خانهاخبار
خدمات نوين مسيريابي سامانه 118 روي موبايل

خدمات نوين مسيريابي سامانه 118 روي موبايل

مدیر كل خدمات مخابراتی استان تهران گفت: با اضافه شدن سرویس درخواست آدرس به 118، مشتركان می‌توانند با اعلام مقصد مورد نظر، نزدیك‌ترین مسیر برای رسیدن به آنجا را روی گوشی خود دریافت كنند.
۱۳۸۵/۴/۱۶

عباس ابوالقاسمی آزاد در گفت‌و گو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در آینده نزدیك سرویس مسیریابی 118 اضافه خواهد شد كه براساس آن مشترك تماس با 118 و ارائه آدرس فعلی، آدرس مقصد مورد نظر را دریافت می‌كند.
وی گفت: برای مثال مشترك در میدان صادقیه ایستاده است ، با موبایل خود با 118 تماس می‌گیرد و آدرس واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد را درخواست می‌كند.
مدیر كل خدمات مخابراتی مخابرات استان تهران افزود: این سرویس از جمله برنامه‌های آینده اداره خدمات مخابراتی است و از جمله سرویس‌هایی است كه در آینده در اختیار مشتركان قرار داده می‌شود.
آزاد خاطرنشان كرد: موافقت اجرایی ارائه این سرویس از هیئت مدیره شركت مخابرات اخذ شده است و پیش‌بینی می‌كنیم این سرویس اواخر سال 90 عملیاتی شود.
وی گفت: بررسی كرده‌ایم در كشورهای مختلف چه سرویس‌هایی ارائه می‌شود و ارائه سرویس‌های ارزش افزوده این چنینی علاوه بر اینكه شاخص رضایت‌مندی ارباب رجوع و مشتركان را افزایش خواهد داد، برای مخابرات به عنوان تولید كننده سرویس نیز موثر خواهد بود.
مدیر كل خدمات مخابراتی مخابرات استان تهران در خصوص نحوه ارسال آدرس و وسیله مورد نیاز طرف مشترك برای دریافت این نقشه تأكید كرد: با توجه به اینكه مخابرات در حال حركت از سوئیچ‌های مداری به سمت NGN است و در سیاست‌گذاری كلان شركت مخابرات ایران سوئیچ‌های NGN جایگزین سوئیچ‌های مداری می‌شوند، به این ترتیب مخابرات یك IP به مشترك می‌فروشد كه مشترك می‌تواند این IP را روی لپ‌تاپ، تلفن خانگی یا موبایل شارژ كند و دیگر وسیله مورد استفاده تفاوتی نخواهد داشت.
وی گفت: در چنین حالتی بسته به قابلیت‌های وسیله مورد استفاده مشترك، عكس نقشه یا فایل متنی برای وی ارسال می‌شود.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)