Panasonic GD87

شرکت پاناسونیک اول از همه بازار کشور ژاپن را در اختیار خود درآورده است و کمتر در اروپا و یا حتی خاورمیانه ، در زمینه ی گوشی های تلفن همراه شناخته شده و معروف می باشد .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 Panasonic GD87

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

 

 - گوشی موبایل

-  شارژر

-  راهنمای مصرف کننده

 

image

 

شرکت پاناسونیک اول از همه  بازار کشور ژاپن را در اختیار خود درآورده است و کمتر در اروپا و یا حتی خاورمیانه ، در زمینه ی گوشی های تلفن همراه شناخته شده و معروف می باشد . پیش تر از این شرکت پاناسونیک توجه خیلی زیادی به خط تولید تلفن های همراه GSM نداشت . ولی هم اکنون این امر تغییر کرده و پاناسونیک فعالیت بیشتری را در این زمینه آغاز نموده ، این قضیه کاملاً در تولید گوشی GD87 نمود پیدا کرده است .

البته این گوشی نیز همانند دیگر گوشی های ژاپنی می باشد البته با کمی پیشرفت های خاص.

 

image

 

این گوشی در دو رنگ نقره ای و کرم رنگ عرضه شده است و ابعاد آن 97x49x23 میلی متر با وزن 103 گرم می باشد . همان طور که از ابعاد گوشی می توان حدس زد این گوشی خوش دست می باشد . ولی باز کردن آن با یک دست کمی مشکل است و بهتر است که از دست دیگر خود برای باز کردن آن استفاده نمایید .

با نگاه به پنل رویی گوشی ، دوربین آن که در بالای یک آیینه قرار گرفته است به چشم می خورد . در پایین آن ها صفحه نمایشگر بیرونی گوشی قرار دارد که در یک خط نوشته ای همانند ساعت و در خط دیگر اطلاعاتی نظیر میزان شارژ باتری و یا مقدار آنتن دهی گوشی را نمایش می دهد . پاناسونیک در مورد تغییر رنگ نور زمینه صفحه نمایشگر بیرونی گوشی سمت دیرینه خود را حفظ کرده است و باز هم می توانید یکی از سه رنگ نارنجی ، آبی و یا سبز را برای رنگ زمینه ی صفحه نمایشگر خود انتخاب نمایید . همچنین می توانید برای رویدادهایی نظیر برقراری تماس ، زنگ ساعت و... رنگ مخصوصی تعیین نمایید .

با وجود تمامی این تفاسیر می توانید اصلاً نور زمینه صفحه نمایشگر بیرونی را توسط دکمه ای که زیر آن قرار گرفته خاموش نمایید . این کلید نشانگر آنتن دهی گوشی نیز می باشد و رنگ آن آبی است که در هنگام مکالمه روشن و خاموش می شود و وقتی که باتری دستگاه در حال تمام شدن می باشد به رنگ قرمز در می آید .

در پایین این چراغ پورت اینفرارد (مادون قرمز) واقع شده است که کمی عجیب به نظر می رسد . یک چراغ هشدار دیگر هم در زیر پورت اینفرارد قرار گرفته است و نور آن سبز رنگ می باشد .

 

image
    
image
    
image

 

 

محل اتصال هندزفری به گوشی نیز در قسمت کناری سمت راست گوشی قرار دارد و بالاتر از آن نیز محل بستن بند گوشی واقع شده است . آیفون یا بلندگوی دستگاه برروی پنل پشتی دستگاه جای گرفته است . قسمت ارتباطی گوشی (System Connector) نیز مطابق معمول در بخش تحتانی گوشی جای دارد که می توانید آن را با درپوش پلاستیکی که در جعبه گوشی قرار دارد بپوشانید .

گوشی هنگام باز و بسته کردن صدای کوچک جالبی می کند و بدون هرگونه لقی باز می شود . در کل کیفیت مونتاژ یا سرهم بندی گوشی در حد خوب و قابل اطمینانی می باشد و گوشی برای مدت طولانی بدون اشکال کار خواهد کرد . وقتی گوشی را باز می کنید به یک صفحه نمایشگر 65000 رنگی از نوع TFT برخواهید خورد که رزولوشن آن 132x176 پیکسل می باشد و قابلیت نمایش هشت خط نوشته و یک خط توضیح کارآیی های کلیدهای کمکی (Soft Keys) و یک خط هم اطلاعات نظیر میزان آنتن دهی و باتری را دارد .

پیشنهاد می کنیم میزان نور صفحه نمایشگر را برروی حداکثر قرار دهید ، زیرا نور صفحه نمایشگر در کل کم می باشد . اطلاعات صفحه نمایشگر در زیر تابش مستقیم نور آفتاب به خوبی دیده می شوند ، که واقعاً از این نظر این صفحه نمایشگر را ممتاز ساخته است .

 

image

 

در مورد صفحه کلید نیز باید اشاره کرد که جنس آن از پلاستیک می باشد و طرز چینش آن ها مناسب است البته کلیدها کمی در گوشی فرو رفته اند ، ولی با این حال کار با آن ها راحت می باشد و دو کلید کمکی و یک کلید جهت دار (4 جهته) که در میان آن کلید تأیید (OK) قرار دارد ، در زیر صفحه نمایشگر قرار دارند و در زیر آن ها کلید سبز به منظور برقراری تماس و کلید قرمز به منظور قطع کردن تماس جای دارند . نور زمینه صفحه کلید نیز سبز رنگ می باشد .

باتری گوشی از نوع Li-Ion و با گنجایش 720 میلی آمپر ساعت می باشد و به گفته ی شرکت سازنده ، قادر به 220 ساعت فعالیت در حالت آماده باش (Standby) یا 7.5 ساعت مکالمه می باشد . در واقع این گوشی 2 روز با شرایط 30 دقیقه مکالمه و 2 ساعت استفاده از دیگر امکانات گوشی نظیر دوربین ، بازی ها و... دوام آورد ، که این مقدار را کمی تقلیل دهید  کارآیی گوشی به 3 روز افزایش می یابد . شارژ شدن کامل گوشی حدود 2 ساعت به طول می انجامد .

 

منوهای گوشی (Menu) :

منوی این گوشی همانند دیگر گوشی های اخیر پاناسونیک می باشد . با فشردن دکمه " OK " وارد منوی اصلی گوشی که مشتمل بر 9 آیکن (3 ردیف 3تایی) است ، می شوید . منویی که قصد انتخاب آن را دارید بزرگ تر از بقیه ی می باشد . با ورود به منو ، آیکنی که به صورت پیش فرض برروی آن قرار دارید ، آیکن ورود به منوی دوربین   است . که این قضیه حاکی از آن است که طراحان نرم افزار گوشی نظر به دسترسی هر چه راحت تر و سریع تر به دوربین را داشته اند . برای دسترسی سریع به منوها می توانید از کلیدهای 1 تا 9 استفاده نمایید .

 

image

 

کلید کمکی سمت راست متعلق به میانبرها (Shortcuts) می باشد که می توانید گزینه های انتخابی خود را در این قسمت قرار دهید . تا از طریق منوها سریع تر به آن ها دسترسی پیدا کنید . کلید کمکی سمت چپ نیز مخصوص نمایش دفترچه تلفن است .

 

دفترچه تلفن (Phone Book) :

کاربر قادر به ذخیره ی 200 ورودی در حافظه گوشی می باشد که قادر است برای هر ورودی 3 شماره تلفن ، 2 آدرس پست الکترونیکی ، زنگ مخصوص ، گروه تماس مخصوص و عکس مخصوص تعریف نماید . در کل می توان 8 گروه تماس در این گوشی تعریف نمود . نکته ی جالب ، امکان تعریف نمودن عکس برای هر شخص است که در نوع خود جالب می باشد . نکته ی جالب دیگر وجود آیکن های متفاوت برای هر شماره است ؛ مثلاً آیکن مخصوص به شماره موبایل ، با آیکن منزل تفاوت دارد . همچنین می توانید یک نوشته ی کوتاه برای هر شخص ذخیره نمود و قادر به تعریف رنگ نور زمینه ی صفحه نمایشگر خارجی مخصوص برای هر شخص می باشید .

 

image

 

امکان جستجوی نام اشخاص براساس حروف اول نامشان وجود دارد . همچنین می توانید از شماره گیری صوتی و یا شماره گیری سریع توسط کلیدهای 1 تا 9 نیز استفاده نمایید . با فشاردادن دکمه سبز یا تماس ، لیست مکالمات به نمایش درمی آید . در کل 3 نوع لیست تماس در این گوشی موجود است . تماس های گرفته شده ، تماس های دریافتی و تماس های ناموفق ؛ که هر لیست شامل 10 شماره به همراه تاریخ و زمان مکالمه می باشد .

 

بخش پیام ها (Messages) :

این گوشی قابلیت دریافت و یا ارسال هر سه نوع پیام SMS ، EMS و email را دارا می باشد . قابل ذکر است که پیام های SMS فقط در خود سیم کارت ذخیره می گردند و امکان ذخیره آن ها در حافظه داخلی گوشی وجود ندارد . همچنین قابلیت های چت کردن از طریق SMS و استفاده از سیستم تایپ هوشمند (T9) نیز در گوشی موجود می باشد . باید عنوان نمود که ایجاد پیام های MMS در این گوشی بسیار آسان و جالب می باشد و کیفیت و اندازه ی صفحه نمایشگر برای این کار ایده آل محسوب می شود . محدودیت هر پیام MMS در حدود 50 کیلوبایت می باشد و در کل 30 پیام MMS ، قابل ذخیره در حافظه ی داخلی گوشی می باشند . البته حافظه ی اشتراکی گوشی 780 کیلوبایت می باشد.

 

مرورگر وپ (WAP Browser) :

این گوشی دارای برنامه مرورگر وپ نسخه 2 می باشد . که این نسخه از این نرم افزار بسیار جالب و سودمند و در عین حال دارای قابلیت های زیادی می باشد . (نظیر تعویض اندازه ی نوشته ها ) .

 

تنظیمات گوشی (Phone Options) :

همه چیز در این قسمت مطابق انتظار می باشد و تنظیمات گوشی نظیر تنظیمات امنیتی و یا تنظیمات شبکه و...  در این بخش قرار دارند .

 

قسمت برنامه ریزی روزانه (Schedule) :

در قسمت تقویم این گوشی کاربر قادر به دیدن 30 روز در یک صفحه می باشد و روزهایی که رویداد خاصی برای آن ها تعریف شده ، با رنگی متفاوت از بقیه روزها قابل تشخیص می باشند . قابلیت رجوع سریع به یک روز دلخواه نیز وجود دارد و نکته ی جالب ، امکان مشخص کردن روزهای تعطیل توسط خود کاربر می باشد . همچنین امکان تکرار خودکار هر یک از رویدادها و یا یادآوری کننده ها به صورت های روزانه ، هفتگی ، ماهانه و یا سالانه می باشد . قابل ذکر است که می توانید صدای زنگ هشدار دهنده را در این قسمت به دلخواه تعیین نمایید . در کل 100 رویدا قابل ذخیره در حافظه ی داخلی گوشی می باشند .

 

image

 

 

برنامه های جانبی (Applications) :

برنامه های تبدیل واحدها و کمیت ها و همچنین ماشین حساب در این گوشی موجود می باشند .

 

image

 

 

جدا از برنامه های ذکر شده در قسمت زنگ ساعت ، 4 ساعت جداگانه به عنوان زنگ ساعت قابل تعریف می باشند . امکان تکرار زنگ نیز متأسفانه وجود ندارد . در این قسمت نیز نوع زنگ به دلخواه قابل تغییر می باشد . برنامه ی ضبط خبرنگاری قادر به ضبط 3 رکورد (حداکثر 14 ثانیه ای) می باشد . همچنین این بخش در هنگام مکالمه نیز قابل استفاده می باشد و می توانید صدای مکالمه را ضبط نمایید . فعال کردن مادون قرمز (اینفرارد) نیز از طریق این بخش صورت می گیرد . البته فقط امکان دریافت اطلاعات توسط پورت مادون قرمز وجود دارد و توانایی ارسال اطلاعات متأسفانه در این گوشی وجود ندارد . فایل های فرستاده شده به گوشی از جمله عکس و یا ملودی در پوشه ای (Folders) جداگانه ذخیره می گردند . متأسفانه عدم ارسال اطلاعات توسط مادون قرمز در این گوشی یک ضعف بزرگ محسوب می شود که حتماً در گوشی های بعدی این مشکل حل خواهد شد .

 

بازی ها (Games) :

دو بازی Tetris و Herding sheep برای سرگرمی کابر در این گوشی قرار دارند که هر دو بازی در نوع خود جالب می باشند و در اوقات بیکاری سرگرم کننده خواهند بود .

 

image
         
image

 

 

تنظیمات شخصی (Personalize) :

جمع کردن تمام تنظیمات گوشی در این منو تقریباً در گوشی های پاناسونیک تبدیل به یک سنت شده است . اول از همه از طریق این منو قادر به انتخاب یکی از 20 زنگ موجود به عنوان صدای زنگ گوشی می باشید . نوع زنگ این گوشی 16 پلی فونیک می باشد که صدایی خوب و جالب دارد . برای اضافه کردن ملودی های زنگ گوشی امکان ایجاد و خلق آن ها از طریق برنامه "Musical Editor " وجود دارد و یا می توانید فایل های midi را از کامپیوتر خود به گوشی منتقل نمایید .

_ ویبره ی دستگاه نیز در نوع مداوم و یا متناوب (فاصله دار) کار می کند .قفل صفحه کلید نیز از این قسمت قابل تنظیم می باشد . در اصل نیازی به قفل صفحه کلید ندارید زیرا این گوشی تاشو می باشد و عملاً این قابلیت بلااستفاده خواهد بود . به عنوان محافظ نمایشگر (ScreenSaver) می توان از تقویم و یا ساعت (دیجیتال و یا عقربه ای) استفاده نمود .

برای صفحه ی زمینه گوشی (Wallpaper) می توان از هر نوع فایل گرافیکی استفاده نمود . که به همین منظور 5 فایل گرافیکی در گوشی موجود می باشد که البته امکان اضافه کردن  آن ها توسط کامپیوتر وجود دارد . متأسفانه تنظیماتی نظیر تنظیم زمان روشن ماندن نور زمینه صفحه نمایشگر اصلی ، رنگ های صفحه نمایشگر خارجی و تنظیمات نور آن ها در این گوشی وجود ندارند .

 

image
         
image

 

 

دوربین گوشی (Camera) :

جالب ترین قابلیت موجود در این گوشی ، دوربین آن می باشد . که کیفیتی مناسب و جالب دارد و حداقل ، کیفیت آن برای عکس هایی به عنوان عکس زمینه ی صفحه نمایشگر (Wallpaper) از آن ها استفاده می کنید ؛ مناسب می باشد . دوربین گوشی با دو با رفشاردادن دکمه "OK" فعال می شود و عکس ها با فرمت های JPEG (با 3 کیفیت خوب ، متوسط و پایین) و یا PNG قابل ذخیره می باشند . متأسفانه امکان تعیین رزولوشن عکس وجود ندارد و عکس ها همیشه با رزولوشن 132x176 ذخیره می شوند . حجم متوسط آن ها حدود 15 کیلوبایت می باشد و به همین خاطر می توانید تا حدود 100 عکس در حافظه گوشی ذخیره نمایید . (حافظه ی اشتراکی گوشی 780 کیلوبایت می باشد .)

قابلیت بزرگ نمایی یا زوم نیز در این گوشی تا 2 برابر وجود دارد و جالب اینجاست که پس از زوم کردن کیفیت عکس خیلی افت نمی کند . قابلیت عکس برداری در محیط های کم نور (Night Mode)نیز توسط گوشی ممکن است .

 

image

 

می توانید برای عکس برداری از تایمر نیز استفاده نمایید و یا عکس های خود را توسط افکت هایی نظیر Sepia و تک رنگ کردن و یا نگاتیو کردن تزیین نمایید . عکس های گرفته شده در یک پوشه (Folder) مخصوص به خود ذخیره می شوند و امکان ارسال آن ها توسط MMS و یا email توسط گوشی نیز وجود دارد . البته در آخر باید عنوان کرد که نباید از دوربین گوشی انتظار زیادی داشته باشید !

 

و درنهایت :

در کل این گوشی ، یک گوشی با کیفیت می باشد . میزان صدای آیفون گوشی نیز در حد مطلوب بوده و نکته جالب وقتی است که درب گوشی را باز می کنید ، آن گاه صفحه نمایشگر خارجی به منظور صرفه جویی در مصرف باتری خاموش می شود . این گوشی 3 روز با استفاده معمولی از آن ، کار کرد که برای یک گوشی با دو صفحه نمایشگر نتیجه ی جالبی می باشد. همان طور که قبلاً نیز اشاره شده بود زنگ این گوشی از نوع 16 پلی فونیک می باشد که صدای آن در حد معمول بوده و اگر گوشی را در کیف قرار دهیم ، صدای زنگ به سختی شنیده خواهد شد .قدرت لرزاننده یا ویبره دستگاه خوب می باشد و به راحتی می توان آن را احساس نمود .

 این گوشی دارای GPRS می باشد و بلوتوث (Blue tooth) ندارد . در آخر باید اشاره نمود که این گوشی در زمان ارائه (اواخر سال 2002 میلادی) یکی از بهترین گوشی ها در نوع خود بوده است .

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)