استفاده از تلفنهمراه = سقوط هواپیما
گروه خبری GSM: نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد که ..
۲۲ خرداد ۱۳۹۰
گروه خبری GSM: نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد که روشن نگه داشتن تلفنهمراه در طول سفرهای هوایی میتواند در سیستمهای الکترونیکی هواپیما اختلال ایجاد کرده و در نهایت باعث سقوط هواپیما شود.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، این مطالعه توسط "انجمن بینالمللی سفرهای هوایی" انجام شده است و نشان میدهد که طی 6 سال گذشته دستکم 75 مورد از سقوط هواپیماها به خاطر استفاده از دستگاههای الکترونیکی توسط خلبانها و مهندسان پرواز بوده است. یکی از این موارد مربوط به هواپیمای 747 بوئینگ میشود که در ارتفاع 4500 پایی در حال پرواز بود که ناگهان سیستم خلبان اتوماتیک هواپیما به صورت خودکار قطع شد. زمانی که مسؤولان پرواز خود را به کابین رساندند، متوجه شدند که چهار تن از مسافران از دستگاه الکترونیکی استفاده میکردهاند. زمانی که این دستگاهها توسط مسافران خاموش شد، هواپیما بدون هر مشکلی به حالت اولیه باز گشت.
طبق بررسی صورت گرفته اعلام شده است که 26 درصد از سوانح هوایی در اثر اختلال در سیستم کنترل پرواز از جمله سیستم خلبان اتوماتیک و سیستم فرود خودکار صورت میگیرد. همچنین گفته شده است که 17 درصد از سقوطهای هواپیماها در اثر اختلال در سیستمهای هدایتگر و 15 درصد هم به دنبال مختل شدن سیستمهای ارتباطی رخ میدهد.
لازم به ذکر است که استفاده از دستگاههای الکترونیکی قابل حمل به خصوص تلفنهای همراه از مهمترین مواردی است که در این سوانح هوایی نقش داشتهاند و باعث به وجود آمدن اختلالات یاد شده شدهاند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، این مطالعه توسط "انجمن بینالمللی سفرهای هوایی" انجام شده است و نشان میدهد که طی 6 سال گذشته دستکم 75 مورد از سقوط هواپیماها به خاطر استفاده از دستگاههای الکترونیکی توسط خلبانها و مهندسان پرواز بوده است. یکی از این موارد مربوط به هواپیمای 747 بوئینگ میشود که در ارتفاع 4500 پایی در حال پرواز بود که ناگهان سیستم خلبان اتوماتیک هواپیما به صورت خودکار قطع شد. زمانی که مسؤولان پرواز خود را به کابین رساندند، متوجه شدند که چهار تن از مسافران از دستگاه الکترونیکی استفاده میکردهاند. زمانی که این دستگاهها توسط مسافران خاموش شد، هواپیما بدون هر مشکلی به حالت اولیه باز گشت.
طبق بررسی صورت گرفته اعلام شده است که 26 درصد از سوانح هوایی در اثر اختلال در سیستم کنترل پرواز از جمله سیستم خلبان اتوماتیک و سیستم فرود خودکار صورت میگیرد. همچنین گفته شده است که 17 درصد از سقوطهای هواپیماها در اثر اختلال در سیستمهای هدایتگر و 15 درصد هم به دنبال مختل شدن سیستمهای ارتباطی رخ میدهد.
لازم به ذکر است که استفاده از دستگاههای الکترونیکی قابل حمل به خصوص تلفنهای همراه از مهمترین مواردی است که در این سوانح هوایی نقش داشتهاند و باعث به وجود آمدن اختلالات یاد شده شدهاند.
گروه خبری GSM: نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد که روشن نگه داشتن تلفنهمراه در طول سفرهای هوایی میتواند در سیستمهای الکترونیکی هواپیما اختلال ایجاد کرده و در نهایت باعث سقوط هواپیما شود.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، این مطالعه توسط "انجمن بینالمللی سفرهای هوایی" انجام شده است و نشان میدهد که طی 6 سال گذشته دستکم 75 مورد از سقوط هواپیماها به خاطر استفاده از دستگاههای الکترونیکی توسط خلبانها و مهندسان پرواز بوده است. یکی از این موارد مربوط به هواپیمای 747 بوئینگ میشود که در ارتفاع 4500 پایی در حال پرواز بود که ناگهان سیستم خلبان اتوماتیک هواپیما به صورت خودکار قطع شد. زمانی که مسؤولان پرواز خود را به کابین رساندند، متوجه شدند که چهار تن از مسافران از دستگاه الکترونیکی استفاده میکردهاند. زمانی که این دستگاهها توسط مسافران خاموش شد، هواپیما بدون هر مشکلی به حالت اولیه باز گشت.
طبق بررسی صورت گرفته اعلام شده است که 26 درصد از سوانح هوایی در اثر اختلال در سیستم کنترل پرواز از جمله سیستم خلبان اتوماتیک و سیستم فرود خودکار صورت میگیرد. همچنین گفته شده است که 17 درصد از سقوطهای هواپیماها در اثر اختلال در سیستمهای هدایتگر و 15 درصد هم به دنبال مختل شدن سیستمهای ارتباطی رخ میدهد.
لازم به ذکر است که استفاده از دستگاههای الکترونیکی قابل حمل به خصوص تلفنهای همراه از مهمترین مواردی است که در این سوانح هوایی نقش داشتهاند و باعث به وجود آمدن اختلالات یاد شده شدهاند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، این مطالعه توسط "انجمن بینالمللی سفرهای هوایی" انجام شده است و نشان میدهد که طی 6 سال گذشته دستکم 75 مورد از سقوط هواپیماها به خاطر استفاده از دستگاههای الکترونیکی توسط خلبانها و مهندسان پرواز بوده است. یکی از این موارد مربوط به هواپیمای 747 بوئینگ میشود که در ارتفاع 4500 پایی در حال پرواز بود که ناگهان سیستم خلبان اتوماتیک هواپیما به صورت خودکار قطع شد. زمانی که مسؤولان پرواز خود را به کابین رساندند، متوجه شدند که چهار تن از مسافران از دستگاه الکترونیکی استفاده میکردهاند. زمانی که این دستگاهها توسط مسافران خاموش شد، هواپیما بدون هر مشکلی به حالت اولیه باز گشت.
طبق بررسی صورت گرفته اعلام شده است که 26 درصد از سوانح هوایی در اثر اختلال در سیستم کنترل پرواز از جمله سیستم خلبان اتوماتیک و سیستم فرود خودکار صورت میگیرد. همچنین گفته شده است که 17 درصد از سقوطهای هواپیماها در اثر اختلال در سیستمهای هدایتگر و 15 درصد هم به دنبال مختل شدن سیستمهای ارتباطی رخ میدهد.
لازم به ذکر است که استفاده از دستگاههای الکترونیکی قابل حمل به خصوص تلفنهای همراه از مهمترین مواردی است که در این سوانح هوایی نقش داشتهاند و باعث به وجود آمدن اختلالات یاد شده شدهاند.