Panasonic G60

گوشی G60 متعلق به نسل دوم تلفن های همراه می باشد که با صفحه نمایشگر رنگی ، جایگزینی برای گوشی GD67 محسوب می شود .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
   G60 & GD60

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-     -  گوشی   

-     -  هندزفری

-     -  بند

-     - شارژر

-     - راهنمای استفاده از گوشی

 

گوشی G60 متعلق به نسل دوم تلفن های همراه می باشد که با صفحه نمایشگر رنگی ، جایگزینی برای گوشی GD67 محسوب می شود . ارائه گوشی هائی شبیه به هم و هم رده ، تقریباً تبدیل به یکی از سنت های شرکت پاناسونیک شده است ، گواه این قضیه شباهت  گوشی G60 با دو گوشی GD67 , GD75 می باشد .

 

image

 

پوشاننده یا درب باتری در قسمت پشت گوشی قرار گرفته است که بی رنگ می باشد و یک عکس زیبا درون آن داده شده که می توانید با سلیقه خودتان عکس دیگری جای آن جایگزین کنید تا گوشی شما هرچه بیشتر به دلخواه خودتان در آید و جذاب تر و زیباتر گردد . این قضیه بسیار جالب و زیبا می باشد و در اینجا باید عنوان کرد که شرکت پاناسونیک به عنوان ابداع کننده این فرایند محسوب می شود . نوکیا 3200 نیز همچنین شرایطی دارد که البته زیباتر از این گوشی می باشد .

جنس طلق تمامی این گوشی ها از پلاستیک می باشد و این امر باعث می شود تا با اولین تماس با اشیاء دیگر ، بر روی طلق خط بیافتد و دچار خراش گردد .

 

image

 

در مورد صفحه نمایشگر بزرگ گوشی می توان گفت که رزولوشن ( اندازه ) آن 128x128 پیکسل می باشد که در هنگام نوشتن SMS 6 خط نوشته و 2 خط اطلاعات دیگر نمایش داده می شوند . صفحه نمایشگر این گوشی قادر به نمایش 4096 رنگ می باشد و از نوع STN می باشد ، تصاویر به خوبی در این صفحه دیده نمی شوند و باید دقت زیادی برای دیدن آنها انجام دهید و برای اینکه ببینید صفحه نمایشگر در زیر نور آفتاب چه شرایطی دارد کافی است وقتی نور زمینه صفحه نمایشگر خاموش است به آن نگاه کنید ، البته زیر تابش مستقیم نور آفتاب تابستانی نباید انتظار زیادی از این گوشی داشته باشید .

 

image
 

 

در هنگام آماده باش (Standby) فقط قادر به دیدن یک ساعت دیجیتال می باشید و یا می توانید از 4 عکس متحرک قرار داده شده در گوشی بهره مند گردید که این عکس ها بعد از چند ثانیه غیر فعال بودن صفحه کلید نمایش داده می شوند .

البته باید اشاره کرد که فعال بودن نمایش این تصاویر متحرک ، میزان شارژ گوشی را تا حدی کاهش می دهد ، میزان روشن ماندن نور زمینه ی صفحه نمایشگر قابل تنظیم است که حالت از پیش تعیین شده ی آن 10 ثانیه می باشد ، بدین معنی که اگر به مدت 10 ثانیه کلیدی را فشار ندهید نور زمینه ی صفحه نمایشگر گوشی خاموش می شود . باید اشاره کرد این تنظیمات به منظور صرفه جوئی هر چه بیشتر عمر باتری گوشی می باشد و نکته منفی این قضیه این است که اگر در محیط تاریکی باشید ، هنگام زنگ خوردن گوشی بعد از 10 ثانیه دیگر قادر به تشخیص تماس گیرنده نمی باشید ، چون نور صفحه خاموش می باشد .

باتری گوشی از نوع Li – Ion و با گنجایش 740mAh می باشد و به گفته شرکت سازنده قادر به 4.6 ساعت سرویس دهی در هنگام مکالمه و در حدود 200 ساعت در حالت ( Standby ) می باشد . در عمل باتری این گوشی 3 روز با شرایط 25 دقیقه مکالمه و 15 دقیقه استفاده از دیگر امکانات گوشی دوام آورد که در این حالت نور زمینه در زودترین موقع ممکن خاموش شده و از اسکرین سیور ( Screensaver ) یا همان تصاویر متحرک استفاده نشده بود ، شارژ شدن کامل این باتری در حدود 1 ساعت و نیم به طول می انجامد و در آخر باید اشاره کرد که کسانی که خیلی از گوشی استفاده می کنند هر دو روز یکبار باید آن را شارژ نمایند . یکی از بزرگترین ضعف های این گوشی نمایش پیغام هشدار Low Battery ( شارژ محدود باتری ) می باشد که در حدود 15 تا 20 دقیقه قبل از اتمام شارژ باتری به چشم می خورد ( باید زودتر این هشدار داده شود ) و اگر در همین حال اقدام به مکالمه توسط گوشی نمائید چیزی نمی گذرد که گوشی خاموش می شود .

محل قرار گرفتن سیم کارت نیز مناسب و مطابق معمول اکثر گوشی ها می باشد .

 

image

 

جنس صفحه کلید از پلاستیک بوده و سایز دکمه ها در حد معمول می باشد که به خوبی در کنار هم چیده شده اند . امروزه برخی صفحه کلیدها فقط به منظور زیبائی طراحی می شوند و کارائی نسبتاً کمی دارند ؛ خوشبختانه این گوشی مشکلی از نظر کارائی ندارد .

کار صفحه کلید بسیار راحت و دلپذیر می باشد و کلید ها به اندازه ی لازم از سطح گوشی بر آمده هستند و به همین منظور بدون نگاه کردن به آنها می توانید شماره گیری نمائید . نور زمینه ی کلید ها سبز رنگ می باشد که در محیط های تاریک به خوبی باعث دیده شدن کلید ها می شود . محل اتصال هندزفری به گوشی نیز در قسمت کناری سمت چپ گوشی قرار دارد که توسط یک لایه ی پلاستیکی پوشیده شده است و محل وصل کردن بند به گوشی نیز در قسمت بالائی گوشی قرار گرفته است .

گوشی دارای ابعاد 104x47x19 میلی متر می باشد و با وزن 85 گرمی ، خوش دست به نظر می رسد که درست میان گوشی های کوچک و بزرگ قرار گرفته است .

 

image

 

منوها ( Menu ) :

از طریق دکمه OK که در وسط کلید 4 طرفه در زیر صفحه نمایشگر واقع شده است می توان به منوهای گوشی دسترسی پیدا کرد منوی اصلی گوشی از 9 آیکن تشکیل شده است که دارای 3 ردیف 3 تائی می باشد و برای دسترسی سریع به منوها می توانید از کلید های 1 تا 9 استفاده نمائید . وقتی دکمه OK را فشار می دهید و صفحه ی منوی گوشی ظاهر می گردد آیکنی که به صورت پیش فرض روی آن قرار دارید آیکن قفل صفحه کلید است و این یک نکته مثبت برای این گوشی محسوب می شود ، زیر منوها به صورت لیست عمودی می باشند .

 

image
         
image

 

دفترچه تلفن ( PhoneBook ) :

در دفتر چه تلفن گوشی قادر به ذخیره ی 200 ورودی (نام) به شرط وجود یک شماره برای هر کدام ، در حافظه داخلی گوشی می باشید . همچنین یک آدرس e – mail نیز می توانید برای هر یک تعریف نمائید ؛ هر ورودی را می توانید به یک گروه از  گروه تماس ها تعلق دهید و برای هر گروه نیز می توان آیکن و صدای زنگ مخصوص به خودش را تعریف نمود ، همچنین برای شماره گیری سریع می توانید از کلیدهای 2 تا 9 استفاده نمائید .

متاسفانه تعداد آیکن های موجود در گوشی کم می باشد و به همین منظور مجبور می باشید تا برای تنوع در تعداد آیکن ها ، از برنامه wap Browser ( کاوشگر وپ ) استفاده نمائید یعنی اقدام به دریافت آیکن ها از اینترنت نمائید .

 

پیغام ها ( Message ) :  

این گوشی قابلیت پشتیبانی از استاندارد EMS و دریافت و ارسال پیغام های به هم چسبیده و MMS را دارا می باشد و همچنین قابلیت SMS – Chat نیز درآن وجود دارد و سیستم تایپ هوشمند (T9) نیز در این بخش به کمک شما ( اگر انگلیسی زبان هستید ! ) می آید .

 

تنظیمات گوشی ( Setting ) :

در این منو گزینه ای به نام " Media" وجود دارد که تمام عکس ها و ملودی ها در آن قرار دارند ؛ همچنین گزینه " Sounds" نیز به منظور دستیابی به پروفایل های گوشی در نظر گرفته شده است . البته باید توجه داشته باشید که برای رسیدن به گزینه پروفایل ها باید بیشتر از 2 یا 3 دکمه فشار دهید ، زیرا فقط از طریق منو ها قابل دسترسی می باشد ، و گزینه ای برای دسترسی سریع به آن وجود ندارد ولی قادر به بردن گوشی به حالت  Silent ( بی صدا ) با فشار دادن یک دکمه می باشید .

 

image

 

همچنین 4 تم ( Theme ) در گوشی قرار داده شده که می تواند رنگ منوها را تغییر دهد تا باعث تنوع گردد .

 

تفریحات ( Game ) :

در این گوشی فقط یک بازی به نام Black Jack قرار داده شده است . 

 

برنامه های جانبی ( Application ) :

منوی بازی ، دوباره در این قسمت قرار گرفته است ( که البته کار بی موردی می باشد !) ، همچنین برنامه ی ضبط خبرنگاری توانائی ذخیره 16 ثانیه پیغام را دارا می باشد ، که هر گاه سیم کارت را از جای خود خارج نمائید به طور خودکار پاک می شود .

همچنین قادر به تنظیم 3 زنگ جداگانه برای ساعت گوشی می باشید و می توانید گوشی را توسط تایمر خودکار روشن و یا خاموش نمائید .

 

image
 

 

ماشین حساب نقش برنامه تبدیل واحدها و کمیت ها را نیز ایفا می کند ، در کل در این قسمت همه چیز به خوبی و بدون مشکل کار می کند .

 

image

 

برنامه ای نیز به منظور ایجاد ملودی های دلخواه در این بخش قرار داده شده است .

 

قسمت برنامه ریزی روزانه ( Organizer ) :

فقط در هنگام وارد کردن یک رویداد قادر به دیدن روزهای ماه در یک صفحه می باشید که این قضیه اصلاً راحت نبوده و منطقی به نظر نمی رسد و زنگی نیز به منظور یادآوری و یا هشدار فرا رسیدن رویدادها وجود ندارد .

 

و در نهایت :

کیفیت بر قراری تماس عالی و بدون عیب می باشد ، قدرت ویبره در حد معمول بوده و صدای زنگ 16 پلی فونیک در حد مطلوب می باشد و در هر شرایطی به خوبی به گوش می رسد ، خیلی از کارائی های این گوشی را نمی توان تعریف کرد زیرا هدف از تولید این گوشی فقط و فقط برقراری تماس و مکالمه می باشد و نباید از امکانات جانبی گوشی انتطار زیادی داشته باشید .

همانطور که در قبل نیز به آن اشاره شد تعداد کم آیکن ها ، یکی از نقاط ضعف گوشی می باشد و به نظر نمی رسد که همگان به سرویس GPRS دسترسی داشته باشند و بتوانند از اینترنت عکس دریافت نمایند و یا اقدام به خرید یک دوربین جانبی برای حل این مشکل نمایند . درباره دوربین جانبی باید اشاره کرد که خیلی روی کیفیت آن حساب نکنید و بهتر است به همان عکس های موجود در گوشی قانع باشید .

کیفیت و وضوح صدای آیفون ( Load Speaker ) در حد بسیار مطلوبی می باشد که یکی از امتیازات عمده ی این گوشی محسوب می شود .

در هنگام شماره گیری ، شماره ها با خط درشت در صفحه دیده می شوند که این قضیه نیز باعث افزایش کارائی و جذابیت گوشی می شود .

درکل ضعف اصلی گوشی کمبود کارائی های جانبی آن می باشد و این گوشی برای کسانی که علاقه و تعصب خاصی به گوشی های پاناسونیک دارند یک گوشی ایده آل محسوب می شود ، البته برای کسانی که فقط از گوشی برای مکالمه استفاده می کنند . 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۸
سلام.. یادته اونوقتی که این پست رو گذاشتی..!!!! یادش بخیر.