باشد ) .
image
سونی اریکسون Live with walkman یک گوشی راحت در دستان و جیب شماست . این گوشی بسیار خوب ساخته شده از کیفیت ساخت خوبی بهره می برد و در مجموع استفاده از آن رضایت بخش خواهد بود. 

رابط کاربری : بیش از یک ویجت در هر صفحه

سونی اریکسون Live with Walkman از آندروید 2.3 Gingerbread بهره می برد و از رابط کاربری Timescape استفاده می کند که البته برای شخصی سازی ، سونی اریکسون بر روی ان کار های اضافی نیز انجام داده است .

image
image
image
image

حالت صفحه نمایش بسیار رضایت بخش است و قابلیت Pinch Zooming در هر یک از 5 صفحه فعال است و می توانید برای خوب Effect هایی برای حرکت انتخاب کنید .

image
image
image

حال نوبت آن است که در مورد 4 لبه ی قرار گرفته شده در گوشه های صفحه نمایش صحبت کنیم . به راحتی می توان میانبر های دلخواه خود را در این نقاط قرار دهیم و تنها کاری که لازم است ، آن است که آنها را Drag And Drop کنیم . بعضی از این میانبر ها، اگر شامل بیش از یک میانبر باشند با کلیک بر روی آنها می توان بقیه ی میانبر ها را در حالت بازشو مشاهده کرده و اگر تنها شامل یک میانبر باشد با کلیک بر روی آن به قسمت دلخواه ارجاع داده می شود . ناگفته نماند که نمی توان پوشه ای ( Folder ) را در این نقاط برای دسترسی سریع قرار دهید .

image
image
image
image

سونی اریکسون  Live with walkmanاز هر 2 والپیپر ایستا و زنده پشتیبانی می کند و به صورت پیش فرض 15 پس زمینه ی ثابت و یک پس زمینه ی زنده در گوشی قرار داده شده است ، که پس زمینه های بیشتر را می توانید از مارکت دریافت کنید و یا تصاویر شخصی و موجود در گالری را استفاده نمایید .

image
image

سونی اریکسون  Live with walkman دارای تم نیز می باشد ، اما متاسفانه تم ها بسیار ساده و ابتدایی به نظر می رسند و تنها پس زمینه و سیستم و حالت نمایش منو ها را تغییر می دهند .در زمانی که در منو قرار دارید در پایین صفحه نمایش میانبر هایی را مشاهده می کنید . این میانبر ها به شما اجازه می دهند که حالت نمایش منو را تغییر دهید و یا این امکان را به شما می دهد که آیکون ها را دسته بندی و فیلتر نمایی ( مثلا بر اساس حروف القبا نمایش دهد و یا اینکه برنامه هایی که پرکاربرد هستند و یا برنامه هایی را که اخیرا نصب کرده اید را به نمایش بگذارد )

Timescape UI با عملکرد بهتر

این بخش همواره نمای مجتمعی از SMS ها ، MMS ها ، ایمیل ها ، تماس های از دست رفته ؛ و به روز رسانی های FaceBook و Twitter را در یک صفحه به نمایش در می آورد. این رابط به چندین لبه مجهز شده است که با استفاده از آن ها می توانید به فیلتر کردن محتویات با توجه به نوع آن ها بپردازید.

image
image
image
image

برای به نمایش در آمدن Task Switcher در Live with walkman باید همانند سایر گوشی های آندرویدی کلید Home را فشرده و نگاه دارید. با این کار امکان دسترسی شما به شش نرم افزاری که اخیرا مورد استفاده قرار گرفته اند ، فراهم خواهد شد.
image

تست گوشی

Sony Ericsson live with Walkman  با یک پردازنده ی یک گیگاهرتزی ARM v 7 و رم 512 مگابایتی آمده است .این امکانات برای کار راحت با آن کافی است . همچنین نسخه ی جدید آندروید و رزولوشن تصویر HVGA که به گرافیک آن کمک می کند ، گوشی را تقویت کرده است.ما محک سنتی خود را بر روی Live with Walkman  انجام داده ایم .  در پایین نتایج آن را مشاهده می کنید : 
image
image
image
image
image
image
اعداد به ما نشان می دهند که Live with Walkman  ما را در سطح کارایی گوشی ناامید نمی کنند . واقعا واکنش مناسبی از خود نشان داد و بسیار سخت است که از آن ایراد بگیریم.

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن سونی اریکسون Live with walkman به گونه ای بهینه سازی شده است که می تواند اطلاعات زیادی را در مورد مخاطب شما ، ذخیره سازی نماید . همچنین می توانید لیست را بر اسا نام و یا نام خانوادگی طبقه بندی نمایید .همچنین می توانید با اکانت های چندگانه همسان سازی داشته باشید و به مبادله ی اطلاعات بپردازید و یا می توامید در این کار مخاطب و یا مخاطبینی را برای اکانتی پنهان سازید و یا اینکه فقط مخاطبین دارای شماره تلفن را نمایش دهد .

image
image
image
image

Quick Contact نیز فعال است و یک ضربه بر روی عکس مخاطب مورد نظر میانبری را برای تماس ، پیام رسانی و یا ایمیل به آن مخاطب را به نمایش در می آورد .هریک از مخاطبین می توانند فیلد های متنوعی داشته باشند و یا حتی فیلد هایی با نام یکسان داشته باشند . با استفاده از نماد های ( + ) و ( X ) می توانید فیلد های مورد نظر خود را اضافه و یا حذف نمایید . فید ها همه اطلاعات نام ، شماره تماس ، آدرس و یا یاد داشت ها تا ... را در پوشش قرار می دهد . برای هر یک از مخاطبین خود می توانید زنگی خاص اختصاص دهید .در این دفترچه تلفن 2 نوع جستجو امکان پذیر است که یک نوه جستجو بر اساس نام کاربر است و نوع دوم جستجو بر اساس حروف الفبا می باشد که وقتی اسکرول را به پایین می کشید می توانید تعیین کنید که بر کدام دسته از با مخاطبین با شروع حرف خاصی برود. 

قابلیت تلفنی

Live with walkman از آنتن دهی خوبی برخوردار است و در شرایط بد قطعی تماس نخواهیم داشت و در واقع مشکل سیگنال ندارد . صدای گوشی برای مکالمات به اندازه ی کافی بلند و خوب است و تعبیه ی میکروفون دوم به دلیل نویز گیری سبب شده است که صدای ورودی صاف و تمیزی حتی در محیط های شلوغ و پر سر و صدا داشته باشیم .متاسفانه Live with walkman از شماره گیری هوشمند پشتیبانی نمی کند ، البته این گوشی دارای شماره گیری صوتی می باشد .

image
image

استفاده از سنسور مجاورت در این گوشی سبب شده است که در هنگامی که با این گوشی در حال مکالمه هستید و گوشی را در کنار گوش خود قرار داده اید به صورت خودکار صفحه نمایش آن خاموش شود که این نکته ای بسیار خوب برای این گوشی به حساب می آید .مانند معمول ، دفترچه تلفن ، لیست تماس ها و شماره گیر ، همه ی آنها در یک نرم افزار قرار داده شده است . Call Log به شما تمام شماره های گرفته شده ، دریافتی و از دست رفته را در یک لیست به نمایش می گذارد .آزمایش و تست قدیمی و همیشگی Load speaker را بر روی Live with walkman نیز انجام دادیم و با توجه به آماری که از آن به دست آمد ، بسیار خوب عمل کرده است و صدای خروجی آن هیچ نویز و صدای اضافی ندارد .تکنولوژی xLOUD استفاده شده دز این گوشی سبب می شود که صدای بلندتری داشته باشیم مخصوصا در زمانی که گوشی ما در حال زنگ خوردن باشد ، این گوشی با xLOUD خاموش نمره ای در حد میانگین کسب کرد و با XLOUD روشن نمره ی خوب کسب کرد.
image

پیام رسانی

یکی از نقاط با ارزش آندروید قسمت پیام رسانی آن است ، چرا که این قسمت علاوه بر طراحی ساده بسیار آسان است و SMS و MMS ها به صورت برجسته نمای داده می شود . با کلیک بر روی هر کدام از آنها به محیط چت با آن مخاطب وارد می شوید . این قسممت از قابلیت Forward ، Copy و Delete پشتیبانی می کند و حتی می توانید بعضی از پیام ها را قفل نمایید . در این قسمت امکان جستجو یک پیام در میان مکالمات نیز وجود دارد
image
قسمت پیام رسانی کمی ناخوش آیند است به گونه ای که مکان نوشتن تنها قابلیت نمایش 3 خط می باشد و در نوشته های طولانی کنترل خط کمی سخت خواهد بود . همچنین شما می توانید محتویات مالتی مدیا از قبیل عکس ، ویدیو ، صدا و ... را اضافه نمایید و از طریق MMS ارسال نمایید .

image
image
image

در قسمت ایمیل ، نرم افزار Gmail پشتیبانی از چند ایمیل کاربری را دارد و می توانید ایمیل ها را آرشیو و حذف نمایید . یک نرم افزار ایمیل کلی نیز وجود دارد که از هر ایمیل شما پشتیبانی می کنید و از POP و IMAP نیز پشتیبانی می کند .

image
image
image
image

در این بخش Google Talk نیز موجود است و با برخی دیگر از شبکه های معروف دیگر چون iChat ، Kopete ، Pidgin و Ovi Contact سازگار است.

ورود متن

برای وارد کردم متن به طور پیش فرض Gingerbread یک صفحه کلید مجازی کامل QWERTY را در اختیار شما قرار می دهد که در هر 2 حالت افقی و عمودی در دسترس است . همچنین صفحه کلید Numeric هم تنها در حالت عمودی فعال خواهد بود .

image
image
image

با ضربه زدن و نگه داشتن به گزینه های مانند انتخاب یک کلمه و یا انتخاب همه دست می یابید و با یک ضربه و نگه داشتن دیگر به آپشن Copy و Cut دسترسی پیدا خواهید کرد.
image

گالری

گالری تصویر  Live with walkmanاز گالری همیشگی آندروید استفاده می کند که تغییرات چندانی نسبت به Gingerbread نکرده است .با توجه به عملکرد آن ، دارای جلوه های خوب 3 بعدی نیز می باشد و تنها مشکلی که دیده می شود آن است که عکس ها در نسخه ی کوچک شده نمایش داده می شود .با استفاده از دکمه ی قرار داده شده در بالا سمت راست امکان طبقه بندی بر اساس تاریخ وجود دارد و نیز می توانید حالت نمایش عکس ها را نیز تغییر دهید .

image
image

گالری از پیمایش عکس ها با انگشت و همینطور Panning پشتیبانی می کند و می توانید بدون بازگشت به حالت نمایش معمول در بین عکس ها حرمت کنید . برای این کار تنها کافیست که هنگامی که در حالت تمام صفحه هستید انگشتتان را بر روی صفحه به راست ویا چپ بکشید .قابلیت Pinch Zooming در اینجا در دسترس است . تصاویر می توانند به صورت اتوماتیک در گالری چرخش کنند و به راحتی می توانید تصاویر را به صورت سریع در Picasa و یا نرم افزار های ایمیل قرار دهید . همچنین می توانید به راحتی در فیس بوک به اشتراک بگذارید و یا از طریق بلوتوث و یا MMS تصاویر را ارسال نمایید .

image
image
image
image

پخش کننده ی ویدیویی : پخش فرمت های ویدئویی محدود

پخش کننده ی ویدیویی اختصاصی برای Live with walkman گوشی تعبیه نشده است و این گوشی از همان پلیر همیشگی آندروید استفاده می کند . نکته ی ناخوش آیند آن است که در این موزیک پلیر تنها از فرمت های MP4 و 3GP پشتیبانی می کند . Live with walkman ویدیو های 720p با فرمت MP4 را به خوبی پخش می کند و با توجه به صفحه نمایش 3 اینچی HVGA آن از آن لذت خواهید برد . همچنین می توانید از اندروید مارکت ویدیو پلیر خاص خود را دریافت نموده و بهتر از پیش لذت ببرید

image
image

موزیک پلیر Walkman

پخش کننده بهتر از خش های دیگر گوشی به نظر می رسد. موزیک پلیر Walkmanدارای 4 لبه می باشد که این لبه ها شامل All Artists ، All Tracks ، Playlists و Albums می باشد . اگر کلید منو را فشار دهید در داخل این محیط شما می توانید به تنظیمات برای ارسال و یا حذف دست یابید و در قسمت بالایی فیلد اختصاصی جستجو تعبیه شده است .

image
image
image

در قسمت Now playing ، کلید های استاندارد کنترل ، میانبری به قسمت Library و آلبوم وجود دارد . این موزیک پلیر همچنین دارای اکولایزر می باشد و تنظیمات xLOUD نیز در این موزیک پلیر در دسترس خواهد بود . 
image
image
image
image
بر خلاف دیگر سونی اریکسون های آندرویدی ، Live with walkman از صدای خروجی خوبی ف حتی در زمانی که به وسیله ی خارجی متصل می شود ف بهره می برد و زمانی که این گوشی را در ماشین و یا خانه به لوازم دیگر متصل می کنید کیفیت آن همچنان خوب باقی می ماند.همراه آمپلی فایر بیرونی شما واقعاً نمره ی خیره کننده ای دریافت می کنید. گوشی live with Walkman توانست نمرات قابل قبولی را کسب کند .در پایین نتایج آزمایش را مشاهده می کنید : 
image

رادیو موج FM

سونی اریکسون live with Walkman به یک رادیو موج FM خوب هم مجهز شده است که از رابط ساده و جالبی استفاده می کند . این رادیو به طور خودکار به جستجو برای یافتن ایستگاه های رادیویی پرداخته و به شما اجازه می دهد که برای پیمایش آسانتر آن ، برخی را به لیست علاقه مندی هایتان بیفزایید .

image
image
image

دوربین 5 مگاپیکسلی

سونی اریکسون live with Walkman    از یک دوربین 5 مگاپیکسلی با یک فلاش LED بهره می برد که برای این دوربین یک کلید شاتر اختصاصی در کناره ی گوشی تعبیه شده است .رابط کاربری  live with Walkman دوست داشتنی به نظر می رسد و در سمت راست ، ستونی از 5 میانبر معروف و پرکاربرد تشکلیل شده است و در قسمت پایین دکمه ای جهت سوئیچ بین حالت فیلم برداری و عکس برداری وجود داردی و نیز می توانید این منو ها را پنهان سازید . 5 میانبر پر کاربرد به شما این امکان را می دهد که حالت عکس برداری را تغییر دهید و یا اینکه رزولوشن عکس برداری را تنظیم نمایید ، برای عکس برداری خود صحنه ای را اختصاص دهید و یا روشن و یا خاموش بودن فلاش را تنظیم نمایید و یا اینکه به دوربین دوم دست یابید ، تعبیه شده است .

image
image
image

کیفیت عکس برداری چندان مطلوب نیست و جزئیات عکس ها و همچنین رنگ های آن زیاد طبیعی به نظر نمی رسند .همچنین حالت panorama برای عکاسی در نظر گرفته شده است که در پایین عکس هایی که با گوشی انداخته شده است مشاهده می نمایید .

فیلم برداری به صورت HD

فدرت فیلم برداری به صورت HD یک مزیت در گوشی های امروزی به حساب می آید که این گوشی با توجه به نرخ فیلم برداری آن به خوبی انجام داده است . Live with Walkman   دارای فیلم برداری با نرخ 30 فریم در ثانیه می باشد . دوربین این گوشی قابلیت فوکوس اتوماتیک را پشنیبانی می کند و این همانی است که در دیگر دستگاه های هم خانواده یعنیXperia X10 , Arc , Neo  به کار رفته است . که البته در تغییر حالات چند ثانیه به طور خواهد انجامید تا مجددا فوکوس نماید .

image
image

این انتظار می رفت که کیفیت فیلم برداری با گوشی mini pro  در یک سطح باشد . ضبط به روانی صورت پذیرفته ، اما جزئیات فیلم برداری پایین است . کیفیت فیلم برداری HD تنها در همین صفحه نمایش با رزولوشن پایین گوشی خوب شاید به نظر برسد اما در صفحه نمایش های بزرگتر اصلا خوش آیند نیست . 

امکانات ارتباطی

قابلیت های ارتباطی مجموعه کاملی را در  Sony Ericsson live with walkman تشکیل می دهند. پشتیبانی چهار بانده از GSM/GPRS/EDGE و دو نسخه با پشتیبانی دو بانده (900/2100 مگاهرتز) و سه بانده (850/1900/2100 مگاهرتز) با HSPA از جمله امکانات این گوشی هستند. سرعت دانلود با wifi در حدود 7.2 مگابیت بر ثانیه و دارای Wi-Fi b/g/n می باشد.در مورد امکانات ارتباطی محلی X10 mini از USB v2.0 ، بلوتوث v2.1 به همراه پشتیبانی از پروفایل A2DP (البته بدون قابلیت انتقال فایل) پشتیبانی می کند. USB از پورت استاندارد microUSB استفاده می کند که یافتن کابل سازگار را بسیار آسان تر می کند.

مرورگر وب با پشتیبانی از فلش

مرورگر این گوشی با تشکر از Gingerbread و پشتیبانی از Adobe flash 10.3 بسیار خوب عمل کرده است . رابط کاربری در اولین نگاه بسیار خوب به نظر می رسد . زمانی که اقدام به Load یک صفحه می کنید تنها آدرس بار در بالا و دکمه ی Bookmark دیده می شود . شاید صفحه نمایش 3 اینچی چندان برای مرور وب جالب نباید اما با این وجود  live with Walkman با پشتیبانی از زوم 2 ضربه ای و pinch zooming کار را تا حدودی راحت تر از همیشه نموده است .

image
image
image

این مرورگر فایل های فلش را به صورت کامل پشتیبانی می کند . ویدیو های 360p پوتوب به روانی قابلیت پخش دارند و می توانید از بازی های فلش لذت ببرید . اما شاید در ویدیو های کیفیت بالا یوتوب فریم هایی را از دست بدهد . که ما به شما پیشنهاد می کنیم برای مشاهده ی ویدیو های یوتوب از نرم افزار آن استفاده نمایید .

image
image
image
image

Google Map   و  GPS

سونی اریکسون Live with walkman   مجهز به گیرنده ی GPS می باشد که در حالت A-GPS غیر فهال حدود 2 دقیقه به طول می انجامد تا بر روی ماهواره ها قفل نماید . Google Map یکی از صالی ترین و مهمترین برنامه ها است و البته حالت street View آن یکی از عالی ترین قسمت های آن به حساب می آید که البته راهنمای صوتی آن هنوز فعال نیست . در حالت Street View می توانید از حالت نمایش 360 درجه ی منطقه لذت ببرید .

image
image
image

در این برنامه از Pinch zooming و بزرگنمایی با ضربات 2 گانه پشتیبانی می شود و با روشن کردن قطب نمای دیجیتالی می توانید تور مجازی به اطراف داشته باشید . متاسفانه راهنمای صوتی تنها در برخی از کشور ها در حال حاضر فعال است .

image
image
image

سازمان دهنده

برنامه ی یادداشت ها و به یاد آوری ها به خوبی عمل می کنند . سونی اریکسون live with Walkman با مجموعه ای از امکانات خوب در این زمینه عرضه شده است . نرم افزار Office Suite این قابلیت را به شما می دهد تا بتوانید فایل های Word ، Excel ، Powerpoint ، PDF و یا فایل های آفیس 2007 را مشاهده نمایید ، ولی متاسفانه برای ویرایش کردن باید نسخه ی کامل نرم افزار را خریده و برای این کار باید مبلع 10$ بپردازید .

image
image
image

برنامه های همیشگی زنگ ساعت ، ماشین حساب و تقویم به طور پیش فرض و همین طور بدون هیچ تغییری وجود دارند.

image
image

نرم افزار Alarm این گوشی ساعت را به صورت بزرگ نمایش می دهد و می توانید هشدار های زیاد با زمان شروع و الگو تکرار اختصاصی را تنظیم نمایید .

image
image

 

Android Market

 Sony Ericsson live with Walkman  دارای آخرین نسخه ی آندروید مارکت می باشد . همچنین نرم افزار WP7  بر روی آن نصب است . بخش های جدید مانند Staff Picks  و Editer’s choice  در دسترس هستند.همه نوع نرم افزاری را می توانید در این بخش بیابید. از نرم افزارهای مدیریت فایل ها گرفته ، تا نرم افزارهای مقصدیابی و مرورگر های اسناد آفیس در این فروشگاه به چشم می خورند.

image
image
image

قسمت Applications و Games به زیر موضوعاتی تقسیم شده اند و شما می توانید بر اساس آنها فیلترینگ انجام دهد که با این کار روند یافتن نرم افزار یا بازی دلخواه کوتاهتر می شود .

image
image
image
image

هرگونه نرم افزاری در Android Market یافت می شود ، حتی مهمترین های نیز پوشش داده شده اند . ( از قبیل : File manager ، Navigations ، مشاهده ی اسناد و ... ) 
image
image
image

سخن آخر

گوشی   sony ericsson live wth walkman  بر گوشی sony ericsson w8 غلبه خواهد کرد و این مسئله ی غیر طبیعی نیست. یک ارتقاء مناسب به دوربین پنج مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ، پخش ویدئوی HD ، پردلزنده ی یک گیگاهرتزی و همچنین صفحه نمایش بزرگتر این برتری را موجب شده است. این ارتقاء در زمینه ی مجهز کردن گوشی های سری Xperia   نیز دیده می شود.هدف از ارتقای گوشی ها در اعلان اخیر  sony ericsson که بیان شده بود قصد شرکت تغییر کامل مسیر تولید به گوشی های هوشمند است، می باشد . سری تازه ی xperia دارای یک شالوده و پایه ی محکم خواهد بود . اما آنها احتیاج دارند که بعضی جاهای خالی بین دو مدل Arc   و mini را پر کنند . و این کار  را گوشی هایی مانند Live with walkman  و Xperia Active  انجام می دهند.Sony Ericsson Live with Walkman  پایین زنجیره ی xperia   قرار دارد و نباید در مورد این موضوع خجالت کشید . جوان ترین گوشی در سری خود می باشد و به نظر می رسد که به خوبی هواداران خود را می شناسد.همچنین به نظر می رسد که sony ericsson  رقبای خود را به درستی می شناسد. Live with walkman دارای قدرت پردازش بالایی می باشد ، به طوری که خود را برای کنار زدن گوشی های هوشمد یک گیگا هرتزی نوکیا آماده می کند. این گوشی شباهت های زیادی به  Nokia 500وNokia 600  دارد و رقیب اصلی آنها محسوب می شود.

image
image

همچنین گوشی های دیگری برای رقابت وجود دارد و  Wildfire s در زمره ی مدعیان  می باشد . این گوشی در زمینه ی عکس برداری و صفحه نمایش با live with walkman  برابری می کند. Wildfire s برای مدتی است که به بازار عرضه شده است و قیمت زیادی ندارد.
image
ما فکر می کنیم که گوشی walkman live  زیاد رویایی و عالی به نظر نمی رسد ، اما جوان و تازه است و در ضمن زیاد ارزان نیست. همین ویژگی ها برای داخل دستگاه نیز صدق می کند . این تنها گوشی سری جدید sony ericsson است که دارای صفحه نمایش  Bravia نمی باشد . بقیه ی ویژگی های آن خوب به نظر می رسد. گوشی دارای سرعت پردازش بسیار بالایی است و دارای کیفیت عکس برداری و فیلم برداری مناسبی می باشد. برند Walkman  به نظر می رسد که به درستی کمی گول زننده باشد . پخش کننده ی Walkman  چیزی بیش از یک پخش کننده ی موسیقی عادی در گوشی های Xperia ارائه نمی کند . سیستم صدای xLOUD و قابلیت Track ID در همه ی گوشی های شرکت یافت می شوند . اما حداقل دکمه ی Walkman  و افکت های چراغ LED چیزی برای عرضه دارند.به هر حال برند Walkman  دارای پردازنده ی مناسبی است و استفاده از آن راحت است . این یک هدیه برای علاقه مندان به موسیقی است اما می توانست در این زمینه عملکرد بهتری نسبت به Xperia Arc داشته باشد. GSMARENA

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (51 نظر)

cpt maktavich

۱۳۹۷/۱/۲۱
این موبایل داری قفل باز کن face unlock هست

مهمان

۱۳۹۴/۲/۴
تا جایی که میدونم 660.000 هزار تومان

مهمان

۱۳۹۴/۱/۲۳
سلام ، امیر هستم از مشهد من این گوشی رو حدودا 5 سالی هست که دارم واقعا راضیم ازش ، خیلی خوب بوده تا الآن ، فقط مشکلی که داره خروجی حافظه داخلیشه که برای خارج یا تعویض کردنش حتما گوشی باتری برداشته بشه،کیفیت صدای عالی داره ، رابط کاربری ساده و سریع ، خیلی هم کم هنگ میکنه ، راستی اگه خواستید تهیه کنید به نظرم ی باتری اضافه هم میتونه بهتون کمک کنه ، به شارژ بزنید و دیگه نگران پیغام های low battery نباشید ؛ من که همین کارو کردم و تقریبا 5 سالی هست که دوتا باتری خوب . سالم دارم ، حافظه خارجیش هم تا 32 قابل ارتقا هستش ، بدون اینکه هنگ کنه ممنون

مهمان

۱۳۹۴/۱/۱۰
قیمت ؟؟؟؟؟

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۲۲
من هرکاری میکنم رم گوشیم فرمت نمیشه با usbنشد.ریسید کارخانه کردم نشد.با گوشی رممو فرمت کردم بازم نشد.لطفا ی راهنمایی بکنید چه جوری فرمتش کنم؟