GSM-logo
خانهاخبار
پاسخ وزیر ارتباطات به نمایندگان مجلس: تنها نیم درصد مکالمات ناموفق هستند!!

پاسخ وزیر ارتباطات به نمایندگان مجلس: تنها نیم درصد مکالمات ناموفق هستند!!

گروه خبری GSM: رضا تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری ..
۲۱ مهر ۱۳۹۰

تبلیغات

home_header
گروه خبری GSM: رضا تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری با حضور در صحن علنی مجلس به سوال ملی اکبر اولیا، نماینده یزد و صدوق درخصوص استانداردهای وزارت ارتباطات و فناوری برای ارائه خدمات تلفن همراه پاسخ گفت.

به گزارش ایلنا، وزیر ارتباطات در بخش نخست پاسخ خود در صحن علنی مجلس گفت: مکالمات ناموفق تلفن همراه در سال 90 به نیم درصد کاهش یافته است و این درحالی است که تا سقف 2 درصد میزان مکالمات ناموفق مجاز خواهد بود.

رضا تقی پور افزود: خدمات مخابراتی در کشور به صورت مرتب کنترل و سوابق آن ضبط می‌‌شود و امروز مفتخریم که اعلام کنیم در 7 منطقه در کشور علاوه بر تهران کیفیت خدمات ارائه شده به صورت دائم اندازه‌گیری و دسته‌بندی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه اگر اپراتورها کیفیت لازم را رعایت نکنند به آنها اخطار می‌دهیم گفت: در مواردی که اپراتورها حداقل‌ها را در زمینه ارائه خدمات رعایت نکنند به آنها اخطار می‌دهیم که در این راستا تا کنون 11 اخطار به مخابرات ایران، 5 اخطار به شرکت ایرانسل و 3 اخطار هم به سایر نهادهای موردنظر دادیم.
وی افزود: کیفیت ارائه خدمات در شهرهای کازرون و اردبیل به شدت افزایش یافته است و از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم برای دستیابی به کیفیت 100 درصد نیاز به هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی است و همچنین شهرداری‌ها ترتیبی اتخاذ کنند که مجوز لازم برای نصب تجهیزات سریع‌تر صادر شود.

اولیا خطاب به وزیر ارتباطات: درصحت آمار ارائه شده دقت کنید

پس از پایان بخش اول پاسخ رضا تقی پور به سوال اکبر اولیا، این نماینده مجلس هشتم به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

اکبر اولیا در خصوص آمار ارائه شده از سوی وزیر ارتباطات درباره میزان مکالمات موفق گفت: آمارها نشان می‌دهد که میزان مکالمات موفق ایرانسل کمتر از 98 درصد است و نماینده کازرون در این زمینه گفتند که در این شهر مشکلی حل نشده است.
اولیا تاکید کرد: از وزیر می‌خواهم که روی صحت آماری که انتشار می‌یابد دقت کنند، چرا که شواهد نشان می‌دهد که از استانداردهای مورد نظر فاصله زیادی داریم. از طرفی رعایت حق‌الناس و حقوق مصرف‌کننده لازم و ضروری است و ایجاب می‌کند که نمایندگان مردم از حقوق آنها در این زمینه دفاع کنند.

وی با اشاره به تفاوت هزینه خدمات ایرانسل با همراه اول گفت: میزان تعرفه و ودیعه اپراتور اول با شرکت ایرانسل تفاوت عمده‌ای دارد و مشخص نیست که این اختلاف به دلیل کدام خدمات بهتر و متفاوت‌تر است چرا که هرگاه قمیتی بالا می‌رود باید خدمات هم با کیفیت بیشتری ارائه شود.

اولیا خاطر نشان کرد: با حضور ایرانسل و اپراتور دوم فضای رقابتی خوبی در کشور ایجاد شد اما هنوز به قدر مطلوبی در این زمینه نرسیدیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم با بیان اینکه روند افزایش کیفت خدمات کند بوده است، گفت: روند افزایش کیفیت در 6 ماه اخیر روند مناسبی نبوده است و لازم است که مردم و نمایندگان بیشتر در جریان ریز امور قرار داشته باشند.

اکبر اولیا در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اشکالات موجود در زمینه ارسال و دریافت پیامک‌های تلفن همراه گفت: باتوجه به اهمیت سرویس پیامک در کشور و استفاده متعدد از جمله پرداخت قبوض و دریافت اخبار رسانه از طریق پیام کوتاه، بعضا در دریافت برخی از این اخبار اشکالاتی به وجود می‌آید که بسیار مضحک است.

وی گفت: گاهی وجود بعضی کلمات در متن پیامک باعث عدم ارسال و دریافت آن می‌شود و البته نمی‌خواهم به لفظ سانسور در این زمینه اشاره‌ای داشته باشم ولی قبلا که از وزیر در این زمینه سوال کردم ایشان گفتند که به بنده مربوط نمی‌شود و باید گفت که به چه کسی مربوط می‌شود.

اکبر اولیا تاکید کرد: درحال حاضر اپراتور سوم در انجام تعهدات خود تاخیر کرده است و اگر فضای مخابراتی به سمت رقابت نرود، دولت همین وظایفی را هم که با اخطار و تذکر و.. انجام می‌دهد، انجام نخواهد داد.

وزیر ارتباطات: اختلال در پیامک به دلیل اشکال در برخی گوشی‌ها است

رضا تقی پور در بخش دوم و پایانی پاسخ خود به سوال اکبر اولیا با اشاره به آمار مشترکین تلفن همراه در کشور گفت: ارتقا کیفیت در کشور در شرایطی صورت گرفت که در سال 84 تنها نزدیک به 7 میلیون مشترک داشتیم در حالی که امروز بیش از 56 میلیون مشترک فعال و 70 میلیون سیم کارت فروخته شده است.

وزیر ارتباطات افزود: در اینکه نیاز داریم تجهیزات و ایستگاه‌های مخابراتی بیشتر شود هیچ شکی نیست و یاید گفت که استانداردهای ما مطابق با استانداردهای جهانی مخابرات است که در سایت اینترنتی ما قابل دسترس است.

وی در بخش دیگری از پاسخ خود در خصوص اشکالات در سیستم پیامک گفت: بارها در این زمینه اعلام کردیم که ایراد به دلیل برخی از گوشی‌‌هایی است که فارسی را با اشکال دریافت می‌کنند یا ممکن است که ویروسی در آن وجود داشته باشد.

تقی پور خاطرنشان کرد: در مورد پیامک‌های تکراری هم باید بگویم که هزینه یک‌بار ارسال دریافت خواهد شد و غیر از این غیر قانونی است و همچنین در خصوص مکالمات ناموفق زیر 3 ثانیه باید گفت که این مسئله پس از تذکر نمایندگان در دستور کار قرار گرفت و هزینه مکالمات ناموفق زیر 3 ثانیه دریافت نخواهد شد.

اکبراولیا: نظرات شاهدان عینی در خصوص مکالمات ناموفق را درنظر بگیرید

نماینده یزد و صدوق در بخش پایانی صحبت‌های خود با اعلام صرف‌نظر از پیگیری مسئله شرط این عدم پیگیری را ارائه گزارش از سوی وزیر ارتباطات در بازه‌های زمانی 6 ماه یک‌بار اعلام کرد.

اکبر اولیا خطاب به وزیر ارتباطات گفت: در گزارش‌های منتشر شده دقت کنید و شاهدان عینی در این زمینه را هم مدنظر قرار دهید چرا که در همین فاصله نمایندگان مریوان و کازرون هم اعلام کردند که تغییر چندانی در این زمنیه در این شهرها ایجاد نشده است.

وی افزود: امیدواریم با آمدن اپراتور سوم زمینه رقابت جدی در این زمینه فراهم شود و اگر هر 6 ماه یکبار آقای وزیر گزارشی از میزان کیفیت خدمات ارائه شده ارائه کنند، از پیگیری سوال صرف‌نظر می‌کنم.

گفتنی است وزیر ارتباطات در پاسخ به این درخواست اولیا گفت که حاضر است گزارش خود را به صورت هفتگی به مجلس ارائه کند.
گروه خبری GSM: رضا تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری با حضور در صحن علنی مجلس به سوال ملی اکبر اولیا، نماینده یزد و صدوق درخصوص استانداردهای وزارت ارتباطات و فناوری برای ارائه خدمات تلفن همراه پاسخ گفت.

به گزارش ایلنا، وزیر ارتباطات در بخش نخست پاسخ خود در صحن علنی مجلس گفت: مکالمات ناموفق تلفن همراه در سال 90 به نیم درصد کاهش یافته است و این درحالی است که تا سقف 2 درصد میزان مکالمات ناموفق مجاز خواهد بود.

رضا تقی پور افزود: خدمات مخابراتی در کشور به صورت مرتب کنترل و سوابق آن ضبط می‌‌شود و امروز مفتخریم که اعلام کنیم در 7 منطقه در کشور علاوه بر تهران کیفیت خدمات ارائه شده به صورت دائم اندازه‌گیری و دسته‌بندی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه اگر اپراتورها کیفیت لازم را رعایت نکنند به آنها اخطار می‌دهیم گفت: در مواردی که اپراتورها حداقل‌ها را در زمینه ارائه خدمات رعایت نکنند به آنها اخطار می‌دهیم که در این راستا تا کنون 11 اخطار به مخابرات ایران، 5 اخطار به شرکت ایرانسل و 3 اخطار هم به سایر نهادهای موردنظر دادیم.
وی افزود: کیفیت ارائه خدمات در شهرهای کازرون و اردبیل به شدت افزایش یافته است و از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم برای دستیابی به کیفیت 100 درصد نیاز به هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی است و همچنین شهرداری‌ها ترتیبی اتخاذ کنند که مجوز لازم برای نصب تجهیزات سریع‌تر صادر شود.

اولیا خطاب به وزیر ارتباطات: درصحت آمار ارائه شده دقت کنید

پس از پایان بخش اول پاسخ رضا تقی پور به سوال اکبر اولیا، این نماینده مجلس هشتم به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

اکبر اولیا در خصوص آمار ارائه شده از سوی وزیر ارتباطات درباره میزان مکالمات موفق گفت: آمارها نشان می‌دهد که میزان مکالمات موفق ایرانسل کمتر از 98 درصد است و نماینده کازرون در این زمینه گفتند که در این شهر مشکلی حل نشده است.
اولیا تاکید کرد: از وزیر می‌خواهم که روی صحت آماری که انتشار می‌یابد دقت کنند، چرا که شواهد نشان می‌دهد که از استانداردهای مورد نظر فاصله زیادی داریم. از طرفی رعایت حق‌الناس و حقوق مصرف‌کننده لازم و ضروری است و ایجاب می‌کند که نمایندگان مردم از حقوق آنها در این زمینه دفاع کنند.

وی با اشاره به تفاوت هزینه خدمات ایرانسل با همراه اول گفت: میزان تعرفه و ودیعه اپراتور اول با شرکت ایرانسل تفاوت عمده‌ای دارد و مشخص نیست که این اختلاف به دلیل کدام خدمات بهتر و متفاوت‌تر است چرا که هرگاه قمیتی بالا می‌رود باید خدمات هم با کیفیت بیشتری ارائه شود.

اولیا خاطر نشان کرد: با حضور ایرانسل و اپراتور دوم فضای رقابتی خوبی در کشور ایجاد شد اما هنوز به قدر مطلوبی در این زمینه نرسیدیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم با بیان اینکه روند افزایش کیفت خدمات کند بوده است، گفت: روند افزایش کیفیت در 6 ماه اخیر روند مناسبی نبوده است و لازم است که مردم و نمایندگان بیشتر در جریان ریز امور قرار داشته باشند.

اکبر اولیا در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اشکالات موجود در زمینه ارسال و دریافت پیامک‌های تلفن همراه گفت: باتوجه به اهمیت سرویس پیامک در کشور و استفاده متعدد از جمله پرداخت قبوض و دریافت اخبار رسانه از طریق پیام کوتاه، بعضا در دریافت برخی از این اخبار اشکالاتی به وجود می‌آید که بسیار مضحک است.

وی گفت: گاهی وجود بعضی کلمات در متن پیامک باعث عدم ارسال و دریافت آن می‌شود و البته نمی‌خواهم به لفظ سانسور در این زمینه اشاره‌ای داشته باشم ولی قبلا که از وزیر در این زمینه سوال کردم ایشان گفتند که به بنده مربوط نمی‌شود و باید گفت که به چه کسی مربوط می‌شود.

اکبر اولیا تاکید کرد: درحال حاضر اپراتور سوم در انجام تعهدات خود تاخیر کرده است و اگر فضای مخابراتی به سمت رقابت نرود، دولت همین وظایفی را هم که با اخطار و تذکر و.. انجام می‌دهد، انجام نخواهد داد.

وزیر ارتباطات: اختلال در پیامک به دلیل اشکال در برخی گوشی‌ها است

رضا تقی پور در بخش دوم و پایانی پاسخ خود به سوال اکبر اولیا با اشاره به آمار مشترکین تلفن همراه در کشور گفت: ارتقا کیفیت در کشور در شرایطی صورت گرفت که در سال 84 تنها نزدیک به 7 میلیون مشترک داشتیم در حالی که امروز بیش از 56 میلیون مشترک فعال و 70 میلیون سیم کارت فروخته شده است.

وزیر ارتباطات افزود: در اینکه نیاز داریم تجهیزات و ایستگاه‌های مخابراتی بیشتر شود هیچ شکی نیست و یاید گفت که استانداردهای ما مطابق با استانداردهای جهانی مخابرات است که در سایت اینترنتی ما قابل دسترس است.

وی در بخش دیگری از پاسخ خود در خصوص اشکالات در سیستم پیامک گفت: بارها در این زمینه اعلام کردیم که ایراد به دلیل برخی از گوشی‌‌هایی است که فارسی را با اشکال دریافت می‌کنند یا ممکن است که ویروسی در آن وجود داشته باشد.

تقی پور خاطرنشان کرد: در مورد پیامک‌های تکراری هم باید بگویم که هزینه یک‌بار ارسال دریافت خواهد شد و غیر از این غیر قانونی است و همچنین در خصوص مکالمات ناموفق زیر 3 ثانیه باید گفت که این مسئله پس از تذکر نمایندگان در دستور کار قرار گرفت و هزینه مکالمات ناموفق زیر 3 ثانیه دریافت نخواهد شد.

اکبراولیا: نظرات شاهدان عینی در خصوص مکالمات ناموفق را درنظر بگیرید

نماینده یزد و صدوق در بخش پایانی صحبت‌های خود با اعلام صرف‌نظر از پیگیری مسئله شرط این عدم پیگیری را ارائه گزارش از سوی وزیر ارتباطات در بازه‌های زمانی 6 ماه یک‌بار اعلام کرد.

اکبر اولیا خطاب به وزیر ارتباطات گفت: در گزارش‌های منتشر شده دقت کنید و شاهدان عینی در این زمینه را هم مدنظر قرار دهید چرا که در همین فاصله نمایندگان مریوان و کازرون هم اعلام کردند که تغییر چندانی در این زمنیه در این شهرها ایجاد نشده است.

وی افزود: امیدواریم با آمدن اپراتور سوم زمینه رقابت جدی در این زمینه فراهم شود و اگر هر 6 ماه یکبار آقای وزیر گزارشی از میزان کیفیت خدمات ارائه شده ارائه کنند، از پیگیری سوال صرف‌نظر می‌کنم.

گفتنی است وزیر ارتباطات در پاسخ به این درخواست اولیا گفت که حاضر است گزارش خود را به صورت هفتگی به مجلس ارائه کند.
home_header