خانهاخبار
بازار متلاطم تلفن همراه همچنین طوفانی است !

بازار متلاطم تلفن همراه همچنین طوفانی است !

رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم کارت و تلفن همراه اعلام کرد : جمع آوری گوشی های قاچاق ، قیمت ها را بی رویه بالا برده است . به گزارش گروه خبری ........
۱۳۸۵/۸/۲۷
به گزارش گروه خبری GSM به نقل از ایسنا ، در پی اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر جمع آوری گوشی های قاچاق از بازار ، در سه روز گذشته بازار گوشی تلفن همراه با افزایش بی رویۀ قیمت و نیز کمبود عرضه مواجه شد .
افشار فروتن لاریجانی – رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم کارت و گوشی تلفن همراه ، در گفتگو با خبرنگار ایسنا دربارۀ علت اصلی وضعیت به وجود آمده در بازار گوشی تلفن همراه توضیح داد : چون عرضۀ گوشی های قاچاق موج وسیعی از سطح بازار را فرا گرفته بود و اقدامی که برای مقابله با این موج انجام شد ، سبب وجود تقاضای بالا و همچنین کمبود عرضه در بازار شد .
وی با اشاره به کُدگذاری گوشی های تلفن همراه مجاز از سوی وزارت ارتباطات افزود : نگرانی مصرف کنندگان از قانونی یا غیرقانونی بودن گوشی های تلفن همراه نیز دلیل دیگری برای رکود بازار و موج افزایش قیمت می باشد .
فروتن تصریح کرد : قطعاً همۀ مشکلات بازار اعم از موج وسیع گوشی های قاچاق و نیز وضعیت فبازار ، همگی از افزایش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه نشأت می گیرد .
 
او همچنین از تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای صنفی فروشندۀ گوشی های تلفن همراه خبر داد و خاطر نشان کرد : فعالیت عمدۀ فعالان این صنف به حالت تعلیق درآمده و در انتظار تصمیمات جدید دربارۀ عرضۀ گوشی های تلفن همراه هستند . لذا ضمن اجرای اقدامات مربوط به مبارزه با قاچاق گوشی های تلفن همراه باید در زمینۀ ادامۀ فعالیت واحدهای صنفی گوشی تلفن همراه بررسی و کارشناسی های لازم انجام شود .
فروتن در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر چند واحد صنفی فروشندۀ گوشی تلفن همراه فعالیت می کنند ؟ گفت : قطعاً صنف فروشندگان گوشی تلفن همراه به لحاظ تعداد اعضاء جزو سه صنف اول خواهند بود ولی هنوز آمار واقعی از فعالان در اختیار نیست و تلاش انجمن نیز تا کنون نتیجه ای دربر نداشته است ، چرا که برخی واحدهای صنفی به صورت موقت و دوره ای فعالیت دارند ، لذا تغییرات مورد نظر موجب نهایی نشدن آمارها شده است .
وی در پایان اظهار امیدواری کرد : که به زودی اتحادیۀ مربوط به صنف فروشندگان گوشی و لوازم جانبی تلفن همراه و تجهیزات تشکیل می شود تا مجوز فعالیت این واحدهای صنفی را صادر کند .
 
 
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)